Fantasie

@Mriek, het is idd soms wel appart hoor omdat bij Bo te merken. Gelukkig heeft hij niet vaak last van “nare” dingen. ik kan ze gelukkig op 1 hand tellen tot nu toe. Het is alleen heel raar dat je kind die eigenlijk schaterlachend door de kamer rent/loopt opeens zich zo gedraagd. Tja dat valt dan op. Wat hij zegt in bed, dat kunnen natuurlijk ook nachtmerries zijn, net als ieder kind, maar dat idee hebben wij zelf niet omdat hij het niet vaak heeft namelijk.
Bo moet dan ook echt even goed tot rust komen, lichten aan, en soms zelfs even naar beneden, andere omgeving, en zodra hij rustig is en zich veilig voelt, gaat hij ook zonder morren meteen weer slapen.
Was vorige week trouwens wel appart , de hond van de buren is een week of 2 overleden, en vorige week tijdens het eten, zat Bo de hele tijd naar een hoek in de kamer te kijken, zegt hij opeens, kijk mama, en wijst naar die hoek. Ik zeg wat zie je daar dan, Hondje, zegt Bo, hondje waf!! en gedurende het eten bleef hij regelmatig naar die hoek kijkenen soms zelfs lachen en een arm uitsteken, tot het toetje, daarna niet meer, dus ik vroeg aan hem, bo is de hond er nog in de hoek? Hij kijkt naar de hoek, en zegt nee, en gaat verder waar hij mee bezig was!! kan natuurlijk ook fantasie geweest zijn, alleen wij denken van niet.

@Michele, ja raar he, bo weet volgens mij ook niet wat dood is, zou niet weten hoe hij dat zou moeten weten, en toch zulke dingen zeggen he! Is gelukkig maar 1 keer voorgekomen, en gelukkig zijn er verder geen mensen of dieren in onze omgeving overleden waardoor hij er ook niet snel ermee geconfronteerd wordt, maar vond dit wel heel frappant.

liefs woezel

Lilypie Third Birthday tickers

quote:
@Mriek, het is idd soms wel appart hoor omdat bij Bo te merken. Gelukkig heeft hij niet vaak last van "nare" dingen. ik kan ze gelukkig op 1 hand tellen tot nu toe. Het is alleen heel raar dat je kind die eigenlijk schaterlachend door de kamer rent/loopt opeens zich zo gedraagd. Tja dat valt dan op. Wat hij zegt in bed, dat kunnen natuurlijk ook nachtmerries zijn, net als ieder kind, maar dat idee hebben wij zelf niet omdat hij het niet vaak heeft namelijk. Bo moet dan ook echt even goed tot rust komen, lichten aan, en soms zelfs even naar beneden, andere omgeving, en zodra hij rustig is en zich veilig voelt, gaat hij ook zonder morren meteen weer slapen. Was vorige week trouwens wel appart , de hond van de buren is een week of 2 overleden, en vorige week tijdens het eten, zat Bo de hele tijd naar een hoek in de kamer te kijken, zegt hij opeens, kijk mama, en wijst naar die hoek. Ik zeg wat zie je daar dan, Hondje, zegt Bo, hondje waf!! en gedurende het eten bleef hij regelmatig naar die hoek kijkenen soms zelfs lachen en een arm uitsteken, tot het toetje, daarna niet meer, dus ik vroeg aan hem, bo is de hond er nog in de hoek? Hij kijkt naar de hoek, en zegt nee, en gaat verder waar hij mee bezig was!! kan natuurlijk ook fantasie geweest zijn, alleen wij denken van niet.

@Michele, ja raar he, bo weet volgens mij ook niet wat dood is, zou niet weten hoe hij dat zou moeten weten, en toch zulke dingen zeggen he! Is gelukkig maar 1 keer voorgekomen, en gelukkig zijn er verder geen mensen in onze omgeving overleden waardoor hij er ook niet snel ermee geconfronteerd wordt, maar vond dit wel heel frappant.

liefs woezel

<a href="http://lilypie.com/">[img]http://lb3f.lilypie.com/vcO7p1.png" width=“400” height=“80” border=“0” alt=“Lilypie Third Birthday tickers” /></a>

liefs woezel

@Michèle: gaaf dat je het hebt laten uitzoeken. Het klinkt fascinerend allemaal. Ik word toch wel nieuwsgierig wie ik in een vorig leven was, áls ik al eerder heb bestaan en als ik besluit om erin te gaan geloven

@Woezel: dat van die hond klinkt ook apart. Tja, waarom zou het niet kunnen? Op die manier iets fantaseren, ik geloof er niet zo in bij deze hele kleintjes. Hihi, vind het zo fascinerend…laat het me weten als Bo weer eens zoiets heeft

Groetjes,
M

@ Woezel wij zijn natuurlijk mickey en Twister verloren dit jaar. Mickey bleef ze van volhouden in het begin dat die toch boven was dus ik geloof wel dat ze daar nog was. Nu is Mickey echt weg zegt ze. En twister heeft ze het niet meer over gehad. Over spot die overleden is toen morgan 8 maanden was zegt ze nog steeds mijn poes. Spot was ook helemaal dol op haar dus was ook inderdaad haar pes zeg maar. En van de week is het schilderij van mijn oma gebracht. Dat hinh bij mijn opa en morgan zei meteen oma. En mijn oma is al zo’n 10 jaar dood. Ook als ze een foto ziet van mijn andere oma die overleden is toen ze 45 was dan is het ook oma en wij hebben het haar niet verteld.

@ Mriek als je er inderdaad voor open staat dan is het zeker de moeite waard om eens te kijken naar andere levens. Ik weet er van 1 dat ik soldaat ben geweest in de 1e wereldoorlog en omgekomen ben in een chloorgasaanval. Ook ben ik een vrouw in Frankrijk geweest, dat is die periode met Simon geweest. En ik heb ook in schotland gewoond. Ik heb ook iets met groot britannie, waarschijnlijk heb ik daar heel veel tijd doorgebracht.

Groetjes,

Michèle

Gewijzigd door - Michèle op 15 Jan 2011 08:26:57

@Mriek , ik zal je op de hoogte houde hahahahaha
Gisterenavond had hij voor het eerst sinds maanden (hij slaapt namelijk toch al wel een maand of 4 goed door zonder in de nacht wakker te worden) dat hij rond 2230 huilend/paniekerig wakker werd. Ik zat op mijn werk, dus papa was er. Hij zegt niet snel dat bo paniekeirg huilt ofzo, dus ik geloof hem daar wel in. Zat bo recht op in bed, te wijzen naar een hoek van zijn bedje bij het voeten einde, en riep dus weer weg, weg, die , weg. papa kon hem boven niet rustig krijgen, ook niet met de lamp aan, dus is hij even naar beneden gegaan met hem, en toen werd hij gelijk een stuk kalmer, en daarna na een slokje water weer naar boven gegaan en in bed gelegd. Hij ging ook gelijk weer slapen. Kijk dit vind dan wel sneu, want hij is dan duidelijk bang, en dat vind ik niet leuk , daar wilk je hem dan toch voor behoeden, ook al kun je dat niet. Gelukkig kan papa dit ook heel goed alleen af, en misschien wel beter dan ik omdat papa dan natuurlijk ook meteen aanvoelt over hoe en wat.

Mijn man had overigens twee jaar terug op de camping behoorlijk last van verschijningen. We waren in zeeland, op een camping, en sliep al heel slecht, wat ik niet gewend ben van hem, dus ik had al een vermoeden, zegt hij na een paar dagen dat er in de nacht op verschillende plekken (wees ze gelijk aan) dus verschijningen waren van mensen, wat oudere kleren, die nat leken enzo. Bleek na wat onderzoek te hebben gedaan op internet dat die plek toen is getroffen door de watersnood ramp… waarschijnlijk zag hij dus entiteiten van mensen die toen daar zijn omgekomen. Er was ook 1 gebouw daar bij de camping waar mijn man absoluut niet in wilde, omdat het daar dus krioelde van niet echte leuke entiteiten. Hele slechte energie… tja, hebben dus leukere vakantie’s gehad op dat gebied! Durfde toen gelijk niet meer in de nacht over de camping te lopen naar de wc, zo ben ik dan ook wel weer, en heb toen een maatbeker maar gebruikt om in de nacht te kunnen plassen (en ja, die maatbeker is na de vakantie gelijk weggegooit), want ik durfde dus voor geen goud meer de camping op in het donker , alleen!!!

liefs woezel

Het is denk ik veel moeilijker uit te leggen aan Bo en Morgan wat het is. Zij zien ze wel maar leg maar eens uit wat ze zijn. Voor hun zijn ze nog echter dat voor ons. Ik hoop dat je me snapt. En volgens mij zat het in de lucht want morgan een half uur eerder een ijzige gil in der bed. Alleen zij sliep nog. Oh enne der camera vertoont ook nog wel eens een flikkering zeg maar. Niet dat ik ze zie in der camera maar er is duidelijk een andere energie aanwezig. Maar zolang zij ze niet weg wil hebben dan laat ik ze zitten zeg maar.

Groetjes,

Michèle

@Mriek: ik heb het echt nooit als eng ervaren. Bij mij begon het ook al jong, ik had altijd onzichtbare vriendjes en vriendinnetjes. Toen was ik 3 a 4 jaar.
Mijn moeder is toen op gaan letten en merkte dat ik vaak van plek wisselde met te spelen en als ze vroeg waarom dat was en dan antwoordde ik: omdat die of die graag hier speelt.
Ook de ‘stemmingswisselingen’ zoals Bo van Woezel had ik vaak, van lachen naar huilen. Maar ook andersom, mijn moeder zei dat ik vaak getroost werd door iemand die zij niet kon zien.
Ik heb het dus nooit als eng ervaren omdat ze me nog nooit iets gedaan hebben, en ik er mee opgegroeid ben.

Maar ik kan me voorstellen dat iemand die het niet ziet of niet gelooft het als heel eng kan ervaren ja…
Daarom loop ik er ook niet echt mee te koop.

Pas als je op het onderwerp komt, zoals hier, dat er dan veel mensen zijn die het ook ervaren.

Haha Woezel, ik moet een beetje lachen om je plassen in de maatbeker-verhaal… Maar toch bekruipen me rillingen hoor, als ik het zo lees. Ik ben blij dat ik noch Erik dergelijke verschijningen ziet. Als Erik ze zou zien en ik niet, dan zou ik er denk ik heel nerveus van worden.

Wauw Michèle, drie eerdere levens? Klinkt interessant hoor. Ik word ook heel erg aangetrokken door Groot-Brittanië en heb wel eens gekscherend gezegd dat ik daar in een vorig leven waarschijnlijk gewoond heb…misschien zit daar meer waarheid in dan ik eerder dacht.

Groetjes,
M

@MarMama, ik snap dat je er niet mee te koop loopt. Ik denk dat er heel veel mensen zullen zijn die je zullen uitlachen of niet zullen begrijpen. Ach, ik sta overal voor open en zal niet zo snel zeggen dat iets per se niet waar kan zijn. Fijn dat jij het in ieder geval niet eng vindt.

Groetjes,
M

@ Mriek Ha ha ha ja zoveel zag zij er. Maar ik ben niemand belangrijk geweest hoor. Althans niet geschiedkundig
En ik zeg het ook niet zomaar, wel dat ik er voor open sta maar niet hoe of wat verder. Als mensen het op tv zien zoals derek, char en het 6e zintuig vinden ze het geweldig maar zodra de buuf het kan is het eng en raar.

Groetjes,

Michèle

@Mriek , achter af vind ik het ook erg grappig, maar toen vond ik het best eng!!

@Michele, dan heeft het zeker in de lucht gezeten ofzo! Ik denk dat het wel fijn is dat jij ook op die manier zo gevoelig bent, scheelt denk ik behoorlijk als Morgan een stuk ouder wordt, kun je haar daar wat beter in begeleiden
Ik snap heel goed dat je niet te koop loopt daarmee. Doet mijn man ook niet. Sterker nog, er zijn zelfs familie leden die het niet echt weten. Hij vond het oevrigens wel goed dat ik dit hier neer zet. Er zijn zat mensen die je idd toch uitlachn, je voor gek verklaren, 0ndanks dat het “matschappelijk geaccepteerd” is. Genoeg programma’s daarover dacht ik zo, maar goed, helaas zullen er altijd mensen zijn die je dan niet in je waarde laten maar gelijk je er op af rekenen.
Wij hebben op sommige foto’s duidelijke lichtbollen, vlak bij Bo en alex. Er zijn verschillende verklaringen daarvoor, maar het meest gangbare idee is toch een entiteit. Gidsen zijn dat vaak. Tja, ze zijn in ieder geval goed beschermd denk ik dan maar.

liefs woezel

Weet jij toevallig wie de gidsen van Bo en Alex zijn en de jouwe?? Mijn gids heet Elizabeth en ze is de oma van mijn moeder. Ik ken haar niet eens maar zij is mijn echte gids gids zeg maar. Aleen ik zie of voel haar nooit. Zij stuurt mij ook alleen maar. Degene die ik wel voel want ik ben dan meer heldervoelend zijn mijn opa, heel soms mijn oma en dat meisje toen en simon, en verder alleen wat voorbij komt, en ik moet mijn kanalen open hebben staan. Als ik een drukke periode heb dan sluit ik ze, op het moment staan ze weer open en droom ik weer heel erg veel.

Oh ja mervin heeft overigens heel veel de-ja-vu’s dus aan zijn kant zit er ook wat. En ja ik zal morgan zeker begeleiden daarin en als ze oud genoeg is meer uitleggen maar laat haar het nu maar op haar manier doen.

Groetjes,

Michèle

Gewijzigd door - Michèle op 15 Jan 2011 17:22:40

Hoe kan je die kanalen afsluiten en openzetten, Michèle?

Groetjes,
M

Door er open voor te staan. In de tijd dat ik dronk stond ik er totaal niet voor open en doordat ik merendeel getoxeerd was kon er niks binnen komen of eigen heel weinig. Op een gegeven moment intereseerde het me niet meer. Het is een uit treding van mezelf geweest die me met mijn neus op de feiten gedrukt heeft. Maar ik kan zeggen nu niet en dan gaat get weg, maar ik kan ook een periode hebben dat ik er totaal niet voor open sta en dan sluit ik me automatisch ook af daarvoor. Het is moeilijk uit te leggen want het is geen aan en uitknopje zeg maar

Groetjes,

Michèle

Haha. Dat het geen knopje is, zover was ik al Maar ik vind het inderdaad moeilijk te snappen hoe dat dan werkt. Dat je zegt tegen jezelf: “Nu niet” en dat het dan ook niet doorkomt.

Ik vind het een leuk topic. Er reageert niemand anders meer op (niet zo veel believers hier???), maar ik vind het echt fascinerend.

Groetjes,
M

Als ik even geen verschijningen wil zien dan moet ik me ook even afsluiten. Ik doe dat dan door met mijn ogen dicht, geconcentreerd aan de verschijning te denken en deze verschijnt dan in mijn gedachten. Dan kan ik met hem/haar communiceren omdat ik dat wil. Ik kan dan dus ook zeggen dat ik hem/haar even niet meer wil zien. Eigenlijk luisteren ze daar altijd naar, sommige niet.
Daar moet ik dan wat meer moeite voor doen, of net als bij kinderen, lang genoeg negeren. Dan zijn ze ineens weg, vaak komen ze een paar dagen later weer terug.

De paragnost waar ik ben geweest heeft ook gezegd dat ze terugkomen alleen maar om gezien te worden, verder willen ze niets. Het gaat hen erom dat iemand ze ziet en niet langs ze heen lopen.

Misschien moeten we het topic maar een andere naam geven, er reageert idd niemand anders…

@ Marmamma heb jij je vaste entiteiten of is het bij jou soms ook een komen en gaan???

@ Mriek het vergt soms erg veel concentratie en soms niks. Wel grappig als ik bijvoorbeeld medium of ghost whisperer kijk dan sta ik juist helemaal open omdat ik er bewust mee bezig ben. Ik kijk dan bijna ook nooit alleen naar die series

Groetjes,

Michèle

@Michele: er zijn 4 vaste entiteiten die er eigenlijk altijd zijn. Twee jongetjes van een jaar of 8 ( waarschijnlijk broertjes), een vrouw van 80 en een man van 45. Zij zijn er dagelijks en luisteren goed naar me, ze merken het als ik ze even niet kan hebben en gaan dan ook weg.
Verder is het een komen en gaan, de meeste gaan na 2 a 3 dagen weer weg omdat ik met ze communiceer. Dan gaan ze, denk ik, op zoek naar anderen die wel communiceren.

Oke net als hier dus eigenlijk een beetje. Niet dat ik dezelfde soort heb hoor, al moet ik zeggen in dit huis is het rustiger dan in mijn ouder flat. Die was gebouds met het puin van het gebombardeerde bezuidenhout in Den Haag. Men wat heb ik daar een dromen en onrust gehad. Pas toen ik hoorde hoe het zat snapte ik het en kon ik er mee omgaan.

Groetjes,

Michèle

quote:
@ Mriek het vergt soms erg veel concentratie en soms niks. Wel grappig als ik bijvoorbeeld medium of ghost whisperer kijk dan sta ik juist helemaal open omdat ik er bewust mee bezig ben. Ik kijk dan bijna ook nooit alleen naar die series

Groetjes,

Michèle

Snap ik, dan zou het wel heel druk worden in je woonkamer zeker

Groetjes,
M