Flap-oortjes?

Hoi moeders/vaders, ik zit met een klein vraagje.
Mijn dochter heeft kleine flap-oortjes (papa en ik niet) ze is nu bijna 16 weken.
Ze klappen soms dubbel als ze ligt en haar hoofdje draait, nu vraag ik me af of ik nu al iets zou kunnen doen want ik wil voor haar niet dat ze gepest gaat worden op school, ik zou dat echt zielig vinden voor haar.

Alle tips zijn welkom.
Alvast bedankt Mandy, mama van Selina

Gewijzigd door - mommy2007 op 16 Jan 2008 14:18:50

Madelief heeft ze ook. Niet bij de geboorte, maar steeds meer omdat ze inderdaad continu dubbel gaan.
Ik heb geen idee over of dat zo blijft of niet, ben ook wel benieuwd!
Anne-Marie

Wij hebben de tip gekregen van onze kraamhulp om het oortje steeds weer goed te leggen. Ik weet niet of het helpt, maar ik heb het wel ste-vast volgehouden. Nu klappen de oortjes niet meer om en heeft zeker geen flaporen. Of dat ligt aan de tip van de kraamhulp weet ik niet, maar het is eigenlijk geen moeite! Allicht te proberen waard.

Ik weet niet of je er verder nog wat aan kan doen.

Moeder van een mooie dochter Anna, geboren 2 juli 2007.

Nou, ik heb weleens gelezen/gehoord dat moeders soms de oortjes vastplakken met huid-vriendelijke tape (ik weet even niet hoe dat heet) van de drogist of apotheek.
Ik weet niet of dat wel zo kind-vriendelijk is haha…

Ik snap echt niet dat jullie er mee bezig zijn… Sorry… een baby is een baby en met of zonder haar, oren, wimpers whatever…

JOUW baby is de mooiste van de wereld van het hele universum…

en uiterlijkheden… pesten op school… mijn god waar denk je aan…

het is een Baby , jouw mooiste kind! met of zonder gebreken als het verdorie al een gebrek is…
en ja flapoortjes zijn niet leuk. en ja je kan er wat aan laten doen: laat het haar van je meissie groeien…

en als ze een jaar of 10 is… dan kan je ze laten lijmen… maar we praten over een frummeltje van nauwelijks 6 kilo…

ga fietsen ofzo

groetjes Kim, mama van Sofie,Victor & Alexander!!

Baby’s lijken al snel dat ze flap oren hebben, kom op laat je kindje gewoon groeien en komt helemaal goed

Ik kreeg net te horen dat mijn mannetje zijn oren ook wat flabberen
nou het is mij nog NOOIT opgevallen…

Tries

Ik had het inderdaad ook nog niet gezien, tot mn schoonzus zei, jeetje ze heeft wel flap-oren he en een week later zei mn vader ook ze heeft wel flap-oortjes he.
Mijn dochter is met of zonder flap-oortjes het mooiste wezentje wat ik ooit van mn leven heb gezien maar ik wil niet dat zij ongelukkig wordt doordat ze gepest wordt op school, sorry hoor maar mijn vraag was dan ook of ik er NU misschien iets aan kon doen zodat ik het een beetje mee kan helpen zodat op latere leeftijd een operatie misschien wel helemaal niet nodig is!!

ik hou van mijn kind en wil dat ze gelukkig is en ik heb nu helemaal niets raars gezegd of het erop laten duiden dat ik mijn kind lelijk vind ik doe dit voor haar en niet voor mezelf.

Gewijzigd door - mommy2007 op 16 Jan 2008 23:58:11

En nog iets, toen ik een baby was stond mijn neusje helemaal scheef, mijn moeder heeft mn neusje gemasseerd en gemasseerd en nu staat mn neus recht en ik ben mn moeder daar heel erg dankbaar voor, er zijn talloze moeders die dat zullen doen voor hun baby omdat ze er niet aan moeten denken dat hun kind met 5 jaar thuis komt huilend en ongelukkig omdat klasgenootjes hem/haar hebben gepest vanwege een scheve neus of flap-oren.

Kinderen kunnen heel hard en gemeen zijn!!!

Gewijzigd door - mommy2007 op 17 Jan 2008 00:10:54

Beste Kim!
Wat een totaal overtrokken reactie op een hele normale vraag!
Natuurlijk is je kindje het allermooiste bezit en wat maakt het uit dat er een oortje een neusje scheef staat of dat er ergens een vlekje zit… Maar laat iedereen ajb in zn waarde. Ongelooflijk dat jij op zo’n manier kan reageren al iemand een doodnormale vraag stelt. Ik heb namelijk mijn schoonzusje die huisarts is ook gevraagd of ze flapoortjes zal houden ja of nee. Dat wil helemaal niet zegggen dat ik haar lelijk vind. Je wil gewoon het beste voor je kindje en dat houdt in dat je niet wil dat hij of zij het later moeilijk krijgt om dat er gepest wordt om uiterlijkheden waar het kindje niets aan kan doen.
En een opmerking van “ga fietsen ofzo…” ik weet het niet, maar ik denk dat je dat soort onvolwassen gedrag maar moet nalaten de volgende keer. Een vraag is een vraag en als jij de vraag onzinnig vindt dan laat je een reactie achterwegen in plaats van iemand zwart te maken.
Misschien heb je het niet zo bedoelt als ik het opgevat heb, dan spijt het me bij deze dat ik bovenstaande kritiek geuit heb, maar ik denk dat er meerderen zijn die jou reactie als afkeuring gelezen hebben.
Groet, Anne-Marie
mama van Madelief, het allerliefste en mooiste meisje van de wereld met flapoortjes

mijn excuses voor mijn ga fietsen ofzo…
de rest… sta ik achter, kan me niet voorstellen dat je al zo vroeg je druk gaat maken over de frummeloortjes van een baby.

@anne marie:
het spijt me dat je vindt dat ik maar geen enkele reactie moet geven op mijn eigen forum… helaas voor je ik zal het blijven doen.ik kan me niets erbij voorstellen dat je een tip krijgt om oortjes met huidvriendelijke tape vast te plakken en die hier ook nog eens neerzet. we hebben het niet over een schoolgaand kind maar over een babietje van 16 weken,

Bij een kindje van 16 weken vind ik het nog te vroeg om je druk te maken over flapoortjes. Alles is nog niet meteen in verhouding. Om dan al na te denken over speciale tape ? Evianne had ook wat grote oortjes, maar dit is geheel weg. De oortjes van een baby zijn makkelijker buigzaam dan de onze, vandaar het dubbelklappen. Ik heb me er nooit druk over gemaakt, ons meissie was en is perfect. Alles erop en eraan, 10 vingertjes, 10 teentjes en super gezond. Daar zijn we enorme bofkonten mee. Hoe het op school zou gaan, weet je nooit van te voren en we waren er dan met 16 weken ook echt nog niet mee bezig. Kinderen kunnen zeker hard en wreed zijn voor elkaar, maar zijn het geen flapoortjes, dan kan het wel iets anders zijn, iets wat zelfs niet lichamelijks is. Daar kun je van te voren niets over zeggen of bedenken. Maak je je druk over de oortjes, bespreek dit met het CB of de HA, want deze hebben er een betere kijk op en er ervaring mee. Hoe dan ook, de oortjes zijn er en wel op een heerlijke baby, een perfect mensje.

Elke minuut die je je druk maakt om je verleden gaat af van je toekomst!

ach…maak je er nu niet al te druk om.
het is nog maar een baby.
het kraak been is nog zo soepel, tuurlijk als ze haar hoofdje
omdraait gaat het oortje dubbel liggen,
en het kan inderdaad lijken dat ze flapoortjes kan krijgen,
maar op deze leeftijd zegt het nog helemaal niks.

toen Ruben zo oud was leek het ook net of ie flapoortjes
had en dat is helemaal goed gekomen.
nu is zijn boven lichaam in verhouding tot zijn onderlichaam
helemaal uitverhouden hahahaha
maar ook dat komt goed, ze zitten midden in de groei van
zeker het eerste jaar dan groeien ze zo snel.

Groetjes Marianne mama van Ruben

Ik heb het hier niet over het vastplakken van oortjes, want dat klinkt wel heel raar… Ik heb het enkel over je reactie op een heel normale vraag. Als iemand zich zorgen maakt dan mag je toch een vraag stellen. Formuleer je reactie dan zo dat niet de vraag belachelijk wordt gemaakt, maar dat je de tip om oortjes vast te plakken wat ver vindt gaan. Iets waar ik het overigens totaal mee eens ben!

Nou goed, hoogstwaarschijnlijk hebben we elkaar verkeerd begrepen, laten we het daar maar bij houden.

Groet

Hoi,

Ik vindt ook dat iedere vraag hier gesteld moet kunnen worden, en
elkaar niet afkraken.
Het is een doodnormale vraag en reageer hier dan gewoon als volwassenen
op en niet als kleine kinderen.

Ik ben zelf geboren met beide oren aan de wangen vast.
Ik heb dit van mijn moeder geerft en heb er zelf geen problemen mee.
Ik heb mijn haar ook gewoon achter de oren en niet verstopt onder het
haar.
Ben er nooit om gepest.
En die “flaporen”, ik denk dat dat nog wel bijtrekt als je kindje groter
wordt.
Dan zie je daar waarschijnlijk niets meer van.
Ik denk dat flaporen bij meisjes ook niet zo snel opvallen als je het
haar erover heen doet.
Ik ben ook met kleine ogen geboren (ben hier 2x aan geopereerd en
helaas niet veel succes) en dit valt meer op.
Werd hier vroeger ook niet om gepest. Had veel vrienden op school
en was best populair.
Het gaat erom wie je bent en niet om hoe je eruit ziet!
Misschien zijn er straks op school wel veel kindjes met flaporen.
Dan valt er niks te pesten!
En trouwens ik vindt zelf dat je ze niet hoeft te verstoppen onder
je haar, laat ze maar zien.
Als iemand je toch mocht pesten dan zeg je toch gewoon dat je zo
bent geboren.
Een ziekte of handicap is veel erger!
Geniet maar van jullie kindjes!

Groetjes Heleen. mamma van Elke en Anne

quote:
@anne marie: het spijt me dat je vindt dat ik maar geen enkele reactie moet geven op mijn eigen forum.. helaas voor je ik zal het blijven doen.ik kan me niets erbij voorstellen dat je een tip krijgt om oortjes met huidvriendelijke tape vast te plakken en die hier ook nog eens neerzet. we hebben het niet over een schoolgaand kind maar over een babietje van 16 weken,,,,,

Ik heb dat vastplakken nooit als tip gegeven, ik zei dat ik dat gehoord/gelezen heb, ik zou dat zelf dus nooit doen!!!

Ik heb gister een schattig haarbandje gekocht om dat dubbelklappen (tijdens het hoofdje draaien) te voorkomen.
Verder, moeders bedankt voor de lieve reacties

je moet wel lezen ze zegt dat ze zich niet kan voorstellen dat je dit tip hebt gekregen…

gr tries

lieve meisjes op het ikkeben forum

ik zal me even voorstellen, ben kim, moeder!

Ooit in een ver verleden was ik zwanger van een prachtig wezentje wat nu alweer 6 jaar is, met al haar nukken , streken en gebreken.

toen ze nog in mijn buik zat ondekte ik internet en dan vooral de baby sites…

maar die bevielen me letterlijk en figuurlijk niet.
en de gedachte kwam aan een site voor mezelf, iemand kwam met de naam ikkeben… en ja dat was het

WWW.IKKEBEN.NL

dit is mijn site, hier kan ik al 6 jaar mijn ei kwijt.

maar nog meer staat voor Ikkeben, jullie allemaal zijn me allemaal namelijk even lief , iedereen die de weg naar ikkeben vind, cool, gezellig kom erbij.
Ikkeben is vrij van reclame en hinderlijke boodschappen, het is jullie waarschijnlijk nog nooit opgevallen maar nee die zijn er niet.Deze site is puur liefdewerk.oud papier.Maar let wel ,er word ook nergens reclame voor deze site gemaakt.

Maar en nu komt de maar, op de avond dat ik dit topic las, stond er tegelijkertijd ook een heel triest bericht op dit forum

en ik heb het gevoel dat de meesten dit gemist hebben aangezien het verstopt stond in een voorstel topic.

en dan nog is het niet erg.

Alleen er zijn in mijn ogen soms dingen , die jullie met mij delen, die me tegen de borst stoten en er zijn er hier een paar die weten hoe ik kan reageren en dat doe ik niet zo vaak.

Maar als ik dan reageer dan komt het uit mijn tenen, en nee niet subtiel, nee niet volgens de regels, recht uit mijn hart… dan gaat het om dingen die er nog niet toe doen in mijn ogen.

Ik ken de onzekerheid van een nieuwe moeder van help… straks gebeurt mijn kind dit of dat… die periode ligt gelukkig een stukkie achter me.ikkeben is ondertussen gezegend met heel veel gezonde en blozende babies, maar ook met babies die het niet volgens het boekje doen, die blijven huilen die weet ik veel wat doen, of gewoon domweg opgroeien en naar de basischool gaan en de triviale dingen tegen komen, kortom met alle dingen die je tegen kan komen in het leven.

Maar laat een ding voorop staan en dat is :ik sta voor mijn site en als jullie me echt willen leren kennen sta ik er ook(nog steeds), maar maak me niet af op 1 opmerking , waar ik ondertussen mijn excuses allang voor gemaakt heb.

ikkeben is… ikkeben.

nou ok dan formuleerde ik me verkeerd ze zei wel dat “ze zich niet kan voorstellen dat iemand die tip geeft en ik het dan ook nog neerzet”, dat vatte ik persoonlijk op maar het gaat weer helemaal nergens over want we zijn nu totaal off-topic en ik vind het allemaal best kinderachtig dat er zo op anderen afgegeven wordt, op een forum voor ‘moeders’ wel te verstaan.

Gewijzigd door - mommy2007 op 19 Jan 2008 00:47:02

Ja Kim, ik heb idd ook momenten dat ik erg vervelend kan reageren.
Ook in het ‘normale’ leven en dat stuit mensen tegen de borst.
Je moet begrijpen dat toen ik klein was verschrikkelijk gepest werd op school en dat begon in groep 3 tot en met de middelbare school vanwege een idiote roze bril, ik wil er alles aan doen dat mijn kind dat niet overkomt, ze is echt mijn kleine prachtige engelen prinses die oortjes storen mij geen moment en ja ze is pas 16 weken, dus wat maak ik me druk maar goed ik dacht ook aan haar toekomst.

Dikke knuffel Mandy m/v de prachtig mooie Selina

hey,
men zoontje (16 weken)
is geboren met rechte oortje en staan nu vanboven ook wat flapperig.
zelf had ik dit als baby ook en nu nog.
ben er altijd voor gepest geweest.
ik had graag gehad dat mijn moeder mij op de leeftijd van 5 jaar had laten opereren …maar ja.
als ik het geld heb ga ik dit nog laten doen(en ben nu 26).
ook ik ben er als de bang voor dat men zoontje dit ook gaat krijgen en dat hij laters enorm gepest gaat worden…zoals mij indertijd.

ik had ook de tip om hypoallergene tape te gebruiken(medisch)
ik gebruik dit nu(micropore) en moet zeggen sindsdien kan ik er echt beter mee om.
zen oortje flapperen niet meer,liggen niet meer dubbel.
als andere mensen men zoontje vasthielden en zen oortjes zaten dubbel zei ik er constant iets van,de mensen zaten me ook zo aan te zien van…zég!
wel hetzij dan maar,ik voel me zo veel gelukkiger en als andere mensen men zoontje vasthouden liggen zen oortjes altijd goed en hoef ik me geen zorgen te maken.
wat andere mensen daarvan zeggen,das uiteraard hun mening en die mogen ze geven.
maar uiteindelijk is het mijn kind,en als ik me er zo beter bij voel dan doe ik dat.
en ik heb een pracht van een kindje!ook met flapoortjes…
maar zou later niet willen dat hij zich voelt zoals ik me nu voel.
en ik heb geen meisje waarvan ik de haartjes heel lang van kan laten worden.

dus,doe waar JIJ je goed bij voelt en als andere commentaar hebben(wat hun volste recht is) maar daar hoef JIJ NIET mee akkoord te gaan!