Ik had vanmorgen even mijn eerste irritatiepuntje op mijn werk. Ik heb vrijdag vrijgenomen omdat ik even een ikke momentje wil. En dat gaf ik ook aan. Was op zich geen probleem hoor dat ik een dagje vrij neem want het is rustig maar ik kreeg een beetje een scheef gezicht dat het een dagje voor mij was. Die kreeg ik laatst ook al. Dus ik maakte de opmerking om te testen dat sommige mensen vinden dat je geen tijd meer voor jezelf hebt als je aan kinderen begint en dat werd volmondig beaamt. Door 3 tegelijk. Eentje heeft twee volwassen kinderen en die vind (haar mening) het eigenlijk al niet kunnen dat ik full time werk want ik heb eigenlijk maar thuis te blijven bij mijn kinderen tot ze op school zitten. De tweede is ongewenst kinderloos maar heeft zich erbij neegelegd maar heeft wel haar standpunt van als je kinderen hebt dan geen eigen tijd meer. En de derde is 25, past zo tussen de gooise meisjes, woont in een te duur appartement met haar vriend en vond ook dat mijn generatie te egoistisch was en dat we te makkelijk onze kinderen opzij zetten voor ons eigen belang.
Nou dames ik heb mijn mond gehouden, maar ik had even zoiets van what the f*ck. Ik weet dat er hier mamma’s zijn die er voor gekozen hebben om thuis te blijven en dat er mamma’s zijn die nooit zoals ik full time zouden werken, maar sinds wanneer mag je als mamma geen tijd meer voor jezelf hebben. Echt ik hou zielsveel van Morgan en ik doe alles voor haar, maar 18 jaar geleefd worden, denk dat niemand dat trekt. Verder zijn het geweldige collega’s hoor. We zijn alle 4 heel verschillend maar dat maakt het wel leuk om samen te werken, maar vanmorgen had ik echt even zoiets van hallo stap even de 21ste eeuw binnen.
Groetjes,
Michèle