Extra tand!

Nou, alle snij en hoektanden zijn compleet, de eerste 4 kiezen zijn er, voorlopig even geen nieuwe tanden meer, dachten we.

Maar… tussen haar bovenvoortand en de snijtand ernaast, komt ineens nog een tandje door! Nou ja, zeg! Ik ben er helemaal verbaasd over! T arme tandje heeft natuurlijk helemaal geen plaats en staat nu soort van haaks op de rest wegens ruimtegebrek.

Nora lijkt er geen last van te hebben. De tandarts had bij de vorige controle gezegd: Die kleine zien we wel als ze een jaar of 3 is voor de eerste controle. Nou hebben wij volgende week een afspraak, en ik overweeg toch om haar mee te nemen, dat ze kunnen kijken wat we het best kunnen doen, misschien laten trekken, zodat de rest goed recht groeit? En zou er ook een extra permanente tand achter het melkgebit zitten?

Kennen jullie soortgelijke gevallen, met een extra tand?
Zal ik haar meenemen naar de tandarts?

liefs

Lilypie Second Birthday tickers

Wat vreemd, ik heb wel eens gehoord over iemand van 70 die ineens weer tanden kreeg, maar dit ken ik niet. Ik zou haar inderdaad even meenemen. Kijken kan geen kwaad toch?? Ben je zelf ook weer meteen gerustgesteld.

Groetjes,

Michèle

Nee, ik ken dit ook niet. Nu heeft Nick ook nog niet alle tanden. Maar ik zou haar wel even meenemen naar de tandarts. Kan hij jullie informeren toch?!

Groetjes Bianca

Komt mij ook niet bekend voor. Ik zal zeker je dochter meenemen ook al is het voor gemoedsrust. De tandarts zal het vast vaker gezien hebben of er iets over gehoord hebben.

Heb er ook nog niet eerder van gehoord, maar idd gewoon meenemen naar de tandarts, kan die gelijk even kijken. Het zal vast vaker voorkomen.

Ik heb er wel eens van gehoord, maar daar blijft het dan ook bij. Neem haar gewoon mee naar de tandarts, kan 'ie er even naar kijken en adviseren.

Groetjes,
M

Lilypie Tweede Ticker

Ja, laten we haar toch maar meenemen, inderdaad. Wel zo handig en dan kan de tandarts beslissen.

We wisten wel dat Nora bijzonder is, maar zó bijzonder

liefs

Gewoon een bikkel een extra tand erbij!!

Groetjes Bianca

Ik heb er wel van gehoord, mijn ex had het in de familie, zijn broer had het ook, is op latere leeftijd, tijdens het wisselen gewoon geen extra tand voor in de plaats gekomen! Zou d’r wel gewoon even meenemen voor de zekerheid!

Ik heb er nog nooit van gehoord, maar zou haar gewoon volgende week meenemen. Desnoods dat je nog even belt en het uitlegd, zodat ze weten dat ze meekomt.

Groetjes,
Sandra

Lilypie Tweede Ticker

jeetje wat bizar!
mijn moeder heeft ooit een extra kies gekregen, niet een hele maar een halve, en die stak er dus aan de zijkant uit, die hebben ze er natuurlijk uit moeten snijden want die groeide helemaal verkeerd en naar boven (zodat het bijna tegen haar gehemelte zat)
maar zo’n extra tandje op deze leeftijd is wel maf ja.
zou idd gewoon even met nora langs de tandarts gaan, dan kan hij/zij nog altijd zeggen wat het slimste is om te doen nu.

Lilypie Tweede PicLilypie Tweede Ticker

Ik weet wel dat er heel veel verschillende soorten gebitten zijn.
Ik heb bijvoorbeeld nog een aantal melktanden en - kiezen, omdat er geen nieuwe onder zaten.

Ik zou haar zeker even mee nemen!
Kijken kan geen kwaad.

Liefs, Anne

Wat gek! Laat je weten hoe het is afgelopen bij de tandarts? Ik vind het echt heel bijzonder… bijzonder meisje heb je!

zie
http://www.tandinfo.be/spelingen-der-natuur.php

het komt zeker vaker voor!

Hoi hoi,

ik zou ook even de tandarts laten kijken, al is het maar om een fotootje te laten maken om zeker te weten dat het niet al een blijvende tand is… je weet maar nooit!!

Grtz Von

Lilypie First Birthday tickers

Lilypie Kids Birthday tickers

Die Nora! Heeft ze zomaar een extra tandje! Ik heb wel bij mensen gezien dat ze grote mensen tanden hebben en dat er dan opeens een klein, dun tandje tussendoor fietste. Maar een hele tand? Nee, dat niet! Bijzonder dametje, wat je zegt! Ik zou gewoon eens bij de tandarts vragen. Waarschijnlijk doet hij er niets aan, wacht hij hoe het zich ontwikkelt als ze gaat wisselen. Bij mijn neefje kwam er opeens een grote mensentand OVER zijn nog niet uitgevallen melktandjes heen. Dat zag er stom en lelijk uit, dus mijn zus wilde dat hij daar iets aan deed. Dat deed hij niet, de tand moest het andere melktandje er vanzelf uit wrikken. Anders zou hij ruimte tussen de tanden krijgen. Het duurde even, maar nu wordt zijn gebit langzaam weer zoals het hoort! Ik denk dat je tandarts het ook gewoon afwacht, maar kijken kan geen kwaad. Zit Nora meteen al op de stoel daar!

Groetjes Rainbow, trotse mama

Lilypie In verwachting Ticker

Zou haar voor je eigen gemoedsrust gewoon meenemen. Ik heb trouwens altijd begrepen dat ze vanaf 2 jaar al door de tandarts gezien worden. Dan krijgen ze nog geen eigen afspraak maar mag je ze al wel meenemen. dit om ze spelenderwijs al aan de tandarts te laten wennen.

groetjes ramona

Ja, we nemen haar gewoon mee en dan maakt ze (de tandarts) er maar wat van. Zij weten toch het best hoe hiermee om te gaan.

Ik hoop niet dat die echt getrokken moet worden, want ik heb gelezen dat ze bij die kleintjes dat onder volledige narcose doen. Dat vind ik gewoon geen fijn idee. Waarschijnlijk wel beter dan een plaatselijke verdoving, daar houdt ze waarschijnlijk een klein trauma aan over, een tand trekken gaat altijd met zoveel geweld…

Hopen dat ie voorlopig kan blijven zitten!

Hi

ja het kan, sommige kids worden met meerdere tanden geboren andere te weinig. wat je mannetje heeft heet polydontie. Ik zou hem zeker meenemen want wij adviseren ook vanaf 2 jaar spelenderwijs controle. En je moet het wel goed schoon kunnen houden anders krijg je problemen met de andere tandjes.
Helaas is het zo dat extracties vaak onder narcose gedaan worden, idd , het is mogelijk te traumatisch, maar heb je bedacht hoe je bij zo’n kleine purk een lokale verdoving zou moeten plaatsen??? moet er niet aan denken dat ik dat zou moeten doen. kindje snapt het niet, moet heel stil liggen, anders kan er heel wat misgaan (naald afbreken) en als het verdoofd is voelt kind vreemde sensatie, snapt ie ook niet, en dan moet het tandje er nog uit. Trekken v een melktandje gaat wel heel anders als een grote mensen tand hoor, hihi. dan is een roesje beter.
maar hopelijk valt het allemaal mee laat je lekker adviseren en neem de kleine mee, laat het even weten.

x Floss

Hi Floss,

Ben je zelf tandarts? En zo ja, heb je het wel eens meegemaakt bij zo’n kleintje dat er een tandje getrokken moest worden? Dan worden we zeker doorverwezen naar de kaakchirurg? Hm… zit er niet echt op te wachten eerlijk gezegd, maar kan me voorstellen dat het wel beter is.

Liefs

oh ja… Nora is een meisje…