Even een niet-kindervraagje:

Beste ikkeben vriendinnen,

Af en toe ben ik ook te vinden op een ander forum dan dit, namelijk viva.nl. Je zou in eerste instantie zeggen dat je daar ook lekker je vragen over kinderen en andere uit een lopende onderwerpen kwijt kan, maar ik begin er nu achter te komen dat veel mensen op het forum daar (denk ik) nogal gefrustreerd zijn, mijn mening niet respecteren en tot vervelends toe de discussie aan gaan. Nu laat ik me niet zomaar uit het veld slaan en ga dan ook de discussie aan, maar eigenlijk word ik er achteraf helemaal niet blij van. Het voordeeel is wel dat je daar anoniem bent maarja, ik schrijf toch vanuit mezelf dus zo voelt het niet… Zitten er dames van hier ook op dat forum toevallig? Zo ja hebben jullie dan hetzelfde probleem qua discussies en vervelende reacties? Of ligt het aan mij…??

Ik denk dat ik me maar gewoon ga uitschrijven daar want ik word er eigenlijk niet blij van

Bedankt voor jullie luisterend oor en sorry dat dit niet over onze lieve kids gaat, maar wil graag jullie mening weten.

Groetjes Ghis.

Lilypie Second Birthday tickers

Ik zit er niet op, maar ik zou zeggen; lekker uitschrijven en gezellig nog meer tijd op ikkeben doorbrengen. Wat mij betreft is de sfeer hier altijd prima!

Groetjes,
M

Lilypie Third Birthday tickers

Hoi Mriek, ja de sfeer is hier fijn en voel me op mijn gemak. Hier kan ik ook gewoon mezelf zijn en hoef niet bang te zijn voor vervelende reacties inderdaad!

xxx

Ik zit ook nog op een ander forum (niet viva) maar kan me ook wel vinden in je op-/aanmerkingen… ALsof iedereen altijd gelijk in de verdediging schiet of je afkraakt… Ik lees daar dan ook meestal alleen zeg maar…

Hoi Yavahn, ja inderdaad ik ben zelfs een keer uitgemaakt voor liefdeloze moeder, toen was ik echt kwaad!! Ze kennen me niet eens! Gelukkig werd ik toen bijgestaan door ook een moderne moeder want de rest is denk ik erg van de oude stempel, het sloeg echt nergens op! En ookal ben je anoniem het raakt je toch echt diep zo`n opmerking. En laatst ook, ik gaf iemand mijn mening en advies en toen kwam een ander persoon zich ermee bemoeien en vond mij belerend overkomen etc etc héle discussie over mij, in plaats van de persoon waar het om draaide. Terwijl mijn advies alleen maar goed bedoeld was.

Ik zit erover te twijfelen om daar een topic over te openen, over het feit dat er weinig respect op dat forum is en af en toe zeer vervelende reacties komen kijken hoe men daar dan op reageerd… daar ben ik toch wel nieuwsgierig naar. Dan zal ik wel weer provocerend overkomen denk ik en word ik weer helemaal afgemaakt daar op het forum haha… zal ik het erop wagen?

Gewijzigd door - Ghis- hartje -Joaquin op 23 Dec 2010 10:53:10

Doen! En dat dan meteen je laatste topic daar laten zijn, dan ga je tenminste weg met een gigantische knal!

Groetjes,
M

Ik zat tot 6 maanden geleden ook op het viva-forum, maar ben daar om dezelfde reden snel weggegaan!
Er zijn daar een paar, het lijken dezelfde aan de manier van schrijven te zien, die alles denken te weten. Als jij daar tussen komt met een andere mening is het met je gedaan, vreselijk!
Ik herken het dus helemaal ja!

Ik zou er een topic over schrijven en er dan nooit meer terug komen!
Kun je in ieder geval al je frustraties kwijt…

En plaats hier dan even een link naar dat topic, kunnen we meelachen

Groetjes,
M

hahaah jij bent grappig Mriek! Nee niet zo’n forum ganger hier! Maar dit forum bevalt me wel dus heb het hier bij gelaten! Succes iig!

@mriek, haha en mee reageren. Zullen we jouw ff opbeuren op het forum daaro ghis.

Gr Patries

Zo zitten er op het forum waar ik ook schrijf een paar borstvoedings-goeroe’s, die je helemaal afkraken als je geen borstvoeding geeft! Niet vragend naar de reden daarvan en niet wetende hoe jij je daarbij voelt… Zulk soort mensen mijdt ik dan liever… Of nog een voorbeeld… Het topic was, wat heb jij gegeten vandaag? Dus ik denk, geinig, misschien nog leuke ideeën opdoen… Nou ik werd me toch de grond ingeboord, ik had een heel fout eetpatroon en waar waren de vitamines en waarom deed ik dat mijn kinderen aan (ik had die dag niet ontbeten omdat ik bloed moest laten prikken, we aten 's avonds spaghetti met tomatensaus en gehakt en ik had een handjevol nootjes genomen!!!)… Echt heel belachelijk, kort door de bocht en overtrokken en dat heb ik ze toen ook echt wel duidelijk gemaakt… Sommigen pffffff…

Nee, ik kijk nooit op andere forums. Hihi had nooit verwacht dat ik hier zo zwaar verslaafd aan zou raken.

Groetjes,
Sandra

Jaaaaaaa, meereageren! Met z’n allen voor Ghislaine, dolle pret!

Groetjes,
M

@mriek hahaha gemenerik…

Gr Patries

Ik ken het ook zulke mensen die denken dat ze alles zijn en alles beter weten echt walgelijke mensen.
Ik had dat met een andere forum ik ben er na die tijd ook gelijk weg gegaan
Ze behandelen je gewoon als stront als het niet het zelfde gaat als hun doen.
Je moet dan percee hun tips opvolgen anders ben je slecht.

Groetjes

Ik heb wel eens op andere forums gekeken maar daar bleef het bij, 1 je krijgt er geen speld tussen en 2 krijg je hem er wel tussen wordt je inderdaad afgefikt. En ik doe dan echt alles fout he. Heb nooit BV gegeven, werk 40 uur per week en stuur ook nog eens zonder reden mijn kind wel eens uit logeren omdat ik uit wil slapen. Echt hoe ontaard kun je zijn

Maar ik wil ook wel even mee fikken op het vivaforum hoor. Je zou toch verwachten dat daar moderne ruim denkende mamma’s zitten.

Groetjes,

Michèle

ik had dat op zwangerschapspagina, daar werden allemaal meningen gevraagd en als je dan je mening gaf dan kreeg je commentaar. Het ging daar ook veel harder aan toe en dan reageer je automatisch zelf ook weer feller. Het ging bijv over of je oorbellen bij een baby vond kunnen. Ik vond het helemaal niks. Mensen wilden ook echt opscheppen daar enzo. Hier gaat het echt bijna alleen om tips te krijgen en leuke dingen te delen, veel leuker en kost je geen energie!!

22-12-2009 colin geboren

quote:
@mriek hahaha gemenerik.....

Gr Patries

Zo te lezen ben ik niet de enige

Groetjes,
M

@Michele: wat een vrselijk ontaarde moeder ben je zeg!
Ik werk ‘maar’ 32 uur per week, en ja, ook wij sturen Luka weleens uit logeren zonder dat we weg gaan om idd lekker uit te slapen, heerlijk!
En het ergste nog, we eten niet elke dag groente… Wel 5 dagen per week, maar dus niet elke dag. Vreselijk!

@Mriek: super idee van de link van het topic! Ben benieuwd wanneer hij komt…

Nou, hier hebben we ook wel eens zo’n moeder gehad hoor! Ik moest meteen aan mamaselma denken, gek he… Jeetje, wat kon die uit de hoek komen Die heeft mij voor ze hier geblokkeerd werd nog eens een mail gestuurd, naar mijn prive-emailadres nog wel, waar de honden geen brood van lusten! Gelukkig is voor de rest hier iedereen super en het is fijn dat je echte adviezen krijgt waar je wat mee kunt. We moeten accepteren dat iedereen anders is en dingen anders doet,maar er zijn meerdere wegen die naar rome leiden toch! Heb idd ook wel eens zulke reacties gelezen op andere forums en dan dacht ik bij mezelf: Wat heb je daar nou aan?! Maarre… die link lijkt mij ook wel een leuk idee

mama1980