Fles van 11 uur weg logisch?

Wij hebben gister even zitten brainstormen aangaande Morgan’s ritme. Dat ziet er zo uit:

6.00 fles
9.00 fruitje
10.30 fles
15.00 fles
18.00 groente
19.30 fles

Maar is het niet veel logischer on straks de fles van 10.30 te laten vervallen gezien ze brood gaat eten?? Dan het fruit iets later en dan om 11.30 (dat doen ze op het kdv ook) een boterhammetje??

Want dan heeft ze in de middag ook nog wat of klets ik nu onzin???

Groetjes,

Michèle

Ik doe het zo:

6.30 uur fles
10.30 uur fles
12.00 uur fruithap
15.00 uur fles
16.30 uur groentehap potje
19.00 uur fles

Straks wil ik om 9.30 uur fruit gaan geven en om 12.00 uur de fles + boterham (lust milou nu nog niet). De fles van 10.30 uur gaat dus naar 12.00 uur en het fruit geef je om 9.30 uur.

Lijk me het meest logische Michèle maar ja ik ben zo ver nog niet hahahaha. Maar kun je er 's morgens dan geen papfles van maken anders lijkt het me weer vrij lang tussen de eerste fles en der fruit en pap vult iets meer

Groetjes Michelle

Lilypie 1st Birthday PicLilypie 1st Birthday Ticker

Hoi Michelle,

Als je kleine brood gaat eten vult dat behoorlijk en met de boterham geef je ook een fles. Ze heeft dan de fles van 15.00 uur niet meer nodig.

Ik weet niet wat jullie van plan zijn met Bambix, want ik zie nu alleen gewone flessen staan. Vanaf 7 maanden wordt aangeraden s’ochtends Bambix van een bordje te geven. Maar er zijn er ook die hier een Bambix fles van maken. Dat vult natuurlijk behoorlijk. Dan als ochtend tussendoortje fruit. En dan de fles van half 11 verplaatsen naar tussen de middag. Dan geef je een boterham met daarna de fles. Als middagtussendoortje kun je dan iets van een koekje geven met water, thee of diksap. En dan om 18.00 uur je groente en om half 8 de laatste fles.

Zo hebben wij het ook gedaan, dus hoop dat je hier iets aan hebt.

Groetjes,
Sandra

Lilypie Eerste Verjaardag Ticker

Zit zelf natuurlijk nog helemaal niet in die fase, dus kan geen ervaringen delen. Maar het schema van Sandra lijkt me een erg goed schema. Ik denk dat ik dit zelf uiteindelijk ook zo zou willen doen…moet Dani het natuurlijk ook willen

Lilypie Eerste Verjaardag Ticker

Wij doen het zo:

07.30: papfles
10.00: fruit
12.30: brood + fles
15.30: fles
18:00: groente
22.30: fles (afbouwen naar 19.30)

Zelf vind ik de flessen van 12.30 en 15.30 erg dicht op elkaar zitten, daar ga ik wat op bedenken. Maar ik moet ergens die 4e fles nog kwijt…Ze eet geen tussendoortjes nu en als ik die fles van 15.30 uur niet geef, heeft ze er maar drie en dan gilt ze 's nachts. Ik zou de 15.00 uur fles naar voren halen, naar tussen de middag zeg maar en die combineren met brood. En dan rond 15.30 uur een snackje a la Liga ofzo. Is dat wat? Laat je jouw schema dan weten, dan kan ik dat misschien pikken (alleen dan met een iets LATERE ochtendfles!)

Groetjes Rainbow, trotse mama

Ik brainstorm even mee ook al jheb ik het nog niet nodig.
Rainbow als jij fruit en boterham een half uur naar voren haalt zit er 4 uur tussen de flessen 's middags toch?
pffff ff terugkijken. Of red ze het anders met slapen niet?

Groetjes Michelle

3 1/2 uur dus hahahha

Groetjes Michelle

Goed idee Michelle! Anders wordt het kind helemaal overvoerd volgens mij! Ik vind het al alle grote hoeveelheden voor zo’n klein mopke!

Ikvindt het ook en geprop hoor en heb dus nog maar de 4 maanden potjes hahahha

Groetjes Michelle

Rainbow,

Ik zou persoonlijk de fles van half 4 weglaten. Brood en een boterham vult echt ontzettend. En Tim is echt een ontzettende eter, maar zelfs hij red het om tussen zijn boterham en zijn groente in niks meer te krijgen. Behalve dan iets van een sapje, thee of water en dan af en toe een soepstengel. Ik zou gewoon proberen de fles weg te laten en dan kijken hoe ze het erop doet. Ze krijgt er dan natuurlijk wel een ander sapje voor terug.

Groetjes,
Sandra

Lilypie 1st Birthday Ticker

Aaaaargh, wat ingewikkeld allemaal! Ga dadelijk even het kdv bellen, want ik heb dan voor vandaag een raar veel te vol schema. Ze moeten dan maar even kijken of ze het brood eet en of ze dan om half 4 bij gaan voeden…Bedankt weer voor je tip, daar heb ik altijd wel wat aan!

ik zou het ook zo doen als sandra zegt.
die bambix dan s’ochtends van een bord als je daar tijd voor hebt en anders gewoon s’ochtends een papfles.

Lilypie Eerste Verjaardag Pic" border=0>[/img]http://m1.lilypie.com/WQjYp2.png[/img]

Graag gedaan, Rainbow.

Succes!

Weet niet of ze al lang brood eet en hoe dit gaat. Maar als ze bijna geen brood eet kun je altijd nog besluiten later in de middag nog wat melk te geven. Maar als ze brood gewoon goed eet met daarna de melk, dan lekker die fles van half 4 weglaten. En s’middags iets anders geven zoals diksap, water of thee.

Groetjes,
Sandra

Nou oke wij gaan dan inderdaad ook maar proberen de fles van 15.00 te laten vervallen, dat ze nog maar op 3 flessen zit straks, maar eerst maar pap introduceren in de morgen

Groetjes,

Michèle

Heb je genoten gister Michèle?
En was de logeerpartij goed gegaan?

Groetjes Michelle

Wij hebben onwijs genoten en ook Morgan heeft haar eerste metallica t-shirt. Hoe Morgan het gehad heeft horen we zo want dan gaan we haar halen. Gister voor we weggingen had mijn schoonmoeder haar met mij in bed gelegd. En ik haar gezegd dat pappa en mamma weg gingen en dat Oma bij haar zou blijven. Ik weet niet of ze het snappen, maar het was voor mijn gemoedsrust zeg maar. Nou ja ze was aan het rommelen in bed en daarna wilde ze haar speen dus oma lopen. Ze mocht niet weten dat wij er nog waren. En na ongeveer een 15 min begint ze zo verdrietig te huilen. Dus ik me schoonmoeder gestuurd. Ik kon met de camera meekijken echt de tranen liepen over der wangen, Dan moet ik me verbijten haar niet te gaan halen, mijn schoonmoeder zei dat ze het even aan zou kijken anders zou ze haar er toch uit halen, maar ik denk dat ze haar prikkels kwijt moest want nog geen twee tellen later was ze ko en toen we weggingen lag ze heerlijk te slapen. We hebben expres niet gebeld, 1 om me schoonmoeder niet het idee te geven dat we controleren en 2 als er wat is dan belt zij ons wel. We moeten haar dan toch een beetje loslaten anders kun je nooit helemaal samen ontspannen en we wilde echt even samen weg zijn zeg maar.

Groetjes,

Michèle

Owww ik kan me goed voorstellen dat je hart dan breekt hoor, dan zou je ze zo willen gaan troosten. Maar wel lekker dat ze al sliep toen jullie weggingen voel je je eigen toch lekkerder dan als ze nog zou huilen.
Vindt het knap van je dat je niet gebeld hebt weet niet of ik dat zou kunnen
Las dat je foto had van Morgan in der t-shirt wil ik ook wel zien natuurlijk

Groetjes Michelle

Ik kan me heel goed voorstellen hoe je je gevoelt hebt Michelle. Hoop voor jullie dat alles goed gegaan is. Weet nog goed hoe ik me voelde toen Tim voor het eerst een nachtje bij mijn ouders sliep. Heb toen ook niet gebeld, maar dat zou je wel graag willen. Alles is gewoon goed gegaan en inmiddels heeft Tim al veel vaker bij mijn ouders geslapen. Maar ja de 1e keer voelt toch altijd even anders.

Groetjes,
Sandra

Morgan was toch wakker geworden toen we weggegaan waren en had even gehuild, maar dat hebben wij niet meegekregen gelukkig. Dan had ik denk ik zeker gebeld. Maar dat was van korte duur. Ze heeft met mijn schoonmoeder gespeeld en met de poes en om half 8 was ze dood moe. Om 22.00 heeft ze 1 kik gegeven en een speen was voldoende. Om 10 over 7 vanmorgen is mijn schoonmoeder voorzichtig gaan kijken (was vergeten de oplader van de ontvanger mee te geven) en lag ze met grote ogen om zich heen te kijken. Ze heeft der fles gehad en viel meteen weer in slaap (die mazzel hebben wij nou nooit meer he) om 9.00 fruitje en spelen en der flessen gingen ook goed op en om 12.00 is ze weer gaan slapen tot 15.00. Ze werd wakker van de bel. Ze was wel helemaal blij ons te zien en wist niet bij wie ze wilde zitten pappa of mamma. Mijn zwager heeft ook lekker met haar gespeeld en ze vond het verder geweldig. Mijn schoonmoeder ook blij dat het zo goed gegaan was natuurlijk. Ze ligt nu lekker te slapen met een volle buik. We hebben meteen haar bed nu naar beneden gezet. Dus dat is nu ook geen probleem

Enne de foto’s staan in de de topic Metallica alleen dat zijn links naar mijn hyves. Ik weet niet hoe ik het anders moet doen. Zal wel een profiel foto erop zetten

Groetjes,

Michèle