Extreem gedrag

Hoi,

Ik heb even hulp nodig van andere moeders… Kika is 180 graden gedraaid in haar gedrag. Ze was altijd een vrij timide meisje dat veel nadacht en nooit zomaar iets deed, nooit extreem gedrag vertonen. Nu sinds een week of twee is ze echt een totaal ander kind!

Kika is altijd wel een beetje een zorgenkindje geweest. Ze had reflux als baby en kreeg hiervoor zware medicijnen. Ze heeft drie keer in het ziekenhuis gelegen: liesbreuk, buisjes en amandelen en de laatste keer had ze een nietbekkenontsteking. Na onderzoek is gebleken dat ze reflux heeft van haar blaas. Hiervoor moet ze dagelijks voor het komende jaar penicilline slikken.

Haar gedrag nu is:

• veel huilen
  • veel boos
  • extreem doen: bord door de kamer, tegen de tafel schoppen, weglopen, tong uitsteken, gooien met alles wat los en vast zit e.e.
  • veel moe
  • slecht eten (heeft ze altijd al gedaan, maar het ging juist wat beter)

Afijn, ik weet niet wat me overkomt. Is dit typisch gedrag voor kinderen van 3, of denken jullie dat het te maken kan hebben met inhalen omdat ze zich nu beter voelt door de medicijnen? Ik vind dit erg moeilijk. Het meeste gedrag kan je het beste negeren, maar dat komt snel zo boos over en dat verergert alles weer. Zucht… Advies?

Nikki

ik ben drie en ik luister nie… wil je sofietje keertje lenen?

groetjes,
Kim,mama van Sofie en Victor!

mijn opmerking komt natuurlijk ook weer niet over maar ik bedoel het goed hoor… dit is typisch gedrag wat fie nu ook vertoont namelijk

groetjes,

Ikke weet het niet precies ( heb er nog geen van 3 ) maar denk wel dat ze natuurlijk iets verwerken moet.
Wens je wel heel veel sterkte

Groetjesmama van Evianne 03-04-2003

Nou, ik heb er hier dus wel 1 van (net) drie jaar rondlopen

Ik kan mij zowiezo al aansluiten bij Kim.
Want Stephan luisterd dus ook helemaal niet.
Hij is verder niet oer-vervelend hoor!
Maar hij luisterd gewoon niet. Klaar.
Doet ie overduidelijk om uit te testen, want je ziet dat hij er stiekum enorm veel lol om heeft, haha! Dat ondeugende koppie erbij.
Maar goed, ik geef toe: het is af en toe zwaaaaaaaaaar irritant en vermoeiend!!! (zucht )

Maar goed, dat is dus de leeftijd van 3 jaar.

Ik denk dat er bij Kika inderdaad wel meer meespeelt.
Toen Steef dus geholpen was aan zijn neus en keelamandelen in het ziekenhuis, was hij daarna ook een tijdje “zomaar opeens” heel erg boos.
Hij schopte en sloeg etc.
Dat deed hij voor die tijd gewoon helemaal niet!!!
Zo’n operatie aan amandelen is natuurlijk niet te vergelijken met wat Kika meemaakt (en meegemaakt heeft) maar ik denk dat peuters op die leeftijd toch wel zo reageren.
Dat het niet zo raar is.
Ze kunnen tenslotte nog niet alles onder woorden brengen (wat knap frustrerend voor ze kan zijn).

Heel veel succes en ik hoop dat het over een tijdje weer beter gaat!

Liefs, mamma van Stephan

Gewijzigd door - Bieb op 15 Aug 2004 23:08:08

Hoi,

Bedankt voor alle reactie. Het is erg fijn om te horen dat andere kindjes van drie ook met dit gedrag stoeien. Je merkt ook aan haar dat ze eigenlijk helemaal niet zo wil doen, maar door haar eigen onmacht steeds verder gaat en dus niet meer kan stoppen.

Nu neem ik haar gewoon in mijn armen als ze over haar top gaat en knuffel haar gewoon zonder iets te zeggen. Dat lijkt te helpen. Ik hoop dat ze zo wat meer zelfvertrouwen kan opbouwen. Jan heeft gelukkig de komende twee weken vakantie, dan kunnen we het samen doen. We zouden gaan kamperen, maar dat doen we maar niet

Groeten,
Nikki

Hoi Nikki,

Waarom gaan jullie nu niet meer kamperen dan?
Vanwege Kika d’r gedrag?
Of vanwege het weer?

Ik denk dat Kika tijdens het kamperen weleens heel anders kan doen, hoor.

Groetjes, mamma van Stephan

Gewijzigd door - Bieb op 16 Aug 2004 10:29:07

Hoi,

We gingen inderdaad kamperen voor haar (en ook voor ons natuurlijk), dan kan ze even al haar energie kwijt en dan is ze even uit huis. Maar vanwege het weer hebben we het nu even uitgesteld, hopelijk volgende week.

Maar morgen gaan we naar de dierentuin, da’s natuurlijk ook erg leuk.

Nikki

Nou, de dierentuin is zeker leuk!
Toevallig had Stephan het er net tijdens het eten over. Dat hij wel naar de dierentuin wilde
Naar welke gaan jullie trouwens?
Alvast veel plezier!

Naar Blijdorp in Rotterdam. In een ander berichtje vertelde ik ook dat ik het nooit zo op dierentuinen heb ivm dierenleed e.d. Dat vind ik overigens nog steeds, maar Blijdorp is wel erg leuk opgezet.

Ach, je moet soms je pricipes wat verruimen (nooit opgeven, ha ha).

Nikki

Ja, dat andere berichtje las ik toevallig na dit berichtje!

Wat ik ook een “goede” dierentuin vind is het Noorderdierenpark in Emmen. Daar hebben de dieren ook de ruimte en is alles zo goed mogelijk nagebootst (hoe schrijf je dat gekke woord eigenlijk??? Zo toch??? )

Laat je ons weten hoe het geweest is?
Veel plezier!

nou nikki ik heb hier ook een meisje van bijna drie maar luisterd ook heeeeeeeeeeel goed maar niet heus alleen naar papa en vreemde maar verder is ze wel lief hoor

groetjes marielle mama van tanja

Volgens mij zijn er geen peuters van 3 jaar die alleen maar gehoorzaam zijn.

Met Nils hebben we ook al aardig wat van die kuren moeten doorstaan. Stevig behangetje is zeer belangrijk!!!

We zijn trouwens een paar weken geleden naar de dierentuin in Best (bij Eindhoven) geweest. Dit is werkelijk super voor kleine kinderen. Deze dierentuin is niet al te groot (kosten zijn ook niet zo hoog) en dus overzichtelijk. Wel een hoop dieren, leuke speeltuin en een pannenkoekenhuis op de weg ernaartoe. Is echt een aanrader. Zondag zijn we trouwens naar het sprookjesbos in Valkenburg geweest. Nils is nog steeds onder de indruk hiervan. (hij is de laatste tijd ook wel erg sprookjes-minded, dat wil zeggen dat wij iedere dag, liefst nog vaker, sneeuwwitje, assepoester, en noem ze maar op moeten voorlezen.)

Nou, vandaag zijn we Kika eens flink gaan afraggen in de Dierentuin. Was leuk want mijn nichtje was er ook bij; zie foto. Kika had het te druk met vanalles om lastig te zijn. Was erg gezellig.

Groeten,
Nikki en de clan

luxe fietskar hebben jullie zeg… die van mij is gewoon van de hema maar doet het ook hoor…

groetjes,

Heeeee, leuk dat het zo gezellig was!

Ja, zo’n dagje tussendoor is dan wel nodig.
Volgens mij hoort het gewoon bij het peuter zijn.
Lucas is op het moment echt str*ndvervelend!
Kan hem niet 1,2 maar 3 keer achter het behang plakken.
Hoort erbij hé!

Groetjes Mim

Stoere fietskar he? Die is van mijn zus, die kleine blonde is mijn kleine nichtje. Die kar rijdt zo ontzettend soepel! Wij hebben als kinderwagen een Bugaboo en ik dacht altijd dat die zo soepel reed, maar als je dit hebt geprobeerd…

Nikki

hier ook 1 hoor van 3 1/2 die ineens driftbuien krijgt der broer ff in elkaar timmerd grrrrrrrrr

echt de leefdtijd denk ik dan wel he,lees dat er meer 3 jarigen dit hebben

sterkte met er

Elly, Ik ben 't helemaal met je eens. Met 1 kanttekening: als een kind voor de zoveelste keer iets uitvreet mag een kind best wel 'ns merken dat je daar boos om bent. Ikzelf probeer altijd eerst rustig Nils te vertellen dat ik ergens niet mee eens ben. Gebeurd 't dan nog een keer, dan mag hij daar even over nadenken op de gang. Gebeurd 't daarna nog een keer, dan wordt deze mama best wel 'ns boos. Kinderen mogen ook best jouw emoties merken.
Dit maakt dan ook behoorlijk indruk op Nils en hij is dan ook weer 't liefste mannetje van de hele wereld. Maar meestal is 't genoeg om hem aan te spreken op hetgeen hij heeft uitgespookt.