Eva graag nieuwe dingen beschadigt?

quote:
Wowwwie; viltstift en pen in bank en op tafels..?? Hoe kan een kind nu bij een balpen dan?? ...

Hier kan Hylke er normaal ook niet bij,
maar ja, je hoeft m maar een keer te vergeten.
En viltstiften: daar tekent hij lustig mee los.
Op papier wel te verstaan. Maar ook daar heeft
hij een tijd gehad dat de stiften opeens overal lagen.
Dat gebeurt dus ook niet meer.

M.

hmmm… viltstiften! Ja die heeft mijn oudste even gehad… normaal blijf ik er ook bij en kleur gezellig mee… dan gaat mamma even drinken pakken en heb ik zo een heel mooi gezichtje op mijn salontafel staan, in het PAARS! En nee die krijg ik er niet helemaal vanaf… dus mijn tafel gaat voorlopig mee met een getekend gezichtje… mooi joh! (was trouwens wel heel knap dat ze dat gezichtje tekende!) Bij oma kun je de koelkast en de vaatwasser mooi decoreren met een wascokrijtje… Oma blij! haha… Ze krijgt echt wel op d’r donder als de dat doet, en ze weet ook dondersgoed dat dat niet mag… maar ja wat niet mag is juist zo verleidelijk…
En bij ons liggen wel de spullen waar ze echt niet aan mag komen, telefoons, afstandsbedieningen, portomonees etc… boven op de kast…

Lilypie First Birthday tickers

Lilypie Fourth Birthday tickers

Wij hebben een tafelzeiltje op onze mooie houten tafel liggen
Is dus niet zo erg als ze er per ongeluk (of expres ) een keertje naast tekent.

Ik vind het ontzettend knap als je alle pennen en stiften weg kunt houden bij de kleine kids! Hier lukt dat dus niet… want de kleine meid is slim genoeg om een stoel ergens naar toe te schuiven en daarop te klimmen om dan alsnog datgene wat je hoog hebt weggelegd te pakken…
Tja of je moet alles achter slot en grendel stoppen? (hoewel ze ook heeel goed sleutels kan draaien, dus die moeten dan ook weer goed opgeborgen worden ) Doeiii! Dan kan ik zelf straks niks meer vinden, of ben ik eerst een half uur bezig met sleutels zoeken en kastjes openen en vervolgens weer alles goed afsluiten voordat ik mn boodschappenlijstje kan maken

ja maar!! bakmama… hier kunnen de kleintjes bij de stiften omdat er netjes mee gekleurd word door de oudsten … op een gegeven moment kan je niet blijven ingrijpen, er word gekknutseld, op een tafelzeil, netjes …

en dan ineens duikt er een kleuter of een baby op en die grijpt en dat zie je niet altijd

groetjes Kim, mama van Sofie,Victor ,Alexander & Emily!!

“Opvoeden is een kind te helpen worden wat het is”