Fase of ...?

ja … euuhh die kleien dame (nou ja dame met dit gedrag) zit continue aan haar flamoes,grotje… verGG, fluitje, muisje… hoe je het ook wil noemen…
zodra dr broekkie uit is …hoppa !
ikzelf denk dat dit weer een of andere fase is, want voor de zekerheid heb ik maar ff gechekt of ik wat raars zag, weet ik veel misschien heb ze wel jeuk ofzo…of pijn…
maar niks geks te zien…

maar ja papa voelt zich hier een beetje ongemakkelijk bij, wat ik me wel voor kan stellen, bedoel die hebben zelf geen ‘grotje’ (hahaha)
dus ik denk ik pols eens ff hier op de site, want anders heb ik toch zoiets dat ik eens ff ga vragen bij het consultatieburo…want misschien heb ik iets gemist, en heeft ze wel jeuk ofzo…

Pippy is geboren 17.07.2009

Erik heeft dan wel geen vajejee, maar hij zit ook regelmatig aan z’n piemel hoor. Dan trekt 'ie hem het liefst heel ver uit: “Elik hele grote piemel, mama!” Haha. Hij ligt ook graag in z’n blootje in bed, lekker zacht vindt 'ie dat. Ik denk aan een fase, maar leer hem wel dat het niet netjes is om in breder gezelschap te doen. Ach, bij papa en mama vind ik het niet zo’n punt, maar in de supermarkt liever niet

Groetjes,
M

<a href="http://lilypie.com/">[img]http://lb3f.lilypie.com/EiQqp2.png" width=“400” height=“80” border=“0” alt=“Lilypie Third Birthday tickers” /></a>

Gewijzigd door - Mriek op 01 Jun 2011 20:42:22

hahahhaha ow sorrie hoor maar ik moest er ff heel hard om lachuhh !
ik zie hem al staan bij de supermarkt… !!
nee ik probeer haar ook wel te laten begrijpen dat het niet de bedoeling is dat ze er zo bij gaat staan… maar ja … ze snapt het nog nie helemaal geloof ik !

maar fijn om te weten dat elik tevreden is met zijn piemeltje hahahahaha

Volkomen normaal! Eva doet het ook en Max, ach, dat handje verdwijnt altijd meteen naar zijn zakje en hoppa…lekker kriebelen. Eva gaat ook zo met haar benen in spreidstand liggen op de bank, maakt haar allemaal niks uit. Het is gewoon een fase en dan eentje van ontdekken wat dat voor dingetje is. Ze gaan later ook ontdekken wat het verschil is tussen een jongen en een meisje…Het kan ook dat ze het fijn vindt om zich daar aan te raken. Is ook heel normaal, dat zal elke arts of wat dan ook je vertellen. Als het niet rood is ofzo, heeft ze zeker geen jeuk. Ik zou wel effe zeggen: Pippy, dat moet je niet doen in de supermarkt, net wat Mriek zegt, maar probeer vooral niet om haar handje ofzo weg te doen, want dan gaat ze denken dat het een raar iets is en dan krijgt ze later weer rare problemen enzo. Lekker laten frummelen zou ik zeggen, doet Eef dus ook! Alleen wel graag alleen thuis he!

Groetjes Rainbow, trotse mama

Lilypie - Personal pictureLilypie First Birthday tickers

Lilypie - Personal pictureLilypie Third Birthday tickers

@rainbow, ja dit hele stukkie sta ik net ook aan mijn man op te hangen in de keuken…zo van schat, da’s heel normaal ze gaan toch op ontdekkingstocht he, het zal misschien fijn voelen he…
(ja ken er ook niks anders van maken) en die kleine weet niet dat dat in het openbaar misschien raar is of nie zo netjes…wor…
maar ja ik snap hem ook hoor als madam in dr naakkie op bed legt, met haar benen wijd, te graaien hahahaa… maar ja ik zal haar inderdaad vertellen dat ze het niet moet doen bij de supermarkt hahahaaahahahhaa!!!

en inderdaad ik vond zelf ook dat je haar niet daarvoor moest straffen of zo haar hand weghalen, dadelijk krijgt ze een trauma daarvan… weet je zo van, da’s vies … dat moeten we ook niet hebben… het is ongepast. maar ja da’s nog wat moeilijk voor een meissie wat nog geen 2 is he !

ik zal manlief morgen nog ff onderwijzen, ja hij komt ook uit een gezin met drie jongens… en dan echt een mannengezin, waar mama haar zelf maar wegcijferde… dus met vrouwendingen is hij een beetje onwetend… maar ja met een dochter moet hij eraan geloven, zal zijn boekkie 'hoe overleef ik me dochter 'maar weer eens tevoorschijntrekken (heb hij van zijn moeder gekregen toen die kleine geboren werd) ken hij weer ff een verfrissingscursusje doen !

heel normaal, Bo doet dit ook met zijn piemel. Zegt net als Erik, kijk mama, Bo hele grote piemel!!! en rekt hem dan heel lang uit!! hahahahaha.

liefs woezel

Lilypie Third Birthday tickers

Morgan is ook regelmatig op mosseljacht hoor. Wij doen daar ook niet moeilijk over behalve als ik nog niet klaar ben met schoonmaken en het een mossel met saus is zeg maar

Groetjes,

Michèle

whoehahahhaahaha mosseljacht… owkay weer een nieuwe bewoording, die ga ik hier morgen ook ff in de groep gooien !
nee dat doet ze dan nog net nie, of dan geeft ze zelf al antwoord, en roept ‘pippy bah’ …
wat een stelletje zeg !

Morgan ook als het al aan der vingers zit… Helaas

Groetjes,

Michèle

quote:
maar fijn om te weten dat elik tevreden is met zijn piemeltje hahahahaha

Groetjes,
M

Lilypie Third Birthday tickers

hahahaha wat een benamingen Goed dat ik dit weet dat we deze fase ook krijgen. Ik heb het nog niet ontdekt, weleens een kriebeltje daar maar dat is weinig hoewel Fabienne ook richting 3 jaar gaat.

ook rico doet het, die zat laatst met wijde benen op de bank in zn onderbroek aan zn dinges te frunnikken en zei: kijk mama een plasser.
hmmz juist haha. het schijnt heel normaal te zijn dat peuters al “actief” zijn “naar leeftijd” zeg maar. moet je maar is googlen.

Ik heb geloof ik een laatbloeier frunnik dame

Senne doet het ook ZO vaak, niet normaal! En iedere x giechelen als ze er echt in frunnikt zeg maar. Vanavond deed ze het nog met d’r tandenborstel onder de douche…! Toen heb ik maar gezegd dat dat niet mag want dat lijkt me niet. De bedoeling!

Groetjes van Sascha en Senne

nou manlief is helemaal gerust gesteld dat zijn kind niet de enige friemelmuts is hahahhaa…
vrij normaal dus… liever thuis op de bank en niet buiten of in de supermarkt hahaha

@Sascha en Senne … zit toch met verbazing te lezen, niet dat ik denk dat het niet normaal is hoor maar meer gezien haar leeftijd en mijn dame die dit eigenlijk doet of gedaan heeft. Je moet kinderen weliswaar niet vergelijken maar toch vraag ik me wederom af waardoor het ene kindje hier in een vroege vogel is en de ander een laatbloeier ???

@esther2107 Senne en Pippy zijn precies even oud en Senne zal het vast een lekker gevoel gevonden hebben toen ze het voor het eerst voelde…

Misschien dat jouw kleine meid het plekje nog niet heeft ontdekt en misschien vind ze het wel niet interessant.

Maar ik vind het ook soms vreemd gezicht hoor maar ja, ik ga er ook geen heisa van maken anders heeft ze het idee dat het een vies, vreemd plekje is en dat moeten we niet hebben natuurlijk…

Groetjes van Sascha en Senne

Luka vind zijn piemel ook erg interesant, en trekt hem, net als Erik, ook zo ver mogelijk uit.
Laatst onder de douche zag hij zijn piemel en keek toen bij mij, hij was helemaal verbaast dat er bij mij niets zat… Hij bleef wijzen en zeggen:“Weg! Weg!”. Hij moest er daarna erg om lachen.

Ik vind het ook geen ramp hoor, maar idd, alleen thuis. Hij heeft nu de neiging om steeds aan iedereen zijn buik te laten zien. Hij heeft sinds een week geen rompers meer aan omdat hij nu al met enige regelmaat op het potje gaat, dan zijn ropmpers een ramp!
Maar ja, een hemd trekt zo makkelijk omhoog, dus dat doet hij ook. Ook in de supermarkt gister… Toen heeft papa ook maar gezegd dat hij dat niet moest doen, en al helemaal niet voor het koelschap!

Lilypie First Birthday tickers

ow pippy is dol op buiken zowieso en dan moet ze je bouek zien, da betekend buik…en dan gaat ze zo lekker met dat kleine vingertje in je navel zitten prikken, ik heb nu gezegt dat ze dat niet te hard moet doen anders vallen je beentjes eraf hahahaha

@ sugars wees blij dat de jouwe een buik obsessie heeft, mijne is gefacineerd door tieties en knijpt er ook nog hard in ook.

Groetjes,

Michèle