Extreem gedrag

Elly,

Goeie tips! Eigenlijk weet ik dit allemaal, maar soms is het gewoon moeilijk als je kind jou de hele dag met dit gedrag confronteert. Ik denk dat wat Sannie zegt wel klopt, jij hebt ook emoties en die mogen best af en toe gezien worden.

Maar goed, we ploeteren voort. Jan is nu met Kika met de trein naar Haarlem (?), de trein vindt ze zo geweldig! Maandag gaan we naar de efteling en gaan daar ook een nachtje slapen met z’n vieren! Zo komen we de vakantie ook wel door . Hebben jullie al medelijden?

Groeten,
de bakerzak

heee, wat leuk zeg, hebben jullie in het eftelinghotel ook zo’n waanzinnig leuke kamer met een of ander sprookjesthema?

ja met mezelf ja als ik zohoor dat jij lekker naar de efteling gaat

groetjes,
Kim,mama van Sofie en Victor!

Ik heb waanzinnig veel medelijden met je, dat je naar de Efteling “moet” hahahaha!!!
Gezellig joh!
Alvast een fijne dag!

Groetjes, mamma van Stephan

Hoi,

We weten eigenlijk niet in welke kamer we komen, in een familiekamer. Maar of die ook een thema heeft weet ik niet.

Groeten,
de bakerzak

Bij Jens begon het toen hij bijna 3 was (en vlak ervoor toevallig de meningokokken C prik had gehad, daar wijtte ik het eerst aan). Van de ene op andere dag werd ie zomaar van lief, gehoorzaam, goedlachs jochie een eigenwijze, niette niette nee-roepende peuter. Langzamerhand werd ie weer wat liever, met bepaalde buien en situaties (eten, naar bed gaan, naar huis gaan) als uitzondering.

In jouw geval weet ik natuurlijk niet of het ook de ‘gewone’ peuterpuberteit is, maar dat je schrijft dat Kika zomaar 180 graden is veranderd, klinkt bekend.

Goeie tips, Elly, ik hoop dat ik me er aan kan houden. Ik hoop (oh wat een slechte moeder) namelijk dat ik met boos worden Jens aan het schrikken breng en tot goed gedrag kan aanzetten, maar uit de praktijk is al gebleken dat dat niet werkt.

Groetjes Carola, moeder van Jens 20.03.2001 en Mats 08.02.2003

Hallo daar

Heb je ooit gedacht aan bijwerking van penicilline t.o.v. het gedrag van je kind??
Ik zelf heb een dochter van 4 temeramentvol en een pittig dammetje, pre en dysmatuur,maar geen noemens waardigeheden overgehouden aan vroeggeboorte.Wel vaak oorontstekingen en nu voor de tweede keer een blaasontsteking waarvoor ze amoxicilline krijgt.Ze heeft net een week geleden een kuur voor der keel en hoest gekregen,en nu weer een kuur voor blaasontsteking.
Haar gedrag is de afgelopen 3/4 weken compleet veranderd, ze is woedend, obsternaat, boos,druk in doen en laten en zeer wil doordrijvend op een manier die ik niet ken van haar, kortom ze vertoont gedrag wat ik zeer opvallend vind, driftbuien van over een uur is niks…
Ik ben nu op zoek naar gedrag en penicilinne om te kijken of dit er iets mee te maken kan hebben, heb jij hier eigenlijk bij stil gestaan???

Hallo Elly,

Ja daar heb ik het met de ha al eens over gehad en idd heeft ze al tig kuren gehad.
Over homeopathie heb ik wel ens gedacht maar nog noot echt stappen ondernomen.
Gisteren heb ik iemand gesproken over zalbach therapie en krijg info thuis gestuurd daarover.
Verder heb ik vanmorgen de ha gebeld en volgens haar is er nog nooit gedragd verandering geweest bij hun patienten of gemeld,maar ik mocht stoppen met de kuur.Het plassen gaat weer oke en geen natte broeken meer de afgelopen 2 dagen.Nu eerst kijken of haar gedrag rustiger gaat worden.
Gedrag is natuurlijk ook een wisselwerking tussen ons beide en ze voelt feilloos aan wanneer ik niet lekker in me vel zit.
We zullen zien, bedankt voor je tip,

liefs ratel