@Mriek, het is idd soms wel appart hoor omdat bij Bo te merken. Gelukkig heeft hij niet vaak last van “nare” dingen. ik kan ze gelukkig op 1 hand tellen tot nu toe. Het is alleen heel raar dat je kind die eigenlijk schaterlachend door de kamer rent/loopt opeens zich zo gedraagd. Tja dat valt dan op. Wat hij zegt in bed, dat kunnen natuurlijk ook nachtmerries zijn, net als ieder kind, maar dat idee hebben wij zelf niet omdat hij het niet vaak heeft namelijk.
Bo moet dan ook echt even goed tot rust komen, lichten aan, en soms zelfs even naar beneden, andere omgeving, en zodra hij rustig is en zich veilig voelt, gaat hij ook zonder morren meteen weer slapen.
Was vorige week trouwens wel appart , de hond van de buren is een week of 2 overleden, en vorige week tijdens het eten, zat Bo de hele tijd naar een hoek in de kamer te kijken, zegt hij opeens, kijk mama, en wijst naar die hoek. Ik zeg wat zie je daar dan, Hondje, zegt Bo, hondje waf!! en gedurende het eten bleef hij regelmatig naar die hoek kijkenen soms zelfs lachen en een arm uitsteken, tot het toetje, daarna niet meer, dus ik vroeg aan hem, bo is de hond er nog in de hoek? Hij kijkt naar de hoek, en zegt nee, en gaat verder waar hij mee bezig was!! kan natuurlijk ook fantasie geweest zijn, alleen wij denken van niet.
@Michele, ja raar he, bo weet volgens mij ook niet wat dood is, zou niet weten hoe hij dat zou moeten weten, en toch zulke dingen zeggen he! Is gelukkig maar 1 keer voorgekomen, en gelukkig zijn er verder geen mensen of dieren in onze omgeving overleden waardoor hij er ook niet snel ermee geconfronteerd wordt, maar vond dit wel heel frappant.
liefs woezel