Ik heb er zelf geen ervaring mee, maar een collega van mij ( die zelf ervaring heeft als kindervpk) zei tegen mij dat ik heel erg voorzichtig moest zijn mocht de baby gedraaid moeten worden. Soms zou dit nadelige gevolgen kunnen hebben voor de baby. De navelstreng zou op een minder goede manier terecht kunnen komen zeg maar.
Vaak lukt het draaien ook niet. Ik zelf zou het kindje niet laten draaien, dan maar een keizersnede.
Mijn zoontje lag wel met zijn hoofd naar beneden maar in zgn aangezichtshouding + sterrenkijker ( met kin naar boven). Dit hebben ze in het ziekenhuis niet gezien, waardoor ik onwijs lang heb moeten persen zonder resultaat ( bijna 2 uur). Hij is uiteindelijk met grof geweld en de vacuumpomp geboren, en had hierdoor een onwijs slechte start. Ik had niet natuurlijk mogen bevallen, maar omdat ze in het ziekenhuis niet goed gekeken hebben, is dit gebeurd.
Een keizersnede is dus soms gewoon de beste oplossing. Ik had hem in elk geval graag gehad. Ik had een sub-totaal ruptuur en mijn zoontje was er in eerste instantie ook niet best aan toe.
Ik wil je niet bang maken met dit verhaal, het gaat natuurlijk ook gewoon vaak goed, maar denk er goed over na.
Groetjes van Christa