Geboorte tweede rond zelfde week als eerste?

Goedemiddag,

aangezien ik nu alweer 38 weken zwanger bent, kan de kleine elk moment geboren worden. Wat ik me nu afvroeg en misschien weet iemand van jullie dat of wat zijn jullie ervaringen? Onze eerste is geboren na 39 weken + 2 dagen, zegt dat ook iets over de tweede? Kortom, is het aannemelijk dat dit kleintje ook lekker te vroeg komt of moet ik me toch echt gaan voorbereiden op nog 4 weken zwangerschap? (Daar heb ik namelijk niet zoveel zin in…)

Ben benieuwd naar jullie ervaringen!

Gwen

Lilypie Second Birthday tickers
Lilypie Pregnancy tickers

Haha bereid je maar voor op die 4 weken dan kan het altijd meevallen

Heb er geen ervaring mee… maar ze zeggen altijd dat elke zwangerschap en bevalling anders is … dus in jouw geval… duurt het dan nog even voor hij/zij komt…

Wel spannend… denk dat we toch de meldplicht (is elke dag 1x hier in dit topic melden hoe het met je gaat… tot de kleine er is) gaan invoeren!!

Ik heb begrepen dat als je vroeg bevalt van de 1e dat dat met de 2e ook kan gebeuren, maar zeker is dat niet.

En ik ben ook voor meldplicht

Groetjes,

Michèle

Toevallig heb ik hetzelfde pas aan mijn vk gevraagd. Ik beviel bij Minke met 37,5 weken. de vk zei dat het dit keer zomaar 42 weken kon worden, dat het niets zei. Ik hoop wel weer dat ik rond die tijd ga bevallen vond het wel fijn dat ik niet na de 40 weken zat te “wachten”. Dus ik ga tegen die tijd mooi aan de ananas en tonic ( misschien tips voor jou?)

groetjes en zet m op als het zover is he!!!

Lilypie
Lilypie

Een eerste zwangerschap en bevalling zegt niks over elke volgende zwangerschap en bevalling. Niet nadenken over wanneer je kindje geboren wordt, gewoon afwachten. Die kleine komt toch pas als-ie er klaar voor is.

Je weet zodra je zwanger raakt dat het alle kanten op kan met de uitgerekende datum en de geboortedatum. Dus gewoon accepteren. Zonde van de energie om je daar druk over te maken.

En “geen zin in nog 4 weken zwangerschap” is onzin want je mag een kind krijgen. Er zijn heel wat vrouwen jaloers op je dat jij wel een kind krijgt en dat het hun niet lukt. Die zouden er een zwangerschap van 50 weken voor over hebben! Dus wees maar gewoon dankbaar dat je in het “ongunstigste geval” nog 4 weken zwanger mag zijn.

Groetekes, Sje

Gewijzigd door - Sje op 21 Sep 2009 15:16:51

@ Mini-boy en Michele. Haha, meldplicht en als ik het dan een dag erg druk heb en niet achter de pc doorbreng denken jullie meteen dat het zover is. Maar het is wel geinig en wie weet gaat het me wel lukken.

@ Linette. Had het nog niet aan mijn vk gevraagd, maar had al het vermoeden dat het gewoon weer afwachten wordt. Het enige dat ik wel heb begrepen is dat de bevalling meestal sneller gaat (lijkt me ook een mooi vooruitzicht). Bitter lemon schijnt ook te helpen

@ Sje. Ben het met je eens dat het inderdaad zinloos is om er energie aan te verspillen en dat er vast veel vrouwen jaloers zijn. Dat maakt helaas die buik niet flexibeler en kleiner. En laat dat nou net hetgene zijn dat ik nu een beetje zat ben. Het maakt het fysiek zwaar op het moment en daar kan ik gewoon niet zo heel goed tegen, want er is zoveel dat ik zou willen doen.

Mijn broers en ik waren allen 2 weken te laat. Alleen mijn zusje was eerder en die is ingeleid, omdat ze zo groot werd. Op zich zat daar dus een regelmaat in. En een vriendin van me moet nu verplicht 6 weken vantevoren met verlof, omdat de eerste met 36 weken geboren is…

Maar goed, ik wacht gewoon rustig af en klooi ondertussen maar een beetje verder in huis met mijn enorme buik.

groet
Gwen

Hoi hoi

ik weet ook heel goed dat een eerste zw.schap NIKS zegt over een eerste, maar toch hoop je er stiekem wel op, of iig… dat je niet langer loopt dan met de eerste.

Van Jens ben ik bevallen met 39+1 en toen ik de 39wkn passeerde met Femke had ik wel een flinke baal hoor!! Nou had dit ook te maken met de zeer ernstige bekkeninstabiliteit die ik erbij had… maar toch… het is toch een soort van psychologische grens die je aanhoudt.
Van Femke ben ik uiteindelijk bevallen met 40+3… Dus het zegt echt niks.

Lilypie 3rd Birthday Ticker
Lilypie 1st Birthday Ticker

Hoi hoi, ben waarschijnlijk een uitzondering op de regel, 2 kindjes op allebei de uitgerekende datum. Tis wel zo dat inderdaad alle zwangerschappen anders zijn. Sterkte de komende weken,

Gr patries
Mama van Luna (26-2-2005) en Mees
(24-4-2009).

Nou…ik denk niet dat Gwen bedoelt dat ze ‘geen zin heeft’ om nog lang zwanger te zijn. Toch Gwen? Dat wachten IS ook niet zo…Het lijkt mij ook niet echt fijn om, zoals mijn zus, tot het uiterste te lopen. Zij was 17 dagen na de uitgetelde datum ingeleid. Dat kon ook zo lang duren, want mijn neefje was zelfs toen maar 2950 gram ofzo en ze lieten hem zo lang mogelijk zitten. Bij haar dochter mocht ze wéér 11 dagen wachten. Zelf beviel ik na 40 weken en 5 dagen en daar was ik blij om. Ik had ook zo’n toeter die helemaal op mijn bovenbenen rustte en dan ben je weinig flexibel inderdaad. Bovendien wist ik dat Eva een flinke baby was en ik dacht: ‘Als ze 42 weken blijft zitten, is ze helemáál groot!’ Bovendien waren er veel zwangeren in mijn omgeving en ze waren allemaal bevallen…ik moest nog wachten en ik was dat ook zat hoor. Ik had het huis 20x schoongemaakt ofzo en toen mocht ze wel komen. Dat heeft niets met ondankbaarheid te maken, je mág het toch ook zat zijn na verloop van tijd? Ik wil dolgraag een tweede, maar zwanger zijn op zich vind ik helemaal niet zo geweldig. Terwijl ik een supermakkelijke zwangerschap had. Ik begrijp je dus Gwen, maar je kunt niks anders doen dan afwachten. Of, zoals mijn stomme vk zei: ‘Heel hard werken!’ om sneller te bevallen door de stress. Dat was zo’n stom mens, blij dat zij mijn bevalling niet deed. Ik maakte me zorgen omdat Eva groot was en toen zei ze: ‘Daar kun je niks aan doen, of…ja, veel hard werken, zodat ze misschien eerder wordt geboren’. Ik weet niet of het een misplaatste grap was of een volkomen belachelijk advies. Hoe dan ook meid, het kan dat dit kindje eerder komt, maar ook dat het 42 weken blijft zitten. De natuur bepaalt wanneer het klaar is om te komen en meer dan wachten kun je niet!

Groetjes Rainbow, trotse mama

mijn eerste kwam met 37 weken.bij de tweede zat ik dus al mooi te wachten met 37 weken,maar zij kwam met 39 weken en 6 dagen.toen bij de derde zat ik toch weer klaar met 37 weken,en omdat ze in een volledige stuit lag,zou ik met 37 weken een keizersnede krijgen.toen ik opgenomen was,bleek dat ze was teruggedraaid,dus moest ik weer naar huis,en kwam ze met 41 weken,en 1 dag.
bij de eerste was ik ingeknipt,bij de tweede ingescheurd,en bij de derde niets.
de eerste kwam na 27 uur,de tweede na 5 uur,en de derde ook na 5 uur,zonder te persen.
echt alles was anders bij alle drie,dus ik verwacht dat het bij jou ook anders zal gaan.hoe dan ook wens ik je veel sterkte met de bevalling.

Even over 't “zat” zijn van je buik en er niet over mogen mopperen omdat anderen het graag zouden willen…
M’n schoonzus heeft 10 jaar gewacht op een zwangerschap, had het van die 10 jr de laatste 4 jaar opgegeven en tijdens mijn zwangerschappen mopperde ik ook wel eens ook al voelde ik me schuldig tegenover haar. Zij zei het me ook; je hoeft je niet schuldig te voelen, ik neem je niks kwalijk, het is een topsport.

Nu heeft ze zelf als een klein (groot) wonder toch mama mogen worden en ook zij liep te mopperen op het eind hoor

Lilypie 3rd Birthday Ticker
Lilypie 1st Birthday Ticker

Ik sluit me even aan bij de andere mama’s die vinden dat je best mag hopen op een bevalling die niet pas met 42 weken wordt ingeleid! En dat zegt inderdaad niets over dat je niet dankbaar bent over je zwangerschap! Dus meid ik duim ook voor je hoor dat je niet nog weken met zo’n toeter moet zeulen.
groetjes!

Lilypie
Lilypie

Wat een bijzin toch een hoop reacties kan uitlokken Maar ik vind het nou eenmaal prettiger om vrij te zijn zonder dikke buik en met baby. Ik heb er ook bewust weer voor gekozen om pas 4 weken vantevoren met verlof te gaan, want het werken beviel nog erg goed.

Vandaag in ieder geval een gezellig dagje vrienden over de vloer gehad en dat is nog goed te doen . En verder wachten we gewoon rustig af.
Aan de reacties te zien is het inderdaad maar gewoon afwachten wanneer deze van plan is naar buiten te komen. En ondertussen pak ik dan no maar dagelijks een paar verhuisdozen uit. Handig zo’n verhuizing, je verveelt je in ieder geval niet thuis

groet
Gwen

jajaja Gwen je ben nog niet op het topic geweest vandaag …

Die buik missen begrijp ik ook wel en zal ik wellicht deze keer ook weer hebben. Dat getrappel is vaak heel gezellig en dat zal ik ook wel missen.

Maar goed, alles is nog steeds rustig. Straks maar weer eens naar de VK.

groet
Gwen

Even een update: dit kleintje is nu officieel later dan Kimo. Dus hier gaat in ieder geval ook het verhaal op dat de tweede later komt dan de eerste… We wachten rustig af.

Doen wij ook, sterkte meid

Groetjes,

Michèle

Spannend! Hou vol hè en zet 'm op straks!

Groetjes,
M

Lilypie Tweede Ticker

Wat spannend…sterkte met de laatste loodjes!

Groetjes,
Sandra

Spannend Gwen! Nog even volhouden! Een vriendin van mij is nu 40+5, dus ik zit ook al te wachten tot zij me gaat bellen!

Groetjes Rainbow, trotse mama