"gekke woorden"

Sinds Seth met zijn zindelijkheid bezig is, zijn ook de poep en piemel woorden om de hoek gekomen.
Hij verzon al regelmatig woorden, gewoon woorden die niet bestonden en lag dan zelf helemaal in een scheur. Maar dit is toch nieuw en ik heb het idee dat hij best wel vroeg is hiermee.
Zijn er meer kinderen die veel met deze woorden bezig zijn?

En, wat is dat de beste manier om er mee om te gaan? Meestal negeer ik het een beetje, die woorden. Maar soms ligt hij echt helemaal in een scheur en dat zegt: Mama: … (een woord, bijvoorbeeld piemelpoep) en blijft dit heel vaak zeggen en lacht heel hard. Prima, hij moet het allemaal ontdekken.
Maar kan ik nu het beste zeggen dat dit rare woorden zijn, het negeren of…? Moet eerlijk zeggen dat ik van dit gedeelte niet echt op de hoogte ben van wat de beste methode is, zo dat hij zich niet gekrenkt voelt, maar wel weet waat het op staat.
Ideeën?

Liefs, Anne

mijn dochter is bijna vier en zegt veel vervelendere dingen dingen die met een “k” beginnen zeg maar… of shit… dat hoor ik ook nog wel e’s… en dat vindt ik niet oke… dus meestal negeer ik het… en als ik het te ver vind gaan… dan zeg ik wel tegen haar dat ik dat niet leuk vindt om te horen… en ik er ook niet om kan lachen… dat is het eigenlijk… als je er te veel aandacht aan gaat geven is het alleenmaar interessanter om te zeggen…

maar piemelpoep… haha… ik moest toch wel even een klein beetje lachen toen ik het las!

Maar echt gek is het natuurlijk niet als je bezig bent met zindelijk worden… dan ben je ook vooral bezig met zeggen als: “ow moet je poepen?” Of “ga nog maar even een plasje doen” en in jouw geval zal het zo zijn dat je vast ook zegt: “wel je piemel naar beneden”… dus… dat hij die woorden intressant vindt… is natuurlijk niet zo gek… want het reuze intressant!!

Lilypie First Birthday tickers

Lilypie Fourth Birthday tickers

Joey zit ook enorm in de pope en plas fase nu! Ik vind het wel grappig eigenlijk, en ga er ook gewoon in mee. Hij brengt mij bijvoorbeeld vaak koffie in zijn theeserviesje, en als ik dan een slokje neem roept hij dat het een kopje plas is! Dan moet ik dus zogenaamd uitspugen en bah bah bah! roepen
Of liedjes aanpassen met het woordje poep… Olifantje in de de poep (ipv in het bos) bijvoorbeeld
Of hij roept dat we allemaal de benen op de bank moeten leggen, want de vloer ligt vol met poepjes en plasjes! Pfff hoe komt hij er op Maarja, dat is echt een fase, en het hoort er bij Ik vind het echt niet erg, kijk maar eens naar de film van ome willem met zijn broodje poep! Al die kindjes liggen in een deuk

Groetjes Anouk

Moet zeggen dat het hier met grof taalgebruik nogal meevalt gelukkig dingen zoals bakmama hierboven schrijft hebben we hier gelukkig nog nauwelijks gehoord.

Wel natuurlijk de poepjes, piesjes, kakjes, schijt en scheetjes enzo ach… daar kan ik ook niet zo mee zitten.
Ik bied hem dan ook gerust een boterham met pindapoep aan

Maar idd lelijke dingen, grove woorden worden absoluut niet getolereerd.
Laatst kwam ie thuis met GVD, de volledige versie . Gewoon zomaar uit t niets. Bleek dat ie dat bij een vriendje thuis gehoord had.
Heb m toen geen straf gegeven, omdat ie gewoon niet wist wat t betekende en er geen kwaad in zag. Gewoon een grappig woordje…
Maar wel uitgelegd wat het betekent, en dat ik het NOOIT meer wil horen (en ook niet zeggen als ik het niet hoor ), omdat hij dan wel meteen straf krijgt zonder waarschuwing.
Hij heeft t daarna ook nooit meer gezegd gelukkig

En tja wat krijg je nog meer als ze op school zitten en met vriendjes gaan spelen: pistolen en zwaarden… die hebben we tot 4 jaar uit zn leven kunnen bannen . Nu speelt ie er bij vriendjes wel mee, dat kan ik nou eenmaal niet verbieden. Maar thuis komen ze er absoluut niet in! Hij heeft een andere papa en mama als die kindjes, en dus ook andere regels.
Zij eten niet elke maandag pannekoeken, en wij weer wel
Blij dat ie het nogal accepteert tot nu toe.

Herkenbaar hoor. Enorm fascinerend Ik zou er niet te moeilijk over doen, de fascinatie wordt vanzelf minder. Tenzij het echt enorm heftige dingen zijn zoals bakmama schrijft, dan wordt het anders. Maar poep, pies en piemel…hele normale woorden, toch?

Erik ‘las’ me laatst voor uit een boekje dat ik hem vaak voorlees en daarin staat de zin: “Hallo!”, roept de kat. En wat zei Erik? “Hallo, poept de kat.” Tja…dikke lol natuurlijk.

Groetjes,
M

ow ja die tijd moet ik nog krijgen geloof ik, nou moet ik zeggen dat ik zelf ook ontzettend kan lache om scheten en poephumor, ben net een vent af en toe in dat soort dingen…maar ik weet nog dat een vriendinnetje haar dochtertje dat allemaal ging doen, en dan mocht ze per dag een kwartiertje 'het vieze-woordenspelletje doen 'nou dan was het inderdaad… 1 groot piemel-poep-scheet en apekakkies verhaal…en daarna wast klaar, dan deed ze het ook niet meer,

na een tijdje was de lol er zo af … en toen wast klaar !

euhhh dingen van 'ik schiet je dood, of whatever,
punt 1 zou ik me kapot schrikken…maar dat was bij mij ook absoluut straf ! hoppa… ik moet zeggen dat ik al niet hou van kinderen die met pistooltjes spelen…vorige keer in de friettent was ook een meisje… van een jaar of, (ff schatten… 5 ? ^6) die liep ook met zo’n speelgoed pistooltje rond, die zet dat ding tegen pippy aan en zeg PANG! … je bent dood…
nou serieus, ik kreeg er wat van … (ook waarschijnlijk omdat ik zelf opgegroeid ben met mensen om me heen die niet in het leger gingen… , dus ik speelde vroeger ook nooit geen 'oorlogje’of whatever, ) ik vond het best heftig hoor,
moeder van dat kind verblikte of verblooste niet overigens…

Pippy is geboren 17.07.2009

hahaha de poep en piesprinses, lijkt me echt wa voor mij hahahaha! leuk hoor

@bakmama… ja ik weet nie of ik nu meer stont te kijken van dat kind of van die moeder, en ik bedoel ben echt wel wa gewent kwa kids hier in de buurt, want de woorden die hier af en toe over de schutting komen… met recht 'schuttingtaal’hahaha…maar dit vond ik wel euhhh shocking hoor !
dat ze misschien nie begrijpen wat ze zeggen zal best, maar dat weten ze van GVD ook niet, maar ja moeten ze dat dan al weten op die leeftijd, of er een spelletje van maken, dat vind ik wel wat ver gaan hoor …
maar ja goed ieder zijn opvoeding, heb er verder ook niks van gezegt… (waarschijnlijk was ik te geschokt ofzo, want ik ben nie bepaald op me tanden gevallen…)

maar inderdaad die kleine van mijn vriendin met haar piemel en pieskwartiertje, was ook wel wat ouder hoor, maar ik denk dat die techniek best werkt…en werkt het niet ben je er ook zo achter…

hier zitten we nog in de fase : oweeeiiii scheetjuhh… en dan hoor je ‘solly’(mijn kleine tippiwan! hahahaha)

Pippy is geboren 17.07.2009

Bedankt voor alle reacties!

Ik dacht dat deze fase pas later zou komen, maar zo te lezen is het gelukkig niet raar dat het al begint

Met deze woorden vind ik het inderdaad nog prima, al roep ik hem af en toe wel even tot de orde als het echt te gek wordt, haha.
Maar inderdaad scheldwoorden ed. die komen hier echt niet in! Hij heeft een paar keer shit gezegd, maar nooit thuis. Hier zegt hij keurig: Chippies.

Miss T: Dat boek ziet er inderdaad leuk uit! Misschien is Seth er nog wel iets te jong voor, maar voor over een tijdje.

Bakmama: Toevallig heeft mijn schoonmoeder dat boek liggen, misschien moeten we die eens lenen.

Liefs, Anne

Oh jeeee staat me nog heel wat te wachten volgend jaar
@Bakmama en Sugars: Jee daar zou ik zelf ook heel erg van schrikken zeg Dat moet ik een ander kindje ook echt niet tegen Sylvie horen zeggen, dan zeg ik er net zo goed wat van! Belachelijk!
@Bakmama: Hahaha wat een boek zeg! Geweldig, moest er wel om lachen

Groetjes Hanna, trotse mama van Sylvie

Beste Mama’s & Papa’s,

het is al voorbij gekomen in alle reacties op de poep- en piesvraagstukken, maar al jullie vragen zijn PRECIES de reden geweest om mijn, onlangs verschenen, prentenboek “De Poep- en Piesprinses” te schrijven: www.depoepenpiesprinses.nl

Als research hen ik het hele internet afgestruind om allerlei ludieke, praktische en handige tips te zoeken om om te gaan met de vieze woordjesfase waarin onze kidzz tussen de leeftijd van grofweg 3 en 7/8 zitten.
Natuurlijk is het boek ook verder gewoon leuk om te lezen en kan er vooral heerlijk gelachen worden om een en ander, MAAR zoals gezegd: de aanleiding van het boek was de poep-en piesfase van onze eigen dochter en de vragen die dat om mij heen opriep.

De poep-en piesprinses doet jullie 5 tips aan de hand, hoe om te gaan met de vieze woordjesfase en maakt het vooral érg bespreekbaar en leuk om samen óók om te kunnen lachen, want uiteindelijk zijn poep en pies natuurlijk hele leuke, normale, maar toch ook weer spannende woordjes.

Beste Mams en Paps, ik zou het leuk vinden als jullie een kijkje op de site zouden willen nemen en ik zou het helemaal leuk vinden als jullie me zouden willen laten weten hoe het boek bevalt…

Veel voorleesplezier…

Joepie de Poepie van Pimm van Hest (auteur van “De Poep- en Piesprinses”)

heb je toestemming om dit bericht te plaatsen??

quote:
heb je toestemming om dit bericht te plaatsen??

In alle oprechte eerlijkheid snap ik niet zo goed waar deze opmerking vandaan komt?
Het boek wordt in de forumdiscussie hiervoor al enkele keren genoemd, en ik heb dat enkel aangevuld met mijn eigen ervaring en wat extra info (nog steeds over het onderwerp). Andere boeken worden zelfs met link en al geplaatst.
Dus als je me laat weten waarom dit niet zou kunnen hoor ik het graag, maar nu ben ik enigszins verbouwereerd.

PiMM

Dit komt voort uit het feit dat je geen reclame mag maken voor jezelf, forum regels. Al snap ik je punt in dit verhaal verhaaal, want het is in dit topic wel gepast. Normaal gesproken zou je een mailtje naar de moderators moeten sturen (kimmetje). Kun je misschien als nog doen, dan weet je zeker dat dit mag blijven bestaan.

liefs woezel

Lilypie Third Birthday tickers

@Pimm: het was geen aanval, mijn opmerking staat enkel in de forum regels. Aangezien dit je eerste bericht is en je reclame maakt voor jezelf moet je eerst toestemming vragen aan de moderators
Maar eigenlijk had woezel je vraag al beantwoord, maar ik vond het wel zo netjes om toch even te reageren aangezien het voor jou misschien leek alsof ik je afviel, dat was absoluut niet de bedoeling hoor!

Gewijzigd door - MamavanRico op 29 Jul 2011 10:48:11

quote:
@Pimm: het was geen aanval, mijn opmerking staat enkel in de forum regels. Aangezien dit je eerste bericht is en je reclame maakt voor jezelf moet je eerst toestemming vragen aan de moderators Maar eigenlijk had woezel je vraag al beantwoord, maar ik vond het wel zo netjes om toch even te reageren aangezien het voor jou misschien leek alsof ik je afviel, dat was absoluut niet de bedoeling hoor!

Gewijzigd door - MamavanRico op 29 Jul 2011 10:48:11

Dank voor je berichtje iig
Het kwam enkel uit goede bedoelingen voor en ook enkel omdat het boek al meerdere keren was genoemd. Ik snap dat het technisch in de regels staat, maar reclame maken was niet de insteek: ik dacht dat het ook wel leuk was als de auteur van het boek zelf reageerde.
Goed, wat niet mag, mag niet.

Groet PiMM

@pimn vandaar dat ik ook aangaf, dat het in deze situatie juist wel van toepassing is, dus misschien toch een mailtkje wagen richting de baas van de site!

liefs woezel

Lilypie Third Birthday tickers

@Pimm: ik vind het hardstikke leuk dat je je reactie geplaatst hebt, daarom geef ik het ook aan of je toestemming had gevraagd, want het zou jammer zijn als het uiteindelijk niet mag en je reactie weer verwijderd wordt omdat het volgens de regels niet mag zonder toestemming snap je? het was ook van mij juist goed bedoeld! ik had alleen niet de tijd een langer bericht te sturen dan die zin. Peuterpuber was in aantocht excuus als het ongeeintereseerd over kwam!

quote:
@Pimm: ik vind het hardstikke leuk dat je je reactie geplaatst hebt, daarom geef ik het ook aan of je toestemming had gevraagd, want het zou jammer zijn als het uiteindelijk niet mag en je reactie weer verwijderd wordt omdat het volgens de regels niet mag zonder toestemming snap je? het was ook van mij juist goed bedoeld! ik had alleen niet de tijd een langer bericht te sturen dan die zin. Peuterpuber was in aantocht excuus als het ongeeintereseerd over kwam!

Lieve Mams,

ik snap het…geeft ook niks…ik moest enkel even schakelen.
Goed, ik ga het ook niet allemaal officieel vragen. Als het verwijderd wordt, wordt het verwijderd. Het zij zo…wilde enkel een leuke bijdrage geven,
Dank voor jullie reacties weer en succes met het héérlijke poep-en piesgebeuren!!
Pimm (auteur van ‘een’ boek)

maar dat zou juist zo jammer zijn! ben je eigenlijk een bekende auteur? had nog nooit van je gehoord of moet ik me nu schamen?
sorry ik ga off topic…

Ongeacht of het mag of niet, ik heb toevallig het boek online besteld. Een collega van mij was er helemaal enthousiast over en wij zitten nu ook de vieze woorden-fase, dus we wachten nu in spanning op de post

Groetjes,
M

“Ik zou graag de ideale moeder zijn, maar ik heb het te druk met het opvoeden van m’n kind”