Pfff, ik ‘moet’ de laatste tijd wel vaak posten zeg. Het lijkt wel alsof het elke keer íets is met Eva op dit moment.
Sinds een paar weken is het een ramp om haar te verzorgen. Het gaat zo:
- luier aandoen: ze zet zich schrap als ik haar wil laten liggen. Metéén draait ze op haar buik. Als ik haar afleid, wat zelden lukt, gaat het wel. Meestal begint ze echter enorm te krijsen. Ze weert dan ook alle ‘afleidingsspeeltjes’ af en ik moet van goede huize komen om nog iets interessants te vinden. Zelfs de Dentinox is bv niet meer leuk genoeg.
- koekneus schoonmaken: ze is snipverkouden, al een week. Heel haar neus zit onder het aangekoekte snot. Ze wordt to-taal hysterisch als ik een bulletje wil weghalen. En je moet echt best ‘schuren’ om die koekneus schoon te maken. Ik krijg de kans niet, dus ze loopt nu al dagen onverzorgd rond met zo’n neusje.
- tanden poetsen: dat ging eerst prima. Nu zwaait ze hysterisch haar hoofd heen en weer en graait ze met haar handen naar de borstel. Ze wordt verschrikkelijk kwaad als we poetsen en gilt als een mager speenvarken.
Aankleden gaat wel, want ik kan haar wel achterstevoren aankleden. Slapen en eten gaan ook goed gelukkig. Hoewel ze vandaag haar brood weer eens wegsmeet. Ze is heel geïrriteerd als ze in haar vrijheid wordt beknot, dus als ze iets moet wat zij niet wil. Zoals luier aandoen, koekneus schoonmaken en tanden poetsen. Maar het moet allemaal gebeuren! Ik erger me als ze zo doet, vooral het klooien met die luier irriteert me echt. Ik merk dat ik haar dan minder aardig om probeer te rollen en dat ik haar dan een beetje kwaad toespreek, zo van: Evaaaaah, hou op!’ Maar ja, dat snapt ze niet en ik kan moeilijk met geweld dat lijfje omdraaien. Eigenlijk zou zo’n luierbroekje de oplossing zijn, want liggen is een ramp! Maar zijn die niet meer om de zindelijkheid te trainen?
Ik heb weer even raad nodig. Net was in bad gaan een hel: én liggen voor een enorme poepluier, én uit bad terwijl ze nog wou spelen, én neus schoonmaken én tanden poetsen. Ze was hysterisch! Ik moest eigenlijk haar nagels nog knippen, maar dat trok ze echt niet meer. Ik vond het altijd leuk om haar te verzorgen en om haar mooi te maken, maar nu vind ik er echt niks aan!
Groetjes Rainbow, trotse mama