Fles vervroegen

Wij mogen defles van Juliaom 22.30 uur gaan vervroegen omdat we mogen starten met fruit en groente. Ik ga dat niet meteen in 1x doen, want ze moet ook het inbakeren al afbouwen en anders wordt ze gek denk ik! Is het slim om de fles steeds een half uur eerder te geven? En om de hoeveel dagen haal je er dan weer een half uur af? Uiteindelijk moeten we bv echt naar 19.00 uur ofzo,dan gaat ze normaal gesproken slapen tot aan de laatste fles om 22.30 uur. We hebben dus flink wat tijd in te korten! Ondertussen maak ik fles 1 om 3.00 steeds wat kleiner, om die zo helemaal geruisloos te elimineren zonder dat mevrouw het meteen merkt! Dat komt wel goed, maar die laatste fles vervroegen lijjkt me moeilijk. Omdat Juliamet 6 maanden pas bijvoedimg mocht, lopen we achter op andere kindjes en dat is soms irritant. Ze eet nu voeding voor 4 maanden, maar ze zou qua bouwstoffen al naar voeding voor 6 maanden mogen. We lopen dus achteraan wat dat betreft en dat maakt het er niet overzichtelijker op!

Groetjes Rainbow, trotse mama

Je kan hem telkens eerder geven, je kan hem ook afbouwen zoals je met de nachtfles doet en hem dan nog wel telkens op dezelfde tijd blijven geven. Wij hebben dit laatste gedaan en dat werkte prima. Tip van mini-boy!
Om de drie dagen 30 cc eraf als dat goed ging tot we nog maar op 60 cc zaten en hem helemaal weglieten. Dat ging prima.

Groetjes!

Lilypie Eerste Verjaardag Ticker

ik ben ook de laatste fles aan het vervroeger en we zitten nu pas op kwart over 11.
begon vanaf half 1
maar idd wij waren ook eerst bezig met het leren in het eigen bedje slapen. dat eerst afwachten wanneer dat goed loopt. enne ik deed het echt een week voordat ik weer ging vervroeger, eerder trok hij niet

Lilypie Eerste Verjaardag PicLilypie Eerste Verjaardag Ticker

Dat met dat vervroegen kan ik je niet helpen, maar ik kan je wel zeggen dat de potjes eten snel gaan. Morgan begon 2 weken terug met een paar hapjes en nu kan ze er echt al de p in hebben dat haar bordje leeg is, dus ik denk dat ze zo aan de 6 maanden potjes zit en dan moet het alleen maar makkelijker worden denk ik omdat ze dan al gegeten heeft.

Groetjes,

Michèle

Hallo,

Wij zijn we in een keer gestopt. We hebben het een keer geprobeerd, zo van we zien wel hoe het gaat. Wonder boven wonder sliep onze dochter gewoon door tot de gebruikelijke tijd, zonder late fles. Zeker als ze groente en fruit gaan eten dan zitten ze daar snel goed vol van.
Mocht je dit niet willen dan kan je per twee dagen er een half uur afhalen. Of per twee dagen er 30 cc afhalen tot je niks meer geeft.
Onze dochter zat al vrij snel, rond 5 maanden op vier flessen.
Ochtend fles, middagfles, late middag fles en een flesje voor het slapen zo rond 19.00 uur.
Met 6 maanden is de late middagfles vervangen door diksap/thee ed met een koekje of fruit.
Nu is ze 9 maanden en heeft ze nog 3 flessen, fruit, groente en brood. Heerlijk als ze steeds meer mee gaan in ons eetritme.

ja ik wilde net al zeggen,
rico’s fruit gaat nog niet heel goed
maar zn groente…nou, hij wil volgens mij wel meer dan een half potje hij zit er echt van te genieten, maar ik weet dus niet of ik dat zomaar mag doen nu met die behandeling van de ka.
hij had vandaag een potje van bon bebe groentepotje met wortel en bloemkool, en ik neem altijd de eerste hap om te kijken of het niet heet is. olvarit is lekker maar echt wat een gore groente van bon bebe, rico vind het lekker maar ja

*rainbow… Waarom sla je die 4 maanden potjes niet gewoon over? en begin gelijk met de 6 maanden?! dat hebben wij nl ook gedaan… Jurian wilde de eerste 2 maanden (dzw vanaf 4e maand tot 6e maand) niks geen bijvoeding en nu… het gaat super!! De samenstelling van 6 maanden en de hoeveelheid is anders dan die van 4 maanden … wie weet helpt het ook bij het afbouwen/veranderen van de fv.

*tja de andere tip heeft marieke al gegeven… vond ik persoonlijk/gevoelsmatig erg fijn werken… in één keer is zo radicaal!

Maar ook hierin volg je gevoel

Ha ha ha Inge Morgan heeft die potjes van bon bebe ook zo weg zitten smullen. Gek kind. Ik ga zaterdag even vast wat potjes halen want dinsdag is het zover…

Groetjes,

Michèle

ja haha proef jij ook altijd die smaken?
echt ik vind het smaken naar…nep ofzo kan het niet uitleggen maar echt vies vooral de na smaak.
bij olvarit heb ik daar geen moeite mee
enne olvarit 1 soort groente worteltjes vond ik ook vies maar wortel met aardappel zijn volgens mij fruit wortels voor gebruikt want die is veel zoeter

Geen idee, ik vind de broccoli ook niet te vreten. Enne ik proef niet bewust, maar morgan grijpt soms haar lepel met inhoud en dan stopt ze als ze de kant krijgt haar hand in mijn mond. Ze deelt graag

Groetjes,

Michèle

hahaha rico die heeft altijd zo’n honger s’avonds dat hij ook constant zijn slab wil opeten. of hijpakt die lepel en smeert zn hele haar onder.
en dan te bedenken dat ie net in bad is geweest

Ha ha ha daarom gaat Morgan na het eten in bad Enne slabben eten doet Morgan ook hoor. Maar das meer als ze moe is en verveeld. Ik hoop dat ze vanmiddag weer een slaapje doet want het ging veel beter gister

Groetjes,

Michèle

nee rico doet het echt van de honger want hij wil dan te snel en dat vind mama niet goed
afijn…rico’s 1ste fles om 7 uur gaat goed, 10 uur fruit gaat ronduit klote want die korreltjes vind ie volgens mij echt niet relaxed, hij gaat zich dan helemaal overstrekken en kijkt boven achter hem (snapje??) volgens mij zitten die korrels vast in zn keeltje ofzo, want bij de fles van 11 uur doet hij precies hetzelfde, echt het is GEEN doen zit hem met alle macht tegen te houden wat gewoon niet lukt want dadelijk forceer ik nog wat ofzo.
daarna is het spugen hele golven, (en echt vandaag zeker minimaal een meter ver) en het is ook echt een golf want zn kin is er niet nat van begrijp je?
maargoed de fles van 3 uur gaat dan weer wat redelijker normaal gezien.
en groenten sá vonds gaat super hij wil meer en meer vanavond nog 1x half potje want die staat nog open en dan doe ik morgen wel is kijken of hij wat meer kan hebben want rijco herinnerde mij dat de ka had gezegt : kijken hoeveel hij op kan en kijken of hij daarna ook nog zijn fles wil, zo niet dan niet dan heeft ie gewoon minder melk en dan kijken of hij het daarmee doet tot zijn laatste voeding"
ik ben zo’n zeef dat ik dat weer vergeten was:S
maarja komt goed
zoiezo drinkt ie 1 uur na zijn groente een hele fles gulzig op en kan dan nog wel verder gaan.
hongerig is ie dus wel s’avonds.

Morgan zit op hele 4 maanden potjes nu. Ben benieuwd hoe snel ze straks op hele 6 maanden potjes zit

Enne dat spugen is niks lijkt me. Kan me het voorstellen, dat overstrekken ook trouwens want dat deed morgan natuurlijk ook.

En ja korreltjes zijn ze nog geen fan van nee. Alles koet glad zijn en zacht gepureerd.

Groetjes,

Michèle

ja precies. maar ja dat overstrekken is nu niet van de kiss dat weet ik zeker want dat zag er weer anders uit, ik weet ook zeker dat het ligt aan die korrels. maarja ik zou niet weten hoe ik het dan nog moet doen, schrijf de hele bubs maar op. kan voortaan een dagboek voor de ka bijhouden haha, erg he

*rainbow… ben je er nog? vertel hoe gaat het met de kleine? wat ga je ondernemen? of wacht je rustig af?

Ja meer kun je ook niet doen denk ik Inge, Alles opschrijven en voorleggen meer kun je ook niet doen nee.

Enne ja ze gaan zo ie zo ook meer van hum ongeving opnemen nu ze ouder worden he. Zo kijkt morgan altijd achter zich als ze op haar buik lig zodat ik haar rug in kan smeren. Probeert ze te kijken wat ik aan het doen ben.

Groetjes,

Michèle

ja weet ik maar hij doet het puur en alleen met zn fruit en de 1ste fles die daarna komt.
en de fles die weer daarna komt gaat stukkenbeter maar doet het nog een beetje.
heb m net lekker onder de wol gelegd, want hij was zo aan het oogjes wrijven.
zn knuffel tut gegeven en hij sliep meteen
nog een keer : ehheee, en weg was ie

Ja ik weet ook niet wat het is, ben geen dok…

Enne ja lief is dat he. Morgan slaapt ook zo makkelijk. Ook op het kdv gelukkig.

Groetjes,

Michèle

nee dat zou wat zijn, gaan we allemaal naar dokter michele
zijn kindjes niet altijd lief als ze slapen? haha ALS ze al slapen