Gelukkig heeft ze weer goed gedronken. Succes vandaag.
Liefs Shirley
Gisteravond wilde ik mn man de tweede fles van die dag laten geven, maar dat was geen succes. Hij heeft het een uur geprobeerd maar Eef weigerde weer met alle drama van dien.
Dus vandaag echte maatregelen: Ze krijgt alleen nog maar de fles! Nu 2 voedingen gehad, zonder mokken. Ze drinkt alleen niet veel, maar dat is denk ik het wennen. Steeds zo’n 90 cc daarna is ze knock out en hoeft ze echt niet meer. Ik blijf het gewoon zo volhouden en ik heb nog niet hoeven kolven, dus mn productie neemt al iets af. De aanhouder wint…
Probeer eens de Tommee tippie. Deze lijkt het meest op een borst. Bij mij kwam de borstvoeding niet opgang en onze spruit lukte het gewoon niet altijd om de borst te nemen.
Ik ben toen afgekolfde melk gaan geven in een Tommee tippie en af en toe probeerde we de borst. De afwisseling ging goed maar na een paar dagen kwamen we er achter dat ik alleen maar voormelk kolfde ipv achter melk (dit is vetter en voedingrijker). Toen zijn we overgegaan op flesvoeding met de Tommee tippie en na een paar maand ofzo overgestapt op een Avent fles.
Succes!!!
Nou, Evi lijkt zich te hebben overgegeven en legt zich neer bij flesvoeding! Ik geef alleen de eerste ochtendvoeding nog met de borst. Denk dat ik dat ook nog even blijf doen.
Ze drinkt alleen nog wel elke drie uur en dan 100 cc, soms 80 en soms 120… Gemiddeld is dat dus 800 cc. is dat voldoende en hoe kan ik ervoor zorgen dat ze meer pakt, zodat ze minder voedingen nodig heeft?
Lfs
Wat lastig dat ze per keer zo weinig drinkt. Waarschijnlijk is ze toch nog de kleinere hoeveelheden van de borstvoeding gewent. Als ze na 3 uur komt, kun je het dan niet proberen een uurtje te rekken zodat ze wat meer trek krijgt? Wel heel vervelend voor haar, maar op die manier heeft ze wellicht meer trek en drinkt ze wel meer. Vraagt ze ook nog om nachtvoeding of niet? Daan krijgt 5 voedingen van 180+6. We maken hem s’ochtends om 07.00 uur wakker voor de eerste en dan krijgt hij vervolgens om de 4 uur. De laatste voeding is dan om 23.00 uur s’avonds. Voor die laatste maken we hem ook altijd wakker.
Ik zou het dus proberen te rekken, of tijdens het drinken even laten boeren. Misschien dat dit nog helpt om er daarna weer wat in te krijgen.
Groetjes,
Sandra
Ik heb het net bij het cb aangegeven, en zij zei inderdaad dat Evi nog gewend aan de hoeveelheden van bv toen ze ook om de 3 uur kwam. Haar maagje moet een beetje rekken en dat komt vanzelf. Ze zit nu echt vol na de 120 cc en soms dus al eerder.
Daan doet het netjes, zeg! Ik verwacht dat Evi voorlopig snachts nog wel blijft komen, Nora deed dat ook nog lang. dat vind ik op zich geen probleem. Het vaak drinken is ook niet erg, ze krijgt in elk geval genoeg binnen. Het zou alleen prettig zijn als er iets meer tijd tussen zit. Nou moet ik zeggen dat ze vandaag al richting de 3,5 a 4 uur gaat. was vanochtend half 7 (bv) toen om 10 uur 120 cc fles en nu slaapt ze nog, het is toch alweer half 2. Ik blijf haar gewoon meer aanbieden, zodat ze de mogelijkheid heeft en als ze de fles helemaal leeg gaat drinken, doe ik er 30 cc en een schepje bij. Het zal wel goed komen!
lfs
Netjes dat ze er vandaag alweer wat meer tijd tussen laat. Idd gewoon meer aanbieden dan zal je merken dat ze vanzelf wel meer gaat drinken. Wij hebben dit ook gedaan toen we overstapte naar flesvoeding. Nu gaf ik borstvoeding afgekolft, dus wist ik wat hij dronk. Maar dan drinken ze toch ook minder dan flesvoeding en komen ze vaker. Bij Daan zat er ook 3 uur tussen toen ik nog borstvoeding gaf, soms iets langer.
Ja, ben wel blij met dit schema. Hadden we ook bij Tim en we hebben gewoon geluk dat we 2 slaapkoppen hebben die lekker doorslapen s’nachts. En die we s’ochtends wakker moeten maken voor hun voeding. Uiteraard moesten ze wel in het begin wakker gemaakt worden voor voeding. Maar nu doen we dit niet meer en dat is ook prima.
Groetjes,
Sandra
Nou, heerlijk joh, twee van die slaapkoppen!
Evi begint nu langzaam wakker te worden, lijkt erop dat de 4 uur gehaald is! Hopen dat ze het volhoudt! Ben benieuwd hoeveel ze zo drinkt…
Lfs