Geen stuitligging meer! :)

Hallo,

Ons kindje ligt nog steeds in stuit, al een aantal weken dus over twee weken gaan ze proberen het te draaien als het dna nog in stuit ligt, nu heb ik een vraag, als de baby in stuis blijft liggen, kan je dan bevallen? of halen ze de baby dan?

xx.Eva.

Gewijzigd door - Eva16 op 25 Mar 2009 17:22:36

Wat ik begrepen heb is het mogelijk om natuurlijk te bevallen met een stuit, maar dat ligt er maar helemaal aan hoe het precies ligt. Maar anders wordt het een keizersnee. Klinkt erger dan het is. Ik heb hem ook gehad, met spoed uiteindelijk. Tuurlijk het doet pijn en leuk is anders, maar ik was persoonlijk wel weer vrij snel aan de wandel zeg maar.

Groetjes,

Michèle

Ik heb er zelf geen ervaring mee, maar een collega van mij ( die zelf ervaring heeft als kindervpk) zei tegen mij dat ik heel erg voorzichtig moest zijn mocht de baby gedraaid moeten worden. Soms zou dit nadelige gevolgen kunnen hebben voor de baby. De navelstreng zou op een minder goede manier terecht kunnen komen zeg maar.
Vaak lukt het draaien ook niet. Ik zelf zou het kindje niet laten draaien, dan maar een keizersnede.
Mijn zoontje lag wel met zijn hoofd naar beneden maar in zgn aangezichtshouding + sterrenkijker ( met kin naar boven). Dit hebben ze in het ziekenhuis niet gezien, waardoor ik onwijs lang heb moeten persen zonder resultaat ( bijna 2 uur). Hij is uiteindelijk met grof geweld en de vacuumpomp geboren, en had hierdoor een onwijs slechte start. Ik had niet natuurlijk mogen bevallen, maar omdat ze in het ziekenhuis niet goed gekeken hebben, is dit gebeurd.
Een keizersnede is dus soms gewoon de beste oplossing. Ik had hem in elk geval graag gehad. Ik had een sub-totaal ruptuur en mijn zoontje was er in eerste instantie ook niet best aan toe.

Ik wil je niet bang maken met dit verhaal, het gaat natuurlijk ook gewoon vaak goed, maar denk er goed over na.

Groetjes van Christa

ik ga dat de volgende keer ook wel vragen of het geen kwaad kan voor de baby, liever een litteken op me buik dan me kindje weg!

kan je daar ook voor kiezen voor ene keizersnede als je kind in stuit ligt of moet je het natuurlijk proberen?

xx.Eva.

Ik zal je eens hoop gaan geven
Ons wondertje lag bij elke controle in stuit. Deze week moest het gedraaid zijn zoniet zou ik naar gyn moeten om te draaien! En wat denk je afgelopen maandag controle was hij-zij gedraaid en ingedaald. Vannavond echo gehad en idd hij-zij lag prima.
Dit was ook zo bij de eerste die lag ook tot 34 weken in stuit en keerde daarna zelf nog om!

Hoop voor jou dat dat bij jullie ook het geval is.

Maar mocht het in stuit blijven liggen en draaien gaat neit kun je keizen voor stuitbevalling of keizersnede werd mij verteld.

succes en houdt ons op de hoogte he, ik ben benieuwd of jullie kindje ook nog gaat draaien!

groetjes Gytha

bij mijn moeder heeft de laatste dwars gelegen niet met het hoofdje naar beneden en ook niet in stuit ze hebben hem toen geprobeerd te draaien dat was gelukt tot dat mijn moeder het ziekenhuis uit liep .
zij heeft dus een keizersnede gehad met de laatste

gr de mama van leyla

veronique daniels

Je kan er dus ook voor kiezen om niet te laten draaien! En dan kiezen om of natuurlijk te bevallen of een keizersnede.
Je maakt altijd nog zelf uit wat er aan je lijf gebeurt, en als jij niet wilt dat ze de baby draaien dan gebeurt dat niet.

Groetjes van Christa

Vervelend!

In welke stuit ligt je kindje? Want je hebt verschillende soorten: volkomen of onvolkomen? Onvolkomen is met de billetjes naar beneden en met de voetjes voor het gezicht, volkomen is gebogen beentjes en de voetjes onder of naast de billetjes. Mijn schoonzusje is via de natuurlijke weg bevallen bij een volkomen stuit en dat ging prima.

En dat draaien kan heel pijnlijk zijn, maar heb me laten vertellen dat de kans op succes wel ligt tussen de 40 en 60%. Wist je trouwens dat je ook via een moxabehandeling je kindje kan laten draaien? Dat doe je zelf. Je verwarmt dan met een moxastick een bepaald punt bij je blaas (soort acupunctuur, maar dan zonder een naald) en dan verhoog je de activiteit van de baby die dan spontaan zelf kan gaan draaien. Succeskans 75%. Kijk maar eens op internet, via een instructieDVD kan je het thuis doen.

Succes!

Groetjes!

Lilypie Eerste Verjaardag Ticker

de baby ligt met de billen omlag en dan de voetjes in me zij dus de knieen gebogen.
ik ga niet voor een natuurlijke bevalling met een stuitligging daar voel ik me niet prettig bij.

en als ik voor een keizersnee kies, halen ze de baby dan op de uitgerekende dag? of eerder of later?

xx.Eva.

hoi, doordat puck in een stuit lag mocht ik kiezen. Of draaien en natuurlijk bevallen of keizersnede. Ik heb voor het laatste gekozen. Ik ken ook iemand die 2 x natuurlijk is bevalling van een kindje die in een stuit lag.

Sterkte.
Groet Loes

Mijn collega heeft twee keer een keizersnee gehad, want de baby lag ook gedraaid, maar haar conditie liet het niet toe de baby te draaien (dat kan ook nog). Beide keren was de datum voor om en nabij 40 weke gezet en biede keren brak haar water eerder, dus dan is de keizersnee ook eerder.

Maar ze zetten wel een datum en dat is inderdaad wel met 40 weken. Bij mij was het spoed dus weinig te plannen

Groetjes,

Michèle

quote:
hoi, doordat puck in een stuit lag mocht ik kiezen. Of draaien en natuurlijk bevallen of keizersnede. Ik heb voor het laatste gekozen. Ik ken ook iemand die 2 x natuurlijk is bevalling van een kindje die in een stuit lag.

Sterkte.
Groet Loes

en wanneer deden ze ene keizersnede? op de uitgerekende datum of anders?

xx.Eva.

Hou er wel rekening mee dat bij stuitbevallingen de kans groter is dat het kindje daarna een poosje tobt met de heupjes. Krijg je het spreidbroekverhaal etc.

Dus da’s evt. ook een overweging waard of je voor een stuitbevalling kiest of dat je voor een keizersnede kiest zodat de heupjes van het kindje niet elke keer die klappen van de weeën op moeten vangen. Bij een stuitbevalling krijgen de heupjes van het kindje het zwaarder te verduren bij elke wee. En die weeën…dat zijn er nogal wat! Neem dat maar van mij aan!

Groetekes, Sje

Gewijzigd door - Sje op 06 Mar 2009 20:53:20

Hoi, Ik was 27 maart uitgerekend. de opeatie stond gepland oor de 20e maart. 9 maart ben ik bevallen. Mijn vliezen zijn spontaan gebroken.

Dan heb je dus over 2 nachtjes slapen een feestje!

Groetekes, Sje

Vroeger keek men hier denk niet zo nauw naar…

Ik ben nl wel in stuitligging geboren… en doordat ik (wist men niet) in een stuit lag hebben ze mijn tweelingzusje nooit kunnen zien (was vroeger ook niet elke keer echo). Dus toen ik geboren was… kwam mijn zusje er ook nog aan.

Leuke verrassing zal dat zijn geweest! Haha!

Groetekes, Sje

Shocking!!!

Groetjes!

Lilypie Eerste Verjaardag Ticker

Ha ha ha zeg maar nee, krijg je er twee. Waren ze wel blij met jullie??

Groetjes,

Michèle

hoi eva wordt het niet tijd voor meldplicht voor iedere dag?? haha, gaat nu al opschieten he

Liefs en dikke kus brenda en charissa

Lilypie 4th Birthday PicLilypie 4th Birthday Ticker