Extra inkomsten voor gehuwden?

Ik heb dit nou al vaker gehoord, maar ik kan er niks over vinden op internet.
Ik hoor vaak dat als je getrouwd bent, je 150 euro per maand extra inkomsten krijgt. Van wie krijg je dit dan en waarom? Weten jullie dit misschien?
Dit zou namelijk voor ons een reden zijn om eerst alleen maar even voor de wet te trouwen… En later eens een groot feest te geven…
Iemand enig idee?

Groetjes Hanna, trotse mama van Sylvie

Niu als dat zo is verschuif ik mijn datum

Groetjes,

Michèle

Ik heb er nog nooit van gehoord!

Haha nou inderdaad zo reageerde ik dus ook Dan gaan we nu meteen trouwen
Maar zo te horen is het dus onzin Jammer…

Ik ken het ook niet!
Maar als het zo was, dan was heel NL al getrouwd haha
Want 150 euro extra in de maand is toch nuttig te besteden…

Love Life

Ik weet wel dt je in Lelystad geld krijgt als je een kind krijgt om zo de leegloop tegen te gaan.

Groetjes,

Michèle

We zijn getrouwd en ik heb er nooit over gehoord. Als je thuisblijfmoeder bent en je man werkt wel, dan krijg je wel 150 euro loonheffing, maar dat is wat anders! Misschien dat dat is wat ze bedoelen.

@ Delmira telt dat ook voor tijdelijke thuisblijf moeders??

Groetjes,

Michèle

@Delmira: Ik ben thuisblijfmoeder en mijn vriend werkt fulltime maar ik krijg geen 150 euro loonheffing? Wat is dat dan en hoe vraag je dat dan aan? Of krijg je dat alleen als je getrouwd bent en hebben ze het daar dan over??

@goudvisje, dat kun je via de belasting aanvragen, enn… tadaaa…je kunt het met terug werkende kracht terug krijgen. Dit houdt in dat je de hoeveelheid maandan dat je inmiddels moeder bent, (dus 12) X het bedrag watje krijgt, en volgens mij was het trouwens 170 euro per maand. dus dit houdt in dat je over het afgelopen jaar in ieder geval een 2000 euro terug krijgt.
En je hoeft daar niet getrouwd voor te zijn, alleen maar aangeven dat je fiscaal partners bent van elkaar (en dat kan als je volgens mij min. 6 maanden bij elkaar woont op 1 adres, of idd als je getrouwd bent. Ik zou dus even naar de belasting site gaan als ik jou was, want die 170 uro, kan misschien net even goed uitkomen (heb je andere topic gelezen) en al jullie problemen op lossen!

liefs woezel

Lilypie Third Birthday tickers

Wauw Hanna, dat antwoord van Woezel klinkt goed!!! Wie weet een financiele meevaller.

Maar euh, getrouwd zijn en 150 euro per maand extra… nee hoor, was dat maar waar. Mocht je toch weten hoe het zit laat het me even weten want dan kan ik dat ook nog even terugvorderen van de afgelopen 3 jaar!

Groetjes Carolien.

Lilypie Premature Baby tickers

@Woezel: Maar als je belastingaangifte doet krijg je toch loonheffing terug? Of is dit wat anders? En als het van de belasting is zouden we dat dan niet automatisch moeten krijgen? We vullen elk jaar onze belastingaangifte in en vullen elke keer in dat we fiscaal partners zijn.
En we wonen inmiddels al 3,5 jaar samen dus dat moet geen probleem zijn

Heb bij de belastingdienst een vragenlijst ingevuld waar dit uitkomt:

U kunt de volgende heffingskortingen krijgen:
-algemene heffingskorting

Uw fiscale partner kan de volgende heffingskortingen krijgen:
-algemene heffingskorting
-arbeidskorting
-inkomensafhankelijke combinatiekorting (alleen bij laagste inkomen uit werk in dit jaar)

Nou de vraag wat is dit allemaal en hoe komen we hier aan

Gewijzigd door - goudvisje20 op 11 Apr 2011 17:32:46

Het enige wat ik aan kan raden is laat je belasting invullen. Wij hebben het vorig jaar eerst zelf gedaan toen kregen we 120 euro terug. Niet verzonden maar laten doen(dat koste ons 50 euro) en toen kregen we ineens 3500 euro terug. Scheel dus een hele hoop want je kan veeeeeeeeeel meer krijgen dan wij denken.
Weet namelijk ook niet of de wel werkende moeders hier weten dat je en bonus krijgt dat je werkt? en ook dat als je ouderschapsverlof hebt opgenomen je dus ook 4 euro per uur vergoed krijgt

Van afgelopen jaar zelf belasting ingevuld en als het klopt wat er stond krijgen we 700 euro terug… Maar daar moeten we helaas dan toch rekeningen van betalen dus t is dit jaar geen extraatje…

Michelle, dat hangt af hoeveel salaris jezelf hebt gehad in 2011. Als je bv. 11 maanden hebt gewerkt en 1 maand loon hebt gehad, dan kom je waarschijnlijk wel in aanmerking.

Het jaar dat ik zwanger was en stopte met werken heb ik maar een klein beetje terug gehad, want je mag tot een bepaald bedrag verdienen.

En wij laten het ook altijd invullen. Kost 40 euro, maar krijg altijd meer terug.

Goudvisje, je kan even bij de belastingdienst de zoekterm, algemene heffingskorting intypen, of ze bellen.
Veel mensen maken hier geen gebruik van omdat ze het niet weten. Je kan het idd. met terugwerkende kracht krijgen. Het is idd. rond de 170 euro per maand, dus reken maar uit wat dat op jaarbasis is.

Je kan het sowiezo terug krijgen als je het gehele jaar niet hebt gewerkt.

groeten Geraldine

Ik zou even terug kijken bij wist je dat, want er is een tijdje terug een topic geweest en daar stond die 170 euro in, dat als je thuis blijf mama bent, en niet werkt je dit terug krijgt van de belasting. En ik zou het idd laten invullen, kost je 50 euro ongeveer, maar ze hebben er veel meer verstand van, waardoor je ook veel meer terug krijgt, dan dat jezelf zou denken.
En van die combinatie korting alsje als vrouw werkt, dat wist ik, bij ons komt dit op ongeveer 1400 per jaar, en ook als je ouderschaps verlof op hebt genomen, krijg je max iets van 4 euro per uur terug waarvoor je verlof hebt opgenomen.

liefs woezel

Lilypie Third Birthday tickers

@ Delmira, ik laat miujn belastingen doen bij de FNV (voor leden gratis) dus die weten dat vast wel mocht het zo zijn.

Groetjes,

Michèle

Klopt idd, wat Woezel zegt. Je moet wel fiscaal partners zijn, ,maar dat zijn jullie lees ik.

Misschien toch verstandig om iemand hier even na te laten kijken, de kosten zijn vrij laag.
En je krijgt een dikke 2000 euro alleen al terug van 1 jaar. Je kan dan gelijk de andere voordelen bekijken.
Mocht je er niet uit komen dan wil ik wel even met je meekijken, Als je dat wilt hoor ik het wel.

Ze hoefen het niet perse te weten. Mijn man vertelde net dat een collega, die vroeger ergens ander heeft gewerkt, het door die organisatie altijd liet doen. Goede organisatie, maar die kwam er ook pas achter toen mijn man het aan hem vertelde.
Soms kan je ook nog een gedeelte terug krijgen. Misschien kan jij de belastingdienst nog even bellen met je jaaropgaaf in de hand. Als jij bijna het hele jaar hebt gewerkt, dan krijg je waarschijnlijk niets terug, maar als het een half jaar is, dan kan het toch zijn dat je een klein gedeelte krijgt.

De belastingdienst loopt hier ook niet echt mee te koop, zeg maar.