Gezond weer? wel/niet naar buiten?

Titel zegt genoeg…

Mijn zoontje is verkouden al ruim een week… hoesten en snotteren. Ik probeerde hem nu zoveel mogelijk binnen te houden maar ze zeggen dat dit juist gezond weer is! Wat is wijsheid? Goed aankleden en lekker uurtje naar buiten of … binnen blijven?

oh die tijfels he

Lilypie Eerste Verjaardag PicLilypie Eerste Verjaardag Ticker

gewoon lekker naar buiten verkouden zijn is geen ziekte en kinderen zijn meer verkouden de eerste jaren dan niet en ga maar na als je zelf verkouden bent ga je tog ook gewoon naar buiten komt het lekker los alleen maar goed anders zit je de komende jaren veel binnen

groetjes wendy

Lilypie 1st Birthday Ticker

Goed inpakken en lekker naar buiten gaan! Frisse lucht is altijd goed, ook bij een verkoudheid. Jurrian bouwt meteen weerstand op. Ik ga straks ook met Julia naar buiten, heerlijk! Lekker een mutsje opdoen en een sjaaltje en uitwaaien maar. Je zult zien dat je ventje op zal knappen!

Groetjes Rainbow, trotse mama

Hoi,

Er wordt zelf aangeraden kinderen die griep hebben maar er niet heel flauw van zijn dus duf enzv van de koorts tot en met een koorts van 39 graden juist lekker naar buiten te gaan. Binnenblijven schijnt niet de redemie te zijn. De kou zorgt niet voor de griep maar een virus en kou kan je alleen als je niet goed wappend er tegen dan kan, je weerstand naar beneden brengen. Maar het virus zit in de lucht waar je ook bent en krijg je voornamelijk van anderen. Ook ben je als twee weken van te voren besmet geweest voordat je de griep krijgt.

Dus op de juiste manier aangekleed en lekker naar buiten. Frisse lucht en zuurstof opnemen.
Kan alleen maar goed zijn.

Groetjes

lon106

dat wordt heerlijk wandelen vanmiddag!! Voor iedereen goed…

Alleen mist schijnt wel slecht te zijn… waarom? geen idee! maar met deze koude wist ik het niet… dus dacht ff een topic aanmaken dan heb ik het snelste en juiste antwoord nog voor de middag!! Yoepie!!

denk dat mist erg vochtig is en dat gaat condenseren

groetjes wendy

Lilypie 1st Birthday Ticker

Hier krijg je ALTIJD binnen 3 tellen antwoord, daarom is dit forum zo fijn!!! Wandel ze he! Enne…mist is ook slecht voor de haren van de mama’s, daar gaat mijn haar in elk geval héééél raar van krullen!

Groetjes Rainbow, trotse mama

Zolang ze geen koorts hebben lekker naar buiten, maar ik weet hoe je je voelt Mini-boy. Morgan is nu al 2 weken aan het snotteren en nu klinkt ze ook nog eens als een jonge zeehond. Hoop dat het VSM kuurtje nu aan gaat slaan. Geef het tot donderdagochtend anders ga ik vrijdagochtend (ik moet altijd een afspraak maken, geen inloopspreekuur) even naar de ha met haar.

Groetjes,

Michèle

Ja hier hetzelfde… Jurian heeft geen koorst maar verder … arm manneke! zijn papa heeft er ook last van maar die kan lekker stomen… is dit er ook in een mildere vorm voor kindjes in het bad oid?

Lekker wandelen meid! Wat de rest zegt ben ik het helemaal mee eens…

Lilypie Eerste Verjaardag Ticker

Zoals de rest ook al heeft aangegeven, lekker naar buiten gaan. Door kouder weer worden ze niet extra ziek ofzo. Het is een virus wat ze moeten uitzieken en als je hem gewoon goed aankleed is er niets aan de hand. Juist goed om even lekker in de frisse buitenlucht te zijn. Tenzij ze idd koort hebben, dan gewoon lekker binnenblijven. Doe ik in ieder geval wel, maar voor een verkoudheid blijf ik niet thuis.

Veel wandelplezier.

Groetjes,
Sandra

krijg bijna nog een schuldgevoel dat ik hem binnen heb gehouden…:]

Ha ha ha hoef je niet te hebben enne als je juriaan wil laten stomen dan kun je met hem in de douchecabine of badkamer gaan staan terwijl de hete kraan loopt. Op deze manier stoom je een baby.

Groetjes,

Michèle

Haha nee joh je moet geen schuldgevoel hebben naar Jurian Mini-boy. Je hebt het tenslotte goed bedoeld voor hem en dacht dat dit het beste is. Met mama knus binnen is voor hem toch ook gezellig geweest En vanmiddag gewoon weer lekker naar buiten en dan gaat het helemaal goedkomen.

Groetjes,
Sandra

HEY…

Aaron is ook nog steeds wat verkouden maar toen hij koortsvrij was ben ik er meteen mee naar buiten gegaan…frisse lucht is altijd goed hoor!
Enne…stomen voor een kind doe je idd in de badkamer met een lopende kraan waar dan de damp vanaf komt die Jurian dan inademd.

Zielig he…verkoudheid…aaron liet er flessen mee staan omdat hij niet door zijn neusje kon ademen en door de mond lucht binnen kreeg…maar ja…ademen en drinken door de mond lukte niet dus liet veel flessen staan.
Nu gaat het weer goed.

Gr, Danielle

Hier worden ook niet alle flessen leegegeten maar die van vanavond ging er weer goed in. Mijn broertje is hier nu dus morgan krijgt weer alle aandacht

Zal ze zo weer lekker slapen

Groetjes,

Michèle

dus als ik het goed begrijp is mist niet zo bijzonder goed voor de kleine?
ik ben namelijk een echte wandelfreak…vind het heerlijk om te wandelen!
hond mee…ook al moet hij nog wat wennen aan kinderwagen…en dan lekker op pad!!!
maar ik kan de kleine ruben dus straks beter in huis laten!!

groetjes!

karin aaltink-stapelberg

karin gewoon je kind mee nemen naar buiten wij liepen ok altijd in de mist
waarom dat gezegd ik weet ik niet als je naar het cb moet en het is mistig ga je tocj ook niet afbellen

En al je bang bent dat ie te vochtig of koud wordt kun je toch het scherm er over doen. Dat doe ik met flinke wind bij Morgan ook.

Groetjes,

Michèle

ok! ruben gaat straks fijn mee naar de hema!!!
de mist is hier ook zo goed als weg en verder is het bewolkt maar droog…
…kortom…heerlijk wandel weer!!!

karin aaltink-stapelberg