Fulltime moeder zijn

Ja maar Iris, mijn omgeving reageert ook regelmatig met onbegrip omdat ik de kostwinner ben en mijn vriend huisvader. Je doet het nooit goed in andermans ogen. Daarom zeg ik, en meerdere mensen met mij, je moet doen wat het beste pas in jullie gezinsleven en niet naar oordelen uit je omgeving luisteren.

Je hebt helemaal gelijk!!!
Het is wel fijn om te horen dat ik zeker niet de enige ben die dit ervaart.Leuk is het allerminst. Op de een of andere manier is het voor mensen echt heel erg moeilijk om te accepteren dat iedereen anders is. Je doet dat waarvan je denkt dat voor jou gezin goed is!!! En…even tussendoor Miranda…ik vind het superleuk dat je vriend voor de kinderen zorgt!!! Vaders kunnen dit naar mijn mening net zo goed als moeders. Als ik zie hoe mijn man met Jelle is…zo leuk om te zien ! En jij werkt wel maar je ziet overdag toch nog steeds heel veel van je kinderen. Dat is toch geweldig voor je kinderen! Zo te horen doen jullie het SUPER!!! (maar dat is even mijn persoonlijke mening tussendoor).
Thanks!!!
Liefs Iris

Gewijzigd door - Iris-kip op 20 Aug 2008 10:47:39

Dank je wel Iris, ik vind dat heel leuk om te lezen
Wij doen inderdaad heel erg ons best en de kinderen staan op nummer 1.
Ik bedoel, als we keuze’s maken staat hun belang voorop.

Toch hebben alle voordelen ook nadelen. Wij zijn vaak samen thuis en twee stuurmannen op 1 schip blijkt niet altijd te werken.
Maar ach, ook daar komen we wel weer uit.

Ik kan niet in iemands portomonne kijken en ook zeker niet in iemands hartje. Zo zouden meer mensen eerst moeten denken voordat ze een oordeel vellen over een ander. Het ene kindje is de andere niet, de ene ouder is de andere niet en de ene bankrekening is de andere niet. Daarmee vallen de beslissingen en keuzes dus voor iedereen anders. Zolang jij en je partner wat dit betreft op dezelfde lijn zitten, de kinderen niet benadeeld worden en het financieel te doen is is het prima en heeft niemand daar ook werkelijk een donder over te zeggen en wat mij betreft zelfs niets over te denken.

Elke minuut die je je druk maakt om je verleden gaat af van je toekomst!

ff een leuke opmerking m.b.t. dit topic. Gister vroeg een collega mij hoe en wat ik ging doen als de kleine er is (werken of niet), dus ik uitgelegd dat ik thuis blijf enzo. Riep ie heel hard door de hele zaak; ‘Kijk! Dat is mooi, een echte moeder! Daar heb ik respect voor.’ Erg leuk om te horen! En het is een bewijs dat er mensen zijn die er ook positief tegenover staan.

Liefs Elysa

Wat een leuke reactie inderdaad zeg! Haha!

Groetekes, Sje

Nou hier nog een fulltime moeder
Ik zit in de positie dat het kan gelukkig
Ik heb geen nare reacties gehad En hebben ze het wel boeit het me niet Wel zie ik moeders die wel werken en die liever thuis zijn Als de kids 4 zijn wil ik toch wel een paar uurtjes gaan werken Maar alleen werk wat ik leuk vind hoor En natuurlijk op tijden dat mijn kids op school zitten Misschien ga ik wel iets voor mezelf beginnen wie weet Want je zit toch met als ze vakantie hebben dan moet je vrij nemen Maar goed ik vind het heerlijk hoor En ook ik heb respect voor de mamas die ook nog erbij werken

Groetjes van Heleen mama van Robin en Justin

Ik ben geen fulltime moeder!
Ik werk 18 uur per week en puur omdat ik dit graag doe en even iets voor mezelf heb!
Ik heb echt respect voor full-time moeders hoor knap dat ze dat hele dagen volhouden! Ik zou dat echt niet kunnen! Ik doen mijn werk ernorm graag en ben dan ook weer heel blij als ik weer naar de kleine meid kan!
Maar gewoon even iets voor mezelf! Ik zie dit ook echt als ontpanning.
En ik werk telkens maar 4 uurtjes smorgen’s of 4 uurtjes savonds. Dus geen hele dagen dit zou ik ook weer niet kunnen.

Knap hoor iris en andere moeder dat jullie dit kunnen!
Gewoon belachelijk dat je zo’n rare reacties van je omgeving krijgt, het is ieder voor zich!

groetjes GYtha

Gytha, je bent wel fulltime moeder! Moeder zijn stopt niet als je op je werk bent! Je bent alleen geen thuisblijfmoeder!

Groetekes, Sje

Mee eens! Heb er nog eens over nagedacht en je bent inderdaad altijd fulltime moeder maar geen fulltime thuisblijfmoeder.

Liefs Elysa

ja sje ik ben een full-time moeder die werkt

groetjes gytha

Thuisblijfmoeders werken ook.
Je bent een fulltime moeder die in loondienst werkt!

Groetekes, Sje

Hoi,

Het is helemaal niet gek dat je fultime moeder bent. Ik wou dat wij het financieel konden rondbreien om thuis te blijven. Ook sociaal gezien zou het voor mij persoonlijk moeilijk zijn om fultime moeder te zijn. Ik heb geen vrienden in mijn directe omgeving die ok fultime moeder zijn ook wonen mijn broers en zussen op tenminste 1 uur rijden bij mij vandaan. Ik wou dat ik wat dat betrefd wat centraler zat maar het is nu eenmaal zo gelopen. Trouwens mijn broers en zussen wonen ook verspreid dus echt in de buurt van allemaal kan ik niet wonen. Doordat ik nog steeds wordt gezien als import in ons dorp en ik een kat uit de boom kijker ben maak ik ook moeilijk kontact. Daarom is werk zowel financieel als sociaal een uitkomst ik ken heel veel van onze klanten al meer dan tien jaar en los veel problemen op daardoor heb ik een leuk kontact en praat ik dan eens met die wat langer dan met de ander. De meeste zijn vrouwen en de meeste hebben ook kinderen 50 % ongeveer in dezelfde leeftijsfase en met de mannen praat ik over andere dingen zoals vakantie’s enzv. Verder moet ik ook zeggen ik heb een schat van een oppas en mijn dochter ziet haar als haar tweede mama en ik werk niet meer dan 20 uur per week. 2,5 dag vind ik genoeg.
Toch vind ik het niet zo gek dat mensen vragen werk je maar alleen de reactie die sommige dan geven als je zegt nee vind ik onterecht. We leven in een democratisch land dus waarom zou je daar niet de keuze in mogen hebben.
Ik heb juist resepct voor diegene die er voor kiezen om fultime moeder te zijn en dat ook kunnen.

Groetjes

lon106