Fles bij brood

heey

hier ff vraagje
nick eet nu een hele boterham tussen de middag en krijgt daarna een flesje
maar vraag me af waarom is brood en bv diksap niet voldoende voeding?
en hoeveel brood is voldoende om bv de 3uur fles te vervangen door liga en diksap?
en wanneer krijgen ze smorgens bv ook brood?
nu krijgt ie dit

7:00 fles 210+7
09:30 fruit
11:30 broodje plus fles (flesje meestal rond 12)
15:00 fles 210+7
17:00 potje plus danoontje 4maanden
19:00 laatste fles210+7

groetjes wendy

Lilypie 1st Birthday Ticker

Wendy goed schema hoor,voorlopig niks aan veranderen

[img]http://my.lilypie.com/MDoPp2.png" alt

[img]http://my.lilypie.com/A09xp2.png" alt

dank je alleen die 3uur moet binnenkort afvallen of hoeft dat niet?

groetjes wendy

hallo wendy
ik heb prescies hetzelfde schema alleen de ene dag begint ze om 7 uur en de andere dag om 8 uur en als ze om 8 uur smorgens komt wil ze soms om 13.00 maar een halve fles wat dan bij jou 12 uur is en weet niet of ze bij jou dank ook 210 drinkt maar denk dat die dan straks vervalt en dan gewoon om 3uur fles
maar ik heb even een vraagje aan jou
omdat ze om de ong 2 uur wat eten krijgen wanneer slaapt nick dan bij jou want mij dochterjte is daar heel erg in aan het zoeken en wou haar daar een beetje in helpe maar weet zelf ook niet hoe ik wil haar niet volledig stimuleren maar ze heeft nog nooit echt een vast ritme kunnen vinden en mischhien heb jij wat tips waar ik wat aan heb

Zodra ze 's middags goed brood eten, mogen ze evt. 's ochtends ook op brood over.
Het ene kind wil graag pap 's ochtends, het andere kind heeft liever brood. Maar net wat handig is en wat je wilt.

Groetekes, Sje

@sje ja precies ok pap is hier nooit zo’n succes geweest maar dat houden we nog wel f op de fles dan totdat het echt goed gaat

@linda wanneer hij moe is haha als dat inhoud dat zijn fruitje een half uurtje later is jammer dan hoor gelukkig slaapt nick meestal smorgen van half 10 tot 10uur half 11 of van half 9 tot 9uur half 10 zo’n beetje en smiddag’s 12:45 tot
13:45 en de rest is die eigenlijk gewoon wakker heel soms wil die nog wel eens een eind middag dutje doen rond 4uur maar is meestal half uurtje bijkomen van de opvang denk ik en om 7uur gaat meneer naar bed krijgt zijn fles en slaapt heerlijk door tot aan de volgende dag ben verwent:D

en de hoeveelheid flessen die die opdrinkt sja verschilt zo per keer de ene dag drinkt ie alles op de andere dag laat ie veel staan hij krijgt ook af en toe paar slokjes diksap tussen door ook bij broodje dus drinkt ie minder bij de fles erna
nu hoest ie weer erg dus krijgt ie vaak na het hoesten paar vaak maar 2slokjes diksap en is die weer blij
groetjes wendy

<a href=“http://lilypie.com”>[img]http://b1.lilypie.com/SzKlp2.png" alt=“Lilypie 1st Birthday Ticker” border=“0” /></a>

Gewijzigd door - XXwendyXX op 02 Apr 2009 11:33:17

hallo wendy dankje wel voor het zegge van ong de slaaptijden roxeanne doet prescies het zelfde als ze om 7 uur smorgens komt maar ik dacht dus dat ze aan het klungelen was met slaaptijden en prescies wat je zegt over dat fruithapje dat je dan af en toe een half uur later bent en dan kom ik in de war dan weet ik niet goed wat ik moet doen daarom dacht ik ligt het misschien aan mij haha

ik hou daarna gewoon het schema aan wat ik alijd doe
maar nick geeft zelf echt wel aan als mamma het fout doet haha

groetjes wendy

wat goed dat hij al brood eet zeg!
rico eet nog geen brood is dat dan niet goed? ik dacht met 7 maanden beginnen, omdat hij nog moeite heeft met zijn avondeten en dat is al dikker ik bang ben dat brood ‘teveel’ zou zijn voor nu??
rico eet nu nog steeds een half potje 6+ zowel fruit als groente, hij krijgt wel yoghurt na zn avond eten omdat hij minder melk per fles op een dag krijgt.

Lilypie Eerste Verjaardag PicLilypie Eerste Verjaardag Ticker

en nog een vraag, wat doen jullie als je baby kokhalst?
want toen hij dat deed met die liga, dacht ik dat hij bijna ging stikken ofzo dus ik haalde hem uit zn stoel om op zn rug te kloppen, haha is dat wel nodig bij kokhalzen? of “herstellen” ze zichzelf dan?
liga gaat nog steeds niet 100% dus brood durf ik ook nog niet aan

hier met granen brood begonnen omdat nick ze 6maanden potjes met gemak op eet en dan ook zijn danoontje op eet en zijn gewicht ging omlaag doordat ie zoveel beweegt haha
maar ik vind liga enger dan brood is droger dus hier eerst goed brood eten en dan straks om 3uur een liga plus diksap gaan proberen maar eerst goed brood hier geen kokhalzen gehad inge leg het op zijn tong en hij maakt zelf kauwbewegingen lijkt nog wel een beetje op een koe die aan het malen is hihihi

groetjes wendy

hier ook brood gaat super en is net iets ouder dan 6 maand
liga gaat bij roxeanne wat moelijker want een liga kruimelt sneller en dan is het net 1 klein kruimeltje waar ze zich raar ik kan verslikken en met brood daar kouwt ze goed op en is het een iets te groot stukje dan spuugt ze het zelf uit
en het scheelt ook dat roxeanne meer van hartig houdt

Wij doen niet veel met kokhalzen, eerst zien of hij het zelf weer ophoest (en dat is bijna altijd het geval). Anders kan je altijd nog meehelpen.

Groetjes!

Lilypie Eerste Verjaardag Ticker

hoi Wendy…

Even terug op jouw vragen …

Toen Jurian goed brood ging eten had ik de middag fles om 15,00 uur al vervangen voor diksap. Dus als jij het wilt mag hij dat ook gewoon proberen. Dan geef je hem ipv zijn fv om 15.00 een beker / tuitbeker diksap met een liga oid.

Volgens mij als ik het zo goed na kan kijken is Jurian met 6 maanden die fv om 15.00 gaan vervangen voor diksap met liga en met 7 maanden is hij gaan eten.

Even benieuwd waarom jij je kleine al danoontjes geeft? Is niet erg hoor … ieder zijn ding. Maar als met 9 maanden die laatste fles eraf ‘moet’ heb jij geen vervanging meer. Snap? Nu is Jurian bijna 9 maanden en mag hij toetje ipv laatste fles (dat is die bij jouw om 19.00). Is gewoon meedenken en echt geen kritiek… je moet gewoon je eigen gevoel volgen want daarbij voel jij je prettig en dat werkt weer over op de kleine…

Succes!

Ik vind persoonlijk dat hij aardig wat te eten krijgt voor zijn leeftijd. Meestal wordt aangeraden om pas met 7 maanden met brood te beginnen. Wanneer ze brood eten, kun je overgaan naar 3 flessen en de fles van 15.00 uur vervangen voor iets van water, thee of diksap.

Net als wat mini-boy zegt zijn wij ook pas met 9 maanden een toetje gaan geven. Wij geven hem magere yoghurt of kwark en hebben de fles van na het avondeten laten vervallen. Tim krijgt s’ochtends pap van een bordje en tussen de middag na zijn boterham nog een fles. Verder krijgt hij geen flessen meer.

Maar goed dit advies hebben wij gekregen en dat gaat heel goed. Net als wat mini-boy al zegt. Ieder zijn eigen ding en mening, dus je moet doen waar jij je goed bij voelt.

Groetjes,
Sandra

ik geef rico nu wel al een beetje yoghurt na want hij krijgt minder fles dan eigelijk moet (kan het niet binnenhouden)
dus ik zit te denken wanneer moet ik nou eigelijk met brood beginnen.
hij heeft gisteren voor het eerst een 6+potje helemaal opgegeten.
volgens mij was dat iets met tomaat courgette en ham. wel met moeite uiteindelijk maar hij had m op helemaal goed dus…
maar wanneer ik dan met brood moet beginnen weet ik dus even niet.
vanmiddag gaan we naar het cb dus zal daar is even uitleggen hoe het allemaal nu zit met zn eet-schema (eerst met de ka kortgesloten en die is nu wat buiten beeld) want die hebben rico al 2.5 maand niet gezien omdat we elke keer naar de ka gingen en ik dat eigelijk hetzelfde is. werd ie ook gemeten en gewogen e.d.

maar wat jij zegt, je laat toch niet meteen een fles vallen als je begint met brood?
tegen mij is verteld pas een fles laten vallen als hij echt GOED brood eet in de middag (minimaal 1 snee zonder moeite) en als dat goed gaat eventueel in de ochtend. (maar als je kind liever pap heeft gewoon pap in de ochtend)

Toevallig vandaag net van het cb gehoord dat ze toch echt pas met 8 maanden toetjes of yoghurt mogen (dan is 9 natuurlijk helemaal SAFE)…en dat je, als je brood met een fles geeft tussen de middag en als dat goed wordt gegeten, ook een halve fles kunt geven en een halve fles rond 15.00-16.00 uur. Danoontjes gaf ik ook weleens, maar werd me afgeraden vanwege al het zoet. Met een liga er ook nog bij, krijgt je baby wel al veel zoet en dat is moeilijk af te leren!

Groetjes Rainbow, trotse mama

hallo ik heb vanochtend het cb eens even gebeld om te vragen of ik nou over moest gaan naar 3 flessen en tegen mij werd gezegd als ze brood zonder moeite op eet en de fles daarna leeg drinkt mocht ik haar om 3 een schaaltje magere yoghurt geven en om 5 uur eten maar wil het niet dan moest ik of de fles van 12 uur 150cc doen of om 3 uur 150 cc want ze hoeft nou nog maar 600cc op een dag te hebben
dat hebben ze gezegd maar weet niet of het allemaal klopt haha

Gewijzigd door - linda24 op 03 Apr 2009 13:58:08

ook ben ik vandaag naar het cb geweest hahaha,
en ze zei yoghurt eigelijk vanaf 9 maanden idd rainbow dat het dan helemaal safe was. nouja whatever.
hij krijgt het nu toch al en het gaat goed dus boeie.

rico woog 7930 gram en was 66,8 cm.
netjess!! en nog steeds netjes op de middenlijn.
ik kon wel beter de fles van 3 uur halveren naar 90+3 schepjes zodat hij zijn avond eten makkelijker op eet. vond ik wel een goed idee dus net heeft ie dat gegeten (een half uur later dan normaal omdat we nog niet terug waren) en het gekke is dat hij nog tevreden is ook. ik geef m morgen wel een liga na die fles.
ze zei ook dat ik eventueel ook ipv de fles van 3 uur een beetje fruit mocht geven en een liga ofzo maar ik vind dat niet slim omdat hij nog maar net een paar weken van 1 fles af is (die fles die ik eerst ipv een maaltijd potje gaf)
vanaf morgen een korstje brood VOOR de fles van 11 uur even kijken hoe dat gaat…
hehe we hebben weer wat omhanden

Hey meiden

Die van mij eet sinds vorige week brood en nu gaat het zo

07.00: 180+6 + 3 scheppen nurtix
10.00: fruit
11.30: brood + 180+6 (als hij zn brood helemaal opeet wordt het 150+5)'
15.30: liga +thee of diksap
18.00: groente
19.30: 180+6 goedenacht

Dit schema ging gelukkig meteen goed en hij deed ook niet moeilijk over een fles minder

@ Inge:

Ik wil misschien ook wel is fruit geven ipv liga als dat mag hoeveel fruit ga je dan geven? Niet een heel potje neem ik aan. Je hebt van Frutapura (ofzo) kleine kuipjes fruit misschien die dan geven ipv van liga. Of wordt het anders te veel fruit omdat hij 's ochends een heel potje krijgt?

Liefs

Gewijzigd door - kikie op 03 Apr 2009 16:27:27