Gezond weer? wel/niet naar buiten?

Stuur eens wat deze kant op. Hier nog mistig en somber…

Groetjes,

Michèle

gister gewandelt… we vonden het beide lekker weer ff in het gezonde weer lopen! Maar … vannacht is het mis gegaan… Jurian heeft hoge koorts gekregen 39.5. Vanmorgen ook slecht drinken en nog geen natte luier gehad… pft de zenuwen nemen weer een loopje met me… Hij is ziek/moe en hangerig maar nog wel alert, kan vrijdag pas bij de huisarts terrecht… oh voel me zo rot!

Lilypie Eerste Verjaardag PicLilypie Eerste Verjaardag Ticker

hoezo kun je daar pas vrijdag terecht?? Het is woensdag weten ze wel dat het om een baby gaat???

Groetjes,

Michèle

Hij is nét 6 maanden mini-boy. Bij onze ha geldt dat kinderen jonger dan zes maanden met deze klachten direct kunnen komen Toen Erik net zo oud was als Jurian had hij dit ook en konden we direct terecht. En anders naar de eerste hulp van het ziekenhuis hoor als je het niet vertrouwt.

Lilypie Eerste Verjaardag Ticker

ja vind ik ook raar hoor dat ze je gewoon laten wachten mijn ha laat me liever 3keer komen dan geen

groetjes wendy

Lilypie 1st Birthday Ticker

Tim is in december ook flink ziek geweest. Na 3 dagen koort boven de 39 hebben we de huisarts gebeld. Want hij had in die 3 weken daarvoor ook al iedere week een paar dagen koorts rond de 38,5. Toen ik dus belde kon ik dezelfde dag nog terecht. Het was wel erg druk zei ze, maar ik mocht tussendoor komen omdat het idd om een baby ging.

Groetjes,
Sandra

Ik poste iets te snel mijn reactie. Maar ik wilde nog toevoegen dat ik dus echt nog een keer zou bellen. Als het een kleinigheid is, dan kan het best tot vrijdag wachten. Maar als hij al even ziek is en nu koorts boven de 39,5 heeft dan is dat niet normaal. Wil je dus niet bang maken, maar ik zou toch proberen eerder een afspraak te maken.

Sterkte!

Ik belde de vorige keer vanwege die vlekken van Morgan wilde de volgende dag even komen, Ze hebben het meteen telefonisch afgehandeld. Dat kon in dit geval ook, maar anders had ik vanuit de creche al nog zo kunnen komen, Ik weet ook als ik nu bel dat morgan ook meteen komen kan. Ze vraag wel naar de klachten, met die vlekken had het de volgende morgen ook gekunt, maar als Morgan nu ziek wordt komen ze nog naar mij toe ook.

Groetjes,

Michèle

met zetpil is koorts gezakt naar de 38. Als het niet werkte moest ik huisarts terug bellen… en anders toch nog afwachten… en heerst griep daar moest ik rekening mee houden. Ik ben iemand die niet snel belt … maar als het om je kleintje gaat dan is het toch anders…! Daar heb je alles voor over…

Meiden echt ik doe mijn best voor hem… en gaat het vanavond / vannacht niet… dan lig ik morgen voor de deur bij de huisarts tot ik geholpen wordt. Gelukkig dronk hij fles vanmiddag goed leeg… Heeft verder veel gehuild. en ligt nu te slapen… och mijn moederhart doet zo’n pijn… ik jank net zo hard mee!

Had ik ook hoor…heb zelfs op mijn werk 2x gehuild!
Ik was zelf de week ervoor grieperig geweest en net beter gemeld…word de kleine ziek!
Maarre…de huisartsenpost is altijd open…ga daar naartoe indien nodig he!
En anders de eerste hulp!
Maar die dokter van jullie moet jullie dezelfde dag laten komen als het om een kleine gaat!

Succes ermee en geef gewoon een zetpil extra…heb ik ook gedaan.

Gr, Danielle

Ik bel ook niet snel, TENZIJ het om Julia gaat. Laat zag ik opeens allemaal bloed in haar oortje. Best veel opgedroogd bloed. Ik meteen bellen! Ik kon meteen komen, maar toen ik beter keek, zag ik dat ze zich gewoon had gekrabt! Toen heb ik maar afgebeld…

Groetjes Rainbow, trotse mama

mini-boy, Jurian krijgt toch ook een nissykind vsm kuurtje?? Heb jij het idee dat het aanslaat?? Ik heb nog steeds een klein zeehondje hier.

Groetjes,

Michèle

Voor mezelf bel ik idd nooit snel de dokter. Wacht daar altijd veel te lang mee, maar met die kleine vind ik het toch anders. Natuurlijk bel ik niet te snel en kijk ik het eerst even aan. Maar vind het toch anders, als je het niet vertrouwd gewoon bellen. Ik hoop dat de koorts blijft zakken mini-boy.

Groetjes,
Sandra

[img]http://b1.lilypie.com/KPHdp1.png" alt=“Lilypie Eerste Verjaardag Ticker” border=“0” />

michele hoelang benje al bezig met het kuurtje?

We zijn zondagochtend gestart lieke. Het is iet erger geworden, behalve dat ze er bij is gaan hoesten toen we startte ermee, maar om nou te zeggen god wat gaat dat kind vooruit. Nee ook niet. Ze loop aan alle kanten leeg zeg maar, snotneus, snotbroek, en het zit allemaal los en ze heeft geen koorts alleen verhoging 's avonds, maar na twee weken is het toch wel een keer mooi geweest lijkt me toch.

Groetjes,

Michèle

ik heb die kuur ook gebruikt destijds na een aantal dagen moetje het toch wel kunnen merken en dan stoppen .

ik heb hier tussikind voor kevin ok voor kriebelhoest na drie dagen moetje het toch wel kunnen merken het hoesten word wel eerst erger en dan minder

hoi meiden…

sorry voor weinig / geen reactie was veel met Jurian bezig… de liefde geven die hij nu extra nodig heeft!

De koorts bleef zakken, GELUKKIG! Gisteravond had hij om 21.00 uur 37.5 dus eigenlijk geen verhoging. Maar toch heb ik hem een zetpilletje pcm gegeven. Vanmorgen koorts vrij… wel nog veel hoesten en snotteren maar dat doet iedereen. Met dat hoesten ga ik toch naar de dokter want de afspraak voor morgen staat er al… wie weet krijgt hij drankje ervoor?

Bedankt voor je lieve meedenken/en ondersteuning!!

*Sje jij heb ooit ergens iets geschreven over koorts… maar kon het niet terug vinden. Iets van als de koorts niet zakt naar een pcm dan is het een bacteriele infectie en wat als hij wel zakt? gewoon griep?

*Michelle … ik merk geen verschil en ben bijna klaar met de kuur. Hoesten wordt niet minder… papa dacht eerst van wel maar… hij blijft blaffen!

Ja hier blijft het ook een klein zeehondje. Vanacht was het alleen huilen en niet hoesten, maar wel om half tien heeft ze zich wakker gehoest en ze was zo aan het huilen. Neusje uitgebaggerd en proberen te troosten. Flesje ging er goed in en gelukkig sliep ze redelijk vlot weer daarna, maar je wilde haar neit hoeren toen ze wakker werd vanmorgen. Zo ontzetten hoesten. Ik heb haar rechtop gezet en op haar rug geklopt. De tranen liepen over haar wangen toen ze klaar was en ze was helemaal rood van de inspanning. Denk dat ik dus toch de ha maar even ga bellen straks. Misschien kan ik vanmiddag zelfs al, dan ga ik wel wat eerder weg hier. Maar ik ben het nu na twee weken een beetje zat. En zeker met dat geblaf.

Groetjes,

Michèle

ach die arme Morgan. Vindt het zo sneu voor die kleintjes. Je heb gelijk hoor om vanmiddag evt al te gaan. Laat je nog even weten hoe het was. en wat je ervoor gekregen heb?

Sterkte!

Ja ik denk dat ik zo maar even ga bellen, even overleggen hier want ik moet dan wel wat eerder weg, Ben wel om 7 begonnen maar toch. En ja tuurlijk laat ik het jullie weten. Want ze is ook zo ontzettend moe. Arm schaapje

Groetjes,

Michèle