Eten weigeren

Joey weigerd sinds drie dagen zijn eten… Een paar stukjes fruit krijg ik er nog wel in, maar verder leeft hij al drie dagen op 2 x 150 cc volle melk, en 's avonds een pyjamapapje… Ik weet niet of het een sprong is (nu nog?) want hij is verder ook niet echt in een best humeur…
Aan tandjes kan het geloof ik niet liggen, want koekjes en rozijntjes en alles wat lekker is gaat er wel in. Of zou het een uitprobeerfase zijn? Hij kijkt ook zo ondeugend als hij weer een stukje brood of groentehap uitspuugt…
Wat het ook is, ik ben zeker niet van plan hem vervanging aan te bieden, en ook de lekkere tussendoortjes heb ik gisteren afgeschaft, maar hoe lang mag ik dit volhouden? Als het aan meneertje ligt leeft hij dus alleen op vloeibaar… En moet ik die boterhammen en groente enzo wel blijven aanbieden als ik ze toch steeds kan weg gooien?

Lilypie Second Birthday tickers

Lilypie Pregnancy tickers

t zal helaas weg gooien worden als hij niet wil
Maar zou idd net als je al zegt geen alternatief aan bieden
maar geven wat er opdat moment op t menu staat Zo niet dan niet
Bij Bjorn hielp het wel als ik hem wat in zn handen gaf Een lepeltje en een leeg bakje waar hij zelf in kon roeren Dan vergat hij t om zn eten uit te spugen
Denk idd dat het uitproberen is als de lekkere dingen er wel in gaan dan weet je eigenlijk al genoeg
Sterkte

Groetjes
Linda

Mama van Bjorn 15-08-08

Lilypie - Personal pictureLilypie Pregnancy tickers

Klinkt als uitproberen, als hij z’n tussendoortjes wel gewoon eet en de rest niet. Geeen alternatieven aanbieden. Hij gaat echt wel weer eten. En hij zit volgens mij ook nog in een sprong. Volhouden hè, hoe moeilijk ook…

Groetjes,
M

Lilypie Tweede Ticker

Dit gedrag duurt maar eventjes hoor.
Want hij heeft over een paar dagen echt wel door dat af en toe een hap eten toch ook wel lekker is.

M.

Rond het jaar gaan ze allemaal moeilijk doen met eten.

Aanbieden op het tijdstip dat het etenstijd is. Eet-ie niet, bord weghalen en klaar ermee. Zorg dat je geen alternatieven aanbiedt, want dan is het eind zoek. Dan weet-ie dat er met mama te sollen is en dat het hem lukt om lekkerdere dingen te krijgen.

Ze hebben zat reserves en komen geen voedingsstoffen tekort. Als-ie maar genoeg drinkt.

Als je dit consequent volhoudt, kiest-ie over een poosje (kan goed binnen een paar dagen al zijn) eieren voor zijn geld en gaat weer eten want dan krijgt-ie door dat zijn trucje niet werkt.

Kost even wat moeite maar je maakt wel een statement naar die kleine man toe.
En dan kan het goed zijn dat-ie met andere dingen moeilijk gaat doen (slapen, luier verschonen, etc.). Niet intrappen! Negeren dat huilen dat-ie zogenaamd niet wil slapen, negeren dat trappelen bij luier verschonen. Zonder wat te zeggen stug doorgaan met hoe je het normaal aanpakt.

Groetekes, Sje

Ik schreef net in een ander topic dat Erik gisteravond ook niet wilde eten. Zelf eten werd alleen maar spelen en gevoerd worden werkte ook niet. Hij spuugde het gewoon weer uit. Tja…dan maar niet eten. Dus hij is zonder eten naar bed gegaan en is vannacht ook niet van de honger wakker geworden. We houden vol, dat wat hij gisteren deed was inderdaad erg uitproberen. Het voelt niet leuk, je kind zonder eten naar bed doen, maar we deden het toch maar. Er zit niet veel anders op denk ik.

Groetjes,
M

Lilypie Tweede Ticker

Stoer wijf ben je!
En je hoeft je niet schuldig te voelen. Je hebt eten aangeboden en hij heeft het niet aangenomen. Als de schuld bij iemand ligt dan is dat bij de kleine man zelf!

Zodra je hem niet eens eten aanbiedt, mag je je schuldig voelen maar je bent een goede mama dus die situatie zal zich nooit voordoen.

Groetekes, Sje

Morgan heeft met eten (nog) geen problemen, moet zeggen die leeft om te eten, maar met slapen was het een tijdje terug ineens drama. Gillen en huilen. In eerste instantie repte ik me naar boven want oh mijn meissie brulde. Tot Mer me er op weer dat ze stil was op het moment dat mijn voet de trap raakte. Uit proberen. Nu ga ik dus niet meer naar boven en het is over want het is niet leuk als niemand reageerd. Enne als er echt iets is klinkt het overigens ook heel anders zoals ik van de week bemerkte toen ze echt overstuur was.

Groetjes,

Michèle

Dank je Sje, dat soort woorden helpen wel een stuk! Vanavond ging het alweer iets beter, hij at redelijk zonder te morren een pannenkoek op. Ik zeg ‘redelijk’, omdat het niet helemaal vlekkeloos ging, maar zo’n drama als gisteren was het ook niet. We houden vol hoor!

Haha Michèle, bij huilen ben je echt geneigd er snel heen te gaan hè? Gewoon moedergevoel. Goed dat Mervin je erop wees. Weer een puntje voor papa en mama gescoord! Moet Mervin toch een goed gevoel geven, toch scoren ondanks dat 'ie niet meer voetbalt…

Groetjes,
M

Lilypie Tweede Ticker

Hmmm goed, het hoort dus echt bij de leeftijd… Gezellig hoor, ik word er zelf sjagrijnig van! Negeren zeggen jullie, maar moet ik hem dan niet ‘‘streng toespreken’’ dat hij niet mag knoeien? Gewoon alleen direct dat bordje weg pakken en verder niet naar omkijken? Want tot nu toe heb ik hem wel steeds laten merken dat ik boos word als hij knoeit met zijn eten… Om vervolgens een stralende lach te krijgen, waardoor boos blíjven weer moeilijk is… Pfff lastig hoor, hij is echt een dondersteen aan het worden!
Als ik hem waarschuw als hij voor de 1000ste keer naar de computerkast kruipt en alles wil pakken wat hij niet mag hebben, dan word hij ook heel driftig, en wil zich zo voorover op de grond laten vallen… Gelukkig bedenkt hij zich steeds net optijd, en likt dan voorzichtig aan de vloer… ahum! Vreemd he haha! Ik vind het zo moeilijk ook om dat rare gedrag te negeren… Ben steeds genijgt om boos tegen hem te doen, hoewel dat ook weinig indruk maakt, of nou ja, een driftbui is het gevolg, maar luisteren ho maar… nog geen minuut later doet hij het weer…

Ik denk ook haast niet dat het een sprongetje is, want slapen gaat wel heel goed, nooit problemen mee gehad. Ook als hij al wakker is kan ik hem gerust een uur in zijn bed laten zitten, hij vermaakt zich prima, en als hij al niet speeld, zit hij voor zich uit te kijken in bed!
Het zijn echt de dingen die moeten gebeuren die hij niet wil… Eten, jas aan, in de buggy/fietsstoel/autostoel/kinderstoel, luier aan, afdrogen, in de box… Dat zijn nogal wat drift-momentjes op een dag dus… Is dat nou het eigen willetje die ze krijgen?

Yep, ze ontdekken nu dat ze zelf ook een wil hebben en dan balen ze als een stekker als wij ze daarin proberen te beperken. Echt, boos worden heeft weinig zin bij die driftbuien. Negeren, over hem heen stappen en even iets anders gaan doen. Dan merkt 'ie snel genoeg dat 'ie er niets mee bereikt. Als jij boos wordt, is dat toch aandacht en daar gaat het hem mede om.

Met eten doen wij het zo: als hij klooit, dan zeggen we dat dat niet mag en dat 'ie gewoon moet gaan eten. Als 'ie het dan nog niet doet, dan zeggen we dat als 'ie nu niet gewoon gaat eten, we het bordje wegpakken en het klaar is met eten voor Erik. En dan natuurlijk ook doen als hij blijft klooien. Extreem boos worden hoeft helemaal niet. Gewoon duidelijk zijn en doen wat je zegt.

Groetjes,
M

Lilypie Tweede Ticker

Hier op het moment hetzelf Anouk , maar Dylano zit wel in een sprong die begint altijd een week eerder als volgens het boek.
Eten gaat hier gelukkig nog wel goed, maar hij is net als Morgan die leeft voor het eten

Hier merkte ik het aan het slapen, weer ff zeuren als hij 's avonds zijn bed in moet terwijl hij normaal als een blok in slaap valt.

Maar indd alles doen wat niet mag, heb het idee dat ik een hele dag nee zeg en op moet staan om hem weer ergens weg te plukken.

En dan zie je in het boek dat deze sprong 6 weken duurt!!!
Hoe overleef ik dat

Liefs Michelle

Lilypie - Personal pictureLilypie Kids Birthday tickers

Lilypie - Personal pictureLilypie Second Birthday tickers

Oke, duidelijk, dan toch maar wat meer gaan negeren, na 1 x waarschuwen dan. Ik ben benieuwd hoe lang hij het dan nog leuk vind, want op dit moment lijkt het of hij ons gewoon uitlacht dat we waarschuwen en boos worden…
Kwa leeftijd zou ik ook een sprong verwachten, maar die hebben zich hier altijd geuit in mopperen met slapen, en daar heeft het eten nooit onder geleden. Tot vorige week leefde Joey ook om te eten, en dat doet hij nu ook nog wel, alleen dan met lekkere dingen! Het geklier is ook alleen bij de standaart eet-momenten, ontbijt, lunch en avondeten dus, als hij in de kinderstoel zit. Hier kwam ik achter toen ik hem toch ter vervanging van de geweigerde boterham een cracker, en daarna een krentebol aanbood… Die wou hij op dat moment ook niet, hij smijt alles lekker van zich af. Maar geef ik hem diezelfde cracker of krentebol nou in de buggy of in de box, dan eet hij hem met smaak op. Duidelijk dus, meneertje test mij uit, en lacht zich suf dat ik er zo op reageer !En spuugt hij de groentehap uit, dan gaat een toetje er wel weer in! Tjaaa hij neemt me dus mooi in de maling! haha, de smiecht!

@Mirema,

Welke sprong duurt 6 weken?!?!?!}
Hier is sinds 4 dagen en nachten niks met hem te beginnen (en ik schreef een dag of 5 terug in een andere topic dat alles goed ging) en dan ben ik pas 4 dagen/nachten bezig en jij schrijft dat ene sprong 6 weken duurt!
Welke sprong is dat dan ik bedoel hoe oud zijn ze dan…o…jeetje…toch niet met 16 maanden he!
Ik wordt GEK!

Gr, een hopeloze moeder!

[img]http://b2.lilypie.com/7kXip1.png" alt=“Lilypie Tweede Ticker” border=“0” />

@ Mriek ha ha ha geeft het hem ook hoor. Zeker omdat pappa het een keer beter kan weten dan mamma

Maar hier nu ook gillen als ze haar zin niet krijgt dus een hoop negeren. Wordt nog wat met die dame

Groetjes,

Michèle

@Aaron
Ik heb het over de sprong van week 56 t/m 65 de 14 maanden sprong dus. Ik den k dat de jouwe dus begonnen is aan de laatste sprong die van 17 maanden
Ik leef met je mee

Liefs Michelle

Lilypie - Personal pictureLilypie Kids Birthday tickers

Lilypie - Personal pictureLilypie Second Birthday tickers

hihi aaron in paniek!!!

@ Mirema,

En hoelang gaat die duren dan?

Gr, Danielle

[img]http://b2.lilypie.com/7kXip1.png" alt=“Lilypie Tweede Ticker” border=“0” />

Je hebt het in ieder geval door Anouk, da’s al het begin. En nu doorzetten, je kan het!

Groetjes,
M

Lilypie Tweede Ticker

nou hier hetzelfde hoor met eten. dit is echt al een tijd aan de gang. ze heeft er gewoon simpelweg geen zin in. dus hier ook elke keer wanneer ze gaat zitten klieren (lees lepel wegduwen, eten uitspugen, eten op de grond gooien) 1 keer waarschuwen en blijft ze doorgaan wordt het bordje weggezet. het maffe is wel dat ze dit dus alleen met het avondeten doet. brood 's ochtends gaat altijd goed, fruit ook, brood tussen de middag wel ietsje minder maar dan hoef ik meestal alleen maar 1 keer te waarschuwen maar 's avonds is het bijna elke keer drama. maar het zal vast wel een keer goed komen hoop ik.

liefs,
Rinske