Fles bij brood

nee ik geef nu een halve fles om 3 uur en een liga,
en over een tijdje geen fles maar liga en fruit om 3 uur snapje?
want omdat hij nu een fles krijgt om 3 uur wil hij amper avond eten hebben.
dus we gaan het nu zo proberen.

oh en trouwens
als ik dan fruit ga geven, geef ik de helft van een 4+potje, maar dan niet die 4+potjes…haha oftewel een half cupje frutapura

<a href=“http://lilypie.com”>[img]http://lilypie.com/pic/090402/NWxp.jpg" alt=“Lilypie Eerste Verjaardag Pic” width=“100” height=“80” border=“0” />[img]http://m1.lilypie.com/IkcKp2.png" alt=“Lilypie Eerste Verjaardag Ticker” border=“0” /></a>

Gewijzigd door - isa-schatje-isa op 03 Apr 2009 18:01:18

Ben benieuwd wat het cb hier maandag zegt over brood want ik weet niet beter of dat is pas bij 7 maanden maar zie jullie allemaal al met 6 maanden bezig

Groetjes Michelle

Lilypie Kids birthday PicLilypie Kids birthday Ticker

Lilypie Kids birthday PicLilypie Kids birthday Ticker

nouja het MAG met 6 maanden, maar omdat kindjes dan al vaak ook aan grotere potjes 6+ dus beginnen is dat soms teveel van het goede om dan ook nog brood te geven. met 6 maanden mag je dus alvast een korstje proberen en vaak met 7 maanden lukt een half sneetje of zelfs 1 hele snee…maarja elk kind is gewoon anders.
ze zeggen ook over yoghurt 6 maanden, de ander weer 7 en vandaag hoorde ik zelfs 9 maanden. ammehoela ze zoeken het maar uit ik ben al een week met yoghurt begonnen en dat gaat goed dus ik hou dat lekker zo

Lilypie Eerste Verjaardag PicLilypie Eerste Verjaardag Ticker

Hier adviseren ze brood met 7 maanden en een toetje met 9 maanden. Toetje vervangt dan de laatste fles na het avondeten.

Inge,

Ik denk inderdaad dat je pas de fles van 15.00 uur moet laten vervallen als de boterham goed gaat. Maar bij ons at Tim meteen een hele boterham en daarna een fles. Dus is bij ons meteen de fles van 15.00 uur vervangen voor water, thee of diksap.

Groetjes,
Sandra

Lilypie 1st Birthday Ticker

ja precies…alleen het probleem was dat rico zijn avond eten niet wilde opeten en nu gaat het eigelijk goed nu ik de fles van 3 uur halveer. dus dat is netjes en hij had daarna geen honger meer dus prima dan toch? kreeg nog wel een liga na.
maar mama durft even geen stukjes voer meer te geven…lees mijn nieuwe topic over bijna gestikt in brood

Goed idee idd om de fles van 15.00 uur te halveren. En dan gewoon de fles laten vervallen als je straks weer met brood gaat beginnen en dat goed gaat.

Ik kan me voorstellen dat je ontzettend geschrokken bent als hij ineens paars aanloopt. Ik vind het knap van je hoor dat je zo rustig gebleven bent en het voor elkaar hebt gekregen het stukje eruit te krijgen.

Idd wordt het advies altijd gegeven het brood te geven zonder het in melk te dopen. Dit omdat ze toch moeten leren kauwen etc. Maar goed de schrik zal er nu wel goed inzitten. Dus gewoon even wachten tot Rico wat ouder is en dan zal het vast helemaal goedkomen.

Groetjes,
Sandra

Brood met appelstroop was gister een minder succes! alles kwam eruit!
Vandaag maar gewoon werer smeerworst!

Lilypie Eerste Verjaardag Ticker

heey heey
sorry voor late bericht was ff zo druk dat ik ff geen tijd had om te reageren
toetje is danone vanaf 4maanden staat er zelfs op
ben daarmee begonnen omdat hij zijn laatste fles al op een groot gedeelte laat staan hij beweegt de hele dag door en komt niet heel veel aan groeit nu weer goed doordat ie meer eet ik wilde zelf niet zo vroeg met brood beginnen maar zijn gewicht ging achteruit kon gaan kiezen of flessen nog groter maken krijgt nu 210+7 of vaker flesje gaan geven of goed schema erin houden en dan maar maandje vooruit lopen hij eet 1broodje tussen de middag en gaat gewoon goed nick tijgert nu zijn box door de hele tijd en rolt heen en weer dus ook daarin gaat ie gewoon heel hard als de laatste fles ook vervalt hoor trouwens veel moeders om me heen die dat flesje er altijd in houden of in ieder geval heel lang maar denk dat we idd de 3uur fles gaan laten vervallen dat was ook ons doel morgen even tuitbeker halen want nu zit de diksap in een fles en wil meteen tuitbeker proberen
met een liga of iets dergelijks
bedankt voor alle tips nu maar afwachten ofdat het goed gaat hahaha

groetjes wendy

nou vandaag de 3uur fles weggelaten en ging gewoon prima morgen is mamma lekker thuis dus nog keertje proberen en dan doorvoeren op de creche

groetjes wendy

@ Sandra;
ja dat is ook waar, maar hij moet eerst maar is leren stukjes te slikken en dat kauwen komt vanzelf wel, hij heeft nu een tandje en daar probeert ie op te kauwen (wat niet lukt) dus kauwen kan ie toch wel hij kauwt ook op zn rammelaar en op het lepeltje met het fruithapje/avond eten.
en ja wat je zegt, ik wacht gewoon mooi af, durf op’t moment ook even geen liga zo te geven, dompel het eerst in wat water.
't zal wel allemaal hoor, even rustig aan ben allang blij dat hij nu de rest van de dingen waar hij moeite mee had zonder moeite doet. zoals het eten van dikker avond eten (eerst kon hij alleen maar dunner spul goed opeten nu lukt aardappel met vlees en groente…wat dus dikker is dan bijvoorbeeld visrissotto of bloemkool met kip ofzo) en daar ben ik al heeeeel blij mee,
en daarna eet ie ook nog met gemak een heel toetje op

Gelijk heb je Inge.

Gewoon goed naar je eigen gevoel luisteren, tenslotte is geen kindje hetzelfde.

Groetjes,
Sandra