Eva verzorgen is een ramp!

Pfff, ik ‘moet’ de laatste tijd wel vaak posten zeg. Het lijkt wel alsof het elke keer íets is met Eva op dit moment.

Sinds een paar weken is het een ramp om haar te verzorgen. Het gaat zo:

• luier aandoen: ze zet zich schrap als ik haar wil laten liggen. Metéén draait ze op haar buik. Als ik haar afleid, wat zelden lukt, gaat het wel. Meestal begint ze echter enorm te krijsen. Ze weert dan ook alle ‘afleidingsspeeltjes’ af en ik moet van goede huize komen om nog iets interessants te vinden. Zelfs de Dentinox is bv niet meer leuk genoeg.
  • koekneus schoonmaken: ze is snipverkouden, al een week. Heel haar neus zit onder het aangekoekte snot. Ze wordt to-taal hysterisch als ik een bulletje wil weghalen. En je moet echt best ‘schuren’ om die koekneus schoon te maken. Ik krijg de kans niet, dus ze loopt nu al dagen onverzorgd rond met zo’n neusje.
  • tanden poetsen: dat ging eerst prima. Nu zwaait ze hysterisch haar hoofd heen en weer en graait ze met haar handen naar de borstel. Ze wordt verschrikkelijk kwaad als we poetsen en gilt als een mager speenvarken.

Aankleden gaat wel, want ik kan haar wel achterstevoren aankleden. Slapen en eten gaan ook goed gelukkig. Hoewel ze vandaag haar brood weer eens wegsmeet. Ze is heel geïrriteerd als ze in haar vrijheid wordt beknot, dus als ze iets moet wat zij niet wil. Zoals luier aandoen, koekneus schoonmaken en tanden poetsen. Maar het moet allemaal gebeuren! Ik erger me als ze zo doet, vooral het klooien met die luier irriteert me echt. Ik merk dat ik haar dan minder aardig om probeer te rollen en dat ik haar dan een beetje kwaad toespreek, zo van: Evaaaaah, hou op!’ Maar ja, dat snapt ze niet en ik kan moeilijk met geweld dat lijfje omdraaien. Eigenlijk zou zo’n luierbroekje de oplossing zijn, want liggen is een ramp! Maar zijn die niet meer om de zindelijkheid te trainen?

Ik heb weer even raad nodig. Net was in bad gaan een hel: én liggen voor een enorme poepluier, én uit bad terwijl ze nog wou spelen, én neus schoonmaken én tanden poetsen. Ze was hysterisch! Ik moest eigenlijk haar nagels nog knippen, maar dat trok ze echt niet meer. Ik vond het altijd leuk om haar te verzorgen en om haar mooi te maken, maar nu vind ik er echt niks aan!

Groetjes Rainbow, trotse mama

Wat herkenbaar, rond die tijd werd het aankleedkussen ook onze ‘vijand’…

Met luier verschonen hier nog steeds regelmatig strijd, het komt er idd op neer om Erik resoluut op z’n rug te draaien en bezig te gaan. Vaak is 'ie daardoor zo boos en begint 'ie zo te huilen, dat 'ie van de weersomstuit blijft liggen en ik nét m’n ding kan doen…dus volhouden!

Wat die neus betreft: vindt Eva het leuk om met een nat washandje te spelen? Erik zuigt lekker het water eruit en ondertussen weekt het snot van het neusje. Daarna makkelijk weg te vegen. Of anders lekker losstomen onder een warme douche, dat werkt hier ook goed.

En tandenpoetsen: doe je het liggend? Anders eens zittend op het aankleedkussen proberen, of Eva in de kinderstoel zetten en er zelf achter gaan staan en dan poetsen. Verschillende dingen proberen. Vingerborsteltje, elektrisch (mag volgens ons CB).

Hopelijk wordt het snel weer leuk om te tutten met je kleine meid…waar heb je anders een dochter voor tenslotte?!

Groetjes,
M

Lilypie Tweede Ticker

Tja misschien ben ik een strenge mama hoor, maar wie is er nou eigenlijk de baas?
Jack heeft het ook wel eens ( gehad), niet heel heftig ofzo, maar dan liet ik toch wel even duidelijk weten wie op dat moment aan het langste eind gaat trekken.
Vervelend dat die kleine wurmpjes andere ideeen hebben maar dat is dan even pech.
Dus streng toespreken dat ze stil moet blijven liggen. En volhouden hoor.
Hopelijk is het een fase, zal vast wel. Ze wil ws even laten zien dat zij zelf wel bepaalt wanneer er een schone luier aan wordt gedaan.
Succes met de kleine deugniet!!

Groetjes van Christa

Bedankt Mriek voor je snelle reactie! En wat je zegt, waar heb ik anders een dochter voor? Ik vind het zo leuk om haar leuk aan te kleden en haar haartjes mooi te kammen, zodat je haar krulletjes goed ziet. Maar ZIJ vindt er duidelijk niks aan! Het boeit haar 0 dat er snot in haar mond loopt. Bah!

Wel goede tips! Eva is ook zo hysterisch dat ze vaak gewoon over haar toeren op het waskussen ligt, totaal in tranen. We leidden haar net af met een aap die met haar praatte: ‘Hé Eef, lekker een schone luier?’ Dat deed mijn vriend. Dat ging wel, al moeten we oppassen dat die aap niet alleen met rotdingen komt, anders wordt ze er straks bang van!

Het snot is inderdaad weggestoomd in de douche net. En ik zal haar eens een washandje geven. Als kind zoog ik daar ook het water uit, lekker!

@ Christa: Bedankt!!! Misschien ben jij wat dwingender dan ik? Of is Eva niet van mijn stem onder de indruk? Ik praat haar ook streng toe als ze zo doet, maar door het gejank hoort ze dat niet. Of ze is oost-Indisch doof? Op het kdv zeiden ze al dat het een eigengereide tante is en dat is ze zeker. Echt een pittig divaatje, dat wordt straks nog wat!

Gewijzigd door - Rainbow op 21 Aug 2009 20:17:57

Hier is het ook een drama luier verschonen!!
En voor de rest als ik met hem op visite ben en hij doet iets stout en ik zeg nee luisterd hij braaf maar thuis hhhooo maar. Als ik nee zeg doet hij het gewoon. Hij kijkt niet eens op of om. Na drie keer nee haal ik hem weg en zet hem ergens anders. BOOS dat hij dan wordt en kruipt gewoon weer terug… Hier iemand nog tips voor. ?

Liefs

Lilypie Eerste Verjaardag Ticker

Hier ook eentje die niet in zijn vrijheid beknot wil worden, wat een drama’s af en toe. pfff en indd streng toespreken werkt hier ook niet echt , maar dwing hem wel te blijven liggen, ikke is baas tenslotte, en dingen in zijn hand geven dan moeten ze wle heel interessant zijn anders worden ze weggesmeten. Wegsmijten betekend hier wel kwijt pech had en raap het niet op en geef niets anders. Ben blij dat hij maar 1 keer per dag maar helemaal ingesmeerd meer hoeft te worden en dat doet mijn vriend alleen als hij werken is in het weekend gebeurt het dat k dat zelf moet doen menn hoe sterk zijn die kleintjes (was ik vergeten ) Eten gaat hier sinds de laatste week weer redelijk zonder morren, de sprong nadert zijn einde.
Maar tips heb ik verder ook niet want tandenpoetsen enzo vindt dylano nog steeds niet erg. snot afvegen (hier ook verkouden mannetje) laat hij ook redelijk toe.

een troost heb je je bent niet alleen

Liefs Michelle

Lilypie - Personal pictureLilypie

Nou, hier is het ook altijd een feest met aankleden.
Kammetjes, en flesjes blijven niet intereessant.
Als ik hem streng toespreek is hij vaak wel even onder de indruk.
En anders doe ik nog wel eens een speeltje in mijin mond en beweeg ermee, of leidt hem af met gekke bekken, zodat hij naar mij blijft kijken.
Ook kietelen wil nog weleens helpen, omdat hij dan niets meer kan.
Maar toch is het ook hier vaak nog drama hoor!~
Liefs, Anne

Lilypie

Rainbow, het is gewoon een fase joh. Voor je het weet kun je weer lekker tutten met je kleine meid. Misschien vind ze het leuk als ze zelf een kam/borstel mag vasthouden om mama mee te helpen.

Jack huilde niet bij het aankleden/verschonen, maar wilde heel de tijd op zijn buik draaien. Dan hield ik hem tegen en zei duidelijk: niet doen, mama moet nu een schone broek aandoen. Dus ik hoefde idd niet over gebler heen te schreeuwen hihi.
Nu weet hij het inmiddels wel ( soms probeert hij het nog wel hoor).

Groetjes van Christa

Noa strekt tegenwoordig de benen en zet haar voeten op het kussen voor ik haar kan neerzetten. Ze wil alleen maar staan. En als ik boos praat tegen Noa, lacht ze… Ze snapt dus niet dat ik boos ben. Of ze snapt het wel en lacht me gewoon uit.

Rainbow het is DE fase van een eigen wil ontdekken die begint nu al. En ik heb even in het boek gekeken maar de hhh dagen beginnen ook weer. Hier een dame die ik wel aan en uit kan kleden maar die geen moment op zichzelf wil zijn. Op het kdv ook kruipt ze de hele dag achter de leiding aan. Het is of slapen of bij je zitten. Dodelijk vermoeiend. En het geklooi hebben we wel gehad maar ik heb haar per ongeluk best hard handig omgedraaid. Ze had niks hoor, maar ze was wel zo onder de indruk dat ik nu alleen maar mijn vinger op hoe te steken en boos Uh zeg en ze ligt stil ze moppert wel, maar ze ligt stil. Enne ze moeten toch inderdaad weten we de baas is.

Groetjes,

Michèle

O jee de dame heeft dr eigen wil ontdekt ?
Natuurlijk kun je de luierbroekjes ook gewoon gebruiken, sterker nog als oefenbroekjes hebben ze hier nooit gewerkt hahaha. Als dat het even makkelijker maakt gewoon doen. Verder is het natuurlijk zo, jij bent de baas. Tandjes poetsen, snoetjes wassen moet gewoon. Wil ze zelf niet liever tandjes poetsen, wellicht dat het beter gaat als ze zelf ook even mag proberen. Ik heb echter nooit mijn kinderen de tandjes gepoetst tegen hun wil in. Dan maar genoegen nemen met het feit dat ze wel tandpasta in hun mondje hadden. Onze jongste had deze fase ook, totdat kimmetje hier een paar dagen was, vreemde ogen bleken te dwingen en meneer liet zich zonder blikken of blozen geweldig zijn tanden poetsen. De schurk.
Voor de snoet te poetsen gebruikte ik een nat washandje als handpopje of liet ik ze eerst mijn snoet poetsen als ik dan de hunne mocht doen.

Elke minuut die je je druk maakt om je verleden gaat af van je toekomst!

Hoi hoi,

ik weet nog wel dat ik Nikki ook moest dwingen om te blijven liggen, maar ik was/ben uiteindelijk idd wel baas en ze moest en zou luisteren naar mij. Het is me gelukkig ook gelukt, ook al was ze overstuur en in tranen.

Vor de snotneusjes heb je heel handig snoetenpoetsers. Lijken wel magische doekjes voor van alles en nog wat. Je krijgt er zelf kauwgom mee van je broek hahaha! Maar goed, ideaal om neusjes mee te poetsen ook.

Voor het tandepoetsen geen tip, Nikki liet het gewoon altijd toe…

Grtz Von

Lilypie

Lilypie

@Rainbow: ik hoop dat je snel je tuttel-fruttel-dochter weer terug hebt…

Groetjes,
M

Lilypie Tweede Ticker

@ Asje: kan Kimmetje niet ook even hier komen?

Vanochtend mocht ze heerlijk scharrelen, want ik was een flinke berg was aan het strijken. Ze brak zowat de tent af, echt o-ve-ral lag rommel, maar ze was superbraaf. Daarna at ze haar brood helemaal op en ging ze zonder morren slapen. Ze mocht ook nog in mijn make-upbakje rommelen. Ze pakte zelfs de borstel om zelf haar haartjes mee te kammen. Dat was wel weer lief.

Tandpasta krijgt ze genoeg in haar mond, daar neem ik nu maar even genoegen mee. Ze zag mij vanochtend elektrisch poetsen en ze zat maar te kijken wat ik nou aan het doen was. Ik: ‘Kijk Eva, mama poetst OOK haar tanden!’ Misschien helpt het?

Het lijkt erop dat ze haar eigen wil ontdekt en die is behoorlijk! Het is een pittige dame, maar dat wist ik allang! Bedankt voor al jullie tips en…ik ben ook wel blij dat ik niet de enige ben met zo’n - op dit moment - moeilijk tantetje dat het liefst onverzorgd rond wil lopen!

Ach wees blij Eva heeft nee nog niet ontdekt toch?? Morgan zegt ja en nee ze snapt niet wanneer ze het gebruiken moet, maar een baby die heel hard nee roept is NIET schattig Oh ja eentje die heel hard JA roept wel

Groetjes,

Michèle

Ja! Dat zegt Eva wel! ‘Gaan we eten schatje?’ JAAAAAAAA! Maar ‘nee’ kent ze nog niet en wat je zegt: baby’s die ‘nee’ zeggen zijn niet leuk, maar als Eva ‘Jah!’ zegt, is dat heeeeeeeeel leuk!

Hier gaat het op zijn duits neinnnnn , ik noem hem soms al onze kleine “mof”

Liefs Michelle

ECHT? NEINNNNNN! En dat uit zo’n klein jongetje! Ik kom niet meer bij!!! NEINNNNNN! Dat moet heel grappig zijn! Klein mofje inderdaad! Hoe komt Dylano daarbij joh?

dat weten wij ook niet hoe hij daar bij komt, wij praten toch echt nederlands

Maar het is indd schitterend om te horen en dan ook echt die n op zijn laatst neinnnnnn, Ik zal het een keer proberen te filmen en dan op me hyves te zetten maar meneertje heeft tegenwoordig door als hij gefilmd wordt en dan stopt hij met alles en gaat naar me zitten lachten

Liefs Michelle

Ja doe eens, dat filmen! Dat wil ik zien! Wat een doerak is het toch!