Geen speen

Wat een nacht! Demi werd een aantal keer wakker met krampjes. Ik heb weer geprobeerd hem een speentje te geven, omdat ik weet dat dan z’n darmpjes gaan werken. Maar hij pakt hem niet! Als ik naast hem ga staan en het speentje in z’n mond houd werkt het wel, maar ja, ik kan moeilijk een half uur naast hem gaan staan…
En als hij nou zijn duim pakt, maar dat doet ie ook niet. Wat kan ik nou het beste doen? Hem gewoon in slaap laten huilen? Een zetpilletje geven tegen de pijn? Ik weet het niet meer, hoor!

Saskia

Lilypie 1st Birthday Ticker

oh meis wat lastig…

Zoekt hij wel naar zijn duim? of heeft hij daar helemaal geen belangstelling voor? Jurian heeft nl ook tijdje gehad dat hij geen speen wilde en was dan wild aan het zoeken naar zijn duim… gelukkig heeft hij die gevonden

Ik persoonlijk zou hem niet gelijk een zetpil geven … maar rustig tegen hem praten en over zijn buikje wrijven (met richting van de klok mee rondom zijn naveltje)… en dan als hij wat rustiger is goed strak instoppen (helpt ook tegen krampen) en dan weggaan. Begint hij dan weer te huilen dan proberen even 10 minuten geen aandacht te geven … en dan alles weer van vooraf aan… niet uit bed halen oid… en niet gelijk teruglopen als hij begint te huilen…

Moeilijk he…

Heeft hij overdag ook veel last van krampjes? Want hij is al bijna 5 maanden dus moeten de darmpjes wel beetje iets gewend zijn. Ben je pas met fruit begonnen? Geef hem evt overdag beetje extra water … helpt ook. Ja heb hier ook alles geprobeerd omdat het hier ook heel erg geweest is (huilbaby) radeloos wordt je er soms van …

Tegen krampjes werkt Cinababy van VSM erg goed. Ook Infacol (product van Sudocreme) werkt als een tierelier.
Beiden kunnen al vanaf de eerste dag gebruikt worden.

Ook kan je fietsbewegingen maken met de beentjes. Of de beentjes gebogen (vasthoudend bij de knietjes) rondjes draaien richting buikje met de klok mee. Of voetmassage met je duimen, met de klok mee draaiend.
Uh… en zo zijn er nog meer dingetjes tegen krampjes.

Mijn dochtertje van net 2 weken weigert ook de speen. Maar héél af en toe neemt ze die, maar als de krampjes te heftig zijn, weigert ze alles.
Zoals gezegd: Cinababy van VSM of Infacol… beide bij de drogist te verkrijgen, voor nog minder dan een tientje per stuk.

Geloof me, met 2 kindjes met lactose intolerantie, ben ik zo ongeveer een krampjes-expert LOL

Inderdaad de Cinababy als aanrader, ook vanuit mij. Wat ik deed was een druppeltje cinababy op de speen omdat Minke hem anders ook niet pakte in het begin. Met een lekker drupje pakte ze hem wel. Dus het helpt dan dubbel
Succes!
Oh ja, Minke wilde ook geen speen van Difrax maar pakte Bibi wel … dat maakt dus ook verschil, hier tenminste

Bedankt voor jullie lieve reacties.

Overdag heeft Demi ook veel last van krampjes. Heb Cinababy geprobeerd maar werkte niet goed. Gebruik nu inderdaad Infacol (vanaf z’n 2e maand) maar heb het idee dat ook dit niet meer werkt. Heb ook (denk ik) alle spenen geprobeerd. Op andere momenten zoekt hij wel naar z’n duim, maar als ie hem het meest nodig heeft niet!
Ik ben weer gestopt met groente- en fruithapjes (al ruim een week), dus dat zal het ook niet meer zijn. Verder geef ik hem niks nieuws.

Wat inderdaad wel wat helpt zijn de oefeningen die jullie beschrijven. Ik heb ook een cursus babymassage gedaan. Vond hij altijd heerlijk, maar met die krampjes niet! Ook in bad helpt. Maar ja, dit kan je ook niet altijd doen…

Als het zo blijft ga ik toch nog eens naar de dokter. Misschien heeft hij toch een allergie of zo. Dan blijf ik maar tobben en denken dat Demi in z’n sprong zit (die zou al vanaf vorige week zondag zijn)!

Wat voor soort voeding gebruik je?

Groetjes Michelle

Lilypie Kids birthday Ticker

Ik geef hem 5 flessen van 180cc met 3 scheppen omneo en 3 scheppen gewoon (nu vanwege de krampen 4 scheppen omneo en 2 scheppen gewoon). Bij de laatste fles gaan 2 eetlepels pap.

Hij poept heel goed: 2 of 3 luiers per dag! Daarom vind ik het zo vreemd dat hij zo’n last heeft…

Waarom meng je de omneo met gewone voeding? Zou je niet kunnen proberen om volledig op de omneo te gaan? Misschien kan 'ie niet tegen de gewone voeding.

Groetjes!

Lilypie Eerste Verjaardag Ticker

Infacol werkt zeker goed, rico was binnen een week meteen krampvrij.
alleen vind het beetje gek dat je kindje nu nog krampjes heeft. is het weggeweest maar weer teruggekomen? want meestal rond 3 maanden zijn de darmpjes wel meer krampvrij dan het voorheen was.
Een pcm kun je geven maar zou ik persoonlijk alleen doen als de infacol (wordt niet door het lichaam opgenomen) niet werkt.
een badje kan ook wel is verlichting geven of een baby massage. hier werkte vcm voor geen meter, ik bedoel als je echt pijn hebt heb je wel wat beters nodig dan een homeopatisch middel merkte ik hier tenminste…
eigelijk werkte alleen Infacol (de duitse variant heet sab-simplex) en stel hij heeft dus ook s’nachts kramp kun je hem voor de nacht wel een pcm geven. als het echt niet meer te harden is, dan krijgt hij in ieder geval wel zn slaap s’nachts.
ik zou als ik jou was is met het cb of de HA overleggen, of het normaal is dat hij nu nog zoveel kramp heeft met deze leeftijd bedoel ik.
want ik weet niet precies hoelang de “normale” darmpkrampjes kunnen aanhouden verstrekt over maanden

Lilypie Eerste Verjaardag PicLilypie Eerste Verjaardag Ticker

Ik zal inderdaad weer alleen omneo gaan geven. Dat is misschien wel beter.

En ik heb net een afspraak gemaakt voor morgenochtend 8.10 uur bij de huisarts. Ik ga toch eens overleggen of het normaal is dat hij nog zoveel krampjes heeft (en of het wel krampjes zijn) en wat ik kan doen. Ik houd jullie op de hoogte…

Saskia

Succes, ik hoop op iets waar je verder mee kan. We horen het wel!

Groetjes!

Ooh wat zielig zeg! Joey heeft het de eerste paar weken heel erg gehad. Wij gebruikten een middeltje wat heel goed hielp, het heet sab-simplex en het zijn druppeltjes die je op een lepeltje geeft. Ik vond het supergoed werke, al na een minuut of twintig werd hij weer rustig.
Wij hebben in het bgin ook de omneo gegeven, maar daar zijn we na een paar weken mee gestopt, omdat het lichtverteerbaar is, en Joey krap 2,1/2 uur kon redden op een fles van 200cc.

Groetje Anouk

Ben bij de huisarts geweest en waar het op neer komt is dat Demi hier overheen moet groeien. Zijn darmpjes zijn zijn ‘zwakke punt’, maar zo lang hij goed groeit en geen bloed in zijn ontlasting heeft hoef ik me geen zorgen te maken. Koemelkallergie is het ook niet, want dan zou ie andere symptomen moeten hebben. Ik mag hem gerust een zetpil geven als de pijn te erg wordt. Ook moet ik weer gaan proberen om fruit- en groentehapjes te gaan geven. Hij moet hier toch ook aan gaan wennen.

Ik zal wel dat sab-simplex eens kopen (kan je dat gewoon bij de drogist krijgen?). Ik heb er nog nooit van gehoord, dus is het het proberen waard…

Nu maar hopen op beterschap…

Saskia

Aan e ene kant is het lekker dat het alleem maar er overheen groeien is maar aan de andere kant ben je er ook mooi klaar mee is zo lekker makkelijk gezegd

Groetjes Michelle

Lilypie Kids birthday Ticker

Sab simplex is een duits medicijn. Ik heb het toendertijd bij een DA drogist gekocht. Ik woon in Enschede, en die drogist zit vlak tegen de grens. Ik weet eigenlijk niet of je het overal kan kopen… Misschien zou je een DA drogist kunnen bellen, en het eventueel van die drogist waar ik ben geweest op kan laten sturen naar de drogist in jouw buurt? Misschien is het ook wel overal te koop, geen idee…

Groetje Anouk

Ik ben inderdaad blij dat het geen allergie of zo is, en dat hij er vanzelf overheen groeit. Het is alleen zo frustrerend dat ze een hart kunnen transporteren en ze vinden de meest fantastische medicijnen uit, maar hiervoor hebben ze nog niks…

Hopelijk gaat het snel beter (en ik ga nog die Sab Simplix proberen)…

Groetjes
Saskia

Volgens mij wordt sab simplex in Nederland verkocht onder de naam Infacol. En dat verkopen ze bij de drogist inderdaad.

Groetjes!

Helaas! Dat gebruik ik ook al…
Het is inderdaad een heel goed middel. Ik gebruik het al vanaf dat Demi 2 maanden was. Ik ben het aldoor blijven gebruiken.

Dan maar doorbijten!

ABC Dophilus… haal je bij de apotheek, is vrij pittig aan de prijs, maar hoor ik ook heel goede berichten over.

Snap trouwens niet dat je weer moet beginnen met fruit en groentehapjes? Als de darmpjes nog zo van slag zijn, lijkt 't me beter om eerst nog even melk te blijven geven. Tot ongeveer 6 mnd zijn de darmpjes nog onderontwikkeld en is alleen melk het beste en fruit/groentehapjes overbodig. Pas v.a. ongev. 6mnd hebben ze meer nodig dan alleen de melk. Ik zou als ik jou was (persoonlijk hè) eerst even wachten tot zijn darmpjes weer op rust zijn.
Oeh, je kan trouwens 't beste starten met groentehapjes, en pas daarna met fruit. Schijnt dat groente wat milder is voor de darmpjes.
Maar dat terzijde…

Hier trouwens ook geen effect van Infacol/SabSimplex of Cinababy. Nu de kleine madam aan andere voeding zit (lactose vrij) helpt 't pas tegen de gewone krampjes. De krampjes die ze had waren nou niet bepaald normaal: ze ging er echt hysterisch en langdurig van krijsen… logisch als je de voeding niet kan verwerken…

Ga ik proberen die ABC Dophilius!

En ik wacht zeker even tot volgende week met z’n hapjes. Ik vind ook dat z’n darmpjes eerst tot rust moeten komen. Ik zal inderdaad eerst met groente beginnen. Vanaf welke leeftijd gaat zo’n hapje een fles vervangen en welke?