Gedeeltelijk ziektewet

Vanaf deze week zit ik voor 50 procent in de ziektewet. Had gehoopt dat het deze zwangerschap niet nodig zou zijn maar helaas is dat wel zo.
een en ander is niet zonder slag of stoot gegaan helaas, op het werk heb ik er nog al wat trammelant mee gehad.
Ik krijg het verwijt dat ik geen motivatie heb om door te zetten en dat ik graag thuis wil blijven.
Dat ik al 19 weken zo beroerd als ik weet niet wat rondloop op het werk(afgezien van de keren dat ik met voorhoofdsholte ontsteking thuis zat) geld blijkbaar als niet gemotiveerd zijn.
Mij word ook verweten dat ik zelf niet voldoende aangeef wat ik wel en niet kan, en zelf om andere werkzaamheden moet vragen. Dat heb ik wel gedaan maar dat word steevast afgedaan als gezeur.
Sterker nog deze tweede zwangerschap heb ik dezelfde klachten als de vorige keer en ik moet keer op keer weer uitleggen wat er aan de hand is.
Bij wie ligt het probleem dan?
Afgelopen donderdag moest ik werken (werk in een winkel) en dat heb ik ook gewoon gedaan. Ben samen met een collega gaan vullen, zodat zij het zwaardere tilwerk kon doen en ik het lichtere. Daarbij ben ik af en toe op een krukje gaan zitten om dingen uit te pakken. In principe dus geen zwaar werk. 's avonds had ik zoveel last van m’n bekken dat ik niet meer wist hoe dat ik zitten staan of lopen moest en heb ik weer de hele avond met harde pijnlijke buiken gezeten.
Maandag moest ik weer werken en moest ik 's ochtends achter de kassa. Ik heb toen zitten en staan wat afgewisseld maar toen speelde mijn bekken tegen een uur of 2 's middags weer behoorlijk op en ik was sowieso erg duizelig vanwege m’n bloeddruk. 'S ochtends was ik al 10 minuten extra gaan zitten om dat het even helemaal niet goed ging en toen kreeg ik al scheve gezichten. Dat je gewoon recht hebt op extra pauze nemen ze niet aan, en ook niet dat ik daar geen gebruik van zou maken als ik me wel goed zou voelen.
Ik was het zat en heb 's middags gevraagd of ik naar huis mocht. Dat mocht niet omdat de bedrijfsleider niet aanwezig was en er te makkelijk over gedacht word de laatste tijd(slaat waarschijnlijk op mij, ben het meeste ziek geweest de afgelopen tijd.
Was ik het dus niet mee eens, ben van mening dat je je op ieder moment ziek moet kunnen melden. Heb toen de bedrijfsleider thuis gebeld maar die nam niet op. Intussen zat ik door al het gezeik zwaar overstuur in de kantine.
De assistente was gewoon weer aan het werk gegaan terwijl ik dacht dat ze wat voor mij aan het regelen was. Heb ruim een half uur achter gezeten en niemand die naar me omkeek. Uiteindelijk heb ik gezegd dat de assistente dan zelf maar de bedrijfsleider moest bellen omdat ik echt naar huis zou gaan.
Uiteindelijk ging ze bellen en toen kreeg ik de bedrijfsleider zelf aan de telefoon.
Die begon al met"wat is er nou weer aan de hand"op een hele kwade toon.
Wat ze allemaal gezegd heeft weet ik niet eens meer zo’n stroom verwijten kreeg ik over me heen.
Ik kreeg er geen speld tussen om mijn kant van het verhaal te doen.
Zo moest ik thuis meer rust pakken(dat doe ik al tijden) en desnoods Rens dan maar wegbrengen op de dagen voordat ik moet werken zodat ik dan kan bijtanken.
En dat gaat me iets te ver. Als het echt heel slecht gaat doe ik dat echt wel maar aangezien ik alleen maar betaalde oppas heb is dat een heel duur geintje. Bovendien vind ik dat ik niet alleen een verplichting heb naar m’n werk maar ook naar m’n gezin. Rens lijd er al voldoende onder dat we nu niet meer zoveel dingen samen doen als eerst.
In het huishouden doe ik alleen nog het lichte werk en soms dat nog niet eens op slechte dagen. Gelukkig heb ik een fantastische vent.
Verjaardagen ed moet ik vaak afzeggen omdat ik er te moe voor ben.
Sowieso weet ik soms echt niet de dag door te komen door de vermoeidheid.
Maar goed ben dus naar huis gegaan.
Dinsdag heb ik zelf contact opgenomen met het hoofdkantoor vanwege mijn ziekmelding. Ik wilde deze situatie zo snel mogelijk opgelost hebben en mijn kant van het verhaal vertellen omdat ik zeker weet dat de bedrijfsleider dat niet fatsoenlijk doorgeeft(hoe kan het ook anders als je niet eens luisteren kan)
De bedrijfsleider had al aangegeven dat ik maar helve dagen moest gaan werken want dat wilde ik zo graag(ik heb daar geen woord over gerept omdat ik dat niet eens meer durfde maar goed)
Die afspraak staat dus nu ook vast. Per week wordt bekeken hoe het gaat.
Nu ben ik nog benieuwd naar mijn werktijden. De bedrijfsleider weet dat ik 's ochtends me eigen nog het beste voel en dat ik het nodig heb om 's middags een paar uur te kunnen slapen. Dikke kans dus dat ze me express in de midagen gaat inroosteren. Dat probeerde ze de vorige keer ook. Pure treiterij.
Vanmiddag heb ik haar nog gesproken en ze was nogal kwaad dat ik zelf met het hoofdkantoor gesproken had. Heb er maar niet eens meer op gereageerd.
En hoe vervelend het wel niet was voor mijn collega’s. Ze probeerd constant in te spelen op m’n schuldgevoel, alsof dat sowieso nog niet groot genoeg is naar m’n werk en m’n gezin toe. Voor mijn gevoel faal ik aan alle kanten terwijl ik rationeel ook wel weet dat ik er niets aan kan doen. Schepje er boven op heb ik dus echt niet nodig.
Vraag me wel af waarom ik me al die jaren me daar zo uit de naad heb lopen werken. Dat steekt me eigenlijk nog het meest. In december met de kerstdrukte vulde ik meer als de meeste collega’s terwijl ik hondsberoerd was. Al mijn beoordelingen zijn altijd meer als goed geweest. Als ik nou altijd de kantjes eraf zou lopen kon ik het wel begrijpen. Maar hier snap ik niets van.
Sorry voor het lange warrige verhaal maar moest het even van me af schrijven.

groetjes Ramona

He gatver meid, dit kun je echt lekker gebruiken nu je met een bolle buik loopt, NOT. Dat mens zou de CAO en ARBO er eens op na moeten slaan. Ik heb die ook bij een leidinggevende onder zijn neus moeten douwen toen hij het belachelijk vond dat ik met 20 weken niet meer overwerkte. Gelukkig wisten mijn collega’s wel dat dat niet meer mocht.

Is dit trouwens altijd zo of alleen nu want ik zou anders overwegen om toch eens een andere baan te zoeken. Oke misschien makkelijker gezegd dan gedaan, maar dit lijkt me ook niets. Enne jij moet nu eerst aan jezelf en je kindje denken hoor het is alleen maar slim dat je zelf het hk gebeld heb. Ook is het mijn ervaring dat degene die het hardts werken en het meest verzetten vaakbij leidinggevende de l*l zijn. Mervin heeft dat ook heel vaak. Van de week vroeg ze of hij zijn vakantie niet een week kon vervroegen. Ze was ff vergeten dat we gingen trouwen…

Maar als het echt niet meer gaant lekker 100% de zw in gaan. Jij hebt verantwoording voor je kindje, zij voor de winkel.

Groetjes,

Michèle

Normaal valt het gezeur nogal mee hoor behalve met ziekte ed. Maar ik wil idd wel een andere baan. Maar om nou zwanger of borstvoedend te gaan solliciteren lijkt me ook niet heel erg handig. Maar als de bv periode erop zit dan ga ik solliciteren. Ik wil geen derde zwangerschap, ik ben dan toch bang dat ik weer dezelfde klachten krijg, dus deze problemen zullen niet meer voorkomen bij deze werkgever. Maar er is in deze 2 zwangerschappen genoeg gezegd en gedaan waardoor ik echt geen zin meer heb om me voor deze werkgever nog te gaan uitsloven. En aangezien ik qua werk altijd alles wil geven wat ik kan doe ik dat dan liever voor een ander.
Sowieso wil ik niet de rest van mijn leven in een winkel staan dus dit is wel een goede aanleiding om eens te gaan kijken wat ik dan wel wil en wat mogelijk is.
Maar dat doe ik liever als ik klaar ben met de bv(bij rens tot en met 10 maanden) zodat ik bij een eventuele nieuwe werkgever met een frisse start kan beginnen.
Dinsdag moet ik voor het eerst naar de fysio voor m’n bekken, ik hoop dat dat een beetje verlichting geeft.

groetjes Ramona

Snap ik, ik bedoelde ook niet nu hoor, denk dat dat je weinig kans geeft zo’n buik

Maar inderdaad kijk daarna eens rustig rond. Weet niet hoe lang je thuis kan blijven maar volgens mij heb je tijd zat om te solliciteren toch dan

Groetjes,

Michèle

Wat een nare toestand zeg, op je werk. BAH! Dat je überhaupt met zo’n lage bloeddruk nog kan functioneren daar, ze moeten hun handen dichtknijpen met zo’n werkneemster. Goed dat je hebt doorgezet en voor je kindje en jezelf hebt gekozen. En anders meld je je maar 100% ziek, klaar ermee. Wie denken ze wel niet dat ze zijn? Sterkte meis!

Groetjes,
M

Lilypie Third Birthday tickers

Sta ik zelf idd ook van te kijken Mriek dat ik nog enigzins een beetje functioneer. Een bloeddruk van beneden de 90/60 word gezien als een bloeddruk waarbij je niet meer goed functioneert en die van mij is 80/40 en dat is dan gemeten op een moment dat ik me eigen naar omstandigheden nog vrij aardig voelde.
Voor de rest zegt iedereen in m’n omgeving dat ik echt rustiger aan moet gaan doen en dat advies heb ik me nu maar ter harte genomen dan. Al word dat me dan niet in dank afgenomen. Hoop nu maar dat ze nu niet weer gaan lopen zieken op het werk want dan blijf ik idd gewoon thuis.
De laatste maanden heeft me dit een hoop stess bezorgd en dat ben ik nu echt goed zat. Krijg ook constant harde buiken van dat gezeik en dat lijkt me toch wel een teken dat ik wat meer om mezelf moet denken.
Voor mij is dat wel moeilijk want ik wil het graag altijd iedereen naar de zin maken, maar in dit geval gaat dat gewoon niet.

groetjes Ramona

Ik kon me dat nog herinneren van een eerdere posting van je, die onwijs lage bloeddruk. Toen verbaasde ik me ook al zo, zo laag heb ik het echt nog nooit gehoord. Zo te lezen kom je zelf (gelukkig) ook steeds meer tot het besef dat je nu eenmaal niet altijd gebaat bent bij anderen pleasen. Laat ze maar zeiken en zeuren, wat heb je nu eigenlijk met hen te maken? Jij gaat deze zwangerschap goed volbrengen, straks een supermooi kindje ter wereld brengen, daar onwijs van genieten en straks (als alles een beetje is gesetteld) gewoon solliciteren naar een andere baan. Laat hen maar lekker in de str*nt zakken!

Groetjes,
M

idd.

groetjes Ramona

Ik heb jaren lang zo’n lage bloedruk gehad. Ik lag ook om de haveklep gestrekt en werd ook regelmatig niet goed, Had toen ook wel ruim 5 kilo ondergewicht hoor. Maar goed is het niet.

Groetjes,

Michèle

Jeetje, wat een stelletje lomperikken zeg! Wat verschrikkelijk rot voor je meid! Je doet wat je kunt, misschien wel meer en dan krijg je deze sh*t over je heen! Dit is echt niet eerlijk, niet redelijk en dat moet je jezelf heel erg goed inpeperen, want voor je het weet ga je geloven dat er een kern van waarheid in zit.

Ik zat te denken: kun je geen afspraak bij een bedrijfsarts maken? Die zijn onafhankelijk en waarcshijnlijk krijg jij met deze bloeddruk, harde buiken en last bekkenpijn het advies om 100% thuis te blijven. Daar kan je werkgever niet tegenin gaan. Ik had bij mn vorige zwangerschap ook een leidinggevende die dacht dat ze dokter was en genoeg verwijten klaar had. Je kunt daar helemaal door overdonderd worden. Ik vind het heel goed dat je zelf het hoofdkantoor hebt gebeld en niet je rechten uit het oog verliest! Laat je niet gek maken, Je levert al meer dan genoeg in, ook thuis en helemaal voor jezelf.

Enneh… je faalt niet, je slaagt erin om een supermooi kindje iedere dag weer te laten groeien en leven. dat is niet niets en als dat je lichaam veel energie kost, is dat energie die je op geen enkele manier beter had kunnen besteden!

Liefs!

Lilypie Pregnancy tickers

Ook ik zit met open mond je verhaal te lezen!! Wat een stelletje mafkezen op je werk zeg! Jeetje… en het gaat je al niet voor de wind.

Ik dacht meteen, naar de bedrijfsarts!! Zoals Liske al aangeeft, jouw klachten zijn echt voldoende om 100% de ziektewet in te mogen. Ik heb de deze link ( http://www.arbo-advies.nl/zwangerschap.htm ) al eens gemeld volgens mij, misschien zou je die naar je leidinggevende kunnen mailen.

Probeer aan jezelf te denken en aan je gezin. En laat je vooral niet gek maken door die mafkezen op je werk!

Sterkte!
Groetjes nancy

Lilypie Second Birthday tickers

Oh mijn hemel… Ik weet niet wat ik hoor

Jeetje meid… Sowieso even eerst wat hierboven al een aantal keer is gezegd, met jouw klachten kan je zeker weten volledig in de ziektwet hoor!!
Geen denken aan dat een bedrijfsarts jou zo laat werken!!
Ik zat toen ik zwanger was van Sylvie voor 50% in de ziektewet en ik had lichamelijk niks!! De arbo arts adviseerde mij om minder te gaan werken omdat ik depressief was…
Dus dan lijkt het me met jouw klachten helemaal onmogelijk om nog te werken en jij presteert het toch!!
Ik vind het echt superknap hoor!! Maar je bent geen superheld! Je bent een zwangere mama! Laat ze stikken in hun verwijten! Jij en je gezinnetje zijn nu veeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel belangrijker!!
Ze mogen blij zijn dat je ze niet aanklaagt wegens zwangerschapsdiscriminatie, want dat is wat dit is he!!
Zeg ze maar eens dat ze eens een meloen ofzo van 5 kilo voor hun buik moeten binden en dan werken, eens kijken wat ze er van vinden

Wat een stelletje hufters zeg… Als ik bij je in de buurt woonde was ik er heen gegaan en had ik ze even flink de waarheid verteld!!
Of ik had de verloskundige of bedrijfsarts het verhaal voorgelegd en ze contact op laten nemen met jouw werkgevers!! Eens kijken wat ze dan te zeggen hebben…

En zeker weten zodra het mogelijk is ander werk zoeken!!
Ze zoeken het maar uit!

Bah, bah, bah!! Zulke mensen!!

En het ligt NIET aan jou en jij doet NIKS verkeerd! Dat ga je niet geloven hoor! Ik vind het allang knap dat je alles pikt en er nog steeds bent Ik was em volgens mij allang gesmeerd

Bij mij op het werk was iedereen heel meelevend en vroegen ze juist steeds of het wel ging en of ze iets van me over konden nemen of iets voor me doen.
En dan ik wat vaker boven zat vonden ze heel normaal en helemaal niet erg!

Pfffff wat een slechte werkomgeving voor jou, echt waar!!
Ik zou echt proberen te regelen voor 100% in de ziektewet te komen, want met alle klachten die je al hebt, kan je deze enorme stress er absoluut niet ook nog bij hebben!!
Dus denk echt heeeeeeeeeeeeel goed om jezelf hoor!!
Sterkte!!!

Groetjes Hanna, trotse mama van Sylvie

Met verbazing lees ik je verhaal. Vind het zo verschrikkelijk rot voor je. Een zwangerschap gaat nu eenmaal niet bij iedereen van een leie dakje. En ze weten hoeveel moeite het jou kost om te blijven werken. Je bent altijd een hardstikke goede kracht, dus ik vind het echt belachelijk dat ze je nu zo behandelen. Had natuurlijk je verhalen al eerder gelezen, maar dit spant echt de kroon.

Ik vind het heel knap dat je zo voor jezelf op bent gekomen, want dat durft ook niet iedereen in deze situatie. Ik denk dat het heel goed is dat je voor 50% in de ziektewet zit. Het scheelt je een hoop onnodige stress, want idd wat iedereen al zegt. Jij en je gezin en aankomend kindje zijn tig keer belangrijker. Goed van je dat je het hooofdkantoor hebt gebeld. En probeer voor de helft te werken, maar als dit niet gaat. Stop er dan echt mee, want jij en je zwangerschap zijn het belangrijkste.

Ik begrijp echt niet hoe mensen zo kunnen reageren. Ze zien toch zelf ook wel hoe jij je voelt. En hoe je ondanks dat toch probeert te werken. Ik kan daar echt niet bij. Hier op mijn werk zijn ze juist ontzettend meeleven en het is nog niet nodig geweest. Maar ze wijzen me er wel telkens op dat als het niet gaat ik gewoon naar huis moet gaan. Of later moet beginnen. Maar goed daar heb jij natuurlijk niks aan. Het is gewoon erg triest van ze dat het op deze manier moet.

Ik hoop dat je je ondanks alles nog wel een beetje rustig kunt houden en niet te veel stress hebt. Je doet het super en denk maar aan dat mooie wondertje in je buik. Daar kan geen leidinggevende tegenop.

Heel veel sterkte!

Groetjes,
Sandra

Hey,

Ik las je verhaal met stijgende verachting voor je werkomgeving. Dat is toch niet normaal. Je hoort zeker thuis te blijven! Het probleem is natuurlijk dat, als je terug komt, die werkomgeving er niet op zal verbeteren. Ik hoop echt dat je zo snel mogelijk een nieuwe baan vindt. Neem alles op wat je kan opnemen (ziekteverlof, borstvoedingsverlof, vakantie) en trap het daar dan alsjeblief af…
Ik ben zelf bij mijn 2 vorige zwangerschappen 6 maanden thuis geweest omwille van veel te lage bloeddruk en het bijhorende flauwvallen en totaal geen energie meer hebben. Ik weet dus wat het is. Gelukkig zijn mijn werkgever en collegaatjes altijd heel medelevend geweest. Nu ben ik vanaf dag 1 thuis omdat mijn job het niet toelaat te werken tijdens zwangerschap, maar ik heb weer super lage bloeddruk. Succes meid en laat je niet kisten!
Je zou er zowaar depressief van worden. Op naar een nieuwe baan en een nieuw leventje zou ik zeggen!

Groetjes,

Tamara

Bedankt allemaal voor jullie lieve berichtjes, doet me echt goed.
Vandaag weer een ***dag gehad op het werk. Niemand die vroeg hoe het was.
De bedrijfsleider had een briefje op kantoor neergelegd met de werkplanning.
Er stond op dat ze contact had gehad met het hoofdkantoor wat betreft mijn ziekmelding. Als ik nog een keer zou zeuren of klagen moesten ze naar het hoofdkantoor bellen en dan moest ik naar de bedrijfsarts. Verder stond er dat ze sowieso niet snapte waar ik mee bezig was en dat ze er niet “VROLIJK” van werd dat ik zelf naar het hoofdkantoor had gebeld. Nou ben ik niet bang voor de bedrijfsarts want het is echt niet zo dat ik het allemaal verzin.
Vind het alleen niet erg tof dat dit soort briefjes open en bloot voor iedereen te lezen liggen.
Later op de ochtend moest ik naar de wc dus heb ik een collega gevraagd even de kassa over te nemen. In het magazijn kwam ik een collega tegen en toen brak ik eigenlijk. Heb alles eruit gegooid wat ik er van vond. Was nog geen 10 minuten weg of mijn collega roept me terug naar de kassa. Blijkbaar was ik niet snel genoeg(loop niet zo makkelijk meer) dus riep ze me nogal geirriteerd een tweede keer. Ik dacht dat het dan wel druk zou zijn bij de kassa. Maar nee hoor ze wilde gewoon bij de kassa vandaan. Nou is het de laatste regelmatig gebeurd dat ik even naar achteren ging om even een cup a soupje te pakken als ik erg duizelig was. Door mijn collega’s en leidinggevenden word dit gezien als extra pauze die ik gewoon maar neem maar geen recht op zou hebben. Dat je als zwangere recht hebt op een uur extra doorbetaalde pauze per hele werkdag hebben ze lak aan. Tijdens mijn vorige zwangerschap heb ik ze gewezen op de arboregels rondom zwangerschap en dat heb ik geweten ook. Moest niet zo op de regeltjes hameren. Zou ik ook inderdaad niet hoeven doen als ik me goed voelde en als ze zelf op de hoogte zouden zijn van de arboregels. Als ik me goed zou voelen zou ik daar nooit gebruik van maken. En zelfs nu heb ik nooit gebruik gemaakt van dat volledige uur. Stond echt met tranen in de ogen in de winkel vandaag.
Het kostte me zelfs moeite om aardig te blijven tegen de klanten. maar ja die kunnen er ook niets aan doen he.
Zelf zou ik op dit moment niet per se hele dagen willen thuiszitten. Vind het altijd lekker om er even uit te zijn en gewoon Ramona te zijn, ipv moeder, echtgenote, huishoudmanager. Maar ik zie nu best wel op tegen de komende 10 weken. En ik wil dit liever niet te hoog laten oplopen. Wil niet dat dit in de toekomst tegen me gaat werken als er bv referenties gevraagd gaan worden.
En de banen liggen nu ook niet echt voor het oprapen nu. Maar het is dat ik het geld hard nodig heb want anders was ik allang weg geweest.
Vind het allemal zo kinderachtig.
Maandag moet ik weer werken en dan van 12.00 tot 16.15. Klotetijd en van mijn man mag ik dan niet gaan werken maar als ik niet ga gooien ze het op werkweigering. Normaal gesproken slaap ik op die tijden maar dat zit er dan niet in. Probeer me 's ochtends dan maar een beetje rustig te houden en dan hoop ik maar dat het gaat.
Als argument word gegeven dat ze anders onderbezet zijn. Maar de uren die ik nu minder werk en door het uwv vergoed worden worden ook niet opgevangen door iemand anders terwijl dat wel mogelijk zou zijn. Donderdags moet ik gelukkig wel de ochtend werken en dan kan ik 's middags wel een beetje bijslapen.
Lang leve de spellingscontrole trouwens want ik ben momenteel zo dizzy dat ik niet eens normaal kan typen dus sorry als het een beetje warrig is.

groetjes ramona

Ramona,

ik zou als ik jou was toch serieus overwegen om jezelf 100% ziek te melden. Ook al ziet jouw leidinggevende dit als werkweigering, hij/zij heeft geen poot om op te staan. Wat er op je werk gebeurd mag simpelweg niet. Ontslaan mogen ze je niet omdat je zwanger bent.
Daarnaast zou het niet gek zijn om de ARBO zowieso zelf in te schakelen om je situatie voor te leggen en wat je zou kunnen doen aan deze (belachelijke) situatie.
Dit is niet gezond voor jou en voor je zwangerschap al helemaal niet.

En ten derde, maak jezelf asjeblieft geen verwijten, jij doet echt helemaal niks verkeerd. Maak gebruik van je rechten als zwangere want die krijg je juist om deze situaties tegen te gaan.

Ik weet dat het van mijn kant heel makkelijk praten is. Ik heb (gelukkig) eeen zeer meedenkende leidinggevende en fijne collega’s, maar ik weet wel dat je niet voor je lol thuis (gaat) zit(ten).

Nogmaals sterkte, en laat je alsjeblieft niet gek maken!!
Nancy

Lilypie Second Birthday tickers

Lieve Ramona, nou even luisteren Jij gaat je gewoon 100% ziek melden maandag. Het is toch van de zotte hoe ze je behandelen en dat jij met tranen in je ogen op de werkvloer staat? Dat jij er zo tegenop ziet om weer te moeten werken? Kies alsjeblieft niet voor hen (zij zijn het niet waard), maar kies voor je kindje en jezelf.

Groetjes,
M

Luister eens heel even goed naar mij! Jij gaat vandaag de bedrijfsarts bellen, en je 100% ziek melden!!! Weet je hoe slecht het voor je baby is als je zoveel stress hebt! Dat is hardstikke ongezond. Nu wil ik je niet nog meer stress aanpraten, maar je moet nu even aan jezelf denken. Gewoon de ziektewet in, nu meteen, vandaag nog! Ga je volgende week gewoon met de bedrijfsarts kletsen, met je fysio en al de andere dingen zetten ze je echt niet weer aan het werk, kan me niet voorstellen! Echt hoor, niet doen dit, hardstikke onnodig, vandaar dat er in NL zulke goede regeltjes zijn! Als je nu hier zou zitten is het een ander verhaal, maar in NL gewoon doen! En niet schuldig voelen, maar er gewoon even voor het komende 1/2 jaar klaar mee zijn!

Inderdaad, net als wat hier boven allemaal gezegd is, de arbodienst inschakelen!! Dit is echt van de zotte!! Hoe ze jou behandelen, echt waar, dit kan gewoon echt niet!!
Echt als ze dit bij mij hadden geflikt, nou dan hadden ze het geweten ook…
Dus kom voor jezelf op meid!! Je hebt er niks aan als je zo doorgaat voor hun dat jij straks met 30 weken ofzo in het ziekenhuis ligt!!
Kom op, jij bent zwanger en zij kunnen zeggen wat ze willen maar ze kunnen niet in jouw hoofd en lichaam kijken om te bepalen hoe zwaar jij het hebt, dat weet je alleen zelf!!

Groetjes Hanna, trotse mama van Sylvie

Heb je al gebeld? Geloof mij, in dit geval is de bedrijfsarts geen dreigement naar jou, zoals je leidinggevende het gebruikte, maar eerder naar het bedrijf. Je hebt rechten en als je het zelf moeilijk vind daar voor op te komen kan de bedrijfsarts dat voor jou doen.

Echt, ze kunnen niks tegen het advies van de arbo arts en jij zult er veel baat bij hebben! Bovendien laat je zo zien dat je niet bang bent voor een diagnose, voordat zij je erheen stuurt, ga je gewoon zelf een afspraak maken. Daar zijn ze voor!

sterkte!

Liefs!