Fruithapje en harde ontlasting

Ik geef sinds kort een fruithapje (van Olvarit) aan Sara, maar ze krijgt daardoor droge ontlasting, het is net klei, en het doet zeer als ze de grote boodschap doet, ze huilt er dan ook bij. Soms is het een kleine harde korrel. Ik vind het zo zielig. Ik heb vandaag toch maar geen fruithapje gegeven om te kijken of het dan beter gaat. Bij wie is dit ook zo? Ze is nu 5 maanden en ze krijgt maar 75 mg (is een halve potje). Misschien hebben ze toch wel gelijk wanneer ze zeggen dat de darmpen er pas klaar voor zijn bij 6 mnd? Of moet ik misschien toch groentehapje proberen? Dat lijkt me nou nog droger? Weet het niet meer
Graag hoor ik hoe het bij anderen is.

Mama van Sara

Wat voor fruithapjes zijn het? Geef sowieso geen banaan, want dat heeft een stoppende werking. En als je het wel geeft, combineer het dan met pruim, meloen, kiwi. Die vruchten hebben een laxerende werking.

Ligt het alleen aan het fruit? Krijgt ze bijvoorbeeld ook Nutrix-pap? Nutrix is rijstebloem en dat heeft ook een stoppende werking. Kan best, als je Nutrix stopt en doorgaat met fruit dat het wel goed gaat.

Groetekes, Sje

ik geef puur appel of peer van Olvarit (1e hapje). Ik doe ook in de laatste fles een beetje rijstebloem, misschien komt het door deze combinatie. Maar ik stop liever niet met rijstebloem omdat ze hiervan goed de nacht door slaapt. Is het dan bijvoorbeeld beter als ik vers gepureerde fruit geef, of maakt dat niets uit?

Vers of potje maakt niet uit.

Ik denk dat de rijstebloem de boosdoener is. Wij hebben het met onze jongste ook gehad dat ze ineens dikke ontlasting had. Toen bleek dat de rijstebloem het probleem was. Zodra we daarmee stopten ging de ontlasting weer goed.

Wij hebben alleen nooit pap 's avonds gegeven, alleen 's ochtends. En op het moment dat we moesten stoppen met Nutrix, was ze een half jaar en mochten we al overgaan op Bambix 7 maanden-pap. Vraag even op het bureau na of je voor Sara ook al over mag gaan op Bambix. Dan kun je in elk geval van die Nutrix af.

Grote kans dat de ontlasting dan weer beter gaat.

Groetekes, Sje

En heb je al iets van roosvice-laxo geprobeerd? Of is dat vanaf een bepaalde leeftijd? Ik heb er zelf geen ervaring mee maar lees er weleens iets over.
Succes ermee!

Roosvicee laxo mag ze al hebben, maar kijk even op de fles want het mag maar een bepaalde hoeveelheid per dag zijn.

Overigens is het verschillend per kind of het werkt. Ik heb het idee dat het bij onze kinderen niet veel gedaan heeft, maar ik hoor er anderen net zo makkelijk enthousiast over.

Groetekes, Sje

roosvicee laxo heb ik nog niet geprobeerd, ik moet het ook nog allemaal uitzoeken. Wat is het verschil tussen Nutrix en Bambix dan? Heeft Bambix geen stoppende werking?

Gewijzigd door - saraprinsesje op 09 Apr 2007 10:17:33

Nutrix is rijstebloem en rijst heeft een stoppende werking
Bambix is gewoon tarwevezels en die laxeren juist (zeg maar bruin brood in papvorm)

Groetekes, Sje

delano heeft ook af en toe een een dag met harde ontl er tussen en ik sla dan een dag het fruithapje over of geef hem roosvice laxo (wel maar klein beetje)
dit werkt goed
wat bij hem ook laxerend werkt is peer

anouk nelissen

hoi hoi goedeavond allemaal

ik heb een dochter van 4maanden en ze heb harde ontlasting (echt keutels)
waardoor ze elke keer wat poep.zaols vandaag vanochten wat en middag en avond ook wat maar ik zie aan haar dat ze er last van heeft

ik geef haar ook al fruithapje en groente hapje

en ik voeg bamix door haarfles heen en 1 x per dag krijg ze het op een lepetje omdat ze er gewoon echt aan toe is om zo te eten ,maar omdar ze natuurlijk vocht moet hebben geef ik haar ook nog de gewoon fles met 1 of 2 schepjes bamix
wat kan ik doen om haar ontlasting normaal tekrijgen??? help me

p vdhorst

Misschien heb je iets aan deze link:

http://www.borstvoeding.com/voedselintroductie/faqs-bijvoedingsforum/faq-13.html

En wat ook zou kunnen helpen is wat extra water door de flessen te doen. Succes!

Groetjes,
M

Lilypie Tweede Ticker

Krijgt ze echt bambix of krijgt ze nutrix?

Nutrix is namelijk rijstebloem en dat heeft een stoppende werking.

Groetekes, Sje

ja ze krijg echt bamix rijstebloem pap

maar vooral s,avond geef ik dat haar omdat ze lekker ervandoor slaap.
dat ze al met 4 weken de nachten door slapen,
maar ik vind dat gewoon dat is extra verzadig moet zijn,

is het meschien ook een idee als ik haar gewoon puur gekookte water geef
of roosive vanaf 4 maanden heb je ook toch meschien dat ze nu teweining vocht binnen krijgen waar door het zo hardt is,

groetjes priscilla

p vdhorst

Rijstebloem is rijstebloem, van welk merk het ook is. Dan zou ik daar dus mee stoppen, dat heeft zoals Sje al zei een stoppende werking. Wij hebben nooit rijstebloem door de flessen gedaan en het ging altijd prima hoor.

En de flessen zoals ik al zei aanlengen met 10 of 20 cc extra water wil ook nog wel eens goed helpen.

Groetjes,
M

Lilypie Tweede Ticker

Ja inderdaad, acuut stoppen met die rijstebloem! Onze jongste had ook last met haar ontlasting en zodra we stopten met rijstebloem ging ze als een tierelier!

Groetekes, Sje

oke dan ga ik stoppen met die rijstebloem pap kijken hoe ze het dan gaat doen.

en anders stop ik ook weer met de fruithapje en avond eten

maar ik kijk eerst hoe ze het doet zonder rijstebloem pap

iedereen bedankt voor de tips

p vdhorst

Laat je het nog even weten? Hopelijk gaat het werken.

Groetjes,
M

Lilypie Tweede Ticker

mijn kleine heeft ook last van harde ontlasting hij krijgt fruithapjes en slaappapje maar hij krijgt ook een tandje dan zou je toch zeggen dat je “spuitluiers” zou krijgen maar dat is dus niet weet iemand wat het kan zijn?

alvast bedankt groetjes cas

c.nootenboom

Misschien wat fruit geven dat laxxeerd, zoals peer en rijpe banaan.

Groetjes,

Michèle

Hallo,

Ik heb ook een vraagje?
Jesse (bijna 4 maanden)krijgt nu elke fles 4x een theelepel rijstebloem door de fles,(heeft erg veel honger) en ik ben nu gestart met fruit (banaan) dit vind hij heerlijk ,maar hij heeft echt last van zijn darmen (hij wordt er wakker van s,nachts doet hij anders nooit)wat vinden jullie? alleen rijstebloem in de laaste fles doen en fruit door gaan? of de fruit stoppen? hij vind van de fruithapjes banaan heerlijk de anderen smaken hoeven nog niet zo voor hem.

Als je het mij vraagt ligt het aan de rijstebloem.Maar dit hebben ze toch meer nodig als het fruithap of niet?

gr