Fulltime moeder zijn

Hoi allemaal,

Zijn er onder jullie ook full-time moeders???
Ik ben dat wel en krijg vanuit mn omgeving eigenlijk best veel onbegrip. Heel veel mensen begrijpen niet dat ik dat kan of wil…Ik geniet met volle teugen van mn kleine mannetje!!! Soms ga ik, door anderen, aan mezelf twijfelen…stom he! Ben ik nou zo gek om dit te willen!!!
Hoe ervaren jullie dit…

Groetjes Iris

Hey Iris!

Ik mag dan nog niet bevallen zijn maar als het zover is wordt ik full-time moeder.
Je bent dus niet gek hoor!
Uit de omgeving krijg ik inderdaad ook onbegrip en verwijten naar m’n kiezen, maar ik trek me er lekker niks van aan. Je moet nou echt niet aan jezelf gaan twijfelen! Zolang het lekker gaat op deze manier hoef je je echt niet druk te maken.

Liefs

Liefs Elysa

Haai Iris,

Ik ben ook fulltime en het bevalt me prima.
Je krijgt wel altijd de vraag of je werkt.
En bij afspraken gaat men er standaard vanuit dat je werkt.
Nou ja ik vind het heerlijk hoor, lekker genieten van Job.
Wij hebben bewust gekozen voor kinderen en ik vind dat je ze dan ook zelfmoet opvoeden.

Daarnaast is Job absoluut geen kind voor een kdv, hij heeft heel erg behoefte aan rust en regelmaat het is hem al gauw te druk.
En ik kan naast het huishouden en een kind ook geen baan er bij gebruiken.

Het is allemaal wel krap want we moeten alles van 1 salaris doen, al verdient mijn man goed.
We hebben net een huis gekocht en het wordt de eerste tijd wel krap, dat is het enige nadeel aan thuisblijfmoeder zijn vind ik.

Liefs Maaike

Hoi Iris,

Ik zou me er niks van aantrekken hoor wat andere lopen te zeggen. LAat ze lekker praten. Ieder maakt een keuze in het leven, en zolang jij daar blij mee bent is alles toch goed

Groetekes!

Hoi,

Ik ben een werkende moeder die net vorige week haar eerste werkdag weer heeft gehad. Ik wou dat ik een thuisblijfmoeder was, heerlijk nog wat langer genieten van de kleine, ze groeit al zo hard. Maar helaas is dat financieel voor ons niet mogelijk.
Gelukkig heb ik een super leuke job dus eigenlijk mag ik niet klagen

Groetjes Tams

Hey maaike,

Ik ben het helemaal met je eens!
Ik vind het heerlijk om voor Jelle zorgen. Ik werkte op een kinderdagverblijf op d babygroep…als ik was blijven werken dan had ik mn eigen kind weggebracht om voor ander mans kinderen te zorgen …dat klopte voor mij niet. Bovendien, wat jij ook zegt, wij hebben voor Jelle gekozen dus als het allemaal mogelijk is, financieel…
Je moet het uiteraard wel kunnen…dat thuisblijven…als je er ongelukkig van wordt…daar heeft je kindje ook niets aan.
Jelle is net als Job ook geen creche-kind…idd die rust en regelmaat heeft Jelle echt nodig!

Thanks!!!

Liefs Iris

Nee je bent niet gek, je moet gewoon iedereen in je omgeving die er opmerkingen over heeft negeren. Je bent aan niemand verantwoording verschuldigd. Dit is jouw keuze, jij voelt je er fijn bij en daar mag niemand een oordeel over vellen.

Weet je dat heel veel mensen thuisblijfmoeder zouden willen zijn maar dat dat financieel niet kan? Meid je zit in een luxe-positie, geniet ervan want zeker die eerste jaren van een kind (tot ze naar school gaan) gebeurt er zoveel aan ontwikkelingen enzo. Tof toch dat je daar zelf bij kunt zijn en dat je het niet van een oppasmoeder hoeft te horen dat je kindje de eerste stapjes ofzo heeft gezet?

Dus twijfel niet aan jezelf, twijfel maar gewoon aan al die mensen die je van je stuk proberen te brengen.

Ik ben zelf ook al 5 jaar thuisblijfmoeder, aanstaande januari gaat de jongste naar de basisschool en ik krijg nu alweer vragen “En, ga je dan weer aan werk?”.
Ik word er niet goed van!

Ten eerste is thuisblijfmoeder zijn ook een vorm van werk want je hebt het hartstikke druk om je gezin draaiende te houden. Je krijgt er alleen geen loonstrookje voor.
Ten tweede: nee, ik wil niet aan het werk want financieel is het niet nodig en ik vind het superleuk om op school veel mee te helpen bij activiteiten.

Ik word er doodmoe van dat ik al 5 jaar verantwoording af moet leggen waarom ik thuisblijfmoeder ben en waarom ik het wil blijven.

Groetekes, Sje

Hoi Hoi

Ik ben ook Fulltime moeder en dat bevalt me prima!
In mijn omgeving vragen ze ook wel of ik werk maar gelukkig krijg ik geen rare reacties als ik uitleg dat ik liever bij mn meisje ben.Wil gewoon alles van haar mee maken want ze zijn al zo snel groot toch?!
En als mensen rare reacties geven vind ik het best,het gaat erom of ik me er goed bij voel.

Groetjes

Sje inderdaad, die opmerkingen of je weer aanhet werk gaat als de kids naar school.
haast alsof je verplicht bent dan weer te gaan te werken.
Zo van dat je nu nog thuis bent voor dekids, oke tot daar aan toe maar als ze naar school gaan blijf je tocjh niet thuis?

Ik blijf ook thuis als de kids naar school gaan denk ik.
Ik heb ook nog eens een hekel aan werken, het verplicht ergens zijn om die en die tijd enz.
Ik wil zelf mijn dag indelen, aangepast aan de kids, in dit geval alleen nog Job.

Liefs Maaike

glukkig ben ik ook indieposite om thuis te blijven gelukkig krijg ikalleen goede reacties schonmama zei laatst nog je hebt je huis en dat is ok werk

ik vind het ook heerlijk om thuis te zijn bij de kids als ze thuiskomen dan heb je ook je handen weer vol

Hallo,

Ik ben geen full- time moeder maar een moeder die 32 uur in de week werkt.
Ik zal nooit oordelen, nee hoor, integendeel. Als ik zelf thuis kon blijven zou ik het ook gedaan hebben. Weet je wat ik denk ? Dat iedereen gewoon jalours is op het feit dat andere het wel kunnen om thuis te blijven en dat ze je dat willen laten voelen. Ik vind het juist raar als mensen hun kinderen 5 dagen in de week wegbrengen van 9 tot 5. Ik veroordeel dat niet, maar ik snap het gewoon niet.

En dat doen toch heel veel mensen.

Mijn situatie is ook wat raar. Mijn vriend is thuispapa en werkt niet.
Ik werk s’avonds en s’nachts dus ik maak bijna alles mee met mijn kinderen.
Gelukkig wel, anders zou ik het werken niet volhouden.

Nee hoor, aan iedereen die thuis kan blijven zou ik zeggen, geniet ervan dat het kan en houd op met je te verdedigen.
Iedereen mag het doen zoals hij/ zij dat zelf wil.

Overigens even iets anders: fulltime moeder ben je altijd! Ook als je in loondienst werkt. Zodra je op je werk bent, ben je nog steeds moeder. Daarom is de term thuisblijfmoeder in het leven geroepen.

Groetekes, Sje

Miranda respect hoor, ik zou het zelf niet kunnen opbrengen !!

Liefs Maaike

Jaren geleden heeft onze hypotheekman bij het alvast invullen van een formulier voor onze nieuwe hypotheek “geen” ingevuld bij “beroep”. Ik ben meteen op mijn achterste benen gaan staan. Belachelijk gewoon! Dat je niet in loondienst werkt, wil nog niet zeggen dat je niet werkt.

Ik heb het hem laten veranderen in “Gezinsmanager”.

Mijn werkdag begint om 6.30 uur en eindigt om 20.00 uur. Welke gemiddelde kantoorbaan bestaat uit 13,5 uur per dag?

Ik kan daar zo boos om worden. Als mensen mij vragen “werk jij?” dan zeg ik altijd “ja”. Gewoon omdat het zo is. Ik werk de benen onder mijn billen vandaan. Alleen mijn naam staat niet op het enige loonstrookje wat hier maandelijks in de bus valt.

Groetekes, Sje

hoi Maaike,

Er rest mijn geen keus, ik zal wel moeten.
Mijn vriend kan niet ook werken met mijn onregelmatige diensttijden.
Als de kinderen naar school gaan ga ik een andere baan zoeken voor overdag.
Dan gaan we het proberen dat bert en ik allerbei een paar dagen werken.

En Sje, goed opgemerkt, full time moeder ben je altijd. Ik werk dan wel, maar mijn gedachten zijn altijd bij de kinderen. En zodra ik thuiskom, draai ik gelijk helemaal mee in hun dagelijkse bezigheden. Ik hoop niet dat ze erdoor benadeeld worden dat ik degene ben die werkt in plaats van de man.

Fulltime moeder is een baan van 24 uur, je moet er ook snachts uit al kindlief wat mankeert.
Maar goed ik vind het niet erg hoor, laat mij maar lekker moederen.
Mijn ouders en schoonouders vinden het alleen maar mooi.
Ach en over het algemeen krijg je alleen maar van werkend volk commentaar.

Liefs Maaike

quote:
je moet er ook snachts uit al kindlief wat mankeert.
dat doe ik dus niet, dan schudt ik mijn vriend wakker en zeg ik dat zijn kindje huilt haha

quote:
Ach en over het algemeen krijg je alleen maar van werkend volk commentaar

Sorry hoor, maar dit vind ik ook negatief klinken, het is ook nooit goed, als je werkt krijg je commentaar en als je niet werkt ook, laat iedereen toch in zijn/haar waarde. Wij hebben ervoor gekozen dat ik 2 dagen in de week werk, met als hoofdrede dat ik het gewoon enorm naar mijn zin heb op mijn werk en als tweede rede uiteraard het geld. Mijn vriendin daarentegen is thuisblijfmoeder en een ander werkt fulltime (en is daarnaast fulltime alleenstaand moeder). Tigo gaat 1x per week naar het kinderdagverblijf en de andere dag ligt het eraan welke dienst mijn vriend heeft, maar dan pas of oma/opa of een tante op. Het is maar net waar jij je prettig bij voelt, sommige mama’s zijn betere mama’s als ze er even tussenuit zijn met bijvoobeeld wer, daar is toch niets mis mee??? Ik zal er in ieder geval niet over oordelen en heb voor iedereen respect, wat zijn/haar keuze ook is.

Groetjes Verna

Lilypie 2nd Birthday Ticker

Mijn man werkt ondanks dat ik thuisblijfmoeder ben, een dag minder in de week. En hij heeft nog een thuiswerkdag. Dus eigenlijk is-ie alleen dinsdag t/m donderdag naar kantoor. Heerlijk!

Als ik per se carrière had willen maken, was hij net zo makkelijk thuisblijfpapa geworden zegt-ie. Dus hier had het ook makkelijk andersom kunnen zijn. Maar ik had geen ambities om hoog op de maatschappelijke ladder te komen, heb altijd al geroepen dat ik graag thuisblijfmoeder wilde zijn dus uiteindelijk hebben we het zo geregeld zoals het nu is.

Zo krijgt mijn man ook heel wat mee van het gezinsleven.

Groetekes, Sje

Hey,

Ik heb dit onderwep natuurlijk niet gestart als kritiek op alle moeders die werken!!!
Zoals ik al eerder schreef…thuisblijven moet je kunnen! Als je er ongelukkig van wordt heeft je kindje daar niets aan!!!
Bovendien heb ik op een kinderdagverblijf gewerkt. Ik ben er dus geheel niet op tegen dat ouders hun kindje twee of meer dagen naar het kdv brengen…het was SUPERwerk…echt onwijs leuk!!! Ook voor kinderen is hetover het algemeen hartstikke leuk! Ieder maakt zijn eigen keus…werken of thuisblijven.
Ik wilde eens weten wat voor reactie andere thuisblijfmoeders krijgen uit hun omgeving! De reacties die ik krijg zijn vaak verbaasd en met onbegrip!

Groetjes Iris