Gaan jullie van huis als er een kindje slaapt?

Ik heb 1 kind, dus makkelijk praten! maar ik zou dit ook nooit doen! Ik heb zelf nog nooit een babyphone gehad, echt niet! Als ik in de tuin was liet ik de deur open, zodat ik d’r kon horen en toen ze oud genoeg was (1,5) kon ze zelf uit bed. (alle andere deuren dicht en ze kwam me zelf zoeken, maar wij woonden ook zonder trap) Mijn ma had vroeger hetzelfde dilema, die had 4 kids onder de 6, en die heeft mij de eerste 2 jaar laten meelopen met de buurvrouw en haar dochters, en daarna de kleinste(n) in de wandelwagen laten slapen voor het middagdutje en mij opgehaald. Het is allemaal niet ideaal. Ik kan me overigens wel voorstellen dat Domino wil oefenen met lopen met de oudste en als dat aan een handje gaat dat het dan moeilijk is dit te doen met een kind erbij in de kinderwagen. Moeilijk!

@Pjukje
even op de fiets weg om je kind weg te brengen of een ommetje maken is naar mijn idee hetzelfde. Beide keren ben je niet thuis.

@Sje
Je kunt dan alles weer terug kijken maar op dat moment zijn ze wel binnen daar kun je niets aan veranderen.

Als ik weg zou moeten terwijl er nog een op bed ligt zou ik zeker een babyfone meenemen. Maar wat wel net zo belangrijk is om rookmelders door het hele huis te hebben.
Achter thuis spelen zou toch gewoon moeten kunnen of je nu binnen met babyfone bent of buiten in de tuin met babyfone anders zou je vant zomer helemaal niet buiten kunnen zitten ja.

Het is hier nog nooit gebeurd, en ook niet nodig geweest

Maarre… als er 1 kind ligt te slapen, dan kan de ander toch wel buiten spelen? Of doen jullie dat ook niet?
Ik heb niet eens meer een babyfoon in gebruik, dus die kan ik ook niet mee nemen naar buiten, maar ik blijf echt niet binnen zitten als er 1tje ligt te slapen hoor!
Zo nu en dan even door de deur luisteren vind ik voldoende, als ie wakker is en het duurt te lang, roept ie wel hard

Groetjes Manderijn.

quote:
@Sje maar op dat moment zijn ze wel binnen daar kun je niets aan veranderen.

Met dat alarm wat wij hebben? Nee hoor, dan zijn ze onmiddellijk weer weg, wees gerust!

Groetekes, Sje

Ik zou het nooit doen. Maar heb hetzelfde als moppiesmama, ik heb makkelijk praten, zit nog niet met school enzo…
Maar gevoelsmatig voelt dat voor mij echt absoluut niet goed.
Maar ik zal niemand anders veroordelen omdat diegene het wel doet, want ik snap het wel.

Groetjes Hanna, trotse mama van Sylvie en Amy

ik heb altijd nog de honden die dan binnen zijn en hier komt echt niemand binnen.

quote:
@Pjukje even op de fiets weg om je kind weg te brengen of een ommetje maken is naar mijn idee hetzelfde. Beide keren ben je niet thuis.

Het klinkt misschien het zelfde maar ik vind het twee hele verschillende dingen. Begrijp me niet verkeerd, weet ff niet hoe ik het anders moet omschrijven. Maar ik ga niet ff voor de “lol” een blokje om. Bij ons in het dorp is de peuter op een middag en een morgen.
Ik zou bv nooit met de oudste ff de post wegbrengen naar de brievenbak…is hier ook 3 min vandaan als de jongste ligt te slapen.
Het heeft ook niet mijn voorkeur hoor om de jongste allen te laten om de oudste weg te brengen. Dus het is kiezen.
Wij hebben een babyfoon van Allecto die kan tot 3 km. Dus als er wat is dan hoor ik het direct.
Tot nu toe ben ik 1x terug gefietst omdat de kleine meid lag te huilen.

@Pjukje
Maar ik bedoel eigenlijk ermee te zeggen dat je beide keren van huis bent.

@Sje
Wij hebben ook een inbraakalarm, mijn man werkt bij een bedrijf die inbraak en brand alarm installaties installeren dus wij hebben ook het neusje van de zalm aan de muur hangen. Maar ook hij zegt het is een hulp middel en je kunt er niet vanuit gaan dat er dan nooit wordt ingebroken. Het geeft je in ieder geval wel een veiliger gevoel en als het alarm afgaat zullen ze ook zeker snel vertrekken.

@Manderijn
Wij zijn ook gewoon buiten als Dion ligt te slapen, hij meldt zich wel als hij wakker is. Maar heb wel een babyfone omdat ik hem niet altijd hoor en hij kan soms heel raar wakker worden en is dan erg overstuur en dan wil ik hem niet te lang laten huilen. Dion heeft vaak last van een middag humeur ipv een ochtend humeur

Wat een boel reacties ineens… ben int weekend en s avonds nooit zo veel online, dus moest ff bijlezen

Helaas is bij ons het enige moment als ik weg wil met beide meiden s morgens voor half 10. En de oudste slaapt tot rond 8 uur in de morgen, waardoor we vaak pas 9 uur klaar zijn met eten. Niet veel kans meer dan. Daarna jongste fruit en tussen 10 en half 11 naar bed. Vervolgens wisselen ze elkaar af met slapen en heb ik geen kans meer om naar buiten te gaan. De jongste komt rond 17 uur uit haar middagslaapje.

Als ik s morgens met de ouste naar buiten ga is dat de straat op en neer. Wij wonen zo dat ik in de straat ons huis kan zien. Ook loodrecht op ons huis loopt een straat, die wandel ik ook met de oudste. Zo blijf ik zicht hebben op ons huis (wat ik wel belangrijk vindt).
Echt een ‘ommetje’ is t dus ook niet… meer de straat op en neer voor t huis. En babyfoon aan. jongste wordt ook niet huilend wakker in principe.
Ook ben ik gerust in de achtertuin zomers als de kids slapen. Babyfoon aan.
Wel weet ik dat de buurvrouw élke morgen samen met een andere buurvrouw koffiedrinkt (en dat al 35 jaar). Zij heeft zicht op onze achtertuin. En zij is beter dan een waakhond. Ze weet ook altijd wie er hier op bezoek is geweest… dat maakt t ook wat makkelijker. Zij ziet ook mij en de oudste vaak vertrekken en maakt ff een babbeltje…

maar t blijft een lastig iets, wel of niet van huis gaan… vind het enerzijds ook raar. Maar aan de andere kant wil je ook niet de hele dag binnen zitten (met een mekkerend kind wat alleen maar wil lopen)…

aanvullend nog… sprak laatst een vriendin en die was met haar man gaan schaatsen (babyfoon mee) terwijl haar dochter lag te slapen… Weliswaar lag t huis direct aan t water maar toch.
Tja… dat zou ik zelf zo dus niet doen… maar tja da’s persoonlijk.

En hebben jullie brandmelders??? Ik bedoel, is leuk de babyfoon meenemen, maar als je geen brandmelders hebt en er komt brand in huis als je weg bent dan hoor je dat niet!! Je zou het jezelf nooit vergeven…

mama1980

Lilypie Third Birthday tickers

Ik zie er niet zo heel veel kwaad in. ik doe het zelf wel. Met babyfoon aan, apparaten uit, en natuurlijk brandmelders door het hele huis.
Maar goed als ik dat doe dan ben ik op het pleintje achter ons huis, of in de speeltuin naast ons huis. Met onze babyfoon kan ik een speld horen vallen.
Rens is echt een buitenkind dus die speelde met die vorst ook graag in de speeltuin, maar Noa kon dat niet zo waarderen dus dat deed ik dan gerust tijdens een slaapje. Maar zonder babyfoon zou ik nooit doen. Als ik echt ff verder weg moet dan zet ik de babyfoon wel eens even bij de buurvrouw.

Groetjes Ramona

quote:
En hebben jullie brandmelders?????

Ja, hebben we hier, op elke verdieping, in de garage en in het kantoor van meneer Sje. En ook brandblussers op elke verdieping + zowel op zolder als hier beneden brandblusdekens.

Groetekes, Sje

yeps hier ook brandmelders. Van kelder tot bovenverdieping…

ook ik heb wel is de hond uitgelaten als rico thuis was, maar voelt totaal niet prettig maarja kan de hond moeilijk binnen laten piesen. dus dan was het echt snel plasje en hup weer naar binnen, daar was ik al bij al nog geen 3 minuten mee kwijt. maar goed in 3 minuten kan natuurlijk ook al genoeg gebeuren… vind het ook heel shit eigenlijk.

Ik ga rustig weg als de jongste ligt te slapen. De honden moeten uit en ze kan toch het bed niet uit. Ik ga ook wel eens een boodschap doen. De supermarkt is vlakbij en ik heb geen briefje mee. Ik kan ook van de trap vallen en dan bewusteloos raken. Als ik de honden lopend uitlaat wat kan er dan gebeuren. Ze kan hooguit huilen. Ik ben hoogstens 10 min weg. Ga altijd wel weg als ze al een tijdje rustig is. Ik zie er geen kwaad in.

@ Delmira, ik vind dat toch wel wat anders als je van de trap valt. Dat is toch echt een ongeluk en als je willens en wetens van huis gaat en je kind alleen achter laat dan is het geen ongeluk meer als er wat gebeurt, maar ben jij verantwoordelijk.
@ iedereen, een vriendin van mij werkt bij de politie en die vertelde me dat het zelfs strafbaar is!!! Het achterlaten van een hulpbehoevende of zoiets. Dat wist ik dus echt niet! Dan bedoelt ze natuurlijk niet als jij in de tuin of bij een veldje naast je huis met de babyfoon staat, maar als je echt boodschappen gaat doen ofzo, dus echt weg van het huis.

mama1980

<a href="http://lilypie.com/">[img]http://lb3f.lilypie.com/hfhTp1.png" width=“400” height=“80” border=“0” alt=“Lilypie Third Birthday tickers” /></a>

Gewijzigd door - mama1980 op 04 Mar 2012 21:53:06

Persoonlijk zou ik het zelf nooit gedaan hebben, maar goed nu heb ik nog nooit in de situatie gezeten waarbij het misschien wel nodig/handig is.
Wat ik wel laatst las, was dat het eigenlijk strafbaar en tegen de wet is om een jong kind alleen thuis te laten. Dat geld dus ook voor als je bv een verjaardag hebt bij de buren en je neemt de baby foon gewoon mee.
Nu vind ik dat persoonlijk echt te ver gaan, ik bedoel je zit het huis er naast, maar goed, vond het wel interessant om te lezen, want ik wist dat dus niet. In mijn omgeving zijn er wel meer ouders die de kleine alleen hebben gelaten omdat ze de oudste bv naar school moesten brengen, dat moeten ze dan ook zelf weten, ik snap het ook wel, ook al zou ik het zelf denk ik nooit doen (maar goed, wij zullen ook nooit in die situatie zitten omdat er bij ons geen tweede komt)

liefs woezel

Lilypie Fourth Birthday tickers

quote:
Ik ga rustig weg als de jongste ligt te slapen. De honden moeten uit en ze kan toch het bed niet uit. Ik ga ook wel eens een boodschap doen. De supermarkt is vlakbij en ik heb geen briefje mee. Ik kan ook van de trap vallen en dan bewusteloos raken. Als ik de honden lopend uitlaat wat kan er dan gebeuren. Ze kan hooguit huilen. Ik ben hoogstens 10 min weg. Ga altijd wel weg als ze al een tijdje rustig is. Ik zie er geen kwaad in.

Het dorp waar ik dik 20 jaar heb gewoond is eens een kindje ontvoerd, en niet levend thuis gekomen. De moeder zag er ook geen kwaad in om een boodschap te doen. Die kon van uit huis de winkel zien.
Achteraf bleek dat een bekende van haar het gedaan had! Maar bekende of niet, het is gebeurd!
Ik zou me dan absoluut ook niet rustig voelen als ik weg zou gaan. Misschien door dit geval extra beïnvloed, maar toch!
Als moeder (vader) zijnde, ben je verantwoordelijk voor je kinderen. En wat mij betreft, laat je op zo’n manier de verantwoordelijkheid bij je kindje in bed liggen als je zelf ‘rustig’ even de deur uit gaat!

Groetjes Manderijn.

Oze tuin is 200 meter lang. Aan het eind ervan ligt meteen de basisschool. We hebben 2 honden in huis. Maar nooit heb ik destijds de jongste alleen gelaten als de oudste naar school moest bv. Ook al sliep de kleine man dan liet ik hem niet alleen. Dan liet ik heb domweg in de kinderwagen in slaap vallen en sjokte ik m zo mee naar school.

Elke minuut die je je druk maakt om je verleden gaat af van je toekomst!