Extra tand!

hier een kind die vlgens de tandarts geen hoektand gaat krijgen !!
ong een jaargeleden is hij zijn melkhoektand kwijt (gewisseld) maar tot op heden is er geen nieuwe gekomen het zit wel in de familie wat papa heeft hem ook niet maar toen zijn de andere tanden dichter op elkaar gaan zitten dus er zit een klein spleetje tussen

mijn zus had trouwens ook een extra hoektand bedenk ik mee ineens maar die heeft ze op haar 18 laten trekken ze had er nooit last van dus eerder was niet noodzakelijk maar voor de mooieigheid heeft ze het laten doen.

ik zou het gewoon aanblijven kijken iig tot ze helemaal gewisseld is
maar laten kijken door de tandarts kan natuurlijk nooit kwaad

de tijd vliegt voorbij, geniet van elke dag

ooooo wat erg…xcuse me…hahahaha, ja ik zie dat tanden verhaal en gister had ik toevallig een pt met een zoon en die heette dus ook noa, sorrysorrysorry…schaamschaam. maar ik ben mondhygiënist. en er zijn hele goede (kinder)tandartsen die dat kunnen hoor, hier vlakbij hebben we een tandarts die in het ziekenhuis werkt (dus geen kaakch) en die kindjes en volwassenen onder narcose behandeld (vaak ook mensen met angst). en is klein roesje, valt mee, maar joh, misschien mag hij lekker blijven zitten!!! komt goed wees trots!

x Floss

@Floss, geen probleem hoor!

We hebben vanmiddag om 16.20 uur een afspraak bij de tandarts en nemen haar dus mee. ben benieuwd… Ik zal het morgen wel laten weten!

Op de creche dachten ze dat het misschien al een grotemensentand () was… Al die theorieën, ik zal blij zijn als de tandarts er iets zinnigs over heeft gezegd…!

Liefs

Lilypie Second Birthday tickers

Succes vanmiddag bij de tandarts Liske. Kan me heel goed voorstellen dat die onzekerheid niet fijn is. Zeker als iedereen met een ander verhaal aankomt. Ik hoop dat het allemaal meevalt.

Groetjes,
Sandra

Lilypie Tweede Ticker

En en en?

Hoe is het gegaan?
Ben benieuwd wat de tandarts te vertellen had.

Groetjes
Margot

Ik ben ook erg benieuwd… Die tanden bij die kindjes blijven spannend! Jurian is al vanaf een half jaar onder controle omdat zijn voortanden soort gespleten zijn. Hier adviseren ze ook met de 2 jaar half jaarlijks controle…

Lilypie In verwachting Ticker

liskeeee!!! alles goed gegaan???

Lilypie Tweede PicLilypie Tweede Ticker

@mini-boy

Gespleten tanden?
Daar heb ik nog nooit van gehoord. Wat moet ik me daar bij voorstellen?

Groetjes
Margot

Nou, gister Nora’s eerste bezoek aan de tandarts geweest.

Bij papa op schoot in de stoel, ze was not amused, :-S Lag helemaal te trillen, dat was wel heel sneu. De tandarts zag in eerste instantie niets raars, totdat ik haar vroeg: En deze tand dan?? Was even stil en toen zei ze: ja, die is inderdaad extra!

Het kan voorlopig geen kwaad. Het schijnt wel voor te komen dat ze bij het er bij het wisselen wat problemen komen. Waarschijnlijk zit er in het permanente gebit geen extra tand en deze tand moet er uiteindelijk wel uit. Als ie er niet uitgeduwd wordt door de volgende tand, zal hij tegen die tijd getrokken moeten worden. Tot een jaar of 6 waarschijnlijk geen moeilijkheden hiermee. We nemen haar vanaf nu wel mee op controle. De tandarst was erg tevreden over hoe ze het deed en zei dat het wel goed is om nu de regelmaat erin te houden. Normaal doen ze bij deze praktijk pas bij 3 jaar mee, maar ze wil toch het verloop van de groei van de extra tand ook wel in de gaten houden.

Na twee minuten was ze alweer aan het gieren van het lachen op de gang met oma, dus weinig trauma aan overgehouden, geloof ik!

Ik daarentegen, moet binnenkort wel naar de kaakchirurg… Mn laatste verstandskies heeft besloten met het snijvlak naar mn gewone kies te gaan liggen en de boel een beetje in de war te schoppen daar. Ik heb er nu nog geen last van, maar kan er in de toekomst wel fikse problemen mee krijgen, dus (geen spoed) hij moet eruit. Zit er niet op et wachten, maar goed. Ik heb verder nooit wat met mn gebit; geen gaatjes, de andere drie verstandskiezen zijn goed doorgekomen. Mag dus niet klagen, maar heb er geen zin in.

Mn grootste opluchting is in elk geval dat Nora niet onder zeil hoeft met haar speciale taand (zo zei de tandarts het)

liefs

Fijn dat er nu niets aan de tand hoeft te gebeuren!!
Alleen jammer dat je nu zelf de klos bent:S
Ik zou er ook erg tegenop zien.

Dus sterkte alvast!
Enne… goed gedaan Nora!
Liefs, Anne

Oef voor jou wat minder goed nieuws! Sterkte.

Maar wat goed van die grote meid van je!! Geweldig toch. En die tand valt er vast wel uit…

Groetjes Bianca

haha speciale tand tovertandje gelukkig hoeft er nu niets te gebeuren en nu maar hopen dat hij er vanzelf uitgeduwd wordt.

jeetje ik voel helemaal met je mee wat jou betreft! ik ben zoo doodsbang voor de tandarts dat wil je niet weten.
ik heb juist altijd wel wat
poets 4 min elke keer met een electrische tandenborstel maar door een vroegere plaatjes beugel is mijn glazuur kapot dus er is helaas niks aan te doen zeggen ze…
pff ik wil niet meer! maargoed heb nu een angst tandarts gevonden… de eerste afspraak had ik al afgebeld.
ik ga toch maar een nieuwe maken want wil wel geweest zijn voordat we op vakantie gaan

@Inge, ja je kunt het beter maar gehad hebben.

Die kies die eruit moet, ik vind het eerlijk gezegd niet eng, maar ik niet op het gedoe te wachten. Ik wil het niet voor het feest doen, zometeen loop ik dan ipv met een dikke buik nu weer met een dikke kop! Maar erna wil eigenlijk proberen weer zwanger te worden en dan is die verdoving geloof ik niet zo’n goed plan. Dus ja, dan zit je weer met die afweging. Zal het maar na gaan vragen bij het ziekenhuis. De pijn erna is ook geen pretje heb ik begrepen, maar het moet maar!

Ja, Nora heeft het goed gedaan en de uitslag viel me alles mee! Toch nog opgelucht naar huis met mn verwijsbrief!

liefs

die pijn na een kies trekken vind ik wel te doen. maar je laat m snijden he?
dan weet ik het niet maar goed, als je bang zou zijn voor de tandarts zie je toch meer op tegen de behandeling dan tegen de napijn.
Ik zou dan vragen om naproxen.
die helpt heel goed tegen dat soort pijnen. (pijn na een kleine chirurgische ingreep, daar is naproxen ook voor)

Idd dan zit je net midden in.
kijk gewoon wat het beste uit komt maar kaakchirurgen hebben wel een wachtlijst waar je akelig van wordt. houdt daar ook rekening mee

Fijn dat er bij Nora niets aan gedaan hoeft te worden. Balen dat jij wel het haasje bent!

Groetjes,
M

Lilypie Tweede Ticker

Oh als die tand eruit gaat en Nora legt hem onder haar kussen krijgt ze vast iets heel moois. Dat is mij vroeger vertelt over de tandenfee. Of was het nou een wens wat uitkwam? Nou in elk geval dan komt die wens vast wel uit…

In elk geval bewaren die tand!!! collectors item

Groetjes Carolien

Haha, tegen de tijd dat Nora’s extra tand eruit gaat (hopelijk gewoon ‘valt’) gaat ie zeker onder haar kussen! Vond ik vroeger zelf ook altijd leuk en spannend…

Die gigantische verstandskies van mij gaat natuurlijk ook onder mn kussen als ie eruit is! En na zo’n ingreep verwacht ik dat de tandenfee heel vrijgevig is met haar kado!

liefs

hahaaha

Stoer dat Nora al op de tandartsstoel is geweest. En NOG stoerder dat ze een tovertandje heeft, dat andere kindjes niet hebben! Gelukkig hoeft er voorlopig niets aan te gebeuren!

Groetjes Rainbow, trotse mama

Lilypie In verwachting Ticker