Fruithapje en harde ontlasting

In hoeverre heeft-ie last van zijn ontlasting: dun of dik?
Als hij te dikke ontlasting heeft, acuut stoppen met de rijstebloem. Dat heeft een ontzettend stoppende werking.

Groetekes, Sje

bedankt voor jullie reactie’s maar ik geef dat fruit met een hapje is dat goed of ook moet dat vers?hij heeft het niet elke dag das ook wel raar maar gister had hij het 2 keer eerst sóchtends en toen s’avonds was net klei…
ik las ook dat de kleine van hennie er wakker van word dat had luca ook die had zoveel last ervan dat tie soms wel 8 tot 9 keer wakker werd s’nachts das niet fijn maar we doen hem nu sinds anderhalve week inbakeren en dat werkt echt zo goed vond het eerst heel erg zielig maar hij is een stuk rustiger en slaapt als een roosje :smiley:

groetjes cassandra en luca

c.nootenboom

Gewijzigd door - cass24 op 29 Dec 2009 18:39:01

Gewijzigd door - cass24 op 29 Dec 2009 18:40:50

Hoi hoi,

Ik doe nu alleen in de laatste fles rijste bloem zijn ontlasting is ind. net klei.
Het door slapen ging altijd goed snachts ook zonder inbakeren.Kijk even hoe dit gaat bedankt voor de tips,ik laat het weten hoe het afloopt.

liefs

hoi hoi,

Jesse mompeld soms in zijn slaap maar slaapt nu weer lekker door gelukkig! sinds 2 nachten.Hij is nu ook weer helemaal happy ben zo blij.De rijste bloem was de boos doener.
Hij krijgt het nog wel elke fles een half theelepeltje (aanraden van de dokter) en de laatste fles meer rijstebloem met een scheut olie.De ontlasting is perfect nu hij eet heerlijk fruit bijna een potje in de ochtend en s,middags een beetje (wil ik groente gaan geven langzaam als het zo goed blijft gaan) ik ben een dag gestopt met de rijstebloem toen had hij een flinke luier, en toen zo begonnen. Stoppen met de rijstebloem mag niet ivm zijn energie,hij heeft het echt nodig.Mischien een tip voor de anderen?

veel liefs Marcia

Olie in de fles heeft geen zin. Dat blijft bijna volledig aan de binnenkant van de fles hangen tijdens en na het drinken.

Als je op een natuurlijke manier wilt laxeren kun je dat beter doen via de fruithap: kiwi, pruimen, druiven, meloen.

Je kunt ook Roosvicee laxo kopen (staat meestal niet bij de gewone roosvicee, zelfs niet in elke supermarkt maar wel bij drogisterijen) en daarvan een theelepeltje door zijn fruithap doen. Dan kan die lepel olie in zijn fles die toch niet helpt wegvallen. En dan kan ook die rijstebloem helemaal wegvallen.

Ik snap die rijstebloem niet wat zijn energie betreft. Moet-ie dat krijgen om energie op te bouwen of moet-ie die krijgen omdat-ie anders slecht slaapt vanwege teveel energie in zijn lijfje?

Groetekes, Sje

Gewijzigd door - Sje op 02 Jan 2010 11:55:53