Gehoortest

Hahaha! Tsja, ook voor mij was de zwangerschap niet bepaald een feest (idd kotsmisselijk etc. etc. etc.)
Herkenbaar dus!

Waar gaat dit gesprek heen? We begonnen over de gehoortest van Sam. En toen naar zwanger zijn en over de gemakken en ongemakken die daarbij van toepassing zijn. Dus even terug naar de bedoeling van deze topic. Sam ik heb vraagje. Ik hoop voor je dat je ons over een paar maanden kan vertellen hoe de gehoortest word uitgevoerd in het Noorden.

Liefs Kristel

Ach ja…dat gebeurd hier regelmatig…afdwalen

Maakt niet uit hoor dat afdwalen…
Kan er zelf ook wat van inmiddels…
Maareh het is nog niet bekend of Shakira een broertje of zusje krijgt.
Gisteren bij de huisarts geweest en bij onderzoek kon ze het niet met zekerheid stellen.

Een knuffel van een trotse vader!!
Papa van Shakira (24-12-2002)

Maareh over de zwangerschap zelf, de eerste 3 maanden stond ik als man idd ff droog.
Daarna werd de schade wel een beetje ingehaald.
Kan me wel iets voorstellen dat je door al die hormoonwisselingen geen zin hebt in sex…

Hoi Sam,

Ik snap ff iets niet.
Je schreef net: en bij onderzoek kon ze het niet met zekerheid stellen.
Wàt kon ze niet met zekerheid stellen? Dat jullie misschien zwanger zijn ofzo?
Sorry dat ik het even niet helemaal begrijp! (misschien omdat ik net wakker ben? )

Groetjes, Bianca

Sorry sorry sorry was ff onduidelijk…
Ja inderdaad zijn we met een broertje of zusje voor Shakira bezig, alleen de zwangerschapstest was negatief en na het onderzoek kon de huisarts niet met zekerheid een zwangerschap vaststellen

Geeft niet!
Alleen vat ik hem nu nog niet helemaal (tsja, blond hè, haha!)
Want als de test negatief is dan weten jullie toch al dat je niet zwanger bent?
Waarom dan toch naar de huisarts?
Als het te persoonlijk is, geef je er maar gewoon geen antwoord op hoor!

Groetjes, Bianca

Tja daar wil ik in het kort wel iets over zeggen…
Wat doe je anders als je een week overtijd bent…
Niet verkeerd opvatten hoor, tis al laat en wilde toch ff snel reageren

Ehm…ik geloof niet dat ik het verkeerd opvat nu hoor…
Ik kan me voorstellen dat je even naar de huisarts gaat als je al een week overtijd bent maar de test zegt dat je niet zwanger bent. Zou het ook doen denk ik.
Maar willen ze geen bloedtest laten doen dan?
Dan weet je het 100% zeker.
Of laten ze jullie gewoon nog even wachten?
Wel spannend hoor!

Groetjes, Bianca

Ja het is inderdaad erg spannend want alle symptomen zijn er wel van een zwangerschap.
Maar we zullen nog een paar dagen moeten wachten, want we kunnen pas 19 dagen na de vruchtbare periode weer een test doen.
en we zijn de tel eventjes kwijt…

nou ik moet zeggen zonder jullie al te veel hoop te geven: mijn zus deed een test en deze zei niet zwanger. een week later was die stip zo roze als wat!!! het kan dus wel, ik hoop dat het voor jullie net zo uitpakt. groetjes

moeder van twee zoontjes. fabiano 2 jr en alessandro 5 maanden

Ik hoop jullie snel te feliciteren Sam. En zo niet wens ik jullie toch heel veel plezier bij het realiseren van jullie wens.

Over sex tijdens de zwangerschap. Sommige vrouwen zijn tussen de derde en de zesde maand erg sexueel actief. Dat is zeker een hormonale kwestie. Trouwens is ook goed als je rond de negen maanden zit, schijnt de bevalling te bespoedigen (goede smoes voor de man) maar persoonlijk zag ik dat toch niet meer zo zitten toen.

Liefs Kristel

Haha neee dat laatste kan ik me heel goed voorstellen…
Je bent zo rond als een tonnetje dan ( sorry niet zo bedoeld) en om dan allemaal ingewikkelde dingen te doen???
Dan maar niet, dan moeten wij als man maar geduld en begrip opbrengen (wat niet altijd even gemakkelijk is zeg ik eerlijk)

Hoi Ammetje.
Ook ik heb altijd last met die testen.Bij Niels had ik daardoor de eerste 3 maanden niet door dat ik zwanger was.(ik had in het begin een test gedaan en die was negatief,en de huisarts zei toen dat ik eerst op ‘regel’ moest komen en dan vanzelf wel ongest.zou worden,niet dus was al zo zwanger als wat).
Bij Iris was hij ook steeds negatief.Ik heb toen wel elke week getest,en hij was pas na 3 weken positief.(dus toen was ik al 7 weken zwanger)
groetjes Eljada

Tsja, dan kan ik ook nog wel even doorgaan haha!

Ik had een zwangerschapstest waar bij er TWEE blauwe streepjes moesten verschijnen als je zwanger was.
Nou, ik was overtijd, maar bij mij verscheen er maar één blauw streepje (in het controle-venster) en in het andere venster was zowat niks te zien.
Ja, alleen als je hem onder een lamp hield zag je heel flauw een super-lichtblauw streepje.
Maar zo lichtblauw dat ik dacht dat ik het gewoon WILDE zien haha!
Met de test naar de huisarts gegaan en gevraagd of hij a.d.h.v. de test vond dat ik zwanger was.
Hij bood mij toen (na een beetje aandringen) aan om mijn bloed te laten testen op het HCG hormoon (zwangerschapshormoon) en daaruit bleek dus overduidelijk dat ik gewoon hartstikke zwanger was!!!

De tweede keer ging het met zo’n test precies hetzelfde.

Sindsdien heb ik zoiets van: het zal wel
Ik vertrouw niet meer 100% blindelings op zwangerschapstesten.
Ik denk ook dat bij de ene vrouw al VROEGER in de zwangerschap het HCG gehalte HOGER is dan bij de andere vrouw (wat dan ook invloed heeft op de test volgens mij).

Groetjes, Bianca

Ik kreeg buikkrampen niet normaal. Ik naar de huisarts, werd onderzocht met als diagnose: Kristel je hebt een spastische dikke darm, hier heb je naproxen en kom over 2 weken terug. Paar dagen later voelde ik dat het gewoon niet daaraan kon liggen, en kocht toen wel 4 testen en ja hoor, zwanger.
Alle 4 werden ze roze, blauw etc.
Al 10 weken zwanger,niet bij stilgestaan, hadden het 1 keer voor het echie geprobeerd en daarna kreeg Frans last van z’n benen dus even uitgesteld. DUS NIET. Heb daarna wel heel veel angsten uitgestaan want Naproxen is niet zomaar een medicijn.

Liefs Kristel

Nee joh, Naproxen mag je helemaal niet hebben als je zwanger bent!
Gelukkig is het goed gegaan!

Ze hebben mij bij de derde zwangerschap (na twee miskramen) een peniciline-kuur gegeven (ze weigerden in eerste instantie te geloven dat ik weer zwanger was) en toen ze eindelijk zagen dat ik zwanger was, ben ik best wel bang geweest voor de eventuele gevolgen van die kuur.
Want het was dus geen amoxiciline ofzo (die dus niet zo schadelijk is tijdens zwangerschap).
Ik ben ook best wel boos geweest op die gynacoloog die mij die kuur gaf.
Ik had tenslotte al twee miskramen achter de rug en zat écht niet te wachten op een derde!
Gelukkig is het goed afgelopen en hebben we een pracht van een ventje nu!

Groetjes, Bianca

Van Shakira was het ook niet helemaal duidelijk.
Er was heel vaag een streepje te zien en het bleek idd ook raak te wezen.
Dat was trouwens binnen een maand al bingo!!
Nu duurt het wat langer maar volgens ons is het wel raak.
Maar zeker weten doen we het nog niet…

Hopelijk gauw leuk bericht!!!
Duim voor jullie!

Groetjes, Bianca, mamma van Stephan