Nou, gister Nora’s eerste bezoek aan de tandarts geweest.
Bij papa op schoot in de stoel, ze was not amused, :-S Lag helemaal te trillen, dat was wel heel sneu. De tandarts zag in eerste instantie niets raars, totdat ik haar vroeg: En deze tand dan?? Was even stil en toen zei ze: ja, die is inderdaad extra!
Het kan voorlopig geen kwaad. Het schijnt wel voor te komen dat ze bij het er bij het wisselen wat problemen komen. Waarschijnlijk zit er in het permanente gebit geen extra tand en deze tand moet er uiteindelijk wel uit. Als ie er niet uitgeduwd wordt door de volgende tand, zal hij tegen die tijd getrokken moeten worden. Tot een jaar of 6 waarschijnlijk geen moeilijkheden hiermee. We nemen haar vanaf nu wel mee op controle. De tandarst was erg tevreden over hoe ze het deed en zei dat het wel goed is om nu de regelmaat erin te houden. Normaal doen ze bij deze praktijk pas bij 3 jaar mee, maar ze wil toch het verloop van de groei van de extra tand ook wel in de gaten houden.
Na twee minuten was ze alweer aan het gieren van het lachen op de gang met oma, dus weinig trauma aan overgehouden, geloof ik! ![]()
Ik daarentegen, moet binnenkort wel naar de kaakchirurg…
Mn laatste verstandskies heeft besloten met het snijvlak naar mn gewone kies te gaan liggen en de boel een beetje in de war te schoppen daar. Ik heb er nu nog geen last van, maar kan er in de toekomst wel fikse problemen mee krijgen, dus (geen spoed) hij moet eruit. Zit er niet op et wachten, maar goed. Ik heb verder nooit wat met mn gebit; geen gaatjes, de andere drie verstandskiezen zijn goed doorgekomen. Mag dus niet klagen, maar heb er geen zin in.
Mn grootste opluchting is in elk geval dat Nora niet onder zeil hoeft met haar speciale taand (zo zei de tandarts het)
liefs