Flap-oortjes?

haha ja ik doe rico’s oortje als die dubbelklapt tijdens de fles altijd goed just in case

Lilypie Eerste Verjaardag PicLilypie Eerste Verjaardag Ticker

Hallo meiden.

Ook mijn zoontje heeft flapoortjes. Toen hij geboren werd zaten ze nog wel redelijk langs zijn hoofdje. Maar na 3 maanden begonnen ze steeds wijder te staan. Hij is nu 5 maanden en ja, helaas ze flappen echt wel.

Op zich vind ik het nu nog wel schattig staan, maar ik ben zo bang dat ze steeds wijder gaan staan.

Ik heb op die site over earbuddies gekeken. Maar oh oh mijn engels is zo slecht. Kan iemand hier er iets meer over vertellen.

Wat kosten die dingen en hoe moet je ze nou precies gebruiken.

Ik hoor graag reacties, groeten Leonie

hallo allemaal,

Helaas worden jonge kindjes niet geholpen aan flaporen, wij zaten met het zelfde probleem met ons oudste zoontje…
Zelf heb ik me er nooit aan gestoord maar wel in mijn achterhoofd gehouden dat ie ermee gepest zou kunnen worden, uiteindelijk kwam ie er zelf mee en hij was toen 6 jaar.
Samen met hem ben ik naar de plastisch chirurg gegaan, omdat hij het zelf zo goed kon vertellen waarom ie het wou mocht het doorgaan.
Hij werd gepest op school en heb hem daar ook van af gehaald, in eerste instantie werd het door het ziekenfonds afgekeurd.
Geluk bij een ongeluk had mijn zoontje cupears, dat zijn oortjes die lijken op koffiekopoortjes zonder kraakbeen, onze arts heeft toen een boze brief gestuurd naar het ziekenfonds dat het niet om flaporen ging en toen is het gelukkig goed gekeurd.
7 April jongstleden was het dan eindelijk zo ver en we zijn heel erg blij met het resultaat…
Wel raad ik ouders aan om te wachten tot het kind er zelf mee komt, dit vanwege het feit dat ze je later dingen kunnen gaan verwijten zo van…wat nou was ik niet mooi genoeg was ik lelijk? dat kunnen kinderen gaan zeggen wanneer zij er zelf niet voor gekozen hebben.

Groeten kim

Beste Leonie,

Wij denken dat het inderdaad het waard is om ze af te plakken, over het algemeen heeft onze zoon er geen last van, maar je moet de oortjes aand e achterkant wel goed schoon houden zodra je pleisters verwisselt, want soms smet het wel wat, vooral als het warmer wordt. Ook hebben wij ze een paar dagen af gehad om het te laten “luchten” om zo het smetten etegen te gaan.

Ik heb toen zo’n setje besteld met het buigzame staafje en pleisters en extra pleisters.
Je hebt dan pakketje 5 nodig en dan ook extra pleisters en absoluut remover.
In het pakketje zitten de verschillende maten tape zodat je weet hoe het moet, dan kun je beter verder de grootste maat pleisters bestellen zodat je die kunt knippen dan ben je het goedkoopste uit. (Adhesive Tape 5, minstens 2 extra setjes)
We hebben het mutsje niet gebruikt (maar volgens mij zit die standaard erbij) omdat hij al 3 maand oud was moesten wij 3 maanden plakken.
Wij zijn eerst naar het Wilhelmina kinderziekenhuis geweest voor advies, maar zij plakken maar tot 4 maanden af. Zij doen het 1 keer voor en dan moet je pas na die 3 maanden terug komen, du je kunt het ook prima zelf doen.ie ook hun site http://www.uvcutrecht.nl/flaporen-baby-oor-spalken.php
Hier zijn we super geholpen, ook via de e-mail kan je aan hen vragen stellen.

Wel zou ik de echt veel Zoff Adhesive Remover Wipes bestellen, om de pleisters en ersten hiervan zachtjes te verwijderen. Onze ervaring is dat het zeer moeilijk te verkrijgen is bij een apotheek in Nederland en dit is echt ideaal in vergelijking met wat je hier in nederland krijgt.
Verder krijg je een foldertje erbij hoe het moet, is super simpel.

Wat belangrijk is dat de pleisters droog blijven, dus zittend in het badje, moet je ff je draai in vinden.
Ongeveer 1 x per 4/5 dagen verwisselen wij de pleisters.
Voor zijn badje halen wij de pleisters eraf, oren goed drogen en dan tijdens de fles plakt de ander ze er weer op, zit hij lekker rustig.

Hoop dat je zo voldoende informatie hebt.
Succes

mijn zoon heeft ook wat flapoortjes en ik eerlijk gezegd vind ik het heel schattig staan. Alleen mijn moeder niet en die zegt dat je de oortjes zo min mogelijk dubbel moet klappen. Ik ben echter van mening dat flapoortjes erfelijk zijn (het zijn de oren van zijn vader) en dat je er niks tegen kunt doen. Oma was het hier niet mee eens, dus heb ik navraag bij het CB gedaan om discussie de wereld uit te helpen. ANTWOORD CB: flapoortjes zijn idd. erfelijk bepaald en je kunt niks aan doen. Bij baby’s zijn de verhoudingen nog anders waardoor het al snel lijkt of ze flapoortjes hebben, vooral als ze geen/weinig haar hebben. Meestal trekt dit vanzelf helemaal bij.

groetjes.

[img]http://by.lilypie.com/BV1sp2.png" alt=“Lilypie 6 - 18 Ticker” border=“0” />

Bij ons zitten flaporen niet in defamilie en toch heeft ons zoontje het en het Cb heeft ons juist doorverwezen, dus ook daar zullen de emningen dan weer over verschillen vrees ik.
Maar iedereen moet doen waar hij/zij zich goed bij voelt.

EKV, ik heb je rechtstreeks even een mailtje gestuurd met wat vragen. Maar ik vergeet iets. Ons zoontje heeft al behoorlijk wat haartjes, is het dan niet moeilijk om te plakken ?

En wat moet ik bedenken bij earbuddies. Gaan die aan de achterkant van het oor ??

hey mommy 2007
ik begrijp je reactie helemaal
ik had zelf flaporen gehad en gelukkig heeft mijn moeder me laten opereren toen ik 7 was. ik was daar dolgelukkig mee want werd ernorm gepest ermee op school.
ik ben ondertussen 2 maanden moeder van Jade die ook flaporen heeft.
ik vind het als moeder verschrikkelijk.
ik hou ontzettend veel van me dochter maar begrijp je reactie compleet je wilt niet dat je kind dezelfde ellende mee maakt als jou.
mijn man en ik hebben besloten zodra we kunnen laten we haar opereren hieraan
en nu leg ik haar oortjes vaak terug
als we naar buiten gaan een mutsje aantrekken zodat oortjes goed blijven zitten.
het is de natuur en je kan er verder niets aan doen helaas als ze zo klein zijn.
we zullen nog even moeten wachten.

groetjes
saartje en Jade

Lilypie

Hallo,

Ergens begrijp ik de reactie van kim wel, ze had het misschien wat minder hard kunnen zeggen maar er zit wel een kern van waarheid in.
Zoals jullie eerder konden lezen is mijn zoontje ook geopereerd maar het was wel zijn eigen keuze, hij is er heel erg blij mee en heeft nu meer zelf vertrouwen gekregen.
Toen ik mijn vader en zijn vrouw vertelde dat hij geopereerd zou worden kreeg ik als reactie: ik snap niet dat je dat niet eerder hebt gedaan want voor ons was het al overduidelijk.
Toen ze dat zeiden brak mijn klomp, zoiets zeg je gewoon niet met andere woorden: was hij naar hun mening niet mooi genoeg en was het mijn schuld dat ie gepest werd…dat had ik van te voren kunnen weten…???
Gelukkig ben ik het totaal niet met hun eens, ik vind dat je je kind de keuze moet geven want misschien stoort hij of zij zich er helemaal niet aan.
Je kan het niet doen omdat je vroeger zelf gepest bent, laat je kindje in zijn of haar waarde, wat ik eerder al schreef: mama waarom heb je me laten opereren vond je me niet mooi genoeg? een kind kan het nog niet relativeren en zal zeker met vragen komen.

Groetjes mama van yassin en Giano

kp