Gehoortest

Ik heb laatst ergens gehoord dat de gehoortest veranderd wordt.
In plaats van met 9 maanden wordt het tegelijk met de hielprik gedaan.
Het nieuwe systeem wordt geleidelijk in het hele land ingevoerd, ze gaan nu bij ons in het Noorden bezig.
Zijn er hier al ouders met ervaringen met de nieuwe test??

Een knuffel van een trotse vader!!

Gewijzigd door - Ammetje op 19 Jan 2004 08:44:26

Wij hebben met de aangeifte van Pascal wel z’n foldertje erover gehad, maar hij krijgt nog gewoon met 9 maanden omdat hij in December geboren is en niet in Januari.
Ben eigenlijk ook wel benieuwt of er al iemand ervaring mee heeft.

Groetjes,

Diana

Ik ben Diana en ben 21 jaar en mama van een prachtig dochtertje Samantha (05-08-2002 en Pascal (15-12-2003)
http://www.tienerenzwanger.nl

hoi allemaal
ik weet alleen van de oude gehoortest maar die vond ik niks voorstellen moest toen op een ochtend met tanja komen tanja op schoot houden en dan lieten hun geluidejs horen en keken ze of ze daar op reageerde hogen tonen lage tonen enz het is binnen +_ 10 minuten gebeurt

groetjes marielle mama van tanja

sorry was nog niet hellemaal wakker jullie vroegen om de nieuwe daar heb ik geen ervaring mee helaas
gr marielle mama van tanja

Geeft niet Marielle, het was ook vroeg voor je…

Moeten ze dan 2 gehoortesten doen? Met 4 maanden en met 9 maanden?

Liefs Kristel

hoi
Hoezo met 4 maanden Kristel?
Daar heb ik nog nooit van gehoord.
Groetjes Eljada

hielprik is toch ook gelijk na de geboorte, willen ze dan al een test doen??

groetjes,
Kim,mama van Sofie en Victor!

Sorry Eljada ik zat weer te zwammen. Ik heb haar groeiboek erop nageslagen en Sanne is van 13-05 en op 23-06 is er een gehoortest bij haar gedaan. Dus toen ze een maand oud was.Dit deden ze omdat je dan de begeleiding voor slechthorend en dove kinderen sneller kan beginnen en ze dus weinig tot geen achterstand oplopen. Thuiszorg-Brabant doet dit al vanaf 2001. Maar is wel op proef.

De test zelf stelt niets voor. kindjes krijgen een klein dopje in hun oren. In dat dopje zit een piepklein luidsprekertje dat een ratelgeluidje maakt. Er zit ook microfoontje in waarmee “akoustische emissies” worden opgevangen. Daardoor kunnen ze zien of het goed is. Ze doen dit het liefste als de baby rustig is of slaapt. Ze merken er zelf niets van en het duurt maar een paar minuten. Sanne heeft er ook niets van gemerkt.

Liefs Kristel

Gewijzigd door - Kristel Verstegen op 20 Jan 2004 22:26:59

Ris dus overal weer anders, maar het lijkt me idd wel een goede zaak om gehoorproblemen heel snel te ontdekken.
Misschien kunnen we er over 9 maanden wel over meepraten.

Papa van Shakira (24-12-2002)

Vertel, het klinkt alsof jullie een broertje of een zusje gaan krijgen voor shakira.

Liefs Kristel

Misschien wel, we zijn druk aan het oefenen .
We willen graag een tweede en als het zover is dan melden we het hier natuurlijk heel snel…

Hahaha
Aan het oefenen he!!!
Ja ik hoor dat wel eens van andere mannen.Als een vrouw graag zwanger wil worden dan breken er gouden tijden voor hun aan,hahahaha
Groetjes Eljada

Oeps weer iets teveel gezegd

moet ze niet snel zwanger worden, want dan is het voorbij met de pret. hahahahaha

Leuk hoor. Sam, kan jij mijn man niet ompraten? Geintje. En die gouden tijden zijn er toch ook tijdens de zwangerschap Eljada (al die hormonen).

Liefs Kristel

hahaha
Nee Kristel.Bij mij niet hoor.Zwanger=Blijf van mijn lijf en wegwezen!!!
Groetjes Eljada

Bij ons was het ook niet bepaald feest tijdens de zwangerschap.
Ik ging letterlijk en figuurlijk kotsend de dag door
Heb geen leuke zwangerschap gehad. Was eigenlijk gewoon een hel.
Dus gouden tijden… nee, had wel wat anders aan mijn hoofd

Groetjes Mim

Ik denk dat Frans juist baalde dat ik bevallen was. Heb meteen daarna een paar maanden volgens het "celibaat"geleefd. Na al dat gefrommel aan mijn lijf kon ik ook niet nog eens…

Liefs Kristel

Klinkt heeeeeeel bekend

Groetjes Mim