Gaan jullie van huis als er een kindje slaapt?

Mijn idee Asje! Volgens mij is er namelijk altijd een mouw aan te passen!
Je honden uitlaten als je kind wakker is bijvoorbeeld!
Of inderdaad zoals jij zegt! Ik zou er een super ongemakkelijk gevoel bij hebben als ik 1 of meerdere kinderen alleen liet, zelfs al zouden ze slapen!

Groetjes Manderijn.

Heel kort: Nee.

Voelt voor mij absoluut niet goed. Ik ben rustig in de tuin bezig met de babyfoon of voor de deur de auto aan het wassen met Nora met de babyfoon op zak en de deur open in de zomer. Maar ik wil binnen een minuut boven kunnen zijn als t nodig is. Ik ken moeders die er helemaal geen probleem mee hebben om een boodschap te gaan doen en dat is goed, maar ik zou compleet in de stress schieten. Er zou steeds door mn hoofd schieten: Wat als ze er niet meer ligt als ik thuiskom, of misschien wel dood is? Je weet dan nooit wat er is gebeurd en vergeeft het jezelf nooit! Ik weet dat het extreme situaties zijn die waarschijnlijk nooit voor zouden komen, hoor. Ik voel me zo verantwoordelijk voor mn meiden dat ik zou willen weten dat ik alles gedaan heb om dit soort dingen te voorkomen.

Lfs

quote:
De supermarkt is vlakbij en ik heb geen briefje mee. Ik kan ook van de trap vallen en dan bewusteloos raken. Als ik de honden lopend uitlaat wat kan er dan gebeuren.

Dat jij een ongeluk krijgt? Wordt aangereden en naar het ziekenhuis moet? Buiten bewustzijn raakt? En dat niemand dan weet dat jij thuis nog een kindje hebt liggen…

Ik zou het nooit doen. Wij hebben er natuurlijk nooit voor gestaan en zullen het ook nooit gaan meemaken, maar ik zou me er absoluut niet goed bij voelen. Hoezo, je wilt je huis blijven zien? Wat kan je doen vanaf een afstand? En daarbij: je ziet echt niet alles, een inbreker die vanaf de achterkant binnenkomt of een brand die binnen uitbreekt…dat zie je pas als het te laat is, lijkt me.

Groetjes,
M

“Ik zou graag de ideale moeder zijn, maar ik heb het te druk met het opvoeden van m’n kind”

ja mriek en om die reden doe ik het ook niet meer, tis voorgekomen dat klopt,
maar je hebt ook helemaal gelijk, stel er breekt brand uit brr je moet er niet aan denken.
moet ook zeggen dat sinds rico loopt hij gewoon meegaat als ik d ehond uitlaat. en als ie nog slaapt maak ik m gewoon wakker of wacht ik ermee tot hij wakker is. het voelt gewoon totaal niet goed. wat kan er idd gebeuren. de lift zit vast en ik zit erin en hij is alleen boven… nee dat kan echt niet.

Ik heb het nooit gedaan en wilde het ook niet. Een babyfoon heb ik ook nooit gehad, als ik zomers in de tuin ben dan staat alles open en ik hoorde haar toch wel. Hoewel dit een hele rustige omgeving is en een dorp waar nooit iets gebeurd, vind ik het geen fijn gevoel mijn kind achter te laten. Fabienne is ook nooit een lange slaper geweest en sliep ook overdag weinig dus meenemen was eigenlijk de enigste optie. Ik pas mijn leven er wel op aan hoor!

Het meeste is al gezegd, maar ook hier hebben wij de afspraak van: nee, nooit alleen laten, zelfs niet bij een benzinepomp als je gaat betalen (behalve bij zo’n pin aan de pomp natuurlijk ). Heb ooit een keer voor de keuze gestaan: kind laten slapen (het was avond) en de hond uitlaten (die niet kon wachten) of kind uit bed halen en mee naar buiten nemen. Ik stond al een paar meter van ons huis met de babyfoon in mijn hand. Wat voelde ik me ‘slecht’, ik liet mijn kind alleen! Ben terug gegaan, heb kind uit bed gehaald en in wandelwagen gelegd. Kind sliep heerlijk door, werd terug even wakker, flesje gegeven en hij sliep weer heerlijk door tot de volgende ochtend. Het was wat werk maar gaf mij meer rust dan dat ik met de hond naar het veldje moest lopen en steeds maar weer de angst en het schuldgevoel had.

Mocht er hier ooit een tweede komen, dan is de afspraak al: jongste wordt na de ochtendvoeding in de wandelwagen gelegd zodat hij/zij mee kan en dat geldt ook voor eventueel andere slaapjes. Tussen de middag blijft oudste over (is maar 2x per week). Nu is hier alles op loopafstand dus dat scheelt ook wel, maar kind blijft nooi alleen thuis Daarbij hebben wij ook altijd onze deuren op slot (niet op de knip zodat opa of oma altijd met een sleutel binnen kan komen) zodat kind nooit zo maar de voordeur voor een vreemde open kan doen of de straat op kan rennen.

Maar ieder zijn mening hoor

Het is hier twee keer voorgekomen uit een nood situatie, 1x moest mijn man s’avonds laat naar de zaak ivm inbraakalarm… (er zat een muis in de loods) maar dat alarm moest uit, ik was bijna thuis uit mijn werk dus Aaron was hooguit 5 minuten alleen.
En de andere keer kwam ik vlak bij huis, net van de snelweg af met pech te staan.
Ik moest weggesleept worden, en zei al tegen mijn man als Aaron rustig slaapt laat hem dan maar liggen we zijn zo thuis en het was super koud buiten.
Achteraf gezien, zou ik hebben gezegd geef de babyfoon aan de buurvrouw en kom daarna naar mij toe maar daar toen niet over nagedacht ook gezien de tijd… 23:15!!
Verder zou ik niet weggaan als mn kleine ventje slaapt, en strax als de tweeling er is en Aaron gaat naar de psz en een jaar later naar school zou ik ze meenemen en dan maar even in de kinderwagen laten slapen.

Liefs,
Chirley

Lilypie Third Birthday tickers

Lilypie Pregnancy tickers

Ik heb ook altijd geroepen dat ik niet een kind alleen thuis zou laten…toch is het nu niet anders. Jade moet naar school, dus bel ik mijn vriend (werkt 5 min. hiervandaan) als ik ga en sms ik als ik terug ben. Het is niet de meest ideale situatie, maar ik kan niet anders! (onze kinderen slapen NIET in een kinderwagen oid)

Ik heb het idee dat sommige het “fout” vinden, maar je moet doen wat goed voelt en als je het goed regelt…je moet iets…

Groetjes mama Jade

zoals de meesten al gereageerd hebben, hier is het misschien ook 1 x voorgekomen uit pure noodzaak.

Maar normaal gesproken zou ik het ook niet doen hoor, en heb het ook nooit gedaan,
voelde me er absoluut niet goed bij!

laatst heb ik wel onze oudste heel eventjes alleen gelaten (5 minuten ) hij is nu ruim 6 , voelde eigenlijk niet zo, maar heb duidelijk met hem afgesproken ,
en ging hartstikke goed hoor, hij zat rustig buurman en buurman te kijken,
maar dacht wel, weet niet of ik dit de volgende keer weer doe!

ieder moet ook weten wat hij of zij doet, waar je je goed bij voelt.
groeten, mama van 2 kids

Nee nooit …