Nee je bent niet gek, je moet gewoon iedereen in je omgeving die er opmerkingen over heeft negeren. Je bent aan niemand verantwoording verschuldigd. Dit is jouw keuze, jij voelt je er fijn bij en daar mag niemand een oordeel over vellen.
Weet je dat heel veel mensen thuisblijfmoeder zouden willen zijn maar dat dat financieel niet kan? Meid je zit in een luxe-positie, geniet ervan want zeker die eerste jaren van een kind (tot ze naar school gaan) gebeurt er zoveel aan ontwikkelingen enzo. Tof toch dat je daar zelf bij kunt zijn en dat je het niet van een oppasmoeder hoeft te horen dat je kindje de eerste stapjes ofzo heeft gezet?
Dus twijfel niet aan jezelf, twijfel maar gewoon aan al die mensen die je van je stuk proberen te brengen.
Ik ben zelf ook al 5 jaar thuisblijfmoeder, aanstaande januari gaat de jongste naar de basisschool en ik krijg nu alweer vragen “En, ga je dan weer aan werk?”.
Ik word er niet goed van!
Ten eerste is thuisblijfmoeder zijn ook een vorm van werk want je hebt het hartstikke druk om je gezin draaiende te houden. Je krijgt er alleen geen loonstrookje voor.
Ten tweede: nee, ik wil niet aan het werk want financieel is het niet nodig en ik vind het superleuk om op school veel mee te helpen bij activiteiten.
Ik word er doodmoe van dat ik al 5 jaar verantwoording af moet leggen waarom ik thuisblijfmoeder ben en waarom ik het wil blijven.
Groetekes, Sje