Ik denk dat het vooral voor mensen die het zelf nooit hebben meegemaakt , eng is, en voor mensen die het wel vaker hebben, het een soort van gewenning is, en dus ook niet of minder bang zijn als ze een verschijning zien.
Mijn man heeft het ook, en is helderziend, helderhorend en heldervoelend. Ik wilde dat eerst niet hier zetten, omdat ik niet wist hoe de mensen hier daar over dachten, maar nu ik de reacties zo lees, voel ik me veilig genoeg om die informatie met jullie te delen.
Bo heeft het ook, net als zijn papa, en het is bij hem ook duidelijk aanwezig. Een tijdje terug zei hij bv in de auto opeens opa, auto boem. normaal heeft hij het nooit over opa en een auto, want zover in zijn beleving gaat, heeft alleen oma een auto ![]()
Hij herhaalde het een paar keer, en 10 minuten later had ik mijn moeder aan de lijn, en vertelde ze dat mijn vader net had gebeld omdat hij een ongeluk had gehad met de auto!!
Een paragnost heeft ons vlak na de geboorte van Bo verteld dat bo dit heel sterk heeft, meer dan zijn papa, en dat terwijl papa ook zeer sterke " gaves" heeft waarvan menig paragnost onder de indruk van is.
We zouden het vooral gaan merken zie die paragnost als bo ging praten, nou we merken het… oh en ze zei dat papa hem zou begeleiden heirin!
Bo heeft ook dat hij “iets” ziet, hij kan bv naar de keuken lopen, heel vrolijk en lachend zijn, en dan in 1 keer stokstijf staan, en hartverscheurend gaan huilen, op een paniekerige manier, en zegt dan ook weg, weg,
Als hij dat in bed heeft, horen we hem ook weg , weg, zeggen, en nee weg, zeggen. We hebben de tip gekregen om dan naar boven te gaan en met bo erbij te zeggen dat als bo er bang van is, we gewoon vragen of ze weg willen gaan. Je zegt dan gewoon letterlijk , bo wordt bang voor jullie, ook al bedoelen jullie het misschien goed, het is beter dat jullie voor nu even gaan zodat hij kan gaan slapen.
Het is vooral belangrijk dat je kind zich serieus voelt genomen, en zich niet alleen voelt daarin. Kan namelijk behoorlijk traumatisch zijn als je als kind voor gek wordt verklaard, en regelmatig gezegd wordt dat het niet waar is wat hij zegt en normaal moet doen.
Wat ik ook zo typisch vind, Bo kent he woord dood niet en de betekenis al helemaal niet. We hebben het woord nog nooit gebruikt bij hem in de buurt, en de meeste peuter programma’s hebben het daar ook niet over. Laatst liep mijn man echter met papa in het bos hier, en daar zit een begraaf plaats bij, en bo begoon opeens super hard te roepen dood, dood, echt ahrd he, en wees naar de begraafplaats. Nou vraag ik je, hoe moet hij dat nou weten dat daar mensen liggen die overleden zijn? Hij is nog nooit op een begraafplaats geweest!!
Nog een weetje trouwens, de paranormale gaves verlopen in een cyclus van 7 jaar. Dit houdt in dat om de 7 jaar de gaves steeds sterker worden, en op je 35e zijn de “gaves” het sterkst. ook kun je in je leven gaves “opeens” ontwikkelen, als je bv al met een andere gave bezig was. Als je er niet voor afschermt, kun je het beter ontwikkelen, en leren om de knop om te zetten, wanneer je niet de ruimte hebt om paranormale "dingen " door te krijgen.
Oh en wisten jullie dat er in het verleden heel vaakmensen gediagnosticeerd zijn als schizofreen, terwijl ze dit niet waren, maar “gewoon” paranormaal begaafd waren? 50 jaar terug was dit natuurlijk niet maatschappelijk geaccepteerd, en werden mensen die er open over waren, gezegd dat ze last hadden van psychoses en dat ze dus schizifreen waren. Ze werden dan opgenomen in een psychiatrische kliniek , kregen antipsychotica , terwijl dit niet nodig was.
liefs woezel