Eva graag nieuwe dingen beschadigt?

Grrrr. Ik had nét een nieuwe mobiel, een gave rose. Ik had 'm op tafel gelegd en Eva had 'm te pakken gekregen. We gingen boodschappen doen en ik legde Max in de kinderwagen. Hoor ik: ‘Krrrrr’, kijk ik, staat mevrouw met mijn mobiel over de muur te schrapen! Aaaaa! Alsof het een verfafkrabber was. zo gebruikte ze 'm! Ik pakte 'm meteen af en was heel boos op haar. Er is nu al wat ‘verf’ af en er zitten krassen op. Ik baal enorm!

Eva heeft er een handje van om net nieuwe dingen te beschadigen, zoals onze net geverfde muur. Daar zitten vetvlekjes op. Op de nieuwe tafel (hebben we net een jaar) zit stift die er niet af wil, net als op onze leren stoel. Het is natuurlijk een kindje dat niet snapt dat iets veel geld kost, maar dat neemt niet weg dat ik er soms wel van baal dat ons huis er na een jaar al niet meer zo goed uitziet…Jammer is dat!

Hebben jullie huizen ook van die kindersloopsporen?

Ik heb Eva daarna wel gezegd dat ik boos was en haar toen een kus gegeven. Daarmee is het dan ook klaar. Ze zei nog: ‘Mama boos, telefoon’ en ze maakte een schraapbeweging. Hopelijk laat ze het voortaan. Ik koop straks wel meteen een beschermhoesje!

Groetjes Rainbow, trotse mama

Lilypie - Personal pictureLilypie First Birthday tickers

Lilypie - Personal pictureLilypie Third Birthday tickers

Daarom hebben wij dus de bank nog niet vervangen enne alles waar ze echt niet aan mag komen ligt hoog. Dat is hier een automatische zeg maar. Stiften heb ik heel lang weggehouden voor haar dus dat gaat nu ook goed. Dus eerlijk nee we hebben daar geen last van maar we moeten er wel bij nadenken en alles uit haar handjes houden.

Groetjes,

Michèle

Jawel hoor, maar niet uit baldadigheid, Over onze bank hebben we een groot kleed gelegd, sommige dingen worden wel gesloopt, maar gewoon “goed gebuikt” zeg maar. Kijk onze tafel daar hebben we een kleed op totdat ik weet dat Madam, er redelijk mee om kan gaan, en ongelukjes kunnen gebeuren, maar gewoon iets “vernietigen” dat is niet okay!

Tja… wat dat betreft ben ik heel blij dat veel dingen in ons huis tweedehands zijn.
We hebben zelf een bank bekleed met stof, dus die kan me niet zoveel schelen, maar ziet er eigenlijk nog wel netjes uit.

Wel worden de tafel en stoelen een beetje kaal (ook tweedehands, hadden we zelf geverft) en over de tafel zelf heb ik nu standaard een kleed liggen.

Verder worden de muren wel echt lelijk, door allerlei zwarte vegen (joost mag weten waar die vandaan komen).
Seth weet in ieder geval dat hij niet op de muur mag spelen.

Ook de kleine tafeltjes bij de bank zijn niet heel netjes meer door erop te spelen ed. maar ook dat vind ik niet erg, omdat ze 5 euro bij ikea waren

Liefs, Anne

Ik kan me heel goed voorstellen dat je hier van baalt. Zou ik zelf ook hebben ook al weet ik dat het kinderen zijn die het doen. Ik moet het afkloppen, maar het is hier nog niet gebeurd. Paar jaar geleden hebben we de muren laten spuiten, vlak voor de geboorte van Tim. En die zien er nog mooi wit uit. Waar ik wel van baal is dat hij laatst een stuk behang van zijn muur heeft gescheurd. Dat ziet er echt niet mooi uit. Hij heeft Cars behang en dat zit er pas sinds september vorig jaar op.

Groetjes,
Sandra

Ik herken het wel. Vaak gebeurt het niet eens bewust, of in een spel. Dus echt kwalijk kun je het ze niet nemen. Ik probeer ook maar belangrijke dingen buiten bereik te houden en de bank gaat pas vervangen worden als Evi een jaar of 5 is, denk ik! Tot die tijd mag er dan maar het een en ander mis gaan. Niet expres natuurlijk!

Verder heb ik niemand nodig om mn telefoon te slopen. Vorige week op de parkeerplaats van het ziekenhuis mn 3 weken oude iPhone4 laten vallen… Glas gebarsten, valt niet onder de garantie. Dus die gaat nu op mn eigen kosten gerepareerd worden… BALEN!

Lfs

Ehmmm ja ervaring zat hier!!

Toen de oudste 1,5 was ofzo had hij mn telefoon een keer te pakken gekregen en die in zn beker melk gestopt. Yaya (zo noemde hij telefoon ?!?!) bah! zei hij toen ik bij hem kwam.
Tja die kon daar dus niet tegen. Hahah.
De bank zit ook vol met vetvlekken o.i.d. die is nu ruim 5 jaar oud, dus over een paar jaar, als de jongste ook wat groter is gaan we die wel een keer vervangen. Nu iig nog niet.

En verder… tja handvatjes van kastjes afgebroken… putten in de salontafel doordat er met blokken op is getimmerd, stiften doen we hier ook nagenoeg niet, alleen onder zeer strenge controle van mama (vast in de kinderstoel en max. 1 stift tegelijk), maar met een grijs potlood kun je ook leuk op de muren tekenen hoor!

Moet zeggen dat het de laatste tijd meevalt (lees: we leggen alles op tijd weg), maar als de oudste een bui heeft sneuvelt er ook nog wel eens wat helaas…

Ik maak me er eerlijk gezegd ook niet heel druk om. Echt heeel dure dingen hebben we hier in huis toch niet, en zo kunnen we over een tijdje nog eens wat dingen vervangen dat vind deze mama helemaal niet eens zo vervelend, hou wel van wat afwisseling hahahah

jep hier ook joop-sloop als we wat nieuws hebben zie je die ogen al kijken ‘hoe ken het kapot?’ !

ongelofelijk wat je allemaal nie ken slopen he !
me telefoon heb inderdaad ookal een beurt gehad… heb ze mijn beschermstickert, los zitten pulken, gelukkig had ik hem nog steeds snel te pakken ! maar zonnebrille, behang, kasten, stoeltjes, speelgoed… knoopjes van dr truitjes afpulken, kettingen ombuigen… pfhhhh

Pippy is geboren 17.07.2009

@ Sugars ha ha ha heb jij een peuter of Feyenoord hooligan???

Groetjes,

Michèle

SLOOP-JOOP! Hahaha, da’s een goeie!

Ook hier viltstift op de salontafel,
balpen/stift op het behang en de bank
(op een leren bank goed met wasbenzine te verwijderen
over het algemeen)

Zijn eigen dvd’s zitten ook onder de krassen.
Een aantal zijn niet meer te draaien.
Heeft hij zelf pech…

Verder valt het hier nog wel mee,
de volgende lading “ongelukjes” zal wel komen
als Jitse aan de wandel gaat.

M.

@ michele, ja behoorlijke hooligan…voor welke club weten we nog nie ! Manchester, lijkt me wel wa voor haar hahahaha!

gister heb ze nog een heel stuk behang zitten opeten… nou ja dan doet ze er nog wat nuttigs mee zullen we maar zeggen ipv alleen eraf slopen ! en dan roept ze als ze wat sloopt : oeps pot (kapot zegt ze nie) en dan heel verbaast kijken als ze het zelf sloopt… Ik probeer dat ook altijd als ik wat laat vallen, verbaast kijken maar als je bijna 2 bent werk da blijkbaar nog bij mij nie meer !

@ Sugars ha ha ha Manu of Man city???

Ha ha ha bij pappa werkt het nog wel. Doe sloopte een bord van de week en die had ook zo’n oeps uitdrukking

Groetjes,

Michèle

united ofcourse…
zat weer met een paar van die gasten in het vliegtuig, altijd dolle pret !

Ik weet het ik heb met een manu holli gewerkt, lekker ding ook alleen met 23 jaar had ie al 2 exen en 3 kinderen…

Groetjes,

Michèle

Moet zeggen morgan is begonnen met tekenen met een balpen en dat is altijd goed gegaan. Beter dan met een stift. Maar wel altijd op papier en nooit ergens anders op.

Groetjes,

Michèle

Merel wil ook altijd “schrijven” en doet dit met een pen. Ze weet donders goed dat dit alleen maar op papier mag en dat het anders over is met de pret. Het enige waar toe nu toe stiftstrepen op zit is haar eigen tafeltje. Maar dat is meer omdat ze per ongeluk naast het papier kleurt en niet bewust.

Groetjes Natasja

Hier mogen ze ook gewoon met stiften kleuren. Gelukkig nog nooit een streep op de muur gehad. Wel op de tafel, maar die poets je er zo weer van af.
Ik moet zeggen dat ze nog nooi echt iets kapot hebben gemaakt van mij. Wel mijn stoomgenerator. Die stond 2 jaar geleden op mijn strijkijzer boven (was niet aan het strijken en het was dus niet heet) en de oudste klom er onderdoor. Dat ding viel en was kapot. Gelukkig hebben ze het kosteloos gemaakt.
Telefoons en de afstandsbediening liggen gewoon op hun hoogte, maar daar komen ze niet aan.
Het speelgoed is een ander verhaal, dat kunnen ze regelmatig slopen. Maar dan hebben ze pech en gaat het weg.

nee stiften zijn bij mij ook no go zeg maar, maar ja als er een balpen op tafel ligt, en ze is net lekker bezig aan die tafel… en ikke sta toevallig af te wassen heb ik wel een streeppie op tafel… ah ja zit ik nie zo mee, zolang ze mijn spulle maar nie sloopt want dan word ik altijd wel boos… afstandbediening, is nu ook nie meer intressant… scheelt weer

Oh. maar Eva maakt niet bewust iets kapot hoor! Dat doet ze niet, het gaat meer spelenderwijs. Dan kleurt ze inderdaad net buiten het papier, of ze wil pannenkoeken bakken en dan pikt ze het zoutvaatje uit de kast. Dat is poedersuiker…Laatst zat het helemaal in haar keukentje en op de ‘pannenkoeken’ (puzzelstukjes). Of ze heeft haar handjes gewassen en gaat dan net tegen de muur staan…Tja. Als ze met viltstiften kleurt, moet ze er iets onder leggen én ze moet haar kliederschort aan. Ik blijf er ook bij zitten, dan kleurt mama lekker mee. Is nog gezellig ook. Maar soms gaat het toch mis en zit er een streep op tafel dan…