Geen ritme in te brengen

Was ik de laatste week vrij…dacht ik: ik zal hem eens op uur en tijd in bed gaan leggen.
Na een paar daagjes ging het best goed…ging beter slapen ook.
Nu ik weer anderhalve dag heb gewerkt en hij bij mijn moeder is (wel in ons huis) is het ritme weer helemaal weg.
Ons mam zegt: kijken wanneer hij zelf aangeeft dat hij naar bed wil en als hij de ene dag 2x wil slapen is dat goed en als hij 3x wil moet je dat ook doen!
Maar het probleem bij Aaron is…als ik em laat laat slapen dat hij dan snachts aan een stuk wakker is!
De laatste nachten is het weer dweilen met de kraan open!

Hoe doen jullie het met de kinders…op regelmaat in bed leggen of kijken jullie het gewoon aan wanneer ze moe zijn?

Groetjes…Danielle

Hé,

Ik kijk aan wanneer Erik moe is, maar dat is meestal op dezelfde tijden omdat hij ook op vaste tijden gevoed wordt. Ik hou het eetschema met strakke hand aan, zodat de slaapjes ook op dezelfde momenten vallen ongeveer. Natuurlijk wisselt dat wel eens met een half uurtje, maar nooit meer.

Heb jij voor Aaron een vast eetschema?

Groetjes!

Lilypie Eerste Verjaardag Ticker

Regelmaat is heel belangrijk en slapen op vaste tijdstippen ook. Er kan wel beetje schuiving in zitten maar hier gaat Boris tussen 11-12 uur na bed om te slapen en omdat hij al wat ouder is nu gaat hij tussen 19.30-20.00 uur naar bed. Af en toe gaat hij wel brullen als hij naar bed gaat maar ik weet dat hij niks heeft dus laat ik hem even brullen en dan gooit hij zn knuffel uit bed en is hij even kwaad maar na paar minuten ligt ie heerlijk in dromenland.
Toen hij wat jonger was had hij zn ochtendslaapjes en middagslaapjes, zijn middagslaapje deed ik om 15.00 uur omdat hij inderdaad anders ook s avonds niet op tijd naar bed toeging. Als hij bijv. om 17 uur nog een slaapje deed van 30 min had ik hem tot 23.00 want meneertje wilde niet slapen. Dus liet ik hem niet meer slapen om 17.00 uur.

Bij ons ook een straks eetschema en daarmee een slaapschema. Ik kan bij Morgna er de klok op gelijk zetten dat ze zo 1.5 a 2 uur na haar fles moe is. Dus slapen en dan 's morgens 1 tot 1.5 uur, 's middags 2 a 3 uur en later op de dag ook nog zo;n 1 a 1.5 uur soms 2. Maar ik dwing haar niet. Zoals nu met het sprongetje is ze minder moe of later moe dan ook later slapen. Alleen maak ik haar dan wel wakker voor de fles. Ik verschuif die niet.

Oke Morgan is jonger, maar de regelmaat werkt wel goed. Vandaag en morgen passen de oma’s op en die moeten dat schema ook hanteren. Hopelijk doen ze dat ook. Maar met de kerst ook zelfde schema aangehouden ondanks een andere omgeving. En het werkte.

Groetjes,

Michèle

Precies, regelmaat aanhouden anders zijn ze van slag en uit hun ritme en uit hun doen. Af en toe heb je wel een dag dat ze wat meer of minder slapen maar als je je standaard schema en ritme aanhoudt dan voelen ze zich ook lekker.
Met de kerst heb ik ook mijn schema aangehouden en gezegd tegen iedereen dat ze daar maar begrip voor moesten hebben maar dat was geen enkel probleem met mijn familie in Belgie.

ja ik pleit ook voor de regelmaat!! hier heeft onze kleine daar in het begin heel veel aangehad…

toch blijft het moeilijk… ons manneke is eigenlijk altijd moe behalve de middag dan slaapt hij soms helemaal niet. leg hem als ik thuis ben wel in bed … soms ligt hij dan half uur te duimen … soms ook alleen maar jengelen/huilen… ook wil ik zelf niet dat hij voor half 6 weer naar bed gaat omdat ik dan bang ben voor de nacht!? als ik de stad inga oid slaapt meneer helemaal niet… en is dan beetje mopperig… maar goed moet ik dan continu thuis blijven?

Nee hoor mini boy, je moet ook gewoon de stad in kunnen gaan met je kleine wondertje. Boris vind het prima in zijn wandelwagen hij gaat alleen brullen in de winkels zelf en als hij in het winkelwagentje mag zitten is hij heel zoet dat vind ie wel fijn. Maar gewoon winkelen/shoppen dat vind hij helemaal niks.
Maar dan moet hij maar even brullen want je moet toch je zaken kunnen regelen en dat moeten ze toch ook leren af en toe wat geduld hebben.
Andere mensen vinden het niet leuk als zo n kleintje staat te brullen en staan ze je echt aan te kijken alsof je je kind zwaar mishandeld maar daar moet je gewoon lak aan hebben. De tijd dat ze er zelf stonden met brullende kinderen zijn ze allang vergeten namelijk. In het begin schaamde ik me dood als Boris het op een brullen zette maar ik moet toch ook een aantal zaken regelen. Kan namelijk niet alles aan mijn vriend vragen want die werkt ook FT en dan ook nog zelfstandig dus die heeft zat dingen. Zelf ben ik ook zelfstandig maar mijn zaken heb ik op laag pitje gezet om voor de kleine spruit er te zijn en zoveel mogelijk genieten want gaat snel allemaal hoor. Heb geen spijt dat ik gekozen heb om er voor Boris te zijn. Het betekende wel een aantal zaken inleveren maar het is het allemaal waard geweest en tussendoor blijf je toch zaken regelen. Maar regelmaat is heel belangrijk voor je kindje maar ook voor jezelf want dan kun je ook dingen voor jezelf goed regelen. Voor mij persoonlijk is even wandelen en mijn dingetjes regelen heerlijk, dat mijn zoontje dat even brult dat nemen ze maar voor lief lekker pech gehad. De mensen die je erop aankijken die zijn zelf niet helemaal wijs hoor, hihihi

Ha ha ha heb ik een echte meid, die vind winkelen heerlijk. Ze slaapt of kijkt om zich heen…

Groetjes,

Michèle

Hi ik bedenk me net wat, ik weet nog dat de hangzak heerlijk was. Vond Boris echt heerlijk want hij ging te bengelen met zijn beentjes en kon alles zien. Als hij moe was draaide ik hem om zodat hij kon slapen. Misschien een optie, ze mogen erin tot 10 of 12 kg zou je even moeten nakijken. Ik heb er toen eentje gekocht bij de Prenatal van Zweeds merk zou niet meer weten hoe die heet zou ik moeten nakijken, maar die was echt helemaal geweldig. Ik heb ook verder nooit last gehad van rugklachten met dat ding, ging hij ook nooit brullen trouwens nu ik terugdenk.

Ik heb een draagzak, geen brullend kind dat niet, maar ik krijg wel rugklachten. Ik heb een hele zwakke rug en Morgan wordt te zwaar voor me. Zo ie zo met dat gladde weer doe ik haar zo ie zo niet in de zak. Stel je voor dat ik uitglij. Moet er niet aan denken… Nee hoor wagen omgebouwd hier en woezel en pip erin gehangen en ze vind het geweldig. Lekker warm ook in die zak…

Groetjes,

Michèle

hey michele heb jij de wagen al omgebouwd? ik heb zo’n warme zak besteld waar ze in kunnen zitten… want zat er niet bij maar… lever tijd duurt 4 weken minimaal… dus wordt volgend jaar voor hij erin kan

Toch vind probeer ik mezelf wel aan mijn zoontje aan te passen… vind het soms moeilijk om hierin beslissing te nemen… maar hij slaapt zooo veel … zoals nu vandaag… heb hem om 8 uur uit bed gehaald drinken op … om 10 uur weer terug in bed (soms eerder)… om 13 uur lag hij in bed te duimen … hem eruit gehaald weer drinken op… uur in de box en piepen/jengelen… ik wilde naar mijn moeder gaan die is oliebollen aan het bakken maar… meneer ligt weer te slapen hoor… maak hem zo wel wakker … en dan vanavond om uiterlijk 18 uur gaat hij weer slapen … tot ik hem om 21 uur wakker maak voor de fles en dan slaapt hij verder heel de nacht… tja het probleem dat hij veel wakker is wat ik lees ken ik niet… maar maak me soms wel beetje zorgen als hij zoveel slaapt… hij is verder helemaal niet actief … ligt het liefst op rug met boekje in zijn hand… probeer andere dingen te stimuleren … maar lukt nog niet zo… eten taalt hij ook niet na alleen slapen en soms drinken… volgens mij moet ik nu niet klagen maar maak me ook alleen maar zorgen of dit wel gezond is? hij is nu al 5,5 maand …

Hai,
In principe hanteer ik ook een schema, dwz ik probeer Minke echt op vaste tijden te voeden ( met uiteraard klein beetje speling als dat zo uitkomt, en merk dat ze ( daardoor?) ook op vaste tijden haar tukkies doet. Ik denk dat het normaal is dat je kleintje zo’n 3 a 4 uur per dag slaapt, tenminste ik merk dat Minke het daar goed “op doet”. Wel is ze erg jengelig aan het einde van de dag, zo uur of half vijf/ vijf uur. Sinds een week of 4 doe ik haar dan gewoon een half uur in bed voor een “power nap” zeg maar en ik moet zeggen, ze slaapt er niet minder om 's nachts. Ik denk dat je een echt moe kindje altijd even moet laten slapen, maar ik zie er geen kwaad in dat je ze ook weer wakker maakt omdat anders je hele schema in de war raakt. Volg je gevoel en verstand en kijk wat bij jou en je kindje past zou ik zeggen. ( maar wat is dat toch zoeken soms he…pfffffff !)

groetjes Astrid

Gewijzigd door - Linette1 op 30 Dec 2008 14:55:13

He Mini-boy. Ja toch maar gedaan. Ik kan haar niet meer in de zak naar de creche brengen en zo kan ik de wagen opklappen daar en neemt hij minder ruimte in. Enne ze kan helemaal liggen dus geen probleem op dat punt. Met die zak heb ik alleen wel onderin een kruik liggen omdat ze zo klein is en vrij veel ruimte over houd en daardoor koude voeten krijgt Dus daar moet je even op letten.

En morgan slaapt ook meer nu. Bedenk je wel dat de kou energie vreet nu van ze, en oerinstinct zegt dat slapen overleven is he. En die kleintjes hoe raar het ook klinkt kennen alleen oerinstinct, daarom huilen ze ook meer om eten nu.

Groetjes,

Michèle

Hier geen last van de kou, Erik slaapt en eet tenminste niet meer ofzo. Hij is natuurlijk ook iets ouder, dus misschien dat dat meespeelt. We hebben er in ieder geval geen “last” van.

Wauw, dus Morgan al in de wandelwagen. Dat is anders hè? Vind het zo leuk, ik vind het leuker dan met de kinderwagen. Hij brabbelt honderduit en vindt alles leuk wat 'ie ziet. Je kijkt zelf dan zo anders naar de wereld merk ik, ik kan niet wachten tot 'ie nog iets ouder is en we lekker naar de dierentuin kunnen ofzo. Leuk!

Trouwens: Danielle??? Where are you? Aaron veel aandacht aan het vragen?

Ja ze vind het wel leuk, alleen in het tuigje gezet worden vind ze nog niks. En ze ligt natuurlijk nog wel dus het is niet dat ze extreem veel meer ziet. Wel Woezel en Pip in de wagen gehangen en die verteld ze van alles. Maar het is ook nog veel slapen. Ik vind het alleen wel jammer dat ik haar niet meer kan zien en andersom. Ja als ik door het dakje kijk, maar ja zo glurend loopt zo moeilijk

Groetjes,

Michèle

hoi…

weet je wat het probleem is…hij is nooit op dezelde tijden moe!
als ik hem om 10 uur in bed leg en hij is uit wakker, dan weet ik al wat er gaat gebeuren!

doei…ik heb aaron op de hand…moeilijk typen

Ik kan bij Morgan aardig de klok gelijk zetten, maar ik kijk wel even of ze ook moe is. Soms is ze zoals nu hangerig en nog niet echt moe. Dan legi k haar ook niet op bed wordt een drama. Maar is ze een uurtje later wel moe (wrijven oogjes en jammeren) leg ik haar dan pas wag. Dan slaapt ze meestal wat korter dan gewoonlijk maar dan is het maar zo. Ik ga met slapen dus wel van haar uit. Met eten niet, dan heeft ze naar mij te luisteren

En typt ook lastig… is ie wel lief vandaag???

Groetjes,

Michèle

Hoi…

Hij is altijd lief…daarom is het ook zo moeilijk!
Als hij je aankijkt en hij lacht zo lief…dan vergeet je zelfs de vervelende nachten!
Vandaag heeft hij 3x geslapen…2x in bed maar hij was na een half uur al weer wakker en dat was om 1 uur.
Dan houdt hij het niet tot 7 uur vol…dus na de fles gaan wandelen…in bed wordt ene drama als hij dat zou moeten.
Nu heeft hij van 3 tot 10 voor 4 geslapen tijdens het wandelen.
Misschien red hij het nu langer vanavond…later een fles en dan niet om 9 uur…kijken of hij dan scancht slapend blijft.
Ik haal hem toch telkens uit zijn slaap voor de fles, misschien kan hij daarom niet meer terug in ene diep slaap komen snachts.

Groetjes…Danielle

Misschien dan toch proberen om hem zelf te laten komen voor zijn fles en boek je hiermee wel een succesje. Hoop het wel voor je in ieder geval.
Was heerlijk wandelweer he, wel koud maar zonnetje, Boris was ook aan het genieten van het wandelen.