Geen fles meer na warm eten

Nou zoals je ongeveer heb kunnen volgen… (voor die er interesse in had) heeft Jurian zijn laatste fles ook al ruim een week niet meer. Dus krijgt hij na het warme eten, dus net voor naar bed gaan nog wat roosvicee… (heel dun aangemend). Wat lust hij echt niet… spuugt hij uit/gooit fles weg. Maar nu zag ik dat jullie kindjes maar een beetje of paar slokjes drinken … Jurian drinkt net zoveel als ik geef… … hoeveel mag hij hebben? Hij drinkt gerust 120cc… is dan niet veel? Hij slaapt er verder wel goed op…

geen idee eigenlijk, maar 120cc lijkt me wel veel! Emma drinkt wel soms water of diksap maar dan 20cc-40cc max per keer… ze stopt dan zelf… Miscchien heeft hij dan toch wel erge dorst. En vocht kan geen kwaad zou je denken… Zou het eens op het CB vragen.

groetjes Gidget

Lilypie Eerste Verjaardag PicLilypie Eerste Verjaardag Ticker

Dylano drinkt na zijn boterham en na zijn liga in totaal ook wel tegen de 200 dus zeg maar 100 cc per keer en dan nog klein beetje na zijn warm eten.
ben wel bezig met de tuitbeker en merk dat hij dan minder drinkt, is moeilijker.
maar hij eet gewoon al zijn eten op ook zijn laatste fles dus zal wel goed zijn neem ik aan. bij die hele kleintjes mag je niet boven de liter dus neem aan dat het bij die van ons ook geen kwaad kan. komt hij trouwens dus niet aan zit nu op iets minder als 700 + het vocht van fruit en groente

Groetjes Michelle

Lilypie Kids birthday Ticker

Lilypie 1st Birthday Ticker

aah misschien is dat het verschil, Emma drinkt uit de tuitbeker… Dat gaat idd minder makkelijk/snel als uit een fles

Lilypie Eerste Verjaardag PicLilypie Eerste Verjaardag Ticker

Ik sta er wel even van te kijken dat hij niet een flesje melk als laatste op een dag krijgt voor het slapen gaan.
(of heb ik het dan verkeerd begrepen?)

Mijn meiden (2jaar) krijgen zelfs nu nog een flesje voordat ze gaan slapen, zelfs al hebben ze kort van te voren nog warm gegeten (soms kook ik door omstandigheden wat later). Wanneer ik vergeet een flesje te maken, krijg ik echt wel commentaar van de meiden en gaan dan dus ook echt niet slapen.
(pas per ongeluk vergeten, ze hadden nog ‘laat’ buiten gespeeld en toen ik van buiten naar binnen liep en gelijk naar boven om ze te verzorgen, pyjama aan en in bed…ai ai huilen, brullen, commentaar…jip, ik sufferd was hun flesje vergeten )

Om een flesje melk wat lekkerder te maken doe ik er diksap doorheen.

@Jolan: vanaf 9 maanden hebben ze die laatste fles niet meer nodig over het algemeen. Ik verbaas me erover dat jij jouw meiden nog een flesje melk geeft, terwijl ze ‘al’ 2 jaar zijn…

@Mini-boy: Erik krijgt tegen 15.00 uur diksap, zo’n 250cc meestal. Dat drinkt hij bijna altijd op. Joh, of 'ie nu een paar slokjes roosvicee krijgt of 120cc, ik vind dat geen grote ramp. Ik moet zeggen dat Erik eigenlijk nooit meer iets drinkt voor het naar bed gaan en daar ook prima op slaapt hoor. Is het niet meer jouw idee dat hij nog even flink moet drinken zodat hij goed doorslaapt??

Groetjes!

Lilypie Eerste Verjaardag Ticker

quote:
@Jolan: vanaf 9 maanden hebben ze die laatste fles niet meer nodig over het algemeen. Ik verbaas me erover dat jij jouw meiden nog een flesje melk geeft, terwijl ze 'al' 2 jaar zijn....

Groetjes!

<a href=“http://lilypie.com”>[img]http://b1.lilypie.com/ZZbZp2.png" alt=“Lilypie Eerste Verjaardag Ticker” border=“0” /></a>

Echt? Schaam me dood!
Ik wil je heel erg graag geloven…er heeft mij nooit iemand gezegt dat ze met 9 maanden geen laatste flesje meer hoeven, hahaha.
Ach, het is een gewoonte, doe ik het niet, krijg ik commentaar van de meiden.
Daarbij is het ook nog eens goed voor ze, want ze krijgen van mij zo overdag geen gewone melk, hoofdzakelijk alleen vruchtensappen en een aantal keren per week yogi drink en chocomelk. (in totaal ongeveer 5 liter melkproducten naast de laatste fles)
Enne…waarom is er dan eigenlijk die nestle pyjamapapje voor kids van 6-36 maanden?? Gewoon voor de verkoop?? Geldklopperij? Voor mensen die net zo goed zijn ingelicht als mij?

Verder zou ik me niet zo druk maken over hoeveel je kleintje drinkt voor het slapen gaan. Hij zou vast wel dorst hebben, anders drink hij niet zo veel, en wat extra vocht is niet slecht Misschien kun je hem wat vruchtensap geven als hij diksap niet lekker vind?? (let wel op want sommige vruchtensappen bevatten licht bruisend water kwam ik per toeval achter)

Ik denk ook niet dat het erg is dat hij nog 120cc drinkt voor het slapen gaan. Ik geef Tim s’middags ongeveer 200 cc diksap uit een tuitbeker wat er zo ingaat. Dus geef ik hem na het warme eten en zijn toetje niks meer, behalve idd voor het slapen gaan een paar slokjes water uit een gewone beker. Ik weet niet waarom je die 120 cc nog geeft voor het slapen gaan. Maar als het tegen het doorslapen is, dan denk ik niet dat dit van invloed is. Zoveel vult 120 diksap niet dat dit het verschil uitmaakt tussen eerder of later wakker worden. Maar misschien doe je het omdat Jurian overdag niet zoveel drinkt. Gewoon lekker je eigen gevoel volgen en als Jurian het opdrinkt dan is het toch prima.

Groetjes,
Sandra

@Jolan: ik denk idd dat die pyjamapapjes enzo vooral commercie zijn. En tja, gewoontes afleren die ze al twee jaar gewend zijn zal ook niet makkelijk zijn. Nou ja, iedere ouder doet waar hij of zij zich goed bij voelt, toch? Lekker melk blijven geven. En schamen is nergens voor nodig, ik weet het ook alleen maar omdat ikkeben bestaat…

Groetjes!

Op zich is het niet slecht als ze maar der tanden goed poetsen, en nooit een fles melk mee naar bed geven want dat is de pest voor de tanden.

Mijn moeder maakte voor mij ook altijd een beker warme melk met anijs als ik niet kon slapen dat is op een gegeven moment gewoonte geworden en ik doe het nog wel eens enne ik ben al ver boven de 2

Groetjes,

Michèle

Jolan poets je na die tijd wel hun tandjes,en ik zou die fles er zo snel mnogelijk af krijgen anders krijgen ze hetzelfde als mijn zoon fles caries

Nee ik poets daarna niet hun tandjes, dat doe ik van te voren als ze in bad zitten.
Een fles mee naar bed is hier nog nooit gebeurd, ze krijgen de fles altijd op de bank.
Extra dingentjes mee naar bed nemen wil ik niet, geen speelgoed e.d. en dus ook geen fles mee naar bed

Wat is fles caries?

Maar euhmmm ging dit topic niet ergens anders over?? Dit is helemaal offtopic natuurlijk hihi.

Fles caries is een soort wolf in de tanden. De suikers in de melk tasten de tanden aan. Daardoor brokkelen ze langzaam af. In zeer ernstige gevallen kunnen e tanden eronder ook aangetast worden. Dus altijd poetsen NA de melk.

Groetjes,

Michèle

Helemaal omdat je er ook diksap doorheen doet Jolan…

Groetjes!

Oke! Thanx!
Ik ga vanaf morgen proberen de melk af te bouwen en doe er geen diksap meer in…enne tandjes poetsen net voordat ze naar bedje gaan

Er gaat nog steeds de fabel rond dat melk niet slecht zou zijn voor de tanden omdat het ze sterker maakt. Het is dus en bakerpraatje.

Enne succes met afbouwen. Ze schijnen met 2 jaar een nogal sterk willetje te hebben heb ik gehoord

Groetjes,

Michèle

quote:
Er gaat nog steeds de fabel rond dat melk niet slecht zou zijn voor de tanden omdat het ze sterker maakt. Het is dus en bakerpraatje.

Enne succes met afbouwen. Ze schijnen met 2 jaar een nogal sterk willetje te hebben heb ik gehoord

Groetjes,

Michèle

Ik mag me gelukkig prijzen met 2 makkelijke kindjes! Echt, als ik sommige mensen met kinderen hoor en zie…dan laat mij maar een tweeling hebben, ik weet dat ik het met hun vaak veel makkelijker heb dan die met hun ene kind!!
Vanaf dat ze geboren zijn zijn ze heel makkelijk geweest, misschien ook wel dat je als moeder met een tweeling makkelijk moet zijn en daar ook zo op reageren, maar goed het kan zijn dat dat eigen willetje nu wel heel erg naar boven gaat komen en zou ik spijt krijgen van dit bericht, haha.

Euhmm, nu maar weer ontopic!?

Succes met het afbouwen Jolan! Ik hoop dat je inderdaad zulke makkelijke meisjes hebt als je zegt!

Groetjes!

Ik doe hier zulke uitspraken niet meer hier op het forum. Dylano had nog nooit last gehad van sprong ik vertel dat hier en wat denk je prompt hahahahah. Geen last van onderste tandjes ik hier verteld en nu bij de bovenste prompt. hahahahaha. Het was de goden verzoeken

Groetjes Michelle

Lilypie Kids birthday Ticker

hahaha heerlijk ff deze topic… voel je niet aangevallen hoor Jolan dat is echt de bedoeling niet… ik denk dat het merendeel van die leeftijd nog een flesje krijgt en vaak zelfs nog met het naar bed gaat/in bed… Dus eigenlijk doe je helemaal zo slecht nog niet… is het gelukt met afbouwen? Waarom geen melkproducten overdag? (ff off topic blijven )

Jurian drinkt gewoon altijd erg veel… smiddags 200cc met een koekje en dan savonds voor het naar bed gaan nog 100cc gewoon voor het idee… weet wel dat het niks met doorslapen heeft te maken maar jullie weten nog wel dat papa het niet zag zitten om niks te geven… dus zodoende zei ik dan doe je maar water … en dat werd weer diksap…