Nou gisteren werd het cultuur verschil tussen mijn man en ik vrij duidelijk. Ik wil al een tijdje mijn leven iets opgooien, meer bij J zijn, wat minder verdienen, misschien naar een buitenwijk verhuizen waar de huren een stuk minder duur zijn, ons eigen huisje bouwen en zelf een heel aantal dingen opzetten. Ik dacht dat hij dus hetzelfde idee had, nou niet dus! Hij wil het liefste op deze voet doorgaan, hij zegt dat ik mijn werk maar gewoon moet doen, ookal vind ik er weinig aan en ga ik elke dag met een zuur gezicht naar mijn werk. Wij hebben mijn salaris nodig, dus ik moet wel iets doen, maar ik wil zo graag iets doen wat ik leuk vind. Ik heb zoveel ideeen echt waar, ik zie zoveel “gaten” in de markt waar ik iets mee kan en zodat ik de dingen kan doen die ik wil, maar mijn man denkt daar gewoon niet hetzelfde over. Hij wil niet dat ik meer verdien, want hier in Malawi moet je man voor je zorgen
Maar goed, ik kan ook niet minder verdienen dan ik nu heb omdat we nu echt al geen luxe hebben en volgend jaar komt daar “eventueel” ook nog school bij van de kleine, oohhh en als klap op de vuurpijl, werd mij ook nog gezegd dat (omdat ik helemaal nog niet aan een volgende baby denk en eigenlijk ook geen meer wil krijgen) ik helemaal niet van kinderen houd, wel van J natuurlijk maar over het algemeen!!! Nou ja zeg!