Saro, je hebt praktisch mijn verhaal opgeschreven. Heb je soms door het raam gegluurd een jaar geleden? Ik herken ook je opmerking over de zenuwen die je af en toe voelt. Het lijkt wel of je steeds slechter tegen het huilen kunt en als het dan even stil is geweest en je hoort het eerste kikje, dan slaat je hart een slag over. Dan denk je: oh nee, nou begint het weer! Het kwam bij mij ook heel erg doordat ik me zo schuldig voelde dat ik Evelien af en toe liet huilen. Dan wist ik het even niet meer. Ik moest nog herstellen van de bevalling (prima bevalling, maar veel bloed (3 liter!) verloren) en voelde me in die tijd ook zo somber. Ik had eigenlijk al m’n handen vol aan mezelf, maar daar was ook nog een baby die veel huilde. Wat een zware tijd zeg. Ik kan me een moment herinneren dat ik langs het water liep met de kinderwagen en dacht: “als ik er nu inloop, zijn we van het gedonder af”. Ook herkenbaar dat je zegt dat het de ene dag beter met je gaat, dan de andere dag. Ik knapte er enorm van op als ik daar met anderen over kon praten (meestal m’n man, ouders, zus en zwager). Dus het is heel goed dat jij dat ook doet. In ieder geval op dit forum. En dan is het fijn om te horen dat je niet de enige bent. Jij dus ook niet, Janet. Klagen vind ik ook niet het juiste woord: het is gewoon je hart luchten. Dan kan je de situatie weer beter relativeren.
Sterkte en veel liefs,
Marleen