Geen speen

De eerste maanden wilde Danique haar speentje wel hebben, en dan vooral om in slaap te komen. Daarna floepte ze hem er iedere keer weer uit en nu gebruikt ze vooral haar duimpje… Die is altijd binnen handbereik. Ideaal!

http://www.borstvoeden.info/tickers/finalstep/2jccdzpc6988a3zs.html

Heerlijk zo’n duim!
Ik ben niet echt een fan van een speen, maar als hij ook zijn duim niet pakt kan het toch een uitkomst zijn. Maar ja, die moet ie ook niet…

Lilypie 1st Birthday Ticker

ABC Dophilus hebben wij ook gebruikt. Door elke fles een mespuntje met een max van een theelepeltje per dag. Daar zitten bacteriën in die helpen bij de aanmaak van een goede darmflora. Werkte hier goed, dus wie weet!

Groetjes!

Lilypie Eerste Verjaardag Ticker

ABC Dophilius die hebben wij ook gebruikt … niet bij drogist te kopen maar zo’n natuur winkel… Helpt bij darmpjes te ontwikkelen is vooral aan te raden bij de eerste 3 maanden… maar altijd een idee om het te proberen… misschien juist wel goed eens een natuur product zodat zijn darmen ook weer niet te ‘lui’ worden.

Ons werdt ook aangeraden om eerder met fruit/groente te beginnen ondanks darmpkrampjes… dit omdat men anders bij 6 maanden weer terug bij af is en men bij die 4 maanden potjes minder te verwerken heeft dan bij die 6 maanden potjes… 4 maanden is vooral nog 1 soort fruit etc. terwijl bij 6 al veel gemengd wordt. Helaas is het hier niet gelukt … Jurian wilde niks eten… gelukkig nu als een ‘bunker’.

ABC Dophilus hadden ze niet. Ik heb wel een soortgelijk goedje. Ook maximaal een theelepel per dag. Ben benieuwd of dat aanslaat…

Vannacht een super nacht gehad! Om 20.00 uur in bed, om 22.30 uur zijn laatste fles (met pap) en vanmorgen om 6.30 uur werd hij wakker. Ik heb hem niet één keer gehoord. Super zo’n nacht!!!

O heerlijk meid! Daar kan je dan weer effetjes op vooruit hè. Hopelijk blijft 't zo :smiley:

Heerlijk, zulke nachten. En nu hopen op meer!

Groetjes!

hallo,

ik ben nieuw hier en had een vraagje. ons kindje is nu 5 weken en gebruikt geen speen. hebben wel een pak keer gebrobeerd om een speen te geven maar dei wilde hij niet.

waarom zou ik een speen geven? wat zijn de voordelen er aan? misschien kunnen jullie mij dit uitleggen, want ik heb er ngo niet veel ervaring mee.

Een speentje is in principe in het leven geroepen om te voldoen aan de hoge zuigbehoefte die pasgeboren baby’s hebben. Naarmate baby’s ouder worden, neemt de zuigbehoefte af en zouden ze in principe geen speen meer nodig hebben. Maar ja, dan is het vaak al gewoonte geworden: bij het slapen, als ze verdrietig zijn, etc.

Groetjes!

Een speentje kan ook goed helpen bij krampjes. Die kunnen zo zeer doen dat de kleintjes helemaal ontroostbaar worden van het hysterisch huilen. Een speentje kan dan net even die rust bieden zodat de baby de krampjes makkelijker aan kan.
Maar idd, niet elke baby heeft daar behoefte aan. Dan moet je 't ook gewoon lekker zo laten .

En weer een heerlijke nacht erbij!!! Ik denk inderdaad dat Demi een sprongetje had. Hij is ook overdag een stuk rustiger, hij heeft minder last van zijn buik en weer een heerlijk vrolijk mannetje. Rot sprongetjes!

En ja, zo’n speentje helpt inderdaad goed tegen buikkrampjes. Omdat Demi de speen niet zelf in kan houden neem ik hem soms in mijn armen om de speen in z’n mond te houden zodat hij toch even lekker kan zuigen en zodat z’n darmpjes kunnen werken. Maar ja, dat kan alleen overdag…

Verder weet ik ook geen voordelen van de speen. Ik was nooit zo’n fan van een speen, maar hij is toch handig soms.

Saskia