Evi wil de fles wel, maar drinkt zo weinig per

Hoi allemaal,
Vandaag begonnen met het afbouwen van de BV. Het de voeding van 5 uur dus het flesje geprobeerd. We zijn 2 uur bezig geweest en er zit nu uiteindelijk 50 cc minder in het flesje, ook een en ander gemorst…

Heeft er iemand tips hoe een bv baby het beste kan wennen aan een flesje? Ik wil echt afbouwen, dus we gaan het doorzetten. Bij Nora ging dit echt zonder problemen, dus geen ervaring mee verder.

Hoop dat jullie wat tips hebben!

liefs

Gewijzigd door - Liske op 11 May 2011 07:53:16

Ik herken je probleem niet, want Anouk pakt alles als er maar iets van voeding uit komt Ik weet niet welke fles je gebruikt, maar de Tommee Tippee speen schijnt het meest op de borst te lijken. Ik weet niet of dit werkelijk zo is, want ik heb bij beide de Difrax-fles gebruikt. Maar misschien het proberen waard?

Groetjes Natasja

gebruik je flesvoeding in de fles of gekolfde borstvoeding?
De fles van Dr. Browns en later de difrax werkte hier goed, ik weet niet welke jij gebruikt? Het is even wennen voor de kleine, dus niet zomaar opgeven hoor! Succes

Lfs

Tommee tippie was hier een succes met afbouwen. Wel eerst met borstvoeding erin. Ik hoop dat het gauw beter gaat.

Liefs Shirley

Wij zijn met 8 week rechtstreeks overgestapt van bv naar fv zonder problemen… Dus helaas geen ervaring mee.
Maar de fles en zelfs de speen op de fles kan heel veel uitmaken. Ook inderdaad eerst bv in de fles geven en daarna een klein beetje fv erbij in en dan steeds meer fv er bij in tot je alleen de fv over houd.
Succes ermee!

Groetjes Hanna, trotse mama van Sylvie

Bij overgang van borstvoeding naar flesvoeding moet je als moeder zelf niet in de buurt zijn tot ze kleine aan de fles gewend is.

Dus eerste fles laten geven door papa en zelf zorgen dat je het huis uit bent. Als zo’n kleine mop weet dat er verse borstmelk in de buurt is, weigert het vaak de fles. En terecht.

En wat had je in de fles gedaan? Flesvoeding of moedermelk? Dat wil ook schelen namelijk wat er in de fles zit. Eerst moedermelkflessen geven en dan gaan mengen (150cc moedermelk + 30cc flesvoeding, als dat goed gaat dan naar 120 moedermelk en 60 flesvoeding en zo door tot ze alleen nog maar flesvoeding krijgt).

Groetekes, Sje

Sorry, was weer twee dagen de hort op, bij deze even een update…

Nadat ik het vorige bericht had geplaatst (toen Evi in d ebox lag) heb ik haar fles weer opgewarmd en trok ze zo 50 cc uit de fles… Gister zonder morren 100 cc gedronken en vandaag weer DRAMA…

Het ligt dus niet aan de fles dat ze het niet kan ofzo.

Ik heb kunstvoeding erin, juist omdat ik probeer voor mezelf die voedingen te minderen. Als ik nu dan ga kolven, schiet ik er niet zoveel mee op. Wil eigenlijk in 3 weken afgebouwd hebben omdat ik dan een hele dag de hort op moet met een vrijgezellenfeest. Leek me een mooie datum om naartoe af te bouwen. Twee weken daarna de hele dag bruiloft waar ik ook de kinderen niet mee naartoe wil nemen… beetje lastig dus. Bovendien heb ik geen kolfapparaat (meer) en wil ik liever niet die 200 euro uit hoeven geven.

Ik ben nu vanavon na 2 uur proberen toch maar zelf gaan voeden. Eef was helemaal overstuur ervan. Dus eerste prioriteit was rust in de tent. Ze is ook niet dol op speentjes, wil eigenlijk alleen mijn tepel. Nou, mn man is er nu niet, maar morgen ga ik het maar weer aan hem vragen. En dan zelf uit de buurt wezen dus.Ik wilde toch nog gaan hardlopen.

Moet zeggen dat ik het echt even moeilijk trok net. Nora boven door de babyfoon aan het krijsen, Evi in mn armen aan het krijsen, ik onder de plakmelk, de kamer vol tassen van de afgelopen dagen en mn man weg…

Pfffffff…

Morgen beter…??

liefs

ga toch maar via mp een electrische kolf kopen, dan is de druk er letterlijk en figuurlijk een beetje af en kan ik inderdaad eerst bv in de fles gaan aanbieden…

had alleen gehoopt dat het zonder al te veel gedoe kon gaan. maar ja, mn meisje wil er nog niet aan…

Borstkolven zijn toch ook te huur bij de thuiszorg?

Groetekes, Sje

Ons meissie heeft er geen moeite mee gehad, ons manneke daarintegen bleek een echte man en wilde alleen het echte werk. Speentjes inderdaad…ho maar, die tufte hij zo uit net zoals de speel van de fles. Ik heb geprobeerd even te voeden met tepehoedjes om hem te laten wennen aan silliconen maar helaas was dat geen succes. Ook afkolven was geen succes. Uiteindelijk kocht ik een fles die veel lijkt op de moederborst, zo ook aanvoelt en waarbij ze dezelfde drinktechtniek nodig hebben ( uiteraard dan met afgekolfde melk ook ) en ook dit ging er niet in. Hij deed niet moeilijk of zo, was ik er een middag of zo niet, dan maar niet. Maar de fles dus ook niet whahahaha. Na ruim een jaar kreeg ik hem eindelijk van de BV af en kon hij zelf uit flesjes/bekertjes gaan drinken.

Elke minuut die je je druk maakt om je verleden gaat af van je toekomst!

We hebben even wat heftige dagen achter de rug, mn schoonmoeder heeft een beroerte gehad, dus veel ziekenhuis in en uit… Tussendoor nog de fles geprobeerd. Het is een kwestie van volhouden. Soms duurt het een half uur, soms langer maar uiteindelijk pakt ze de fles en drinkt ze. Volgens mij is ze in eerste instantie boos op die fles, dat het geen borst is! Gekolfde melk of poedermelk maakt haar niet uit, ze wil ze liever allebei niet in het begin. Doe nu 1 flesje per dag. Hopelijk gaat het iedere dag wat beter… We blijven volhouden!

liefs

Fijn dat er toch een beetje vooruitgang in zit.
Veel sterkte met je schoonmoeder!

Groetjes Natasja

fijn dat ze toch de fles pakt en voeding binnen krijgt.
Natuurlijk ook héél veel sterkte met je schoonmoeder. Gaat het goed met haar?

liefs Shirley

Wat heftig dat je schoonmoeder in het ziekenhuis ligt, beterschap en sterkte voor haar. Wel fijn dat ze nu wel de fles gaat pakken, ook al duurt het wel even. Hoop voor jullie dat ze straks steeds sneller de fles pakt en dat een kolf niet nodig is. Want ja vaak stimuleer je daar toch de borstvoeding weer mee ipv dat je afbouwt.

Groetjes,
Sandra

Dank voor jullie medeleven. Het is een beetje moeilijk te zeggen hoe het nu met haar gaat. Ze is erg moe en soms wat warrig. Maar of dat nou door de moeheid komt of door de beroerte…? Verder zal ze echt flink moeten revalideren om haar linker arm en been weer te krijgen zoals ze waren. Wellicht is een operatie nodig, haar halsslagader schijnt heel slecht te zijn, maandag de echte uitslag daarvan. Mn man heeft met wat chantage (Nora en Evi) haar wel zover dat ze gaat proberen te stoppen met roken, dat perkt het risico op herhaling in elk geval wat in… Afwachten dus.

Gister was het na ene kwartier boos zijn al bonus bij Evi, ze dronk de fles niet helemaal leeg, maar zo’n 80 cc, maar in elk geval was ze niet zo lang boos. Afbouwen doet me flink veel pijn moet zeggen. Fysiek in elk geval. Stuwing is flink en ik moet de spanning er echt wel af kolven. Ook omdat ik weer een borstontsteking heb. Denk ik ontstaan de eerste afbouwdag. Ik dacht eerst in 1 keer af te bouwen, maar doe het nu toch maar rustig aan.
Vandaag wil ik 2 voedingen vervangen door de fles, als dat goed gaat van de week 3 voedingen en zo verder. Eerst maar eens kijken hoe het gaat bij de volgende fles…

liefs

Bah meid, alweer borstontsteking. Heel erg vervelend. Probeer het rustig aan te doen en denk goed aan jezelf!

Groetjes Natasja

dankjewel natasja, ik zal een beetje op mezelf letten… het is tenslotte moederdag…

lfs

Dat klopt! Zo ver had ik nog niet eens gedacht Maar borstontsteking is echt zwaar beroerd! Ik heb het 3x in 2 weken gehad… Bij mij ging het pas na de 2e ab-kuur, extra vitamines, veel fruit en rust over. Nu je schoonmoeder in het ziekenhuis ligt, zal het allemaal wel hectisch zijn voor je. Sterkte meid.

Groetjes Natasja

YESS!!! 120 cc zonder mokken! het gaat de goede kant op!

@Natasja: De ab slaat goed aan, vorige keer ook. Pijn is nu na 2 dagen wel weg. Alleen is de combinatie met stuwing nog steeds wel pijnlijk. Daarom blijf ik de stuwing wegkolven als ik voedingen oversla. Ook omdat de ontsteking anders meer kans heeft terug te komen.

lfs

Wat super dat het zo de goede kant op gaat met de fles. Hoop dat het zo goed blijft gaan. Wel heel vervelend dat je weer een borstonststeking hebt, sterkte!

Groetjes,
Sandra