Fles afleren, maar drinkt bijna niks uit beker!

Hoe moet ik dit aanpakken? Mijn dochter is altijd al een slechte drinker geweest. Met moeite krijg ik bij haar de nodige 500 cc vocht per dag naar binnen. Om deze reden geef ik haar smorgens en s avonds nog melk uit een fles, omdat ze deze (meestal) zo leeg tuttert en er op deze manier dus vocht binnen komt. Nu ben ik thuis en op het kdv al maanden het proberen om haar uit een gewone beker, tuitbeker of rietjes beker te laten drinken, maar het gaat gewoon niet. Ja, ze kan het heel goed, dat is het probleem niet, maar ik krijg er met moeite 2 slokjes in en dat is het huilen brullen en wegduwen. Ze wil het gewoon niet. Om deze reden blijf ik haar nu die 2 flessen aanbieden omdat er anders dus gewoon maar amper vocht in komt. Ze is nu bijna 22 maanden en dus vind ik het toch wel tijd worden om echt te stoppen met die fles, want je hoort altijd dat wanneer je dit na het 2e jaar pas doet, het dan zo veel moeilijker wordt om dit af te leren. Heeft iemand dit ook gehad of tips hoe ik dit kan aanpakken?

mama1980

Tja lastig! Ik geef Neeltje ook nog een fles s morgens, maar de rest van de dag drinkt ze uit bekers. Die fles in de ochtend heeft ze ook niet ‘nodig’ ( ze eet daarna gewoon een boterhammetje) maar ze vindt het gewoon erg lekker wat warme melk dus ik vind het geen probleem… Ik zou geloof ik eerder kiezen voor wel drinken ( en dan maar uit een fles) dan dat ze echt te weinig vocht binnenkrijgt. Vergeet niet dat in fruit, yoghurt, vla etc ook vocht zit he, dus dat telt ook mee. Verder zou ik het wel dagelijks aanbieden uit een beker en blijven proberen. En belonen als ze uit een bekertje drinkt, zodat ze snapt dat mama dat heel goed vindt.
groetjes!

Ik heb er gister toevallig ook een topic over geopend ik zit met precies hetzelfde als jij.
Slechte drinker en dan s’morgens en sávonds een flesje melk om de nodige cc-tjes binnen te krijgen
lees maar even

http://www.ikkeben.nl/forum/topic.asp?topic_id=23829

Herkenbaar idd je topic! We hebben hier ook alles al geprobeerd. Idd met spelletjes slokjes laten drinken, zelf een beker laten kiezen etc etc. Het maakt ook niet uit wat er in die beker zit. Het is niet alleen de melk die ze er niet uit wil drinken, gewoon niks. Heel soms als het heel warm is ofzo geef ik haar daarom ook nog wel eens wat water/sap uit een flesje. Op het kdv zit ze in de verticale groep dus alle kindjes drinken daar aan tafel uit een beker, maar ook daar doet ze het niet. Ja, 2 slokjes dus na aandringen en dan is ze er weer klaar mee. Ook al geprobeerd om haar te laten zitten met haar beker en de rest van de kindjes mochten dan wel van tafel, maar dan gooit mevrouw haar beker ondersteboven en roept ze naar de leidsters: OP!!! draak… Beetje ten einde raad dus. Ik blijf de jouwe ook ff mee lezen vlokje. had m nog niet gezien!

mama1980

Ik zou er nu nog niet te moeilijk over doen. Als je kindje wel drinkt uit een fles, dan zou ik het nog even zo laten.
Misschien moet ze van Sinterklaas maar een hele mooie beker krijgen, wie weet kan dan de fles achter ik de kast!