ooh meiden help please! hij wil echt niet slapen, hij is al vanaf 7 uur vanochtend wakker, en blijft krijsen en gillen.
als ie staat gaat het wel.
hij voelt ook weer zo warm aan en zn neus zit pot dicht. roept echt heel hard MAMAAAAA en dan huilen huilen.
ik kan het echt niet langer over mijn hart verkrijgen om hem te laten liggen, maar ik heb m vandaag al 3x in bed gelegd en elke keer een uur of langer laten huilen. trek dit echt niet hij wil echt niet. wat moet ik doen? toch laten huilen? of er maar weer uithalen?
de dokter zei vandaag dat als ie morgen nog verhoging zou hebben dat ie dan ook niet geprikt mag worden. voel me echt zwaar ** even. rijco moest net weg hij is de hele dag ook thuis geweest maar moest nu echt weg en komt vanavond later pas thuis van een afspraak.
pff ik weet niet of ik dit trek zeg maar, dadelijk pak ik hem er weer uit, en leg ik hem na zn laatste fles in bed en wil hij WEER niet slapen! en dan???
Even jullie hulp nodig, ineens ziek en NIET slapen
Klinkt misschien een beetje paniekerig maar ik ken dit…
Ik zou de huisartsenpost bellen. Want was het niet zo dat hij enorm ontstoken oortjes had?? En de kuur maar niet aan sloeg??
Ik zou bellen. En je zorgen uiten… vooral dat laatste.
Heel veel sterkte!!
Groetjes, Suzanne
Vergeet niet te genieten!!
nee dat was bo van wil25
ja ik ewet niet ik heb nu de deur open gelaten van zijn slaapkamer en nu huilt ien iet maar is aan het “spelen” zo gauw die deur dicht gaat is het weer drama
nou hij is dus NET in slaap gevallen met de deur open, en de lamp op de gang aan.
zucht… zn 1ste slaapje dus vandaag.
maar nou zit ik dus wel met het probleem hoe nu verder.
hij krijgt om half 8 zijn pyjama papje en gaat dan eigenlijk om 8 uur slapen.
ik ben echt even te moe om na te denken…hopelijk weet iemand van jullie wat nu het slimste is. vantevoren wakker maken? voor zijn flesje?
en hoe laat dan? en langer ophouden daarna? of juist niet?
dit is echt nog nooit gebeurd en weet eigenlijk ook dus niet wat ik in dit soort situaties doen moet.
echt sorry dati k jullie met deze vraag lastig val maar wat ik al zei, dit is hier nooit eerder zo gebeurd (exact deze situatie dan) en misschien bij 1 van jullie wel. en daarbij… samen weet je meer dan alleen…toch?
och meid doe maar even kalm aan
laat je kleine lekker slapen als ze honger krijgen worden ze vanzelf wel wakker
dan kun je zelf ook even tot rust komen
als je het niet vertrouwt en het blijft zo kun je altijd nog huisartenpost bellen
en word hij wakker kun je eventueel even pcm geven en neusspray
en als hij ziek is willen ze het liefst bij mama liggen haha
dan ga je anders samen even gezellig rustig op de bank liggen en valt hij misschien zo weer in slaap
sterkte ermee
dankje linda
hij werd 10 minuten geleden al weer wakker. net 3 kwartier geslapen.
pff
hij voelt echt gloeiend heet aan, ook zijn wangen en heeft een vuurrrood hoofdje.
de dokter zei dat ik m even moest tempen en een pcm moest geven. normaal gaat tempen gewoon goed maar nu brulde hij de hele boel bij elkaar, terwijl ik toch vaseline gebruikte.
ook de pcm ging dramatisch, zo hard krijsen ik snap er niks van!
hij zit nu weer in de box, met een hoofd zo rood als een tomaat, maar de temp is 37,9 nu. ook niet alles maar goed pcm doet wonderen…hopelijk wil ie dadelijk slapen na zn flesje van half 8
heb echt knallende hoofdpijn. en maak me echt wel zorgen
Ach lieverd, wat lastig. Begrijp ik goed dat je de huisartsenpost al om advies hebt gebeld? Het is natuurlijk moeilijk om van een afstand advies te geven.
Pcm heb je al gedaan, neusspray/tandjesspul etc. kan natuurlijk ook nog en misschien het hoofdeind van z’n bed iets verhogen? Zou het ook oorontsteking kunnen zijn? Dan is liggen natuurlijk pijnlijk en staan niet (en je zei dat Rico met staan er niet zoveel last van heeft).
Ik wou dat ik nu bij je was om je even te helpen. Ik denk aan je meid!
Groetjes,
M
al je adviezen heb ik toegepast Mriek, behalve dat bedje iets omhoog aan het hoofdeinde. maar heb daar weinig hoop in omdat rico alle kanten opdraait voordat hij gaat slapen, en dan zul je net zien dat ie als ie slaapt met zn hoofd aan het voeteinde ligt en dus nog lager ligt.
vind het lief van je dat je dat zei, zit er gewoon even doorheen. heb al een paar dagen dat ik me zoiezo wat minder in mn vel voel.
denk dat alles me een beetje te veel wordt, dat van mn moeder, en nu weer een hoop gedoe in de familie, die mexgriep prik waar ik me (met redenen natuurlijk) heel veel zorgen over maakte. en mijn eigen klachten dat ik bij de internist loop (die vermoeidheid en pijn enzo)
en dan rico weer vandaag ziek, pff heb het even helemaal gehad overal mee. wil gewoon even rust, even helemaal niks. maar tegelijkertijd wil ik dat ook weer helemaal niet.
dubbel.
Och meissie toch,
Het zit ook niet mee hè. Hoe is hij nu?
En als hij straks niet wil slapen, ga dan samen op jullie bed liggen. Dan rust je zelf in ieder geval ook.
Denk dat hij jou onrust over de prik toch ook aanvoelt, en dan ook nog verkouden, misschien doorkomende kiezen en sprong tel uit je winst. Dan is het drama compleet.
Je kunt ook nog een ui naast zijn bed leggen voor zijn verstopte neus en luuf smeren.
Ga hier heel hard voor je duimen dat hij dadelijk lekker gaat slapen
Liefs Michelle
hee…
ja was idd pyjama papje aan het geven,
het gekke is dat zolang hij in de box zit of staat dat er niks is, dan lacht ie en is er niks aan het handje, hij laat amper zien dat er wat met m is, heeft ie nooit gedaan ook niet met zijn KISS in die tijd.
Het is zo gauw hij ligt inderdaad.
heb net nog een keer getempt en het was gewoon 37,5 dus de pcm doet zijn werk wel… nog 1 gegeven voor de nacht natuurlijk,
maar weer zo gauw zijn deur dicht ging was het brullen, dat duurde gelukkig maar 5 minuten, hij is nu “rustig”.
@michelle: even over je opmerking van die prik angst van mij.
tuurlijk hij zal het best aanvoelen maar ik doe echt mijn best het niet te laten merken en zit echt met het idee dat hij het niet aan me kan merken nu. omdat ik gewoon tegen hem lach en zing en vrolijk doe. dan moet ie wel heel 6 zintuigelijk zijn
enne het is en blijft een weegschaal, makkelijk om de tuin te leiden haha.
pff helemaal niet grappig eigenlijk… maar toch ik hoop dat ie de nacht goed door komt.
ik hoop zo dat ie morgen geen verhoging heeft of koorts!
ja maar ik herken het niet in rico als sprongen gedrag.
zal wel meespelen maar dat is het niet alleen zeg maar…
Ik ga zo alvast m’n bedje in Inge. Hoe gaat het nu? Hopelijk heeft Rico een goede nacht en jullie dus ook! Tot morgen meis!
Groetjes,
M
misschien kan het ook nog verlatingsangst zijn
mij dochtertje had daar al die tijd geen last van maar sinds anderhalve maand is dat hopeloos en wil ze alleen nog slapen als de overloop lamp aan is en de deur open en zelfs dat werkt soms nog niet dan wil ze alleen bij mams in de armen in slaap vallen
heel afentoe laat ik het toe weet dat het niet goed is maar anders weet ik dat de nacht een misse boel word en heb ik hooguit 2 uur slaap
fijn dat de pcm wel werkt hopen dat jullie allebei lekker kunnen slapen vannacht
en dat je litle boy snel weer beter is
thnx meiden, heb net even bij m gekeken, hijs laapt lekker en voelt koel aan op zijn wangen.
ik ben zelf inmiddels doodop dus ga ook mn bed in, ik laat het morgen wel weten
hoe het gaat en OF we gegaan zijn voor zijn prik dan
Och meis toch… ik hoorde door je woorden heen de spanning/paniek. Waarschijnlijk voelt die kleine boy meer aan dan mama denkt. Ook kan het van tanden/kiezen komen?! Voelt Jurian ook altijd als een hele hete kachel!
Hoop voor je dat je morgen gewoon prik mag halen … anders alle spanning voor niks geweest…
Lieve Inge,
Ik hoop dat jullie allebei nog liggen te slapen nu. Een goed nacht slaap kan ook wonderen doen.
Ben benieuwd of je vandaag voor de prik kan, of zn temp het toelaat. Anders kun je ook later deze week nog, las ik op nu.nl
Hoop dat je je weer wat rustiger voelt nu.
Liefs
hee lieve schatten,
Rico heeft tot 10 over 8 geslapen! whoee! ik ben er echt blij mee! en zn temp was vanochtend meteen bij het opstaan 37 graden.
heb dit doorgegeven en toch even VOORDAT we aanlopen om 11 uur, zn temp nakijken, ook al is dat wat kort op elkaar, maar het kon zijn dat omdat hij rustig in bed lag te slapen (toen ik binnen kwam, want ik dacht wat slaapt ie lang!) en dan zn lichaam ook niet echt aan “het werk” is.
dus nog heel even afwachten en duim met me mee