Fruit in stukjes

Ik geef Joey zijn fruit al een paar dagen in stukjes, maar ik durf nog lang niet alles aan! Hij heeft kiwi, banaan, peer, pruim, nectarine en perzik gehad.
Appel durf ik echt niet aan, ik ken twee verhalen van kindjes die daar in zijn gestikt op een leeftijd van 1 jaar… Maar hij krijgt nog twee dagen in de week een potje fruit bij mijn ouders, en daar zit dan appel in. Is dat genoeg appel?
En wat kan ik verder nog geven?
En dan de hoeveelheid… Ik gaf hem gisteren een hele kiwi en een halve peer, het leek zo’n grote bak vol! Ik begon echt te twijfelen of dit wel kon, maar alles ging schoon op! En ik weet dat als ik het had gepureerd, dat het dan nog niet eens de hoeveelheid van een potje was, maar hoeveel fruit hou je nou aan als je het in stukjes doet?

Lilypie First Birthday tickers

Lilypie Pregnancy tickers

Ik weeg niks af bij morgan dus ik heb geen idee wat de verhoudingen zijn. Maar er is geen must aan appelhoeveelheid die ze binnen moeten krijgen. Als hij ook ander ruit eet is dat ook prima. Morgan eet appel heel, dus die krijgt een geschilte appel en dan eet ze hem zo op. Die krijgt ze als we haar ophalen van het kdv, een kleintje hoor anders eet ze haar avondeten niet meer. En dan krijgt ze 's morgens ook een bak fruit dis pitamientjes genoeg. Maar als ij het niet groot geven wil gewoon allemaal even zo laten nog. Zo te horen krijgt ie genoeg binnen.

Groetjes,

Michèle

Oke, dus die paar dingen die ik noemde zijn voorlopig genoeg variatie? Want als ik alle soorten uit de potjes bij elkaar op tel zijn het er heel wat meer. Aardbei zou ik ook nog wel durven, maar manderijn, sinaasappel, mango, bessen, bramen, ananas, dat kan dus nog wel even wachten?

Gewoon geven wat jij denkt dat goed is, En soms uitproberen. Wij gaan elke week naar de markt dus zij krijgt seizoensfruit zeg maar.

Groetjes,

Michèle

Ja das ook slim om naar de markt te gaan… Ik denk dat ik straks even ga, als het een beetje droog blijft buiten. Ik heb daar alleen altijd het probleem dat ik alles wil, en met al die aanbiedingn in hoeveelheden die ik nooit op krijg zit ik dan met een overvloed aan fruit! Maar vanmiddag dus even goed nadenken voor ik alles maar bestel wat goedkoop is, haha!

Goedkoop kan ook duurkoop zijn he. Soms iets meer betalen maar dat je het iets langer kan laten liggen dan goedkoop en met 2 dagen verrot. Oh ja en bedenk nioet wat je lekker vind maar wat je ook zult eten. Oh en als ze het hebben neem Pytaja’s mee. Dat zijn hard roze vruchten van de cactus. Ze zijn niet overdreven zoet, maar bordevol vocht, vitamine C en ijzer.

Groetjes,

Michèle

Hm ik was al onderweg toen je poste over die pytaja,s… Ik heb er nooit van gehoord, maar ben heel benieuwd! Zal ik onthouden voor volgende week. Of anders volgende week dinsdag, want die zaterdagmarkt is me toch druk, brrrr! Heb ik echt een hekel aan, en Joey ook, die gilt alles bij elkaar op die markt!
maar ik heb een aardig voorraadje in geslagen, alleen bij de aardbeien kon ik me niet beheersen… Twee bakjes voor een euro… Dat word dus flink aardbeien eten de komende dagen. Joey heeft er net al wat van geproeft, en hij vond het heerlijk, ghehehe hij gromde het uit

Even over die appel: je moet de stukjes juist niet te klein maken.
Wij geven Hylke al een hele poos (voor z’n eerste verjaardag in elk geval)
de appel gewoon in partjes gesneden.
Die partjes kan hij dan goed vasthouden, en afhappen.
Dan neemt hij automatisch het juiste formaat hap.

Gewoon een keer proberen kan geen kwaad denk ik.

M.

Goh, ik word haast ‘jaloers’ als ik lees hoe jullie kindjes genieten van fruit! Bij Eva lukt het nog steeds niet. Ik gaf laatst banaan, een stukje, en ze gooide het weer gewoon weg. Ze eet nu geen enkee fruitsoort. Om te zorgen dat ze toch 1 stuk fruit per dag eet, krijgt ze dan als toetje een cupje Frutapura. Anders zou ze totaal geen fruit binnen krijgen dus! Maar dat is allemaal te weinig, ze moet 2 stuks per dag! Ik maak me er zorgen om, want juist fruit heeft ze zo nodig. Kijk, dat ze haar Liga laat staan ok, maar fruit…Pureren lukt dus niet (wel bij het kdv, dat lees ik elke week weer) en stukjes al helemaal niet. En samen fruit eten heeft ook geen zin. Vervelend! En er is zoveel heerlijk fruit!

Groetjes Rainbow, trotse mama

Zodra Joey meer tanden en vooral kiezen heeft ga ik appel proberen, ik durf het echt niet aan! Hij kan zo’n hard stukje met zijn tandvlees toch niet kapot kauwen? Ik heb al wel zitten denken om met een kaasschaaf er hele dunne plakjes van te maken, misschien probeer ik dat binnenkort.
En rainbow, geef je haar het stukje dan in de hand? Want als ik dat bij Joey doe gooit hij het ook weg, als hij het al niet fijn gaat knijpen en over zijn tafelblad uitsmeert. Ik geef hem zelf steeds een hapje met een vorkje, en zo eet hij zo’n heel schaaltje gewoon leeg.

Oh das bij ons ook op zaterdag Anouk, daarom gaat Mervin altijd even snel alleen op woensdag. Dat zijn dingen die je heel goed aan een groenteman over kan laten natuurlijk

Enn Rainbow, komt wel. Dwingen heeft geen zin dan creeer je alleen maar onrust en tegenzin. Wat je zegt ze eet het op het kdv wel dus ze krijgt wel fruit binnen. Misschien niet zoveel als jij zou willen, maar dan geef je gewoon een beetje extra groente als ze dat wel eet.

Groetjes,

Michèle

Tja handig hoor! Zo’n groenteman Dan heb ik maar pech met mijn ADHD-er… hem krijg je echt met geen 10 paarden de markt op, die word echt gillend gek, als de mensen niet uitkijken hebben ze ruzie met hem Nou niet dat hij agressief is, maar vorig jaar wel, toen ik door een scootmobiel van de sokken werd gereden… daar lag ik dan, hoogzwanger, en die man maar schelden op mij, dat ik uit moest kijken. Hij kwam van achter aan rijden (scheuren… en dat mag, terwijl fietsen over de markt verboden is) en verwachte zeker dat ik ogen in mijn achterhoofd had… hahaha!

Oh maar dan wordt zelfs mijn goedzak aggresief hoor, daar heb je geen ADHD voor nodig

Groetjes,

Michèle

Ik heb Seth gister ook stukjes gegeven, kiwi, en wel kleine stukjes en de kiwi was heel zacht, maar hij smulde ervan en voelde zich heel groot dat hij de stukjes van een vork mocht happen
Liefs, Anne

Oh wat goed! Ik ben ook begonnen met een zachte kiwi en banaan. Alleen na drie dagen banaan kreeg hij heel veel moeite met poepen, dus die laat ik nu even weer staan, haha! Had er even niet bij stil gestaan dat het verstopping kan geven.
Vanmorgen heeft hij ook aardbei, druif en manderijn gehad. Manderijntje ging hij het sap uit kauwen en spuugde de rest weer uit, haha!
Ik vind het zo grappig om dat gesmak te horen bij die stukjes

quote:
Goh, ik word haast 'jaloers' als ik lees hoe jullie kindjes genieten van fruit! Bij Eva lukt het nog steeds niet. Ik gaf laatst banaan, een stukje, en ze gooide het weer gewoon weg. Ze eet nu geen enkee fruitsoort. Om te zorgen dat ze toch 1 stuk fruit per dag eet, krijgt ze dan als toetje een cupje Frutapura. Anders zou ze totaal geen fruit binnen krijgen dus! Maar dat is allemaal te weinig, ze moet 2 stuks per dag! Ik maak me er zorgen om, want juist fruit heeft ze zo nodig. Kijk, dat ze haar Liga laat staan ok, maar fruit...Pureren lukt dus niet (wel bij het kdv, dat lees ik elke week weer) en stukjes al helemaal niet. En samen fruit eten heeft ook geen zin. Vervelend! En er is zoveel heerlijk fruit!

Groetjes Rainbow, trotse mama

Ik denk dat het een goed idee is als je stopt met die Frutapura.
En gewoon echt niets anders aanbieden dan lekker vers fruit.
Die pakjes zijn zo lekker zoet, daar kan bijna geen banaan of appel tegenop,
en die moet je dan nog kauwen ook.
Dus, logisch dat zo’n lekker wegslobberbakje er wel in gaat, en vers fruit niet.

De vitamientjes haalt ze ook wel uit ander eten en drinken,
wees niet bang dat ze meteen enorm te kort komt.
Je zult zien dat ze over een paar weken alles wel begint te eten.

M.

En als je echt bang ben dat ze te kort komt, kan je haar ook een vitaminepilletje geven waar alles in zit, gewoon om het even te ondervangen.

Ja, ik ben ook echt trots op hem
Seth houdt alleen niet zo van banaan, maar misschien wel als hij het zelf moet kauwen, in stukjes.
En druiven? Kan dat al? Hoe doe je dat dan?
Wij hebben die namelijk nog wel staan.
Liefs, Anne

Ik heb de velletjes van de druiven afgehaald, en dan gewoon heel geven. Als je geen pitloze druiven hebt, kun je ze door de helft snijden en de pitjes er uit halen. Joey vond het erg lekker!

quote:
Ik heb de velletjes van de druiven afgehaald, en dan gewoon heel geven. Als je geen pitloze druiven hebt, kun je ze door de helft snijden en de pitjes er uit halen. Joey vond het erg lekker!

<a href="http://lilypie.com/">[img]http://lb1f.lilypie.com/rZzHp2.png" width=“400” height=“80” border=“0” alt=“Lilypie First Birthday tickers” /></a>

<a href="http://lilypie.com/">[img]http://lbdf.lilypie.com/VIdbp2.png" width=“400” height=“80” border=“0” alt=“Lilypie Pregnancy tickers” /></a>

Dat velletje kan er rustig omheen blijven.
Pitjes wel even verwijderen.

M.

quote:
Zodra Joey meer tanden en vooral kiezen heeft ga ik appel proberen, ik durf het echt niet aan! Hij kan zo'n hard stukje met zijn tandvlees toch niet kapot kauwen? Ik heb al wel zitten denken om met een kaasschaaf er hele dunne plakjes van te maken, misschien probeer ik dat binnenkort. En rainbow, geef je haar het stukje dan in de hand? Want als ik dat bij Joey doe gooit hij het ook weg, als hij het al niet fijn gaat knijpen en over zijn tafelblad uitsmeert. Ik geef hem zelf steeds een hapje met een vorkje, en zo eet hij zo'n heel schaaltje gewoon leeg.

<a href="http://lilypie.com/">[img]http://lb1f.lilypie.com/rZzHp2.png" width=“400” height=“80” border=“0” alt=“Lilypie First Birthday tickers” /></a>

<a href="http://lilypie.com/">[img]http://lbdf.lilypie.com/VIdbp2.png" width=“400” height=“80” border=“0” alt=“Lilypie Pregnancy tickers” /></a>

Hoeveel tanden heeft Joey dan nu Anouk? Tim had met zijn 1e jaar 6 tanden en geen kiezen. Maar hij at toch al gewoon stukjes appel, dus zoveel tandjes hebben ze er niet voor nodig. En al helemaal geen kiezen.

Groetjes,
Sandra

Lilypie Second Birthday tickers