He meis, ik zou me er ook niet druk om maken! Dat je minder weegt, zegt niets over het gewicht van je baby. Er zijn dikke vrouwen die kleine baby’s krijgen en dunnen die hele zware krijgen. De grootte van de buik zegt ook niets over de grootte van het kindje, dat zie je wel aan Michele! Bij mij klopte het allemaal wel. Mijn zus had 2x een 6 pondertje en dat vond ik zo lief. Eva bleek dus veel flinker te zijn dan ik gedacht en ook gehoopt had. Ik wilde ook zo’n klein beebje en in mijn gedachten kreeg ik een buddah! Tja, hormonen denk ik. Met 38 weken bleek ze inderdaad flink te zijn, wat zorgde dat ik me nóg drukker maakte. Ik vroeg aan mijn vk of ik dan misschien minder zou moeten gaan eten, of niet mocht snoepen, maar ze zei dat dat niets uitmaakte. Als je een groter kindje moet krijgen, zorgt je lichaam daar gewoon voor. En andersom dus ook. Ik had 2 placenta’s (!) en Eva had dus flink kunnen eten. Ze woog uiteindelijk 4015 gram, wat natuurlijk ruim is voor een eerste én voor een meisje. Maar toen ze er was kon het me geen bal schelen. Ze was supermooi en helemaal hoe ik me haar had voorgesteld. Als ze mij maandag weer zeggen dat ik weer een flinkerd krijg, vind ik dat waarschijnlijk veel minder erg. Als het weer zo’n knapperdje is, hoor je mij niet klagen!
En ook al is jouw kindje wat kleiner (wat ik zelf dus juist lief vind, zolang het niet té klein of gevaarlijk klein is natuurlijk), dan maakt dat ook niks uit. Maak je niet druk joh! Een volgende echo kan weer heel anders zijn, misschien maakt je beeb wel een spurt op het laatst!
Groetjes Rainbow, trotse mama