Fietsstoeltje

Hoi,
allereerst even zeggen: wat een fijne site is dit. even een vraagje: wanneer mogen kinderen voorop de fiets in een stoeltje en wat zijn dan fijne stoeltjes?
Ik heb een dochtertje Kris en ze is 8 en halve maand.
groetjes, Suzanne

Hoi,

Als ze goed kunnen zitten en hun hoofd goed kunnen rechthouden kunnen ze ook voor korte stukken op de fiets. Aangezien ze al 8 maanden is ga ik daarvan uit. een toeltje voorop is het prettigst. En welk stoeltje is geheel afhankelijk van je soort fiets. Bobike en gcm(gmc) zijn het meest verkocht en meest getest. Ik zou zeggen ga naar de fietswinkel en test ze uit. En ga dan het internet op en zoek er een tweede hands. Het stoeltje gaat afhankelijk van de groei van je kindje ongeveer tot het 2de jaar (2,5 jaar hoogstens).

groetjes,

lon106

Kijk wel uit met het aanschaffen van een tweedehands stoeltje. Je weet nooit wat daar precies mee gebeurd is. Zodra zo’n ding een hele flinke smak maakt is de veiligheid niet meer gewaarborgd. (Net als met een motorhelm bijvoorbeeld, die is ook waardeloos zodra er een keer mee gevallen is. Ook al zie je er aan de buitenkant niks aan).

Je kunt niet zuinig genoeg zijn op je kinderen dus ik heb dat soort dingen nooit tweedehands gekocht. Dan maar wat meer geld uitgeven, maar dan weet ik wel zeker dat het nog niet beschadigd kan zijn.

Groetekes, Sje

lieke ging met 8 maanden op de fiets,
eerst een stukje geprobeerd en gaat prima blijft goed recht zitten.
zou het dus gewoon proberen en als ze gaat hangen zou ik nog even wachten.

ze vinden het geweldig!
Inderdaad als er met een stoeltje gevallen is zijn ze afgekeurd.
Dus pas ermee op en zo duur vindt ik fietsstoeltjes niet.
Je hebt er wel lang plezier van.

veel fietsplezier,

groetjes Gytha

Ben het ook met Sje eens hoor, wij hebben fietsstoeltjes en autostoeltjes en dergelijke niet tweedehands aangeschaft (de maxi-cosi is trouwens wel van mijn zus geweest, maar daarvan wisten we wat ermee gebeurd was).
Tigo kon met 7 maanden los zitten en met bijna 8 maanden zijn we voor het eerst gaan fietsen (eerste kerstdag, vergeet je natuurlijk nooit) een kort stukje, naar mijn zus. Ging prima, hij vindt het echt geweldig. Nu het lekkerder weer wordt fietsen we regelmatig langere stukken, gewoon om het fietsen. Tigo kijkt zijn ogen uit en heeft het helemaal naar zijn zin. Vooral als er vogels overvliegen of een brommer voorbij komt, dat vindt hij geweldig een echt knul dus!
Groetjes Verna

Lilypie Eerste Verjaardag Ticker

Hallo dames,

Ik heb een beetje een probleem. Larissa wordt nu toch te zwaar, (dat ik dat ooit zou zeggen !) voor de babybjorn. Dus ik een fietsstoel gekocht, heb pas sinds april een omafiets. Mijn man heeft de fietstoel op de fiets gemonteerd, maar ik pas er nauwelijks tussen! Ja mijn man kan wel fietsen als hij zeg maar op een been leunt als hij stilstaat en zeg maar ’ optrekt’, maar dat red ik niet, omdat ik gewoon weg te kort ben .

Nu kan ik toch niet geloven dat alle moeder die een fietsstoel hebben op een been steunen tijdens het fietsen en ook als ik op internet kijk zie ik zat omafietsen met een fietsstoel. Fietsstoel heb ik trouwens van de wehkamp.

IK baal hier echt van, omdat ik haar meestal wegbreng, mijn man werkt in verschillende diensten dus hij kan haar niet alijd weg brengen. En ik had me juist zo op verheugd om met haar te gaan fietsen.

Heeft een van jullie ook een omafiets en een fietsstoel op gemonteerd? kun je mij dan ook zeggen wat voor soort fietsstoel?

Hoor graag van jullie…

Our littel angel is Larissa

Ik heb zelf een mammafiets, dat is echt ideaal. Ook al mag Morgan nog totaal niet voorop. Ik heb mijn fietsstoeltje overgenomen van mijn collega met fiets dus ook hier bekend wat er mee gebeurd is.

Ik moet alleen niet zwanger worden als Morgan nog voorop zit want met 7 maanden zwanger zou ik het stoeltje van voorop meenemen met de fiets, alleen mijn buik kwam toen al niet meer tussen het stoeltje en mijn zadel…

Groetjes,

Michèle

En als je nou gewoon op zoek gaat naar een achterstoeltje?
Dan heb je al dat gedoe aan het stuur niet.

M.

Een voor en achter fietsstoeltje mogen ze al in vanaf 9 kilo zwaar.

Mijn zoontje heeft helaas maar 3 maandjes voorop gezeten omdat hij met 12 maanden al 15 kilo woog,dus moest hij al achterop in een goed fietsstoeltje.

Maar het kan makkelijk tot 15 kilo voorop.

Veel suc6 meid.

groetjes Bianca

Bianca mv 2 kanjers.
(2000) en (2007)

Bedankt voor jullie reacties.

Gister heeft mijn zusje alvast als cadeau voor de verjaardag van Larissa een achterstoeltje gekocht van GMC. Ik had eerst een veel goedkopere van ergens anders besteld, maar dat ding was megagroot man.
Nu vind ik het wel echt prijzig hoor die stoeltjes! Maar gelukkig heeft ze nog 3 tantes dus zo schiet het wel op met dingen kopen die net natuurlijk in een dure maand gehaald moeten worden.

Vandaag voor het eerst dan in de fietstoel, toen ze er eenman zat keek ze me echt zo aan en zei: huhhhhh hhahhah? echt zo vragend van wat krijgen we nu dan weer. En het was koud vanmorgen en natuurlijk donker, echt zin dan ook om te gaan fietsen…
Maar goed het is goed gegaan, al was ze toen we bijna op de creche waren ook al aan het ‘mopperen’. Maar goed ze moet misschien gewoon wennen. Hebben jullie nou nooit dat je denkt als dat ding er nou maar niet afflikkert? Hij zit echt goed vast hoor daar niet van en er zat ook een extra band bij waarmee je het kan vastmaken dus dat ook gedaan, maar toch die gedachte spookte wel door mijn hoofd vanmorgen…
Dacht ook wel van dat wordt wel echt lekker in de zomer hoor, fietsen met kindje achterop en hopelijk stuk warmer en meer licht/zon
In ieder geval bedankt.

quote:
Een voor en achter fietsstoeltje mogen ze al in vanaf 9 kilo zwaar.

Mijn zoontje heeft helaas maar 3 maandjes voorop gezeten omdat hij met 12 maanden al 15 kilo woog,dus moest hij al achterop in een goed fietsstoeltje.

Maar het kan makkelijk tot 15 kilo voorop.

Veel suc6 meid.

groetjes Bianca

dat is een ander verhaal als je kind zwaarder en groter is en anders gewooon voorop eerder niet achterop

Bianca mv 2 kanjers.
(2000) en (2007)

Bianca,

Bedoel je dat ik te vroeg ben begonnen met Larissa achterop te doen en dat ik haar eerst beter voorop had kunnen zetten?

Sorry ik bedoel Lieke33…

quote:

Bedoel je dat ik te vroeg ben begonnen met Larissa achterop te doen en dat ik haar eerst beter voorop had kunnen zetten?

Ik zou niet weten waarom.
Als ze achterop lekker zit en geen gekke dingen kan doen, geen probleem.

M.

ze raden het ook an eerst voorop en dan achterop

Ik denk dat ze eerst voorop aanraden omdat je ze dan nog een poos in de gaten kunt houden, hoe ze fietsen vinden, of ze ondanks gordeltjes geen gekke dingen gaan doen etc.

Groetekes, Sje

Nou meiden/moeders… morgen gaan wij fietsen!! Ben gister naar het cb geweest en daar aan de arts gevraagd of deze boy eindelijk eens op de fiets mocht. Hij kan met steun goed zitten maar zelfstandig nog niet zo… hooguit 5 minuten. De arts zei dat nekje etc wel sterk genoeg is met 9 maanden om een klein stukje te proberen… dus vanmiddag de bobike gekocht (ff afdingen want op internet veel goedkoper!) en nu morgen effe fietsen… Ben benieuwd wat Jurian ervan vindt! Wel leuk koninginnedag … denk gelijk maar fiets versieren hahaha

Oh leuk joh, Ja kan niet wachten tot morgan ook voorop kan.

Laat even weten hoe hij het vond enne vergeet de camera niet he

Groetjes,

Michèle

Succes mini-boy en geniet ervan.
En nu zat ik te lezen deze topic mogen ze pas met 9 kilo in fietstoeltje??
ben i kbang dat ik kan wachten tot hij een jaar is ofzo hahahaha

Groetjes Michelle

Lilypie Kids birthday Ticker

Lilypie 1st Birthday Ticker

Wat leuk mini-boy! Ben je toch nog eerder dan wij! Potverdorie. Haha! Foto’s!!!

Groetjes!