Flap-oortjes?

Ik denk er dus precies hetzelfde over als jij hoor, ik wil niet dat mijn kind meemaakt wat ik heb meegemaakt.
Vatplakken vond ik ook wat ver gaan maar in Belgie vinden ze dat de normaalste zaak om dat te doen ik heb nu een haarbandje omgedaan tegen het dubbel klappen bij het liggen en het staat nog schattig ook

Groetjes Mandy

hey,
ik ben van belgie…
en ik zeg het nog eens ,mensen kunnen me misschien zot verklaren.
maar daar erger ik mij niet aan.
ik dacht ook eerst aan een haarband…
maar ten eerste heb ik een jongetje en ten 2 de,heb hem een tijdje een mutsje opgezet maar als hij moe werd en met zen hoofdje begon te draaien ging dat mutsje naar boven en toens kreeg hij zeker flappertjes.
dus voor mij is die tape ideaal.
succes,trouwens een mooi kindje

haha ja bij een ventje is een haarbandje ook niks nee, en vastplakken ja ik heb het veel gehoord hoor dat was toevallig op een belgisch forum, ik zelf woon in Luxemburg en hier doen ze het ook, het laatste wat ik zal doen is jou voor zot verklaren het is immers voor de toekomst van je kleintje ik zelf zou het persoonlijk niet doen omdat ik het idee heeft dat het haar zal irriteren ze houdt ook absoluut niet van gepluk aan aar (wat mn schoonma altijd doet, is erg vervelend) jij hebt trouwens ook een heerlijk ventje zeg mooi mannetje hoor, wanneer is ie geboren??

bedankt voor het compliment,

dit topic is wel al van even geleden, maar ik maak me ook een beetje zorgen om de oortjes van mijn dochter. bij het googlen kwam ik op deze site. en wilde ik jullie toch ook deelgenoot maken van het volgende. het ziekenhuis in utrecht doet een oorcorrectie dmv soort spalkje al heel vroeg omdat dan het oortje nog goed te kneden is (bij voorkeur voor drie maanden). zie ook de bijgevoegde link!
wie weet hebben andere mama’s hier nog iets aan… bij drie maanden oude baby hoeft dit maar vijf weken te worden gebruikt. nou wat zijn vijf weken op een mensenleven??
http://www.uvcutrecht.nl/flaporen-baby-oor-spalken.php

Goh Simone,
Had ik dit maar eerder geweten. Mijn dochter is inmiddels 1jaar en haar rechter oor staat ook scheef door mijn erfelijk materiaal. Ik had vroeger ook een scheef oor en ben tot mijn 12de ermee gepest geworden uitgemaakt voor dombo en zo. Op mijn 12de is het rechtgezet geworden en had ik een paar weken met een tulband moeten lopen wat vreselijk jeukte. Jammer dat ik deze topic er niet was toen mijn dochter 3 maanden was anders had ik het zeker laten spalken. Groetjes chantal

chantal

hoi allemaal,

Mijn zoontje had tot hij 1,5 was ook zeiloortjes. Onze jongste heeft ze ook op het moment, maar we zijn er niet bang voor. Het trekt vaak enorm bij. Bovendien lijkt het erger omdat ze nog zo kaal zijn.
Komt goed hoor! Ik vind het ook wel een koddig gezicht die oortjes…

jantje

Ja Janniek nu vind ik en iedereen het koddig. Maar ja zodra ze 5 jaar is laat ik haar helpen vanwege die situatie in mijn vorige reactie beschreven. Voor mijn 5de levensjaar was het niet goed gekomen en ook niet bij mijn eigen moeder die het ook had. Zeer waarschijnlijk zou dat bij mijn dochter dan ook niet het geval zijn. Maar ja de wonderen zijn de wereld nog niet uit en gebeurt het bij mijn dochter wel dat het weer recht gaat staan
groetjes chantal

chantal

Gewijzigd door - minis@12move.nl op 19 May 2008 21:50:06

Ik zou het zeker doen (zie EarBuddies website hierboven). Heel eenvoudig en pijnloos 2 weekjes met EarBuddies als baby is lang niet zo erg als een pijnlijke operatie op oudere leeftijd of getreiterd worden. Maak je niet druk om wat anderen zeggen, je wilt het beste voor je kind en ze zal je later dankbaar zijn.

Succes!

[quote]

Alle tips zijn welkom.
Alvast bedankt Mandy, mama van Selina

mijn zoontje had ok kleine flapoortjes toen ie geboren werd aar maken we druk om zeg tis nog een baby en het trekt in de meeste gevallen wel bij hoor zie mijn zoon

Hoi,
Wij hebben bij onze dochter de earbuddies gebruikt vanaf 3 maanden tot ongeveer 6 maanden. Dit is langer dan voorgeschreven.

Na verloop van tijd werd het steeds moeilijker om de pleisters aan te brengen en erop te houden. Toen zijn we ermee gestopt.

Nu zijn we een paar weken verder. Het resultaat valt toch wel wat tegen. Maar het is moeilijk te vergelijken, want je weet niet hoe het er anders uitgezien zou hebben.

Als iemand advies/raad nodig heeft - laat maar horen.
Groetjes uit Nederland.

isa-schatje-isa

dit is al een poos geleden dat jij kim zo aanval;t snap ik ook niet

kim heeft gewoon gelijk sorry hoor

vind dat je nu onzin kletst, ik val haar helemaal niet aan en ik lees het topic toch net pas en ik mag toch net zo goed reageren? en ik snap trouwens niet hoe ik op die topic kwam, ik kwam op blz 1 uit vandaar dat ik dacht dat het januari dit jaar was. excuses
als jij je zo snel aangevallen voelt is dat dan jammer maar ik viel niemand aan

(K)Kuzjes!

waarom zijn je vorige 2 berichten dan in eens verwijderd?

waarom zit jij zo te katten?
en omdat het bericht van mommy uit januari 2008 kwam dus het niet meer van toepassing was, waar ik ook al excuses voor had gemaakt.
misschien moet je beter lezen wat ik schrijf ipv meteen zo te gaan katten

(K)Kuzjes!

ik kat niet gelukkig niet maar ik laat het hierbij weet wat jij geschreven heb

ja…en? ik weet zelf ook wat ik heb geschreven en dat vind ik ook nog steeds alleen is het bericht niet van toepassing aangezien het een jaar geleden was vind je ook niet? ik snap niet helemaal wat je daar eigenlijk mee wil zeggen.
maar ook ik stop deze zinloze discussie ik weet wat ik heb gezegt en waarom, en ik weet ook waarom ik het gedelete had, en dat had niks met de inhoud te maken maar met de datum

(K)Kuzjes!

oke dan

Beste Mommy 2007,

Het is een hele discussie geworden waarbij verschillende mensen zich aan het verdedigen zijn. Niet nodig als je het mij vraagt.
Ik denk dat jij je kind moet opvoeden en grootbrengen zoals jij denkt dat het goed is. En dat iedereen dat moet doen zonder direct over een ander te oordelen.

Ik worstel met hetzelfde probleem bij onze zoon. En je wilt inderdaad het beste voor je kind en ook ik denk vooruit. Dus ook ik ben bij het consultatiebureau het gaan navragen. En zij gaven mij de volgende tips.

Zie de volgende site van het wilhelmina kinder ziekenhuis over flaporen en oren spalke/plakken:
http://www.uvcutrecht.nl/flaporen-baby-oor-spalken.php

Tevens een engelse site:

Helaas kan ik je nog geen advies geven of het daadwerkelijk helpt, maar je zult voor jullie situatie vast de juiste keuze maken. Vertrouw op je eigen moeder gevoel!
In ieder geval heb je genoeg info op het internet hierover.

Succes!

haha ook jij reageerd over de datum…net als ik destijds

Lilypie Eerste Verjaardag PicLilypie Eerste Verjaardag Ticker

inderdaad ja, zie het nu.
Nou wie weet heeft iemand anders er nog iets aan.