Geeft niet aan genoeg te hebben gegeten Gevolg:

nou rico’s spugen is nog steeds NIET over.
Het probleem is ook vooral hij geeft niet aan wanneer hij genoeg heeft gehad met het eten.
dus als ie eigenlijk al niet zo’n honger had en ik geef m gewoon zijn normale portie
dan is het spugen daarna
hij eet een baby bordje leeg en echt maar 10 hapjes van het toetje, en dan vanille vla want zoals jullie weten kan hij zure dingen helemaal niet binnen houden.
hoe weet ik nou wanneer ie WEL echt honger heeft en wanneer niet? want hij zegt wel de hele tijd: hmm mmm!!
dus eten wil ie wel
maar hij heeft er geen rem op.
ik kan m ook niet minder geven want zoveel eet hij nou ook weer niet, en als hij een keer wel echt honger heeft dan heeft ie te weinig binnen gehad (hij geeft echt niet aan of hij nog meer wil of niet)
dus ik heb zoiets: gewoon de normale porties ongeacht of hij nou veel honger heeft of niet.
je zou denken dat je het aangeeft als je vol zit
maar rico vind het te lekker om niet op te eten dat merk je aan alles.
enfin… het spugen moet wel eens stoppen.
mijn vraag is dan ook of jullie weten wat ik het beste kan doen nu.
en of jullie kindjes ook “ooit” terug geven?(rico geeft vaker terug dan “ooit” maar ik wil weten of er meer kindjes terug geven of het nu vaak is of niet)

Lilypie Tweede PicLilypie Tweede Ticker

Pff ik wou dat ik je kon helpen maar Morgan is heel duidelijk als ik vraag of ze wil eten of drinken zegt ze heel duidelijk ja of nee en dan is het ook ja of nee.

Ik hoop dat andere mamma’s tips hebben voor je.

Groetjes,

Michèle

nee, ik kan je ook niet helpen. Ik weet het alleen van Nick toen hij baby was. Toen had hij ook altijd honger en kreeg best veel voeding. Dat kwam ook steeds terug. Maar dat ging gewoon over. Had te maken met het maagklepje. Nick geeft nu ook duidelijk aan wanneer hij genoeg heeft.
Misschien moet je toch eens navraag bij de huisarts/kinderarts doen?

Groetjes Bianca

Dylano spuugt ook nooit. En hij geeft tegenwoordig ook aan als hij genoeg heeft.
Dus hopen dat Rico dat ooit ook gaan doen, verder ook geen tips.

Je zou kunnen proberen iets minder te geven en kijken of hij daar dan mee tevreden is en of hij dan nog spuugt en dan opvoeren tot hij wel een keer spuugt dan heb je de limiet.

En is het alleen bij warm eten?

Liefs Michelle

Lilypie Kids Birthday tickers

Lilypie Second Birthday tickers

pff dat is shit…
nou alsi k vraag of rico wil eten zegt ie ook wel ja of hmm
dus het is niet zo dat hij niet aangeeft of hij honger heeft
het gaat er meer om of ie genoeg heeft gehad ja of nee.

@Michelle; het is bij warm eten en soms bij zijn brood.
dan komt het brood met de melk een beetje terug maar niet zoveel als s’avonds.
ik geef m voor het slapen ook altijd nog warme melk uit een flesje
maar dat is echt maar 100 cc ofzo of soms nog minder
maar ja dat spuugt ie dan ook weer uit.
het punt is ook dat rico s’avonds als ie naar bed moet altijd in zijn bed staat te springen
en niet 1x springen en ophouden nee echt heel uitbundig blijven springen alsof ie op een springkussen of trampoline staat.
ja logisch dat de hele inhoud er dan uitkomt
maar kan m natuurlijk niet vastbinden.

Ik zou toch beginnen met dat springen af te leren Inge. Morgan springt ook, in bed en op de bank en in beide gevallen krijgt ze streng te horen dat dat niet mag. Misschien dat dat scheelt.

Groetjes,

Michèle

rico springt wel in de box en ook wel in bed, maar ja weet je op het spugen na vind ik het niet erg als hij het leuk vind om te springen moet ie dat lekker doen het is alleen vervelend dat ie er dan van gaat overgeven.
zolang hij in zijn bed springt of in de box vind ik het geen punt maar wat jij zegt op de bank springen is idd niet nodig. maar rico klimt soms op de bank maar houdt het daar misschien 2 seconde vol
hij is veelste druk want dan ziet hij weer iets wat ie wil hebben en dan is het “af…af!”

Ik zou het even aan de huisarts navragen mamavanrico.

Naar mijn idee is hij te oud om nog regelmatig terug te geven.

Niet dat ik er veel verstand van hem natuurlijk maar als Thoby dit zou doen zou ik het toch even laten nakijken.

Better safe then sorry toch?

Groetjes
Margot

ja dat is ook wel zo alleen ik zit een beetje met het feit dat de kinderarts zei toen rico was opgenomen in augustus vorig jaar dat de hoeveelheden die hij toen spuugde voor een “reflux kind” normaal zijn MEDISCH gezien.
dus dat ik me niet meer zorgen moest maken maken over de ernst van de situatie.
enfin… nu loopt ie dus al wel en hij zei toen al dat het dan weg moest gaan maar dat sommige kindjes nu eenmaal blijven spugen.
ik merk vooral aan mezelf dat ik nu hij al loopt en toch al bijna anderhalf is ik me weer zorgen ga maken terwijl ik bijna zeker weet dat hij gaat zeggen dat het niet nodig is, gezien de weinige hoeveelheden die hij nog spuugt.
daarom vraag ik me ook weer af of ik het niet nog even moet aanzien omdat ik (in mijn achterhoofd meegenomen) weet dat hij zich geen zorgen gaat maken en ik dan niet als een zeur wil worden aangezien, aangezien hij toen ook al een vage opmerking maakte of het zorgen maken niet meer bij mij lag dan bij het probleem van rico. (nouja zeg!) maargoed. dat meegenomen… twijfel ik dus om hem in te lichten.
hij bedoelde het wellicht niet lullig maar ik voelde me wel aangevallen over het feit dat hij mij overbezorgd noemde en dat ik het dan op rico projecteer, maar hij dacht niet na over de wetenschap dat ik geen dokter ben en dus niet weet wat medisch WEL en niet als ernst wordt gezien.

Heey Inge,
Wat vervelend!
Seth geeft heel goed aan wanneer hij genoeg heeft, dus daar kan ik je niet mee helpen, maar wellicht is het flesje melk 's avonds teveel?
Ik bedoel, hij krijgt avondeten, een toetje EN een flesje melk, toch?
Misschien wordt het dan minder?

Succes ermee.
Liefs, Anne

ik geef hem bewust heel weinig van zijn toetje omdat hij graag nog melk drinkt sá vonds
ik geef hem ook heel bewust heel weinig melk
maar dan kan ie nog lekker even tutteren bij mama dat vinden zowel rico als ik prettig en daarom dus wat minder vla.
het is echt maar een klein scheutje vla, nog geen kwart babybordje
net 10 hapjes ofzo
terwijl ze opzich veel meer mogen hebben maar ik wilde dat compenseren om dan nog melk te geven als hij gaat slapen
ten eerste omdat als ik hem meer vla geef hij NOG meer gaat spugen,
en ten tweede; hij krijgt dan zo weinig van zijn toetje dat hij nog aanvullend nodig heeft en dat we het beide nog erg prettig vinden telt ook wel als rede

Inge als je de fles melk nu is vervangt voor een flesje drinken, als hij daar intrapt ntuurlijk. Kun je toch nog samen dat momentje hebben en krijgt hij toch minder zuivel binnen, want ik heb het idee dat het daar aan ligt, omdat hij soms ook bij zijn brood de melk teruggeeft.

Het is maar een gok hoor

Liefs Michelle

Inge je bent voor de eerste keer moeder, Ik neem aan dat als je de ka belt (je hoeft niet meteen langd te gaan) dat ze dat heus wel snappen. Wat ik ook altijd zeg net als Margot nu beter safe than sorry. Als het jou gerust stelt gewoon even bellen.

Groetjes,

Michèle

He meid, wat rot dat Rico toch nog spuugt. Eva doet dat ook nooit. Maar zij geeft ook niet echt goed aan dat ze genoeg gegeten heeft. Ze eet gewoon op wat ik haar geef! Ik zou even proberen wat Michelle ook zegt, dus wat water of diksap geven i.p.v. melk. Ik doe dat nu ook bij Eva en ze drinkt het helemaal op. Daarna poets ik pas haar tandjes.

Enne…Eva houdt ook van springen. Ze doet het niet in bed, wel op de bank en ach, ik vind dat ook prima. Wel schoentjes uit!

Groetjes Rainbow, trotse mama

@Michelle: het zou kunnen hoor, zoiezo omdat toen hij nog baby melk kreeg (en je weet in de beginfase krijgen ze heel veel melk) spuugde hij nog meer.
hmm… maar wat zit er dan in de melk waar ie niet tegenkan? want vroeger kreeg hij gewoon pepti (koemelk vrij dus)
maar misschien is het wel zo dat zuivel gewoon te zwaar op zijn maag ligt…hmm
haha ik zit echt zwaar in gedachte hierover… bedankt voor de ingeving.

@Michele: ja daar zeg je me wat, ben de 1ste keer moeder, maar dat weet die dokter ook dus snapte zijn reactie toen ook al niet. vind het ook eigenlijk te belachelijk voor woorden dat hij zo reageerde toen, werd er onwijs onzeker door…

@Rainbow: ja dat springen dat vind rico geweldig en zolang we het beide leuk vinden en hij nergens vanaf dondert vind ik het prima
vandaag is ie trouwens wel van de bank gevallen BIJNA.
ik pakte hem op het nippertje vast en hij schrok niet eens, toen zei ik maar: vind je het niet eng?
(damn!! hahaha)

trouwens michelle nog iets.
“vroeger” (wat klinkt dat al lang geleden maar je snapt me wel)
viel me ook op dat hij water enzo wel binnen hield en dat ie alleen maar van de melk spuugde
en ik de link werd altijd gelegd mbt koemelk of wat dan ook, maar goed als zuivel opzich al maakt dat ie moet spugen…Tja

Proberen kun je het altijd Inge, en als het dan weg zou zijn id verder informeren wat er inzit waar hij niet tegen kan of eventueel extra vitamines slikken. voor wat hij tekort zou komen aan wat er in zuivel zit, Tjonge wat een onhandige zin, maar je snapt me vast wel

Liefs Michelle

Ik heb ook zo’'n veel vraat zonder rem en ken je probleem
Nou mag hij van mij niet in bed springen en ik eet om half 6 uiterlijk 6 uur Zodat er nog een uur tusen zit voor hij naar bed gaat
Ook mijn mannetje krijgt nog een fles voor het slapen gaan En ik zorg dat ik iets bij de hand heb als hij zn bedje in gaat zodat hij rustig blijft
Dit kan van alles zijn Een horloge/knuffel/kammetje Net wat er voor handen is
Verder heb ik van het cb met 1 jaar een lijst gehad wat ze moeten/mogen eten Hij zit aan de max wat ze per dag mogen maar ik weeg zn avond eten nog steeds af Krijg wel eens commentaar van mensen Maar als ik dat niet doe dan vreet hij zich echt vol met als gevolg… Je weet wel wat
Misschien een idee om dat lijstje erbij te halen en te wegen, optijd eten en rustig naar bed
Dat was het advies wat het cb mij gaf en verder happy zijn dat het makkelijke eters zijn
Sterkte

Groetjes
Linda

Mama van Bjorn 15-08-08

Lilypie - Personal pictureLilypie Pregnancy tickers

@michelle: ik ga m vanaf nu meteen roosvicee groeimix geven s’avonds voor het slapen, kijken hoe het dan gaat…voorlopig dan maar goed misschien gaat het inderdaad beter dan

@Iepom: ik volg eerst michelle dr advies op mbt geen melk meer s’avonds kijken of het dan beter gaat en daarna kijk ik wel met dat eten en de hoeveelheden,
want ik geef hem altijd standaard babybordje vol dus heel veel zal het niet schelen maar je weet inderdaad nooit.
maar goed dat stel ik nog even uit maar die optie staat zeker open

Heb je het vanavond al gedaan?

Liefs Michelle