Dion is nu 2,5 jaar en ik wilde steeds zijn fles melk vervangen voor een beker, de rest drinkt hij wel uit een bekertje en als we weg zijn uit een rietjesbeker.
Alleen drink hij zijn melk dan niet en het is al een slechte drinker en 2 keer per dag 150cc warme melk uit een flesje ging er wel in en had hij dus mooi weer 300cctjes binnen en het is ook gezond.
Maar nu was zijn fles lek en moest hij wel uit een beker drinken en we hebben de fles weggegooid en gezegt dat de vuilnisman hem komt halen en dat hij hem dan gaat maken en dan aan de babies geeft want Dion is al groot en kan best zijn melkie uit een beker drinken.
Nou, dat vond hij wel een goed idee en hij vroeg helemaal niet meer naar die fles maar hij heeft in 2 weken tijd geen melk gedronken, ik bied het hem altijd aan maar drink niets of 2 slokjes.
Nu heb ik het er met mijn man over gehad wat wijsheid is, weinig drinken en geen melk maar alles uit een beker of 2 keer per dag een flesje zodat hij wel melk drink en zo ook aan extra vocht komt op een dag.
We hebben hem gevraagd of hij weer een flesje wil en dat vond hij wel heel gek en ik voelde gewoon dat hij zich een beetje schaamde maar hij dronk wel zijn melkie op vanavond.
Ze doen er bij het CB ook zo moeilijk over (drinken uit een fles) gelukkig heeft Dion nooit een speen/tut gehad en hij duimt niet dan zou het toch niet zo erg zijn als hij 2 keer per dag een flesje krijgt?
s’morgens na de boterham en dan poetsen wij zijn tandjes en s’avonds voor het slapen gaan en dan poetsen we natuurlijk ook.
Wat is jullie mening hierover?