Hoi,
Ik heb even hulp nodig van andere moeders… Kika is 180 graden gedraaid in haar gedrag. Ze was altijd een vrij timide meisje dat veel nadacht en nooit zomaar iets deed, nooit extreem gedrag vertonen. Nu sinds een week of twee is ze echt een totaal ander kind!
Kika is altijd wel een beetje een zorgenkindje geweest. Ze had reflux als baby en kreeg hiervoor zware medicijnen. Ze heeft drie keer in het ziekenhuis gelegen: liesbreuk, buisjes en amandelen en de laatste keer had ze een nietbekkenontsteking. Na onderzoek is gebleken dat ze reflux heeft van haar blaas. Hiervoor moet ze dagelijks voor het komende jaar penicilline slikken.
Haar gedrag nu is:
- veel huilen
- veel boos
- extreem doen: bord door de kamer, tegen de tafel schoppen, weglopen, tong uitsteken, gooien met alles wat los en vast zit e.e.
- veel moe
- slecht eten (heeft ze altijd al gedaan, maar het ging juist wat beter)
Afijn, ik weet niet wat me overkomt. Is dit typisch gedrag voor kinderen van 3, of denken jullie dat het te maken kan hebben met inhalen omdat ze zich nu beter voelt door de medicijnen? Ik vind dit erg moeilijk. Het meeste gedrag kan je het beste negeren, maar dat komt snel zo boos over en dat verergert alles weer. Zucht… Advies?
Nikki